XXL Nutrition

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja nee ik moet geen grote benen hebbn,maar ik fiets altyd goed door dus het is goed voor het onderhoud van de beenspieren.

hebde genoeg informatie om een schema op te stellen? anders vraag je maar:p

• Topic Starter Topic Starter
ja nee ik moet geen grote benen hebbn,maar ik fiets altyd goed door dus het is goed voor het onderhoud van de beenspieren.

hebde genoeg informatie om een schema op te stellen? anders vraag je maar:p

eigen keus ma kerel geloof me hier ga je spijt van krijgen
en lucifersstokjes hoeven niet onderhouden worden;) je benen zullen niet verder krimpen als je niet fietst hoor ;)

en wat bedoel je met die laatste zin?
hoezo schema opstellen? ik zet der net een heel schema neer....

ow en voor de oefeningen kun je in de eerste post van dit topic kijken

en welke oefeningen bedoel je dan voor de benen?
mss daara toch is aan beginnen dan ;)

ow sorry had je schema niet gezien, mja door de snelle postrate had ik over je psot gezien
mercikes!!!:D

sqaut!!!!! waarom typ ik dat nu altijd verkeerd:S

het is SQUAT natuurlijk

en calf raise

ook hemstring curl of een romanian deadlift en leg press zijn goeie oefeningen

Heej RNB ik heb vandaag ff 7 granen pap gehaald ,en vast dikek inkoop tonijn in blik .
maar ehmm hoe meet jij je aantal % vet op want kan bij ons in Sportschool ook wel maar das volgens mij nie echt goed.. zo als ik mensen erover hoor op de forums...
mvrg jochem

Hej,
Ik doe nou alles 12x3 waarvan ik ongeveer 1 sec kracht zet.. 2 sec vasthouw en 2 sec teruga, de 3e set haal ik vaak net niet, en kan ik niet verder dan 8 herhalingen, bij de 2e set begint het al moeilijk te worden en 3e set is zo ver mogelijk door pompe.. tot 7/8/9x
Waneer mag ik mijn gewichten verhogen? als ik hoeveel herhalinigen haal? als ik 3e set 12 x haal dan probeeren met kilo`s erbij? zodat ik dan misschien 3e set uitkom op 4/5 herhalingen? en zo bijna altijd tege het maxximum lig te traine voor opbouw?

als je zowiezo al 3 x 12 kan kun je al zwaarder gaan.!!
zowiezo zelf hou ik er meer van om op te bouwen bijvoorbeeld 1ste set 18 kilo dat zo vaak ik kan .dan de 2de set met 20kilo ook zo vaak ik kan en dan 3rde set doe ik met 22 kilo ook zo vaak ik kan...

maar het is maar net hoe jij zelf wil maar dat van als je 3 x 12 kan kun je zowiezo zwaarder gaan P.S 1 tip ga niet trainen met het getal 12 dat je elke x elke oefening tot 12 gaat tellen want das verkeerd !!!..

k hoop dat je hier een beetje aan hebt mvrg jochem

Hej,

Je zal wel denke.. alweer??
Maar ik wil toch eventjes het 1 en het ander kwijt, voor de zekerheid en wat zelf vertrouwen zodat ik weet wat ik doe.

Fitness nu 4 weken, heb vroeger veel gefitnest 2 jaar geleden (1 jaar lang).
Leeftijd:17(bijna 18)
Lengte: 185cm
Gewicht: 75/76 kg
Vet persentage 11% 1 jaar geleden( Laatse meeting was 4.2% maar dat lijkt me wel heel weinig.. alhoewel ik wel geen vel over heb, maar ben niet zon dun menneke, voor normaal iemand redelijk breed. 3.3 kg vet als ik dat moest geloven?)

Ik wil breed worden, bodybulder?!, spiermasse, zodat je dikke borstspiere hebt.. dikke armen, dat is mijn doel.(breed worden)

Ik heb van jullie gehoord dat ik mijn lichaam in minimaal 2 delen moest trainen.
Ik heb zelf 2 schemas in me kop.

Dag 1 Benen, biceps, triceps, schouders
Dag 2 Rug, buik, borst
Dag 4 rust
Dag 5/6 herhaling van dag 1/2

Of ik train zoals jullie ook al zijde.

