XXL Nutrition

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
hoi ik train 5x per week,mij doel is bespierder worden en vooral en borst.Ik ben 172 en 59kg.....Heb je misschien een mooie schema voor me ...

Alvast bedankt

hoi

hoe lang train je al?

als je problemen hebt met je borst moet je ff kijkje nemen in het topic van de week :)

misschien doe je dus wat verkeerd.

verder is een tip dat als je borst het belangrijkst is dat je deze als eerst van de week doet :)

verder moet je hem niet vaker of harder gaan trainen want dat kan juist averechts werken.

hoi

hoe lang train je al?

als je problemen hebt met je borst moet je ff kijkje nemen in het topic van de week :)

misschien doe je dus wat verkeerd.

verder is een tip dat als je borst het belangrijkst is dat je deze als eerst van de week doet :)

verder moet je hem niet vaker of harder gaan trainen want dat kan juist averechts werken.

Wanneer in de week is niet zo belangrijk. Als hij omhoog moet, dan moet je er gewoon mee beginnen in die training, en niet andere oefeningen ervoor gaan doen.

hoi ik train nu 9maanden en hoe zit het met de shakes,met welke kan ik het best beginnen

laat de tips graag aan mij over in dit topic okee...

en als je dan tips hebt zorg dat je er genoeg van af weet want een aantal dingen die je zegt kloppen niet

* Probeer 's een paar maanden HST

hij vraagt hier niet om een schema

* Overtrain niet, dat werkt averechts. Je groeit van het herstel, niet van record.

een record halen heeft niks met overtrainen te maken

* Shakes zijn geen wondermiddel. Neem direkt na de training rust om eiwitrijk+koolhydraat te nemen. Kwark met jam of limonadesiroop werkt daarbij net zo goed als shakes.

shakes zijn voor na de training velen malen beter.
dit omdat whey eiwitten veel sneller opgenomen worden dan caseine eiwitten [die dus voornamelijk in kwark zitten]. verder is het het beste om dextrose direct na de training te nemen. deze hoeven in de maag niet te worden afgebroken en kunnen dus de bloedbaan meteen in. ook worden deze in tegenstelling tot fructose [de suikers in jam] beter gebruikt om het spierglycogeen aan te vullen. terwijl juist fructose beter gebruikt wrd om het leverglycogeen aan te vullen

* Neem altijd na het opstaan een goed ontbijt om je cortisol (=afbreekhormoon) omlaag te brengen.

* Nooit cardio doen op de nuchtere maag en nooit cardio doen na een KT. Max 10 minuten cardio bij KT dient alleen als opwarmer.

hier zijn veel discussies over en denk dus niet dat je zomaar kunt zeggen van niet of wel doen. bij de ene kan dit inderdaad averechts werken, doordat ze veel spier zullen afbreken, bij anderen valt dat juist mee en voor hun is het een goeie manier om extra vet te verbranden.

over cardio naar krachttraining

je weet zijn doel niet dus kun je het niet zo stellen vind ik.
cardio na de krachttraining heeft ook enkele voordelen

- je verbrand extra kcal...dit is handig voor mensen die bulken, maar tog heel snel vet opslaan

- het zorgt voor een goede doorbloeding en kan dus helpen het herstel te versnellen doordat afvalstoffen beter worden afgevoerd.

mijn tip is dan altijd wel: neem eerst je shake met whey en dextro [of amino's met dextro wacht dan even 15 minuten en doe dan je cardio, maar hier kunnen de meningen ook over verdeeld zijn.

hoi ik train nu 9maanden en hoe zit het met de shakes,met welke kan ik het best beginnen

hier staat een mooi topic erover

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/

je kunt hier bij de forum sponsors wel kijken naar een goede whey

ikzelf gebruik de whey isolate van powersupplements

lekkere smaak
mengt goed
hoog eiwitpercentage
goeie kwalliteit en levering.

verder als je geen dextrose hebt [je kunt het gewoon kopen bij de DA ] kun je gewoon kristalsuiker gebruiken

Hehe... wat jij zegt ook niet! Ik heb alles wat ik zeg uitgebreid nagetrokken in de literatuur (en dan bedoel ik niet de commerciele "literatuur", de modeverhaaltjes en het 'mediteer je slank'-circuit) en waar mogelijk ook uitgetest. Maar je hebt gelijk, ik had even niet in de gaten dat ik door jouw tiplijn heenfiets.

