AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Mijn vriendin en ik gaan morgenmiddag shoppen in Groningen. Iemand nog een tip waar ik het beste voor een paar goeie lift schoenen kan gaan kijken?

Zou je bij verschillende sportzaken moeten kijken al zit er dacht ik niet veel meer. Bij sontplein zit een grote sportzaak, was telstar nu intersport maar of ze t hebben weet ik niet.
Nike store moet er ook zitten in de stad. Verder niet zo bekend daar.
Denk dat je online beter zal slagen.
 
Zou het ook een optie zijn om sowieso in eerste instantie een paar schoenen te kopen met een stevigere zool dan de hardloopschoenen waarop ik nu train? Dan heb ik in ieder geval veel meer stabiliteit en dat is natuurlijk bij alle andere oefeningen ook wenselijk. Als ik dan het squatten en liften leuk blijf vinden en consequent blijf doen kan ik altijd nog een paar speciale lift schoenen kopen.
 
Zou het ook een optie zijn om sowieso in eerste instantie een paar schoenen te kopen met een stevigere zool dan de hardloopschoenen waarop ik nu train? Dan heb ik in ieder geval veel meer stabiliteit en dat is natuurlijk bij alle andere oefeningen ook wenselijk. Als ik dan het squatten en liften leuk blijf vinden en consequent blijf doen kan ik altijd nog een paar speciale lift schoenen kopen.

Kan, maar als je deze kleur acceptabel vind zou ik ze direct bestellen.
adidas Power Perfect 3 Schoenen - blauw | adidas Officiële Shop
 
Die kleur....:eek: Dan geef ik wel wat meer geld uit :D
 
Scheelt wel een hoop geld in vergelijking met de andere kleuren... Maar ik pas er toch maar voor, moet er vele jaren in sporten :cool:
 
Vandaag toch schoenen gekocht. Heb eigenlijk alleen maar gekeken of er een stevige harde zool in zit zodat ik zo stabiel mogelijk sta. Uiteindelijk koop ik dan voor de squat misschien nog wel een keer speciale squat schoenen maar ik denk dat deze schoenen me al heel wat meer stabiliteit gaan geven dan mijn hardloopschoenen.

De zool lijkt op de foto dikker dan hij in werkelijkheid is. Ze hadden in de winkel waar ik ze gekocht heb ook nog de All Stars maar die waren nog weer zachter in de zool dan deze schoenen dus vandaar dat ik voor deze ben gegaan.

Ben benieuwd hoe ze maandag gaan bevallen tijdens de training.

Dit zijn ze:

IMG_20180325_214422[1].jpg
 
He, Vance sneakers! Ouwe hipster!
 
Ach... Het is niet bepaald mijn smaak, maar soms weegt functionaliteit ff zwaarder dan het design :D
 
Thanx :D
 
Vandaag toch schoenen gekocht. Heb eigenlijk alleen maar gekeken of er een stevige harde zool in zit zodat ik zo stabiel mogelijk sta. Uiteindelijk koop ik dan voor de squat misschien nog wel een keer speciale squat schoenen maar ik denk dat deze schoenen me al heel wat meer stabiliteit gaan geven dan mijn hardloopschoenen.

De zool lijkt op de foto dikker dan hij in werkelijkheid is. Ze hadden in de winkel waar ik ze gekocht heb ook nog de All Stars maar die waren nog weer zachter in de zool dan deze schoenen dus vandaar dat ik voor deze ben gegaan.

Ben benieuwd hoe ze maandag gaan bevallen tijdens de training.

Dit zijn ze:


Bekijk bijlage 422768
Kekke klassieker hoor! Ook een enorme stap voorwaarts tov hardloopschoenen.

Ze waren er niet in het baby-blauw?

