Fitness Seller

Voedingsschema vragen

• Topic Starter Topic Starter
Zilvervlies rijst eet ik bij mijn avond maaltijd 100gr is dat een goede portie?

Ja zal wel een lange weg zijn, ongetwijfeld maar ik ga die weg inslaan :)

Welke noten zal ik eten? Elitehaver (ongebrand)? En dan ook de rozijnen erin? En is magere kwark beter om voor het slapen te eten dan die halfvolle standyoghurt met die micellar matrix 45gr (langzame eiwitten) die ik nu neem voor het slapen gaan?

magere franse kwark is prima.

noten: bijv cashewnoten.

Rijst: post al je voedingswaardes van alle maaltijden. Kom je uit op de juiste verhoudingen en totaal aantal kcals en eiwitten dan zit je goed, zo niet portie vergroten of verkleinen

100gr burghul gewogen voordat ik het gekookt had. Maar als het gekookt is weegt het 220gr. Dus mag ik nou 100gr gekookte burghul eten of 100gr als het nog niet gekookt is?

Een blikje tonijn op water 130gr uitlek gewicht, 35gr sla melange/ 1 gekookt ei, Klein half uitje gesneden, 2 tomaten, ongeveer 10 groene olijven, lepeltje kappertjes, handje gekookte sperzieboontjes, 3 gesneden champignons, 5 walnoten, halve avocado en klein beetje olijfolie, citroen en balsamico azijn.

Was dit een goede avondmaaltijd?

100gr burghul gewogen voordat ik het gekookt had. Maar als het gekookt is weegt het 220gr. Dus mag ik nou 100gr gekookte burghul eten of 100gr als het nog niet gekookt is?

Een blikje tonijn op water 130gr uitlek gewicht, 35gr sla melange/ 1 gekookt ei, Klein half uitje gesneden, 2 tomaten, ongeveer 10 groene olijven, lepeltje kappertjes, handje gekookte sperzieboontjes, 3 gesneden champignons, 5 walnoten, halve avocado en klein beetje olijfolie, citroen en balsamico azijn.

Was dit een goede avondmaaltijd?

Haha! Dat is prima baas! Goede maaltijd. Meet altijd ongekookte waardes. Water bevat niks dan H2O en wat mineralen.

En walnoten zijn de beste! Dat is waarschijnlijk discutabel maar walnoten zijn zo heerlijk! :D en daarom nummer 1 voor mij! Bevat enorm goede vetten! Helaas zijn ze vrij duur. Maar eens wat meer notenbomen gaan planten denk ik...

Ok ben goed bezig dus :)

Ja, vind walnoten ook heerlijk! Had alleen moeite om dat met mate te eten voorheen :p

Nou maar eens kijken wat ik morgenavond ga eten.

Welke alcohol is het minst erg om te drinken als je er voor kiest om een avond tot het gaatje te gaan?

Hoorde ooit eens vodka met spa blauw/rood...

Ik wil mijn avond maaltijd even onderverdelen in eiwit, koolh. en vet. Graag wil ik weten of ik dit goed doe.

Quorn stukjes des (vega vleesvervanger)
175gr 179Kcal
Eiwit 24.5gr
Koolh. 10.2gr
vet 4.5gr

200gr excellent wok groente AH
42Kcal
eiwit 4gr
koolh. 6gr
vet 0.4gr

100gr zilvervliesrijst
137Kcal
eiwit 3.2gr
koolh. 26gr
vet 1.5gr

Dus dan eiwit bij eiwit oprekenen etc. neem ik aan?

Dan kom ik in totaal voor deze avondmaaltijd op:

Kcal: 358
eiwit: 31.7gr
koolh: 42.2gr
vet: 6.4gr

Heb ik dit goed berekend zo en is dit een goed gebalanceerde avondmaaltijd?
Ik bak de wokgroente en Quorn in de zonnebloemolie. Hoe bereken ik dat erbij?

