AndroidHealthClinic

Voedingsschema, kom maar op met je kritiek :-)

Bezoekers in dit topic

Harm

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 jun 2005
Berichten
24
Waardering
0
Beste BB'ers

Ik was benieuwd of iemand nog zinvol commentaar had op mijn voedingsschema, houd er wel rekening mee dat ik nu ong. 72 kg ben, en geen 100.... DUs dat er ook grenzen zijn aan wat ik naar binnen gepropt krijg :rolleyes:

8.00 Creatine shake met halve liter appelsap.

10.00 4 boterhammen (volkoren) met pindakaas, halve liter melk

11.00 weightgainer shake, (80 gram weightgainer + halve liter water

12.00 3 stuks fruit, waarvan 2 bananen.

13.00 4 boterhammen met pindakaas, halve liter melk.

16.00 vaak wat kaas, rijstwafels

18.00 Avondmaaltijd, 200 gram groente + min. 200 gram rundvlees of kip. Hierbij halve liter melk + creatine shake met appelsap, en multivitamine pilletjes.

21.00 Halve liter magere kwark

23.00 Weightgainer shake

Verder drink ik verdeeld over de dag nog een litertje of 3 water, en wil ik mezelf nog wel eens vergrijpen aan een zak chips :D
 
Geen kritiek, wel verplaatst
 
Ehm er staan geen voedingswaarden bij. Hoeveel kcal krijg je binnen met dit schema? Is dat voldoende voor jou? Hoeveel procent (of gram) daarvan bestaat uit eiwit, koolhydraten en vetten? Zijn de verhoudingen gelijk, of bevat de ene maaltijd veel meer kcal dan de andere?
 
heb jij koeien in de wei dat jij 2l melk per dag drinkt?
 
Ontbijt niet alleen vloeibaar, maar ook vast voedsel. Bruinbrood, brinta of havermout doen het erg goed.

Verder ziet het er niet fatsoenlijk uit. Voor zover ik kan zien veel te weinig eiwitten. Haal niet alleen uit melk je eiwitten, maar neem bij je brood kipfilet of ander mager vleesbeleg

Vervang melk door magere kwark, tonijn uit blik of een proteine-shake (verdelen over maaltijden).

ZOek eens rond naar voedingsschema's, er staan genoeg verschillende schema's waar je wat aan hebt.
 
erg veel eetmomenten, wel fruit (erg goed!).
ik mis de rijst. (tip: 1 a 2 pakken voorkoken, af laten koelen en in koelkast bewaren. Voor een maaltijd een bak uit de zak/bak scheppen, 1,5 min in de magnetron, klaar)
pasta kan natuurlijk ook.
Appelsap is mijns inziens meuk, maar goed. Kaas ook, misschien een halve liter melk met muesli ipv de kaas en rijstwafels? (en de melk schrappen uit je avondeten.)
idd een keer pindakaas vervangen door kipfilet.
Hoe zit het met creatine gebruik? cycle je dat?
Goed voer is belangrijker dan (weightgainer) shakes imo!
 
Ik zou niet kiezen voor ieder uur eten. Op die manier geef je je lichaam haast geen kans het te verwerken en ben je mi aan het stapelen. Zou kiezen voor minimaal 2 uur tussen maaltijden. Zo op het eerste gezicht kom je ook proteine tekort.
 
Vervang die maaltijd van 1600 uur door iets anders.
 
En hou het alleen bij bananen, ander fruit is verwaarloosbaar.
 
arnoldy zei:
heb jij koeien in de wei dat jij 2l melk per dag drinkt?

zeiksukkel... wat dacht je van Dries.. die dronk afgelopen jaar 12 liter per dag. 2 Liter stelt geen ene reet voor!
 
Haha 12 liter per dag. dan ben je wel van god los.
 
Ik neem trouwens ook eiwitshakes... niet in vermeld, omdat ik er tegenwoordig een weightgainer bij heb, en om bij elke maaltijd zoveel te zuipen... dan past het vaste voedsel er niet meer bij :-) Verder kom ik wel aan de 225 gram eiwitten/dag, dus 3 gr / kilo lichaamsgewicht.

Ik ga die kipfilet idd maar eens aanschaffen :-)

CHeers people
 
Mars zei:
En hou het alleen bij bananen, ander fruit is verwaarloosbaar.
You're kidding right?
 
Goedzo Harm, laat je niet gek maken he!
 
Murk zei:
You're kidding right?

Nee, ik zie er totaal geen voordeel in.

Stick to bananas en brocolliiiii kwa fruit en groente.
 
Mars zei:
Nee, ik zie er totaal geen voordeel in.

Stick to bananas en brocolliiiii kwa fruit en groente.
Ander fruit is ook belangrijk voor je vit en vocht afdrijving. Ook om een keer afwisseling in je schema aan te brengen en voor als je in de cut zit kan je fruit met weinig KH nemen.
 
Kwa vochtafdrijving heb je een punt ja.
 
ga de stickies lezen en maak een heel nieuw schema!!



Edit door Centaur: Blijven we wel gewoon vriendelijk hier? Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
12 liter????****!!!dan heb je geen lul meer...maar uierspenen!!!:D
 
Back
Naar boven