Vissertje1980
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 5.294
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)Als je zo met techniek en diepte aan het veranderen bent is even pas op de plaats met gewicht helemaal niet gek.Als 3 keer per week squatten erg zwaar wordt kan je daar natuurlijk wel iets van afwijken. Bijvoorbeeld door op je deadlift dag niet (zwaar) te squatten, maar het of een tandje lichter te doen, te front squatten, een bulgarian split squat te doen, of iets van leg press oid.

Hmmm, nog eens over nagedacht.Als je zo met techniek en diepte aan het veranderen bent is even pas op de plaats met gewicht helemaal niet gek.
Ook een optie is los van de DL op de woensdag (bij ma-wo-vr) een light squat day te doen, bv 2-3x5x80%(van maandag), dan heb je wat meer herstel.
Dat is wat minder allemaal. Betekend niet dat er nu meteen iets vreselijks aan de hand is, hoor.Na het slapen voor de nachtdienst dacht ik dat het goed ging met m'n rug... Nu tijdens de pauze weet ik van gekkigheid niet hoe ik op de stoel moet zitten... Ik denk dat ik het met de squat maar ff rustig aan ga doen want wil niet m'n rug verkloten. Het is hobby en moet wel leuk blijven.
Light squat days zijn echt nog niet nodig, dat hoeft pas als je een intermediate schema gaat draaien. Switchen met squats naar 3x5. Dat zijn per week 6 setjes minder met 30 reps, dat zou al een verschil moeten maken.
Oftewel squat volume met 40% verminderen. Niet teveel dingen meteen veranderen want dan weet je niet precies wat wel en niet werkt.![]()
Verstandig, een stap terug is niet altijd een stap achteruit, en.... ook 70 is een mooi rond getal!Thanx voor de tip, dan ga ik vrijdag ff terug naar 70Kg en vanaf daar weer rustig opbouwen.

Misschien even switchen naar 3x5 ipv 5x5. Iets minder stress voor je onderrug.Thanx voor de tip, dan ga ik vrijdag ff terug naar 70Kg en vanaf daar weer rustig opbouwen.
3x5 geeft minder stress als 5x5, dus zeker als je 3x per week squat kan dat een hoop schelen. En 3x5 werkt prima, kijk maar naar Starting Strength.@Starx6673 waarom zou je wel switchen naar 3x5 en dan 3 keer per week, maar niet naar 2 keer per week 5x5 en 1 keer per week een wat minder belastende alternatief voor de squat?