Een ding toch nog: cardio is bewezen strijdig met echte groei. Cardio maakt je katabool. Cardio in de ochtend en direkt na KT blokkeert de spieropbouw als je het het hardst nodig hebt. Dat zijn echt harde feiten, alle serieuze bronnen zijn het daarover eens. Het heeft geen zin om dat te bestrijden.
Dus als je echt voluit wil groeien dan moet je dat gewoon niet doen. Kijk, als je het prettig vindt kwa tijdschema en de nadelen op de koop toe neemt, dat moet iedereen zelf weten, maar als iemand om groeitips vraagt dan vind ik dat je het niet kan maken om tegen alle bewijzen in stug vol te houden dat het goed is, terwijl daar helemaal geen onderbouwing voor is, en wel uigebreide onderbouwing dat het nadelig is voor de groei.

Dat heilig geloof in wei kost alleen maar geld, maar het spul werkt wel, dus dat soort dingen zal me verder worst wezen.

discussies over of cardio nu wel of niet goed is kan in andere topics.

het gaat er hier om dat mensen MIJ om tips kunnen vragen en ik geef aan waar ik in geloof.

als je het ergens niet mee eens bent stuur me dan even een prive berichtje en dan kunnen we er over discuseren :)

je hebt inderdaad gelijk dat cardio catabool is, maar daar houd het niet op er zijn voor beide kanten namelijk argumenten te zeggen.

verdere discussie kan via pm of via een ouder topic over cardio op de lege maag etc. eventueel open je een nieuw topic en dan discuseren we erover :)

voedingsschema

Beste ik ben hier nieuw en zie dat jij schema"s wil maken.
Ik zal eerst een beetje meer uitleg geven,
ik ben 19jaar weeg 78 kg en ben een meter 80
mijn doel is eigenlijk vet verliezen en hier voor in de plaats spieren op te bouwen.
ik doe nu eerst mijn beginnersoefeningen, en dan een 30,40 min cardio

ma di woe don vrij zat gaan
en zondag rust

bij ons kan ik voor de moment niets van voedingsschema"s krijgen omdat dat elke eerste woendag is en die valt deze maand weg
ik heb dus geen been om op te staan,buiten de ander post op dit forum.

mvg

Beste ik ben hier nieuw en zie dat jij schema"s wil maken.
Ik zal eerst een beetje meer uitleg geven,
ik ben 19jaar weeg 78 kg en ben een meter 80
mijn doel is eigenlijk vet verliezen en hier voor in de plaats spieren op te bouwen.
ik doe nu eerst mijn beginnersoefeningen, en dan een 30,40 min cardio

ma di woe don vrij zat gaan
en zondag rust

bij ons kan ik voor de moment niets van voedingsschema"s krijgen omdat dat elke eerste woendag is en die valt deze maand weg
ik heb dus geen been om op te staan,buiten de ander post op dit forum.

mvg

gelukkig kun je hier veel over voeding vinden :)

ik snap dat je doel is vet kwijt spieren erbij....
maar tegelijk is niet toptimaal omdat je voor optimale vetverbranding minder moet eten dan je verbruikten om optimaal spieren te kweken je meer moet eten dan je verbruikt.

ik moet dus eerst even van je weten wat prioriteit heeft.

weet je misschien je vet% ?

je moet onthouden dat hoe meer spieren je hebt hoe makkelijker je kunt afvallen dus als je vet% niet al te hoog is (niet meer dan 15%) dan zou ik eerst voor spieren gaan als ik jou was .

laat me het even weten en dan fix ik je ff een schema

hoelang doe je de beginoefeningen al en welke oefeningen etc doe je?