Dag 1 Borst, Rug, Schouders, Buik
Dag 2 Benen, Kuiten, Onderrug, Biceps, Triceps
Dag 3 rust
Dag 4/5 herhaling van dag 1/2

Ik doe het meesten in vaste machines, dus geen losse gewichten omdat ik dat langzamerhand op ga bouwen, en weet die benamingen ook niet allemaal van en dit is gewoon even makkelijker voor me, dus aub hou het redelijk makkelijk bijvoorbeeld rug traine en nek traine? enz enz..
(Moet nog veel lere)

Ik doe nou alles 12x3 waarvan ik ongeveer 1 sec kracht zet.. 2 sec vasthouw en 2 sec teruga, de 3e set haal ik vaak net niet, en kan ik niet verder dan 8 herhalingen, bij de 2e set begint het al moeilijk te worden en 3e set is zo ver mogelijk door pompe.. tot 7/8/9x
Waneer mag ik mijn gewichten verhogen? als ik hoeveel herhalinigen haal? als ik 3e set 12 x haal dan probeeren met kilo`s erbij? zodat ik dan misschien 3e set uitkom op 4/5 herhalingen? en zo bijna altijd tege het maxximum lig te traine voor opbouw?

Ik wil graag een schema waarvan jij denkt wa goed voor me is, wil in het begint 3x 12 doen..
Na 4/5 weken naar 3x 10 werken en extra gewicten.
Ik doe van te voren 4 minuten roeien 6 minuten rennen en als koeling down hetzelfde 4 min roeie, 6 minuten rennen..

Sorry voor nog een post reactie maar ik wil nou maandag graag clean beginnen zodat ik goed begin, en me aan me schema ken houden zodat ik uitstreef om kilos erbij te doen..

Alvast super bedankt dat je dit voor mij, en voor meerdere wil doen, en ben echt blij dat ik op deze site ben gekomen, hoop nog veel met jullie te discusere zodat ik dankzij jullie ken berijken wat ik hoop te berijken..

Graag jullie mening, Vriendelijk bedankt!

ik denk dat je het niet helemaal snapt.
als je graag meningen van andere gebruikers van dit forum wil omdat je een keuze moet maken tusen een schema moet je zelf even een topic aanmaken in de trainingsschema sectie,

de bedoeling hier is dat je 1 van mijn schema's krijgt en die gaat gebruiken :)

ik kan geen keuze tussen beide schema's maken, omdat ik het gewoonweg niet optimaal vind

ik wil je best helpen hoor ma dan op de manier waarop dit topic bedoeld is :)

als je zowiezo al 3 x 12 kan kun je al zwaarder gaan.!!
zowiezo zelf hou ik er meer van om op te bouwen bijvoorbeeld 1ste set 18 kilo dat zo vaak ik kan .dan de 2de set met 20kilo ook zo vaak ik kan en dan 3rde set doe ik met 22 kilo ook zo vaak ik kan...

maar het is maar net hoe jij zelf wil maar dat van als je 3 x 12 kan kun je zowiezo zwaarder gaan P.S 1 tip ga niet trainen met het getal 12 dat je elke x elke oefening tot 12 gaat tellen want das verkeerd !!!..

k hoop dat je hier een beetje aan hebt mvrg jochem

ik vind gewoon dat je voor een aantal weken moet uitzetten hoeveel herhalingen en kilo's je gaat doen.

ik ben ook fan van elke training de kilo's verhogen

ik vind gewoon dat je voor een aantal weken moet uitzetten hoeveel herhalingen en kilo's je gaat doen.

ik ben ook fan van elke training de kilo's verhogen

ok zo heeft ieder zijn eigen he......is ook beter want als iedereen hetzelfde was zou het niet te best zijn :eek: :rolleyes:

oefeningen:

squat
wide pulldown naar de borst
bench press
deadlift
seated row of als die niet beschikbaar is de dumbbell row
side raise
standing calf raise
triceps dip
barbell curl
buikspiermachine [die met gewicht te verzwaren is]

Is het de bedoeling dat ik bovenstaande oefeningen in deze volgorde uitvoer, of kan ik hier een beetje mee spelen?

hier eerst wat handige links

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

vertel hoe lang je al traint
vertel je doel
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen

en dan zal ik je een schema maken.

dana kun je het schema eventueel aanpassen aan wat er beschikbaar is.

verder geen discussies over de schema's
wil je je verkregen schema ter discussie stellen kan dat uiteraard maar doe dat dan in het trainingsschema sectie.

hallo,

eerst en vooral erg mooi intiatief.
ik kan wel een schemaatje gebruiken.
Ik ben 1m85 112kg
Doel is spiermassa/vetverbranding
Ik train het liefst 4 maal per week.

met vriendelijk groeten Stijn

hier eerst wat handige links

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

vertel hoe lang je al traint
vertel je doel
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen

en dan zal ik je een schema maken.

dana kun je het schema eventueel aanpassen aan wat er beschikbaar is.

verder geen discussies over de schema's
wil je je verkregen schema ter discussie stellen kan dat uiteraard maar doe dat dan in het trainingsschema sectie.