Geen alcohol. Als je het toch wilt drinken dan weet ik het niet. Alcohol is voor mij alcohol. Drink dan maar gewoon met mate als je wilt drinken. Beperk de schade. Je kunt door een dag losgaan je hele progressie van die week vergooien.

En uit mijn hoofd is 100gr zilvervliesrijst 360kcal. Verder prima uitwerking denk ik, het is goed om daarin te oefenen en je bewust te worden van wat je nu precies tot je neemt.

Alcohol = alcohol.. Alcohol is katabool, of je nou bier of jenever drinkt..

Af en toe een bakkie doen moet kunnen, maar tot het gaatje gaan zit er niet in.. Je hebt gekozen voor BB, dat betekend dat je er andere dingen voor zal moeten laten..

Hmm ok guys. Dan maar geen alcohol voorlopig.

In deze link stond dat van die rijst:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=rijst

Was de eiwit, koolh en vet verhouding verder prima voor die avond maaltijd en ook qua calorieen?

En graag zou ik deze vraag ook nog beantwoord willen hebben:

"Ik bak de wokgroente en Quorn in de zonnebloemolie. Hoe bereken ik dat erbij? "

ik had zojuist een halve bak van die franse magere kwark met die micellar matrix 45gr gemengd. Maar dat is wel heel erg heftig. Ik kreeg dat echt niet helemaal op. Moet je dan alsnog doorproppen als het ware of stoppen met eten als je echt niet meer kan?

Het is idd erg leuk om zo bewust met je voeding bezig te zijn. :)

Laatst bewerkt:
Hmm ok guys. Dan maar geen alcohol voorlopig.

In deze link stond dat van die rijst:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=rijst

Was de eiwit, koolh en vet verhouding verder prima voor die avond maaltijd en ook qua calorieen?

En graag zou ik deze vraag ook nog beantwoord willen hebben:

"Ik bak de wokgroente en Quorn in de zonnebloemolie. Hoe bereken ik dat erbij? "

ik had zojuist een halve bak van die franse magere kwark met die micellar matrix 45gr gemengd. Maar dat is wel heel erg heftig. Ik kreeg dat echt niet helemaal op. Moet je dan alsnog doorproppen als het ware of stoppen met eten als je echt niet meer kan?

Het is idd erg leuk om zo bewust met je voeding bezig te zijn. :)

Je kunt de voedingswaarden beter gewoon van de verpakking plukken als het erop staat. Op mijn zilvervliespak staat dat 100gr 360kcal is. Zorg wel dat je die 100gr dan afweegt, zodat je weet wat je neemt.

De olie kun je ook afmeten voordat je het in de pan doet. Je doet dus bijv. 2 eetlepels zonnebloemolie in de pan, wat gelijk staat aan 30ml wat zo rond de 200 kcal ligt denk ik. Ik gebruik altijd olijfolie dus weet niet precies wat zonnebloemolie doet qua kcals.

Halve bak is 250g, dat is niet heel erg veel. Je kunt het mengen met water en dan zo opdrinken. Je moet er denk ik aan wennen. Dus gewoon doorgaan en proberen. Dan laat je er een 15min tussen. De meeste mensen klokken hier minimaal 500g kwark weg voor het slapen, daar komen vaak nog noten en oliën bij. Soms doe ik er nog honing door. Is lekker. Even doorzetten dus. Je gaat er net als iedereen hier straks van houden en naar verlangen.

Bewust zijn van wat je eet is zeker leuk en het is nog leuker als mensen het ook aan je zien zowel fysiek als mentaal. Maar het is hard werken en doorzetten, als het makkelijk was had iedereen een laag vet%.

Ik zou 45-60 min krachttraining doen, doe dit in een hoogtempo. Na je krachttraining doe je minimaal 20 min - maximaal 30 min in een laag tempo, hartslag rond de 120, zodat je nog normaal zou kunnen praten. Op deze manier verbrand je veel vet en verbrand je in ieder geval geen spieren.