voor beginners

mbflavour, ik denk dat ik beter eerst voor het weg werken van het vet ga.
de procent weet ik niet precies die kan ik pas volgende maand laten meten
van oefeningen doe ik nu

lat pulley
chest press
side laterals
dumbbell curl
push down
leg press
standing calves
crunches
leg raises
elke keer een reeks van 15of 10 en 3maal achter elkaar
ik doe deze oefeningen nu een dikke week en volgende week zou ik een nieuw schema krijgen
en cardio een 40 tal minuten

mvg

Laatst bewerkt:
mbflavour, ik denk dat ik beter eerst voor het weg werken van het vet ga.
de procent weet ik niet precies die kan ik pas volgende maand laten meten
van oefeningen doe ik nu

lat pulley
chest press
side laterals
dumbbell curl
push down
leg press
standing calves
crunches
leg raises
elke keer een reeks van 15of 10 en 3maal achter elkaar
ik doe deze oefeningen nu een dikke week en volgende week zou ik een nieuw schema krijgen
en cardio een 40 tal minuten

mvg

dat kan opzich goed, alleen mag je alleen machines doen?
anders zou het namelijk beter zijn als je gelijk de normale oefeningen aanleert als
bankdrukken [bench press]
kniebuigen [squatten]
deadliften
Bent Over Row [vooroverstand barbell roeien]

ik probeer het een beetje af te wisselen, dit omdat ik bij verkeerde bewegingen het in mijn nek krijg. (ik heb een wipflash gehad)
mvg

heej stijn

sorry voor de late reactie.

ik wil graag eerst van je weten wat je het liefst wil

vetverbranden of spiermassa opbouwen?

de vooruitgang zal namelijk veel beter zijn als je de doelen opsplitst in een tijdje voor spiermassa gaan en een tijdje voor vet verbranden gaan :)

srry voor mijn mega late reactie,

doel is nu vooral vetverbranding

met zeer vriendelijke groeten,

Stijn

srry voor mijn mega late reactie,

doel is nu vooral vetverbranding

met zeer vriendelijke groeten,

Stijn

heej,

ik zie dat je 112 kilo bent bij 1,85

dit is redelijk zwaar en als je echt een beginner bent zal het voor een groot gedeelte vet zijn.

voor jou is gewoon het meest belangrijke een goed dieet.

misschien heb je dit al eens geprobeerd maar is het gewoon niet gelukt.
maak gebruik van de volgende tips

eet 6 maaltijden per dag

per maaltijd

30 gram eiwitten
100 - 200 gram groenten
2 glazen water
ongeveer 30 gram koolhydraten
- alleen uit aardappel,zilvervliesrijs,fruit,volkoren brood,ontbijtkoek
maximaal 5 gram vet [dit is te verdelen 2 maaltijden 2 gram een andere maaltijd 10 gram bv
1a2 visolie caps

op deze manier krijg je alle voeding binnen die je nodig hebt, zul je niet veel honger hebben en in totaal toch minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt dus val je af :)

combineer dat met 3 keer per week cardio in de sportschool en het moet helemaal goedkomen.

zorg dat je elke cardio training 500kcal verbrand
je kunt dus zelf bepalen welke apparaten, hoe hard je gaat etc hoe je je er over doet en ga zo maar door.

het belangrijkste is dat je leert te wennen geen snelle koolhydraten te nemen, want deze zijn zeer verslavend en hier krijg je weer ontzettende honger van wat resulteert in vreetbuien

het eerste doel is dus deze niet meer te nemen.

als je honger hebt, laat je niet verleiden en eet je de eerste weken maar klem in groentes en producten met eiwiten en zuip je maar klem in water en light frisdrank.

als je rond de 90 kilo weegt kun je beginnen er krachttraining bij te doen en dan kun je concentreren je spiermassa :)

heej,

ik zie dat je 112 kilo bent bij 1,85

dit is redelijk zwaar en als je echt een beginner bent zal het voor een groot gedeelte vet zijn.

voor jou is gewoon het meest belangrijke een goed dieet.

