MuscleMeat

Voedingschema / trainingschema

Yourii

Novice
Waardering
0
Hey allemaal ,
Sinds 2 weken terug ben ik met een voedingsschemabegonnen , die ik heb gekregen van een "proteinewinkel".
Nu was de vraag of dit goed is en dat ik goed bezig ben.
ik wil veel bereiken , ik wil mijn spieren veel meer laten uitkomen , en vele breder worden!
heb dan ook een fitneszaal waar ik kan trainen.
Graag positieve antwoorden , en heb je tips of betere aanwijzingen aan de schema's laat dan graag reactie na.
Zo wat denken jullie ervan?

Ontbijt:
50gr bambix (babyvoeding) 170 kcal
40gr brinta (havermout) 150 kcal
75gr poeder ( mass xxl ) 200 kcal
1 banaan 90 kcal

Tussen:
6 sneden volkoren brood met kiprollade.
volkoren brood : 140 gr / 310 kcal
kiprollade 100 gr / 160 kcal

Middag:
75gr rijst / 260 kcal
200gr kipfilet / 200 kcal
4 schijfjes ananas (150gr) / 75 kcal

Tussen:
Shake : mass xxl (75gr) 200 kcal
6 sneden volkoren brood met honing.
volkoren brood : 140 gr / 310 kcal
honing 36gr / 120 kcal

Avond:
80gr pasta / 280 kcal
200 gr kipfilet / 220 kcal
75gr natuur tomatensaus / 70 kcal

laten avond:
shake : mass xxl (150gr) 400kcal

Intotaal kom ik op zon 3235 Kcal op 1 dag.

en dan had ik ook nog de vraag ofm ijn fitnesschema goed was?

Maandag:
Borst 4-5 oefeningen (8-12 reps)
tricep 3oefeningen (8-12reps)
buik

dinsdag:
schouders 5 oefeningen (8-12reps)
buik

woensdag:
rug 5oefeningen (8-12 reps)
bicep 3oefeningen (8-12reps)
buik

donderdag:
Borst 4-5 oefeningen (8-12reps)
buik

vrijdag:
bicep 3oef (6-10 reps veel gewicht)
tricep 3oef (6-10 reps veel gewicht)

Laatst bewerkt:
Ziet er niet heel verkeerd uit. Ik mis nog noten en groenten...

Hoe laat train je? Zorg in ieder geval dat je een fatsoenlijke maaltijd NA je training plant (voornamelijk koolhydraten en eiwitten).

Waarom train je iedere dag buik?

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er niet heel verkeerd uit. Ik mis nog noten en groenten...

Hoe laat train je? Zorg in ieder geval dat je een fatsoenlijke maaltijd NA je training plant (voornamelijk koolhydraten en eiwitten).

Waarom train je iedere dag buik?

ja zei men moeder ook van ja waar zijn die groenten maar heb het van een winkel gekregen zoals ik al eerder heb vermeld. maar kan natuurlijk altijd meer groenten en noten eten , uim ik train met speciaal soort pasje.
sns pas : sport na school is van 16:00 tot 18:15 ongeveer.
hieronder tijd dat ik op fitnes heb:
Ma: 1 u 15min
Di: 3 kwartier ( erna voetbal )
wo: 2u 30min
do: 2u 15min ( erna voetbal )
vr: 2u 15min

buik weet ik niet , maar zou wel graag die buikspieren hebben :D
+ heb dit schema van vriend gekregen.

thnx for je comment alvast

Laatst bewerkt:
Als je het trainingsmoment weet, weet je ook beter hoe het past in je voedingsschema. :-) Volgens mij zit dat wel goed, want je eet nog fatsoenlijk na je training. Misschien kun je de koolhydraten na je training nog iets opvoeren.

Voor ieder individu geldt een ander voedingsschema. Je kunt het niet letterlijk overnemen. Smaak, alergie, doel, praktijk, onderhoud, allemaal zaken die bij ieder individu anders zijn. Met de productkeuze is sowieso niet heel veel mis hoor. Groentes zijn sowieso belangrijk voor je. Zeker ook als je traint! Nu ik nog een keer kijk mis ook nog vis (tonijn, zalm, etc.). In vis zitten zeer goede vetten.

Wat betreft je training: neem niet zomaar iets over van een vriend, maar besteed even aandacht aan het zoeken van een goed schema. Als je even tussen de stickies kijkt vind je de verschillende trainingsmethoden.

Ik neem aan dat je vooral massa wilt en redelijk een beginner bent. Ik zou rippetoe volgens als ik jou was. Gewoon 5x5.

2 uur en 15 minuten Krachttraining? VEEL te lang! Houd het korter. Probeer het binnen 1 uur en 15 min te houden. 1 uur 30 maximaal.

Buikspieren krijg je door droog te staan. Als je de goede compoud-oefeningen uitvoert (dat doe je bijvoorbeeld bij rippetoe) hoef je je buik niet eens los te trainen. Dan pak je ze wel mee met je squat en je deadlift.

Je traint nu bijvoorbeeld ook helemaal geen benen. Je belast je triceps 4 keer in de week. Je trainingsschema ziet er niet goed uit. Even in jezelf investeren en de stickies doornemen.

Succes in ieder geval!

• Topic Starter Topic Starter
Als je het trainingsmoment weet, weet je ook beter hoe het past in je voedingsschema. :-) Volgens mij zit dat wel goed, want je eet nog fatsoenlijk na je training. Misschien kun je de koolhydraten na je training nog iets opvoeren.

Voor ieder individu geldt een ander voedingsschema. Je kunt het niet letterlijk overnemen. Smaak, alergie, doel, praktijk, onderhoud, allemaal zaken die bij ieder individu anders zijn. Met de productkeuze is sowieso niet heel veel mis hoor. Groentes zijn sowieso belangrijk voor je. Zeker ook als je traint! Nu ik nog een keer kijk mis ook nog vis (tonijn, zalm, etc.). In vis zitten zeer goede vetten.

Wat betreft je training: neem niet zomaar iets over van een vriend, maar besteed even aandacht aan het zoeken van een goed schema. Als je even tussen de stickies kijkt vind je de verschillende trainingsmethoden.

Ik neem aan dat je vooral massa wilt en redelijk een beginner bent. Ik zou rippetoe volgens als ik jou was. Gewoon 5x5.

2 uur en 15 minuten Krachttraining? VEEL te lang! Houd het korter. Probeer het binnen 1 uur en 15 min te houden. 1 uur 30 maximaal.

Buikspieren krijg je door droog te staan. Als je de goede compoud-oefeningen uitvoert (dat doe je bijvoorbeeld bij rippetoe) hoef je je buik niet eens los te trainen. Dan pak je ze wel mee met je squat en je deadlift.

Je traint nu bijvoorbeeld ook helemaal geen benen. Je belast je triceps 4 keer in de week. Je trainingsschema ziet er niet goed uit. Even in jezelf investeren en de stickies doornemen.

Succes in ieder geval!

ok bedankt ,
1 vraagje wat is rippetoe ?
en wat moet ik trainen , massa dan ? een massa schema zoeken ?

Rippetoe is een naam van een persoon en hij heeft een trainingsschema opgesteld. Dit staat allemaal beschreven in de stickies. Dus die informatie kun je zo tot je nemen. :-)

Terug
Naar boven