@Navyator, die 100gram rijst is denk ik als het al gekookt is want er staat bereid achter. Als ik 100gram rijst afweeg en dan ga koken en opeten dan krijg ik dat niet op ben ik bang. Hetgeen voor ongeveer 220gram rijst komt te staan dan.

Ik zal die zonnebloemolie voortaan afwegen.

Die franse magere kwark meng ik ook nog eens met 45gr micellar matrix he. Dat maakt het ook zo zwaar. Paar happen en je zit echt vol. Is zowat cement. Ik denk dat ik gister zo een 200ml opgegeten had van die kwark met M.M. wat dan qua eiwit zo een 50 gram eiwit in totaal zou moeten zijn. Heb ik dan nog te weinig gegeten hiervan? Het is wel een combinatie van normale eiwitten van die kwark en van langzame eiwitten de M.M.
Zit er ook geen max. op qua eiwitten wat je kan eten in een maaltijd of tussendoortje wat je lichaam wel opneemt?

@Jaykadar, 45-60 min lukt mij echt op geen enkele manier. Als ik op de sportschool ben dan ben ik met cardio van ong. 20-30 minuten minimaal 2 uur bezig steeds. En dan heb ik nog het idee dat ik het vlot doe allemaal. Op de loopband zorg ik dat mijn hartslag tussen de 135-140 blijft hangen. Ik dacht dat dat voor vetverbranding was namelijk??

Ik heb zojuist gewogen want het was een week terug dat ik me gewogen had en ik snap hier even helemaal niets van.

Dit waren mijn waardes op de tanita weegschaal vorige week:

87.1KG 21.6% Vet
53.9% total body water
6 Visceral fat
64.9KG Muscle Mass 2 Physique rating
3.4KG Bone mass
2026Kcal 8476Kj BMR 36 Metabolic age

En dit zijn ze nu:

85.8KG 22.2% Vet
53.5% Total body water
6 Visceral fat
63.4KG Muscle Mass 2 Physique Rating
3.3KG Bone Mass
1973Kcal 8256Kj 39 Metabolic age

Ik vind dit heel vreemd want ik schijn dus vetter te zijn geworden.
Spiermassa en botmassa schijn ik ook verloren te hebben.
En mijn metabolic age is omhoog gegaan terwijl ik niet eens kan lopen van de spierpijn want ik had gisteren benen heel zwaar getraind. Dan zou je toch denken dat je metabolisch heel goed bezig bent op dit moment is het niet?

Verder voel en zie ik al dit ik stukken strakker ben geworden, vooral bij mijn borst. En dat mijn buik(je) ook minder is.

Ik heb me de hele week super strak aan eet schema gehouden, niks onverantwoord gegeten of gedronken, aan de tijden gehouden steeds en keihard getraind en genoeg cardio.

Er zit echter nog een knop op deze weegschaal en dat is die van een atletisch mannetje daar moet je op klikken als je soort van topsporter bent. Als ik daar op klik geeft ie aan dat ik 16% lichaamsvet hebt en 68.8KG Muscle Mass en dat mijn Metabolic Age 22 is.

Kan het zijn dat die waardes representatiever zijn en dat ik voortaan moet wegen met de instellingen van de "topsporter"?

Wat zou het anders kunnen zijn?

@Jaykadar, 45-60 min lukt mij echt op geen enkele manier. Als ik op de sportschool ben dan ben ik met cardio van ong. 20-30 minuten minimaal 2 uur bezig steeds. En dan heb ik nog het idee dat ik het vlot doe allemaal. Op de loopband zorg ik dat mijn hartslag tussen de 135-140 blijft hangen. Ik dacht dat dat voor vetverbranding was namelijk??

Met de training bedoelde ik alleen je krachttraining dus met cardio erbij zit je goed. Ik zag dat je 29 jaar bent, dan is je hartslag veel te hoog voor het verbranden van vet. Ik weet niet exact zeker maar volgens mij moet je hartslag op ongeveer 120 zitten.