Hoi,

Ik ben "al" 32 en sport regelmatig (lopen zwemmen en fitness)
Ik ben 1,78m en weeg 74 Kg. Probleem situeert zich vooral op "den buik"
Ik kan ongeveer 2 uur per dag fitnessen in de week. weekend dient om te fietsen en te rusten. drinken en eten doe ik heel graag en daarom sport ik ook regelmatig of ze zouden mij kunnen rollen. Zou ook wel een schematje willen om te fitnessen. Wil eigenlijk wel een beetje aan massa winnen maar ook niet teveel.
Thx

hallo,

eerst en vooral erg mooi intiatief.
ik kan wel een schemaatje gebruiken.
Ik ben 1m85 112kg
Doel is spiermassa/vetverbranding
Ik train het liefst 4 maal per week.

met vriendelijk groeten Stijn

heej stijn

sorry voor de late reactie.

ik wil graag eerst van je weten wat je het liefst wil

vetverbranden of spiermassa opbouwen?

de vooruitgang zal namelijk veel beter zijn als je de doelen opsplitst in een tijdje voor spiermassa gaan en een tijdje voor vet verbranden gaan :)

Hoi,

Ik ben "al" 32 en sport regelmatig (lopen zwemmen en fitness)
Ik ben 1,78m en weeg 74 Kg. Probleem situeert zich vooral op "den buik"
Ik kan ongeveer 2 uur per dag fitnessen in de week. weekend dient om te fietsen en te rusten. drinken en eten doe ik heel graag en daarom sport ik ook regelmatig of ze zouden mij kunnen rollen. Zou ook wel een schematje willen om te fitnessen. Wil eigenlijk wel een beetje aan massa winnen maar ook niet teveel.
Thx

sorry voor de wat late reactie.

ik merk dat je niet echt een heel groot doel hebt, maar dat je eigenlijk ondanks dat je graag wat drinkt en lekker eet je toch je lichaam in een goeie conditie houd.

aangezien het feit dat meer spieren zorgen voor een hogere verbranding waardoor je meer vet zult verbranden en het feit dat je niet teveel spieren wilt kweken raad ik je volgend schema aan:

doe het krachtgedeelte maximaal 1 keer per 2 dagen
het cardio gedeelte kun je elke dag doen, maar don't overdo it. je moet wel gemotiveerd blijven :)

krachtschema

squat 3*12
bench press 3*12
deadlift 3*12
bent over row 3*12
dumbbell side raise 3*12

neem zoveel rust tussen de setjes als je nodig denkt te hebben om de volgende set ook vol te houden, maar probeer tussen de 1 a 2 minuten te zitten.

verder probeer eerst de oefeningen goed onder de knie te krijgen en focus je niet op het gewicht wat je verplaatst.

in mijn eerste post van dit topic kun je een topic vinden waar de oefeningen staan uitgelegd.

verder raad ik je aan na het krachtgedeelte de volgende cardio te gaan doen.

cardioschema

ik ken je beginniveau niet, maar ik kan je het volgende meegeven.

op elk cardio apparaat [loopband etc] staat hoeveel callorien je verbrand.
probeer de eerste week elke training 100 callorien te verbranden.

je kunt zelf de intensiteit, duur en oefeningen uitkiezen die je daarvoor wilt doen.

ik kan je de loopband, crosstrainer en roeier aanraden, omdat je hierbij het grootste gedeelte van je lichaam gebruikt in tegenstelling tot de fiets en de stepper, maar het gaat erom dat jij het leuk vind en het volhoud.

daarna bouw je het als volgt op.

week 2 - 120 callorien per training
week 3 - 140 callorien per training
week 4 - 160 callorien per training
week 5 - 180 callorien per training
week 6 - 200 callorien per training

etc etc

probeer er voor te zorgen dat je elke training wel wat doet ;)

ga dus niet simpel een krantje lezen op een fiets want dan ben je over een uur nog niet klaar.

probeer elke training iets eerder klaar te zijn, je hoeft niet zo diep te gaa dat je daarna 10 miniten voor pampers op de bank moet zitten, maar jemoet wel wat gedaan hebben.

doe in ieder geval 3 keer per week cardio
als je zin hebt kun je meer doen, maar het krachtgedeelte niet 2 dagen achter elkaar.

succes :)

hoi ik train 5x per week,mij doel is bespierder worden en vooral en borst.Ik ben 172 en 59kg.....Heb je misschien een mooie schema voor me ...

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven