Fitness nu een 6weken, begonnen met een beginnerschema, volgende training gaan ze mij een ander schema geven (6wk zijn voorbij).
Ik doe 2 x / week KT, ga dit proberen op te drijven naar 3 zodat ik men oefeningen wat kan spreiden (lijkt me beter).
Buiten fitness doe ik alreeds 3 jaar mountainbike, in het weekend 1 a 2 tochtjes +-40/50km offroad. Door de week probeer ik hiervoor ook wat voor te trainen vooral wegritjes,
afhankelijk van het weer in de fitness op een spinbike. In de zomer had ik graag enkele marathons meegereden gewoon voor de fun, de tijd maakt niet uit.
Doel: vet% verminderen
Leeftijd: 23
Lengte (cm): 178
Geslacht: M
Totale lichaamsgewicht (kg): 73,8
Vetpercentage: 18,6% (via weegschaal)
Activiteitsfactor: 1.55 (3)
kcal per dag Harris-Benedict / Katch-McArdle
BMR 1800 kcal / 1666 kcal
Onderhoudsniveau 2790 kcal / 2582 kcal
Cutten 2290 kcal / 2082 kcal
Bulken 3290 kcal / 3082 kcal
Het cut schema lijkt me vrij duidelijk maar had nog enkele vragen:
- ivm het mountainbiken, kom ik geen koolydraten te kort? Of misschien eens een maandje uittesten en kijken hoe ik me voel op de bike?
je kunt gewoon een dextrose/zout oplossing maken en die tijdens de training gebruiken. dan blijf je een aanvoer van carbs houden
- de eieren tijdens onbijt2, lunch1 en 2 kan ik deze vervangen door whey? hoe zit het dan met het aantal kh - eiwit - vet...
in ei zitten goeie vetten. in whey zit geen vet. je zult dan iets moeten vinden om de vetten te comenseren. bv iets meer lijnzaadolie, en iets meer boter nemen
- tijdens het diner, wat met soep? Kan soep compenseren met groente?
soep mag altijd extra maar niet als vervanging van groente
- Heb ook enkele supplementen waaronder whey die ik meestal na het sporten neem, multivitaminen (omdat ik weinig vlees eet) en vezeltabletten. Welke raad jij aan voor cutten?
waarom eet je weinig vlees, multi's vervangen vlees echt niet hoor. verder raad ik alles wat je noemt aan
Winkels: genoeg :-)
Graag tips waar ik eventueel nog iets kan verbeteren :-) THX