Past volkoren pasta binnen een verantwoord voedingsschema?

weegschaal geeft aan dat je spier verloren bent en geen vet, niet iets wat je wilt bereiken dus. Zelf ben ik geen fan van dat soort weegschalen, mijn voorkeur gaat uit naar een huidplooimeter. Hoeveel eiwitten krijg je in totaal binnen?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jan 2012 om 16:26 ----------

Past volkoren pasta binnen een verantwoord voedingsschema?

check de voedingswaardes, je moet producten kiezen die laag in koolhydraat zitten en hoog in eiwitten en onverzadigde vetten imo.
pasta bevat veeel carbs, maar een kleine portie moet kunnen zolang dit binnen je macro's valt

Ik heb zojuist mijn lunch uitgerekend

3 sneetjes speltbrood 136gr:
481Kcal Eiwit: 16.6gr Koolh.:94.2gr Vet: 3.5gr

Hutekase 50gr:
45Kcal Eiwit: 5.6gr Koolh. 1.2gr Vet: 2.0gr

Vega gehakt 20gr:
54Kcal Eiwit: 3.4gr Koolh.: 1.2gr Vet: 3.8gr

20+ oud belegen kaas 25gr:
59Kcal Eiwit: 8gr Koolh.: - Vet 3gr

Light boter 15gr:
52.8Kcal Vet: 5.8gr

Magere melk 200ml:
64Kcal Eiwit: 6gr Koolh: 10gr Vet: 0

Totaal:

Kcal: 755.8
Eiwit: 39.6gr
Koolh.: 106.6gr
Vet: 18.1gr

Is dit een goede lunch of toch wat hoog in de koolhydraten? Of is dit misschien beter als ontbijt. En muesli als lunch?

op trainingsdagen krijg ik met twee maal eiwitshake: 70gr eiwit
Kwark met Miccelar matrix (casseine) 2x 40gr = 80gr eiwit
lunch is rond de 40gr eiwit
avondmaaltijd rond de 30gr eiwit

Bij elkaar is dat 220gr eiwit per dag en dan heb ik de No xplode nog niet meegerekend. En op een rustdag neem ik 1 eiwitshake minder van 35gr eiwit dus dan kom ik op zo een dag op de 185gr eiwit.

Is dit beetje ok zo?

Ik heb zojuist mijn lunch uitgerekend

3 sneetjes speltbrood 136gr:
481Kcal Eiwit: 16.6gr Koolh.:94.2gr Vet: 3.5gr

Hutekase 50gr:
45Kcal Eiwit: 5.6gr Koolh. 1.2gr Vet: 2.0gr

Vega gehakt 20gr:
54Kcal Eiwit: 3.4gr Koolh.: 1.2gr Vet: 3.8gr

20+ oud belegen kaas 25gr:
59Kcal Eiwit: 8gr Koolh.: - Vet 3gr

Light boter 15gr:
52.8Kcal Vet: 5.8gr

Magere melk 200ml:
64Kcal Eiwit: 6gr Koolh: 10gr Vet: 0

Totaal:

Kcal: 755.8
Eiwit: 39.6gr
Koolh.: 106.6gr
Vet: 18.1gr

Is dit een goede lunch of toch wat hoog in de koolhydraten? Of is dit misschien beter als ontbijt. En muesli als lunch?

Je wou cutten toch? Ik kan me herrineren dat ik je nog een voedingsschema heb toegestuurd, waarom kijk je daarvan niet af?
Maaltijd slaat nergens op, waarom producten zoals gehakt,kaas? Kies voor kipfilet, koolvis, etc. too much carbs imo. Kies voor een maaltijd als: rijst, kip, spinazie, omega 3.

En als jij je voedingsschema af hebt post hem dan in geheel, heb je een beter overzicht..

Terug
Naar boven