XXL Nutrition

voeten op bankje

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Waardering
1.993
Lengte
1m85
Massa
86kg
Waarom zetten mensen hun voeten op het bankje bij sommige oefeningen zoals bankdrukken etc

Omdat ze het ergens gezien hebben?

Omdat ze niet weten hoe ze een oefening correct moeten uitvoeren.

Omdat ze denken dat hun rug plat op het bankje moet liggen, omdat ze denken dat je anders krijgt.

Nee, omdat ze dan meer kracht kunnen zetten :)

Daarom doen alle powerlifters het ook zeker dan kunnen ze meer kracht zetten :o

Vraag het aan die mensen die dat doen?

Ik hoop dat je een troll bent.

Mensen leggen hun voeten op het bankje om legdrive te elimineren waardoor je dus minder gewicht kan. Zodoende assisteer je jezelf minder.

Punt is dat je als je zwaar gaat je gewoon sneller kunt uitwijken of kantelen, denk dat hij dat met evenwicht bedoeld.

Ik zet ook vaak me benen op het bankje, voor mijn gevoel kan ik me dan beter focussen op de spier, maar inderdaad je kan wel wat minder gewicht pakken dan..

In de gym zei iemand tegen mij dat eens te proberen, gedaan en merkte geen verschil...

voeten op bankje = bodybuilder style, minder kracht, meer focus op de spier
voeten wijd, holle rug = powerlift style, meer gebruik van andere spieren om het gewicht weg te duwen.

voeten wijd, holle rug = powerlift style, meer gebruik van andere spieren om het gewicht weg te duwen.

Of voeten op het bankje om leg-drive te elimineren en zo aan een zwak punt in je lift te werken?

Tenzij je een goede specifieke reden hebt om je voeten op het bankje te doen is het gewoon "wanker" style, dus geen bodybuilder style.

Wij hebben een bench met een voetsteun aan, zodat je bovenbenen 90° staan (en je onderbenen horizontaal). Het is van in het begin al een gewoonte geweest, maar als ik op een andere bench (zonder voetsteun) mijn oefening doe, zet ik gewoon mijn voeten op de grond.
Het gaat goed zo, en druk op beide manieren evenveel weg...

Terug
Naar boven