MuscleMeat

Contest Log Vlamm Memorial Contest log

Ik houd een rep range aan, meestal 4-8 maar meer richting 6-8 en heel soms 4/6-10 en een enkele oefening MOET ik daarboven gaan.

Zou sowieso altijd een rep range aanhouden en daarin tot falen gaan, aan het begin moet je wellicht even wat extra zoeken naar welk gewicht je dan nodig hebt. Stel je houdt voor het gemak 8-12 in, pak je een gewicht wat je 8x kan en dan faalt, volgende x haal je dan hopelijk 9 reps sessie daarna 10 enz. bij 12 verhoog je het gewicht weer naar een gewicht waar je 8/9 reps haalt en repeat

Het is zonde om niet alles uit elke set te halen, als je dat ook consistsent bij een aantal spieren wel doet en een aantal niet krijg je veel sneller een ongebalanceerd fysiek
Daarop aanvullend: als je bijvoorbeeld 8-12 aanhoudt en merkt dat je meer kan dan 12. Doen! Je spieren tellen de herhalingen niet. Die dingen in vermoeidheid.

Dus trainen tot spierfalen, ook als je daardoor buiten je rep range komt. Dan verhoog je de training daarna het gewicht.

Houden jullie je trouwens aan het aantal reps dat je voor ogen had, of gaan jullie steeds tot failure
Die vraag had ik gemist. Voor mij gaat de uitspraak "stimuleren, en niet vernietigen" op. Ik probeer mezelf (praktisch) iedere training te verbeteren. Als een spier het wat te zwaar heeft gehad en hij de volgende sessie nog niet is hersteld dan doe ik het even wat rustiger aan. In het laatste setje zit ik vaak om en nabij failure.

Daarop aanvullend: als je bijvoorbeeld 8-12 aanhoudt en merkt dat je meer kan dan 12. Doen! Je spieren tellen de herhalingen niet. Die dingen in vermoeidheid.

Dus trainen tot spierfalen, ook als je daardoor buiten je rep range komt. Dan verhoog je de training daarna het gewicht.
Ja precies, maar als het goed is gebeurt dat een enkele keer (eerste sessie, soms zal je misschien +2 reps halen tov vorige sessie)

• Like
Waarderingen: Onit
  • Topic Starter Topic Starter
Gewicht: 80,9 kg
De laatste tijd zit er goed vaart achter het gewichtsverlies, ik doe nochtans +- hetzelfde. But I’ll take it.

Training vandaag was puffen, deadlift ging vlot, ook de set met 140 kg dus die kan ik volgende keer een beetje verhogen. De rest is, buiten abs, ofwel hetzelfde gebleven of lichtjes achteruit. Ik ben onderhand verwend door de luxe van de airco in de gym, maar vandaag stond die niet aan dus het was zweten geblazen.

Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/130/140 kg
Hack squat : 9/8/7 x 100 kg
Leg curl: 14/12/10 x 68 kg
Leg extension: 12/10/9 x 82 kg
Ab crunch machine: 12/10/8 x 59kg

Ik heb m’n maten nog eens genomen, dat ga ik einde cut ook nog eens doen denk ik want het is fijn om te vergelijken. Alles koud en flexed:
Omtrek schouders: 125 cm
Chest/rug: 111 cm
Middel: 87 cm (heb de taille van een boomstronk jammer genoeg)
Biceps: 36 cm
Onderarm: 32 cm
Bovenbeen: 57 cm
Kuit: 39 cm

Gewicht: 81,1 kg

Bij de training vandaag alles tot falen en ook bij sommige oefeningen geëexperimenteerd met topsets/back-off, voornamelijk daar waar ik aanvoelde dat de derde set niet naar behoren zou lukken. Binnenkort toch eens wat pull-ups proberen, want dat heb ik in geen 15 jaar meer gedaan en zou me toch onderhand moeten lukken.

Lat pulldown wide grip: 12/10/8 x 85 kg
Incline db press: 11/9 x 22 kg, 9 x 18 kg
Triceps pushdown 12/9 x 27,5 kg, 10 x 22,5 kg
Concentration curl: 13/10 x 12 kg, 10 x 10 kg
Db fly: 10/8 x 14 kg, 10 x 10 kg
Facepull: 11/10/9 x 27,5 kg
Db side raise: 10/9/8 x 8 kg

Gewicht: 81,0 kg

Genoeg eiwitten gegeten deze week:

Screenshot_20250721_093620_Food.jpg

Bij deze training RDL verhoogd, en voor de rest overal minstens 1 rep erbij. Alles weer tot fail.