misschien heb je dit al eens geprobeerd maar is het gewoon niet gelukt.
maak gebruik van de volgende tips

eet 6 maaltijden per dag

per maaltijd

30 gram eiwitten
100 - 200 gram groenten
2 glazen water
ongeveer 30 gram koolhydraten
- alleen uit aardappel,zilvervliesrijs,fruit,volkoren brood,ontbijtkoek
maximaal 5 gram vet [dit is te verdelen 2 maaltijden 2 gram een andere maaltijd 10 gram bv
1a2 visolie caps

op deze manier krijg je alle voeding binnen die je nodig hebt, zul je niet veel honger hebben en in totaal toch minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt dus val je af :)

combineer dat met 3 keer per week cardio in de sportschool en het moet helemaal goedkomen.

zorg dat je elke cardio training 500kcal verbrand
je kunt dus zelf bepalen welke apparaten, hoe hard je gaat etc hoe je je er over doet en ga zo maar door.

het belangrijkste is dat je leert te wennen geen snelle koolhydraten te nemen, want deze zijn zeer verslavend en hier krijg je weer ontzettende honger van wat resulteert in vreetbuien

het eerste doel is dus deze niet meer te nemen.

als je honger hebt, laat je niet verleiden en eet je de eerste weken maar klem in groentes en producten met eiwiten en zuip je maar klem in water en light frisdrank.

als je rond de 90 kilo weegt kun je beginnen er krachttraining bij te doen en dan kun je concentreren je spiermassa :)

hoe kan ik het zeggen dank u wel,
echt geweldig. Hoe weet gij da toch allemaal:);)

merci:)

grtz....

hallo ik ben nieuw hier en zie dat je schema's maakt.
ik ben 17jaar ,1.58,46kg(ecto?)ik heb al een voedingsschemagepost.
me doel is om spiermassa te bouwen zodat ik van me baby lichaam look afkom.

ik ken elke dag trainen.

hallo ik ben nieuw hier en zie dat je schema's maakt.
ik ben 17jaar ,1.58,46kg(ecto?)ik heb al een voedingsschemagepost.
me doel is om spiermassa te bouwen zodat ik van me baby lichaam look afkom.

ik ken elke dag trainen.

je kunt nu nog niet zeggen of je ecto bent, aangezien je nog een beginner bent.

goed dat je een voedingsschema gepost hebt als je wil dat ik er ff naar kijk post hier ma ff een linkje

hier je schema

Schema is een full-body schema wat je 2-3 keer per week doet

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
deadlift 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

Je hebt nu 3 maanden een FB gedaan, de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en geleerd welke trainingsgewichten te gebruiken.

in mijn eerste post staat een link waar je kunt bekiujken hoe de oefneingen eruit zien

succes :)

je kunt nu nog niet zeggen of je ecto bent, aangezien je nog een beginner bent.

goed dat je een voedingsschema gepost hebt als je wil dat ik er ff naar kijk post hier ma ff een linkje

hier je schema

Schema is een full-body schema wat je 2-3 keer per week doet

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
deadlift 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

Je hebt nu 3 maanden een FB gedaan, de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en geleerd welke trainingsgewichten te gebruiken.

in mijn eerste post staat een link waar je kunt bekiujken hoe de oefneingen eruit zien

succes :)

hoe plaats je een link??

en wat bedoel je met negatief-positief?

en rond welke gewicht moet ik zitten?want ja met 46kg denk k niet dat k 50kilo omhoog krijg

Laatst bewerkt:
hoe plaats je een link??

en wat bedoel je met negatief-positief?

en rond welke gewicht moet ik zitten?want ja met 46kg denk k niet dat k 50kilo omhoog krijg

bovenin je internet explorer waar je bv www.dutch......invult
selecteer je wat daar staat in je topic van je voeding dan rechtermuis dan kopieeren dan ga je naar dit topic en doe je rechtermuis en dan plakken.

gewicht moet je dus zelf aanvoelen
begin dus zo licht mogelijk en let op de uitvoering.

positief is wanneer je kracht zet. dus bv de stang van je borst af duwt met bankdrukken
negatief is wanneer je het gewicht weer laat zakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven