MuscleMeat

Voedingsschema Beginner 4000-4500 kcal

Acti

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
68kg
Ben hier nieuw als totale leek, heb de afgelopen week veel gelezen om niet zo over te komen xD.
Ik ga momenteel nog niet naar de sportschool, maar ga me deze of volgende week wel inschrijven.

Wat stats:
Gewicht: 68 Kg
Lengte: 1m72
BF: Geen idee

Ben van plan om te gaan beginnen met het rippetoe programma of Stronglifts 5x5. Moet ik nog even over nadenken.

2qvf5he.png

Om 18:00 uur is het gewoon eten wat de pot schaft, heb daar alleen aardappelen staan nu, maar in de meeste gevallen komt daar nog een stuk vlees en groente bij.
Ben er bij brood vanuit gegaan dat 1 snee ongeveer 35 gram weegt, en 1 plakje kipfilet 10 gram.

Zeg maar wat ik allemaal fout doe :p

Zeg maar wat ik allemaal fout doe :p

Voor een beginner niet veel. Je hebt na het trainen niet echt een volwaardige maaltijd meer. Vanaf het moment dat je stopt met trainen gaat je lichaam zich herstellen en heeft het voedingsstoffen nodig. Daarom is het verstandig c.a. een uur na je training nog een volwaardige maaltijd te eten. Misschien kun je voor het avond eten trainen? anders na je training nog een boterhammetje ofzo ;)

Je kan de whey van maaltijd 2 beter naar je ontbijt verplaatsen en de eieren dan naar maaltijd 2. Eieren bevatten vet. Vet vertraagd de opname van eiwitten die je s 'ochtends juist snel nodig hebt omdat je voorraden door de nacht zijn uitgeput, daarom in de ochtend whey.

Grtz

Goed begin, al zou ik zelf niet echt op 4200 kcals gaan blazen. Weet niet precies wat je doel is, en hoe je vetpercentage nu is, maar denk wel dat je wat vet aan gaat zetten. Gewoon hard trainen en kijken wat een 3500 kcal schema met je doet zou ik persoonlijk prefereren. Ik ben niet meer zo van de extreme bulk, levert veel vet op en dat kost allemaal moeite om er weer af te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je antwoord ;)

Je hebt na het trainen niet echt een volwaardige maaltijd meer. Vanaf het moment dat je stopt met trainen gaat je lichaam zich herstellen en heeft het voedingsstoffen nodig. Daarom is het verstandig c.a. een uur na je training nog een volwaardige maaltijd te eten. Misschien kun je voor het avond eten trainen? anders na je training nog een boterhammetje ofzo ;)

Voor het avondeten gaat in de meeste gevallen niet lukken denk ik ivm school enzo. Ik kan wel direct na het eten naar de sportschool gaan, en na de training de maaltijd van 19:00 uur doen (rijst + kipfilet), de whey kan ik dan zeker het best verplaatsen naar voor de training of niet?

Je kan de whey van maaltijd 2 beter naar je ontbijt verplaatsen en de eieren dan naar maaltijd 2. Eieren bevatten vet. Vet vertraagd de opname van eiwitten die je s 'ochtends juist snel nodig hebt omdat je voorraden door de nacht zijn uitgeput, daarom in de ochtend whey.

Ok, dan draai ik de eieren en whey om. Is het ook mogelijk om de kwark te verwisselen met de whey? (Omdat whey gemakkelijker is op school dan kwark lijkt me.)

ziet er aardig uit maar net als al eerder gezegd lijkt ook mij 4000-4500 kcal te veel voor je en ga je veel te vet worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. denk dat je eerder rond de 3500 moet zitten zoals ook al eerder verteld .pas hem eens aan en post hem nog eens kunne we je helpen

succes

Goed begin, al zou ik zelf niet echt op 4200 kcals gaan blazen. Weet niet precies wat je doel is, en hoe je vetpercentage nu is, maar denk wel dat je wat vet aan gaat zetten. Gewoon hard trainen en kijken wat een 3500 kcal schema met je doet zou ik persoonlijk prefereren. Ik ben niet meer zo van de extreme bulk, levert veel vet op en dat kost allemaal moeite om er weer af te krijgen.

Was vergeten te melden dat ik het langzaam wou opbouwen, omdat in het begin de trainingen nog niet zo zwaar zijn (rippetoe), voor zover ik het gelezen heb. Dus denk dat als ik van alles wat minder doe dat ik dan wel rond de 3500 zit. Eventueel schrap ik de pinda's nog, scheelt alweer 600 kcal.

ziet er aardig uit maar net als al eerder gezegd lijkt ook mij 4000-4500 kcal te veel voor je en ga je veel te vet worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. denk dat je eerder rond de 3500 moet zitten zoals ook al eerder verteld .pas hem eens aan en post hem nog eens kunne we je helpen

succes

Kan ik de pinda's gewoon schrappen, of denk ik nu weer te makkelijk. Hou ik wel weinig vet over.

Laatst bewerkt:
zou ze halveren en die halve liter melk voor het slapen gaan ook weg laten

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

yochurt in de ochtend kan ook weg

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

whey proteine om 10 uur kan er ook wel uit

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

magere melk om 15uur en dan gewoon die tonijn eten

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

250 gram kipfilet is ook wel erg veel voor 1 maaltijd

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

verwacht zelfs dat je wat je hier allemaal typt niet eens op krijgt als mannetje van 68 kilo ;)

zou ze halveren en die halve liter melk voor het slapen gaan ook weg laten

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

yochurt in de ochtend kan ook weg

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

whey proteine om 10 uur kan er ook wel uit

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

magere melk om 15uur en dan gewoon die tonijn eten

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

250 gram kipfilet is ook wel erg veel voor 1 maaltijd

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

verwacht zelfs dat je wat je hier allemaal typt niet eens op krijgt als mannetje van 68 kilo ;)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Heb het schema aangepast op alle punten die je geeft:
Heb alleen de yoghurt erin gelaten omdat ik dat meng met de havermout, of moet ik gewoon aanleren om het met melk te eten?

De melk van 12:30 verdeel ik met de maaltijd van 10 uur, om het meer in evenwicht te houden.

jrvbef.png

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Heb het schema aangepast op alle punten die je geeft:
Heb alleen de yoghurt erin gelaten omdat ik dat meng met de havermout, of moet ik gewoon aanleren om het met melk te eten?

De melk van 12:30 verdeel ik met de maaltijd van 10 uur, om het meer in evenwicht te houden.

jrvbef.png

ziet er goed uit begin hier maar eerst eens mee en kijk hoe het gaat. en natuurlijk snel lid worden van een sportschool
die yochurt is oke hoor

• Like
Waarderingen: Acti
Oke, dan ga ik dit eerst proberen ;)
Bedankt voor de hulp.

Deze week nog even toetsweek, dus denk dat ik vrijdagmiddag misschien naar de sportschool ga, en anders maandag.

Terug
Naar boven