Romanian deadlift: 10/9/7 x 120 kg
Hacksquat: 10/8/7 x 100 kg
Legcurl: 14/12/11 x 68 kg
Legextension: 12/11/10 x 82 kg
Ab crunch machine: 12/11/9 x 59 kg

Gewicht: 80,5 kg. Weer een behoorlijke drop, ik denk door vocht dat eraf vliegt.

Facepull en side raise ga ik vanaf nu afwisselen tussen UB1 en 2, anders duren de trainingen iets te lang. Ik vermoed ook dat ik incline db press te smal doe en dus te veel op triceps, want triceps pushdown gaat stukken vlotter op shoulder press dagen. Ik ga er eens op letten volgende keer.

Machine row overhand wide: 8/7/6 x 95 kg - pfoe. Geen straps nodig gehad, dus grip is verbeterd.
Db shoulder press : 11/9 x 16 kg, 13 x 12 kg
Triceps pushdown: 15/13/10 x 27,5 kg
Concentration curl: 13/11 x 12 kg, 10 x 10 kg
Db fly: 11/10/8 x 14 kg
Facepull: 12/11/9 x 27,5 kg

Gewicht: 80,8 kg

Vlotte training, valt weinig meer over te zeggen. De meeste oefeningen kunnen weer omhoog, ook deadlift ging nog behoorlijk vlot.

Deadlift: 1 x 5 x 80/100/122,5/132,5/142,5 kg
Hacksquat: 10/9/8 x 100 kg
Legcurl: 15/13/12 x 68 kg
Legextension: 12/10/9 x 86 kg
Ab Crunch machine : 12/11/10 x 59 kg

Gewicht: 80,8 kg

Triceps pushdown vandaag als voorlaatste gedaan en erop gelet dat ik de db press niet te smal deed, dat ging een stuk vlotter. Ook alles zonder back-off set kunnen doen.

Lat pulldown wide grip: 13/11/9 x 85 kg
Incline db press : 12/10/8 x 22 kg
Triceps pushdown: 15/13/10 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/13/10 x 12 kg
Db fly: 12/11/8 x 14 kg
Db side raise: 11/10/9 x 8 kg

Even kijken hoe lang het blijft duren, maar ik merk idd het meeste vooruitgang, toch qua kracht, wanneer ik mezelf voldoende push (en als hij zegt dat Arnold in zijn filmpjes nog genoeg RIR houdt heb je dan ook nog eens 'pushen' en PUSHEN). Ook in een cut (als eiwitten hoog genoeg zijn).
Vind het allemaal redelijk verwarrend dat er 101 meningen en trainingsmethoden zijn, maar had ik eerder geweten dat iets 'eenvoudig' als UB/LB gewoon doen en aanhouden, eiwitten hoog en pushen zo goed zou werken was ik er eerder mee begonnen.
Maar ja, ik ben ook nogal koppig en eigenwijs wat dan ook weer z'n voor- en nadelen heeft.

Even kijken hoe lang het blijft duren, maar ik merk idd het meeste vooruitgang, toch qua kracht, wanneer ik mezelf voldoende push (en als hij zegt dat Arnold in zijn filmpjes nog genoeg RIR houdt heb je dan ook nog eens 'pushen' en PUSHEN). Ook in een cut (als eiwitten hoog genoeg zijn).
Vind het allemaal redelijk verwarrend dat er 101 meningen en trainingsmethoden zijn, maar had ik eerder geweten dat iets 'eenvoudig' als UB/LB gewoon doen en aanhouden, eiwitten hoog en pushen zo goed zou werken was ik er eerder mee begonnen.
Maar ja, ik ben ook nogal koppig en eigenwijs wat dan ook weer z'n voor- en nadelen heeft.
Het gaat er om bij zijn theorie of idee om dat je met reps in reserve of als je tot falen traint evengoed op dezelfde 'effective reps' uitkomt.

