Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op dit forum en wil dolgraag met krachttraining beginnen. Ik heb de laatste weken veel informatie tot mij genomen via de stickies, andere topics op het forum en andere websites over krachtraining. Maar toch blijf ik nog met veel vragen zitten wat betreft de voeding. En aangezien de voeding al het halve werk is hoop ik dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Voor ik het vergeet... ik ben 27 jaar met een lengte van 183 cm en een gewicht van 64 kg(ectomorph).
Oke mijn vragen:
1. Besmeren jullie je brood met halvarine e.d.? Ik zie dit niet terug in de voedingsschema's. Dit hoort toch bij een gezonde voeding dacht ik? Het zorgt weliswaar voor extra calorieen als je veel boterhammen eet, maar bevat toch ook essentiele vetzuren?
2. Nadat je getraind hebt hoe lang mag je dan maximaal wachten met eten?
3. Ik had altijd begrepen dat je vlees en zuivelconsumptie moest matigen voor een goede gezondheid. Ik zie in de schema's soms wel meer dan 500 gram vlees of 1 liter melk? Is dit ok zolang je er maar op let dat het magere zuivel en mager vlees is? En hoe zit het met kaas?
4. Maakt het uit voor je lichaam wanneer je welke complexe koolhydraten neemt? Dus is het erg als je 's ochtends pasta/rijst eet i.p.v. brood?
5. Hoeveel energie verbrandt je met 1 uur krachttraining ongeveer?
Ik heb nog wat meer vraagjes, maar hier laat ik het voorlopig bij.
ik zie uit naar jullie reacties.
-Alias27-
Voor ik het vergeet... ik ben 27 jaar met een lengte van 183 cm en een gewicht van 64 kg(ectomorph).
Oke mijn vragen:
1. Besmeren jullie je brood met halvarine e.d.? Ik zie dit niet terug in de voedingsschema's. Dit hoort toch bij een gezonde voeding dacht ik? Het zorgt weliswaar voor extra calorieen als je veel boterhammen eet, maar bevat toch ook essentiele vetzuren?
2. Nadat je getraind hebt hoe lang mag je dan maximaal wachten met eten?
3. Ik had altijd begrepen dat je vlees en zuivelconsumptie moest matigen voor een goede gezondheid. Ik zie in de schema's soms wel meer dan 500 gram vlees of 1 liter melk? Is dit ok zolang je er maar op let dat het magere zuivel en mager vlees is? En hoe zit het met kaas?
4. Maakt het uit voor je lichaam wanneer je welke complexe koolhydraten neemt? Dus is het erg als je 's ochtends pasta/rijst eet i.p.v. brood?
5. Hoeveel energie verbrandt je met 1 uur krachttraining ongeveer?
Ik heb nog wat meer vraagjes, maar hier laat ik het voorlopig bij.
ik zie uit naar jullie reacties.
-Alias27-