Edit: Lolz, bestaat gewoon.
1_500808_ZM.jpg
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer... Getraind op de nieuwe schoenen beviel me goed, had het gevoel dat ik meer stabiliteit had, dat i.c.m. het beter op de ademhaling letten heeft er voor gezorgd dat ik na de squat en ohp geen last van de onder rug had. Alleen na de deadlift had ik weer wat last, wellicht dat ik daar dus ook iets niet helemaal goed doe dus daar ga ik de volgende keer een filmpje van maken. Heb vandaag filmpjes gemaakt van de squat en de ohp.

De smerige OHP wil maar niet lukken op 37.5Kg...... Heb er echt fucking de balen van.

Dit was de training.

Eerst een hoop wezen stoeien met de squat, weinig gewicht en vooral op techniek gelet. Ben andersom gaan staan en heb volgens mij een stuk dieper gesquat. Ik moet wel zeggen dat het dieper squatten wel een stuk zwaarder is, het omhoog komen vanuit die lage positie vergt veel meer kracht dan wanneer je iets hoger blijft. Het filmpje staat onder aan de post.

SL5X5

SQ 77.5Kg
OHP 37.5Kg
5x
5x 2.5 minuten rust gehad
5x 2.5 minuten rust gehad
4x 3 minuten rust gehad
5x 5 minuten rust gehad

DL 90Kg

Had er inmiddels al aardig wat tijd op zitten maar heb nog een paar extraatjes gedaan.

Barbell curl

12X 30Kg
10X 30Kg
8X 30Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Cable cross shoulder raises

12X 4.5Kg
10X 4.5Kg
8X 4.5Kg

Dat was het.

De filmpjes:

Bij de squat dit keer geen gebruikt gemaakt van het kussentje om de stang, zie dat namelijk niemand doen in de vele filmpjes. De eerste 4 sets had ik denk ik de stang een tikkie te hoog want met de 77.5Kg begon het zeer te doen omdat de stang tegen een botje drukte. Bij de 5de set heb ik de stang heel iets lager gedaan en toen voelde het goed.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden.


En de OHP,

Eerst met de lege barbell


En nog een filmpje met 37.5Kg (hier lukte de 5X wel, dit was de derde set.)


Even een edit nog: Ik was om half 8 opgestaan, eerst een paar bakjes koffie gehad en rond half 9 een bak brinta gegeten (400Ml magere melk, 40gram brinta en 10 gram suiker) Ben om kwart over 10 begonnen met trainen maar was na een inspanning af en toe een heel klein beetje dissie... Ik vermoed dus dat ik ook iets meer eten had moeten hebben.
 
Diepte is inderdaad veel beter nu! Nice!

Over de OHP: houdt echt even 5 minuten rust tussen de sets aan, dan haal je ze volgens mij echt wel.
 
Squat ziet er al beter uit! Diepte kan nog wel beter imo maar ik Squat echt achterlijk diep :roflol:
 
Ben ik weer... Getraind op de nieuwe schoenen beviel me goed, had het gevoel dat ik meer stabiliteit had, dat i.c.m. het beter op de ademhaling letten heeft er voor gezorgd dat ik na de squat en ohp geen last van de onder rug had. Alleen na de deadlift had ik weer wat last, wellicht dat ik daar dus ook iets niet helemaal goed doe dus daar ga ik de volgende keer een filmpje van maken. Heb vandaag filmpjes gemaakt van de squat en de ohp.

De smerige OHP wil maar niet lukken op 37.5Kg...... Heb er echt fucking de balen van.

Dit was de training.

Eerst een hoop wezen stoeien met de squat, weinig gewicht en vooral op techniek gelet. Ben andersom gaan staan en heb volgens mij een stuk dieper gesquat. Ik moet wel zeggen dat het dieper squatten wel een stuk zwaarder is, het omhoog komen vanuit die lage positie vergt veel meer kracht dan wanneer je iets hoger blijft. Het filmpje staat onder aan de post.

SL5X5

SQ 77.5Kg
OHP 37.5Kg
5x
5x 2.5 minuten rust gehad
5x 2.5 minuten rust gehad
4x 3 minuten rust gehad
5x 5 minuten rust gehad

DL 90Kg

Had er inmiddels al aardig wat tijd op zitten maar heb nog een paar extraatjes gedaan.