Met rir doe je meer sets en met tot falen trainen minder. Beide methodes werken en het is maar net waar je voorkeur ligt.

Het gaat er om bij zijn theorie of idee om dat je met reps in reserve of als je tot falen traint evengoed op dezelfde 'effective reps' uitkomt.

Met rir doe je meer sets en met tot falen trainen minder. Beide methodes werken en het is maar net waar je voorkeur ligt.
Ah zo had ik het niet helemaal door. Thx.

Er zijn inderdaad 101 meningen en trainingsmethoden. Veel werkt ook, maar hoe goed het werkt hangt wel van de context af. Lyle McDonald lichtte in de video wel een tipje van de sluier. Dingen als wat als failure wordt gezien of op welke oefeningen het wordt gedaan kunnen uitmaken in de keuzes die er worden gemaakt.
Een onderdeel van die context is volgens mij het beoogde doel. Wil je spiermassa aankomen, dan zijn de laatste reps inderdaad het meest effectief. Wil je techniek aanleren (kracht is een vaardigheid) dan probeer je de vorm zo goed mogelijk aan te leren/houden. Over het algemeen zou ik zeggen; train volume op de compoundoefeningen en tot nabij (form)failure, en train voor spiermassa op isolatiewerk tot (muscle)failure.

Gewicht: 80,6 kg

Buiten maandag (wat pintjes gedronken bij de militairen voor de nationale feestdag), woensdag en gisteren (deep dish pizza gemaakt) alles +-volgens plan gegeten.

Binnenkort nog eens een 4-puntsmeting laten doen om te kijken hoe ik er voor sta qua BF%. Bovenste abs zijn al redelijk zichtbaar, onderste zitten verstopt maar ik kan onderhand moeilijk uit maken hoeveel nog vet is en hoeveel los vel.

Screenshot_20250727_202328_Food.jpg

Vandaag nogal verkouden, telkens vol gas aan een oefening begonnen maar tegen de derde set was de tank telkens leeg. Iets meer rust genomen tussen de sets dan anders.

Romanian deadlift: 10/8/7 x 122,5 kg
Hacksquat: 9/8/7 x 102,5 kg
Legcurl: 14/11/9 x 73 kg
Legextension: 12/11/10 x 86 kg
Ab Crunch machine: 11/10/8 x 64 kg

Beterschap.
Rotfase ook als je niet weet hoeveel spekjes is een hoeveel vel, maar klinkt als aardige verbetering in ieder geval

Gewicht: 80,7 kg

Bij conc. curl repje minder, de rest repjes meer of gewicht omhoog. Nog steeds wat snotteren maar da's hopelijk donderdag voorbij.

machine row overhand wide: 9/8/7 x 95 kg
Db shoulder press: 12/10/7 x 16 kg
Triceps pushdown: 15/14/12 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/12/10 x 12 kg
Db fly: 12/11/10 x 14 kg
Facepull: 11/10/9 x 30 kg

Gewicht: 80,6

Gewicht is nog steeds lichtjes in een dalende trend, maar minder snel dan ik had verwacht. M'n middel is op 13 dagen wel smaller geworden (90 cm ontspannen / 87 cm flexed naar 88 cm ontspannen / 86 cm flexed).

Deadlift: 5 x 60/100/125/135/145 kg
Hacksquat: 10/9/8 x 102,5 kg
Leg curl: 14/12/10 x 73 kg
Leg extension: 10/9/7 x 91 kg
Ab crunch machine: 12/10/9 x 64

BIj deadlift was enkel de laatste rep wat grinden, maar ging nog in een constante (trage) beweging omhoog. Leg extension was zwaar, ik wil er zeker van zijn dat het gewicht onder controle blijft want ik heb m'n knieën nog even nodig.

Gewicht: 80,2 kg
4-puntsmeting BF%: 16,9%

Gisteren dagje Lokerse Feesten (de gekke Duitsers van Electric Callboy konden we niet missen) en de 2 dagen ervoor maag-/darmproblemen, dus vandaag een UB training op het gemakje gedaan.

20250804_105633.jpg

20250804_105844.jpg

Op m'n schouder begin ik ook een verlegen adertje te zien als ik héél goed kijk

Futurama Squinting GIF

Terug
Naar boven