Barbell curl

12X 30Kg
10X 30Kg
8X 30Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Cable cross shoulder raises

12X 4.5Kg
10X 4.5Kg
8X 4.5Kg

Dat was het.

De filmpjes:

Bij de squat dit keer geen gebruikt gemaakt van het kussentje om de stang, zie dat namelijk niemand doen in de vele filmpjes. De eerste 4 sets had ik denk ik de stang een tikkie te hoog want met de 77.5Kg begon het zeer te doen omdat de stang tegen een botje drukte. Bij de 5de set heb ik de stang heel iets lager gedaan en toen voelde het goed.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden.


En de OHP,

Eerst met de lege barbell


En nog een filmpje met 37.5Kg (hier lukte de 5X wel, dit was de derde set.)


Even een edit nog: Ik was om half 8 opgestaan, eerst een paar bakjes koffie gehad en rond half 9 een bak brinta gegeten (400Ml magere melk, 40gram brinta en 10 gram suiker) Ben om kwart over 10 begonnen met trainen maar was na een inspanning af en toe een heel klein beetje dissie... Ik vermoed dus dat ik ook iets meer eten had moeten hebben.
SQUAT:
+ Schoenen;
+ Diepte, volgens mij is deze goed of iig heel veel beter;
+ Je staat de goede kant op, dit is toch wel echt het liturgische oosten voor de squat;
+ Adem, ik zie je duidelijk ademen bovenin;
- Wandelen, je hoeft niet zo ver naar achteren;
? Bracen, het lijkt alsof je je buik naar binnen trekt, ipv naar buiten duwt, maar was voor t eerst;
? In welke stand staan je voeten, naar voren, of iets naar buiten?
Hoe dan ook goede progressie tov het vorige filmpje!

OHP:
+ Dit gewicht met jouw lichaamsgewicht is helemaal niet onaardig;
- Voor zover ik kan zien beweeg je nog steeds de stang naar voren ipv omhoog, dit zou mede kunnen komen door het volgende punt;
- Het lijkt er ook op dat je je ellebogen onder of achter de stang hebt ipv iets ervoor;
TIP: Kijk nog ff wat filmpjes over de OHP, bij voorbeeld onderstaande of algemene filmpjes.
 
Thanx voor jullie reacties, en ook erg gaaf om te lezen dat er verbeteringen zijn geboekt. Nu moeten echter de puntjes op de i.

Ik ga de volgende keer minder wandelen in het squatrek :D

Bracen: Ik denk idd dat ik de ademhaling nog niet helemaal goed doe. Ik zie nu zelf ook duidelijk op het filmpje dat ik mijn borst heel erg uit zet als ik inadem i.p.v. dat ik de lucht in mijn buik pomp. Ik heb wel heel erg geprobeerd om de core zo veel mogelijk aan te spannen tijdens de squat. Ik merk wel dat me dat veel last van de rug heeft bespaart.

Voeten: Mijn voeten staan tijdens de squat heel iets naar buiten gedraaid. Als ik er een hoeveelheid garden aan moet geven denk ik zo tussen de 5 en 10 graden.

OHP:
Blij om te horen dat dit gewicht geen schande is om op te falen, maar ik wil natuurlijk meer :p

Ik ga de volgende keer echt proberen netjes 5 minuten tussen de sets te rusten.

Nu ik zelf nog eens een keer heel goed naar de OHP kijk moet ik idd toegeven dat de stang nog niet mooi in een rechte lijn op en neer gaat. Ook staan mijn ellebogen idd (als ik het vergelijk met een filmpje van de man met de baard) te ver naar achteren. Daar is dus absoluut ruimte voor verbetering, volgende keer dus kritisch op gaan letten.
 
Als je echt (nog) 60kg weegt dan is een OHP van 37,5kg echt wel netjes, met wat aanpassingen aan je techniek is er nog wel wat te winnen denk ik, maar iets meer gaan eten zal ook helpen.
 
Back
Naar boven