Fitness Seller

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt voor de tips, zeer nuttig!!
Enneh, het was een spelfoutje. Ik bedoelde dus: NIET MOGELIJK. Of met andere woorden, maakt niet uit wat ik eet en hoeveel ik eet, wat voor dieet (om aan te komen uiteraard) ik volg, ik blijf op een constant gewicht.

het kan voor jou inderdaad moeilijk zijn aan te komen.

maar probeer te beginnen met 4000kcal per dag

25% eiwit = 250gram eiwit
50% koolhydraten = 500 gram koolhydraten
25% vet = 110 gram vet

doe er elke week 500 kcal bij en doe er dan vooral koolhydraten en een beetje vet bij

doe dit totdat je zo'n 0,5 kilo per week aankomt.
misschien is dit vor jou dan wel 6000kcal per dag maar dan heb j geen andere keus.

6000 kcal per dag :eek: wtf moet er nie aandenken nu dan zou ik bekant het dubbele moeten eten van wat ik nu eet.

6000 kcal per dag :eek: wtf moet er nie aandenken nu dan zou ik bekant het dubbele moeten eten van wat ik nu eet.

hehe gelukkig gain jij bij minder ;)
ik zeg ook dat hij per week 500kcal omhoog moet totdat hij gemiddeld 0,5 kilo per week gaint:P misschien kan da ook met 5000kcal:P

ik zou in het begin uitgaan van 20% boven je onderhoud

ik zou in het begin uitgaan van 20% boven je onderhoud

zou kunnen inderdaad
alleen voedings is zo moeilijk voor iemand te zeggen.

heb gister mijn stofwisseling gemeten door 3 minuten aan zon apparaat te hangen en dan ademen. en dan word gemeten hoeveel zuurtsof er omgezet word in CO2.

en der zat ook zon ecto naast me

k had een stofwisseling van zon 3500
maar hij kwam dus echt op 6000
terwijl ik bijna 20 kilo zwaarder ben en via formules zon 500 kcal hoger zit dan hem.

nu was de test niet helemaal betrouwbaar omdat we niet helemaal in rust waren. denk dat je er wel zon 10% vanaf kunt halen maar dan nog kun je zien hoe hoog iemands stofwisseling kan zijn terwijl iedereen dacht dat die van mij zwaar het hoogste uit zou komen omdat ik verreweg de zwaarste ben in de klas en het meeste VVM heb.

tis dus gewoon een kweste van de formule gebruiken.....en zelf kijken hoe groot je gewicht verschilt per week.

het beste kun je dan zorgen dat je 10 uur nuchter bent en voor het wegen naar de wc gaat en alles eruit perst en natuurlijk naakt weegt.
dus bv zondagaaf vanaf 10 uur eet je niks meer en de volgende morgen ga je om 8 uur wegen en daarna lekker ontbijten

bepaal dan voor jezelf hoeveel kg je per week wilt kwijtraken of aankomen en pas dan het aantal kcal erop aan :) zo moet je een tijdje uitproberen en kom je vanzelf op een aantal kcal dat voor jou lekker werkt om je doelen te bereieken.

ja idd

jij bent goed bezig op het forum :thumbup:

Ok dan leuk idee.

Ik ben een Thai-boxer, maar vanwege mijn sollicitaties bij het leger moet ik zwaarder worden.
Ik ben op dit moment 54 KG Droog aan de haak en 1.63m lang. 18 jaar en ben veel met lichaamsgewicht oefeningen bezig, daarnaast doe ik ook nog oefeningen met dumbbells.

Mijn doel is om binnen 2-2,5 maand 3 tot 4 kilo aan te komen. Ik kan 3-4 keer per week 1-1,5 uur trainen.

Wat beveel je me aan 3 dagen of 4?

Ook is het handig voor mijn wedstrijden thai-boxen, aangezien er in mijn gewicht weinig tegenstanders zijn.

Het gaat er dus echt om dat het snel gebeurt. Verder ga ik een gesprek hebben met een diëtist over mijn eetpatroon aangezien dit aangepast moet worden.

Ook wil ik gaan werken met supplementen. Misschien dat je daar ook nog aanbevelingen voor hebt.

Alvast bedankt voor je moeite.

eet gewoon wat los en vast zit doe ik ook (hamburgers, kwark(eiwit), broodje bij de turk, pizza, vlees, enja wat lust je nog meer, misschien wat spruitjes en broccoli

mensen willen dik worden hiero met 6000 kc haha maarja ik kan ook eten wat ik wil en word niet dik (uiteraard word ik wel dik als ik nu gewoon stop met sport, wat niet kan, ik doe sportopleiding :))

zou kunnen inderdaad
alleen voedings is zo moeilijk voor iemand te zeggen.

heb gister mijn stofwisseling gemeten door 3 minuten aan zon apparaat te hangen en dan ademen. en dan word gemeten hoeveel zuurtsof er omgezet word in CO2.

en der zat ook zon ecto naast me

k had een stofwisseling van zon 3500
maar hij kwam dus echt op 6000
terwijl ik bijna 20 kilo zwaarder ben en via formules zon 500 kcal hoger zit dan hem.

nu was de test niet helemaal betrouwbaar omdat we niet helemaal in rust waren. denk dat je er wel zon 10% vanaf kunt halen maar dan nog kun je zien hoe hoog iemands stofwisseling kan zijn terwijl iedereen dacht dat die van mij zwaar het hoogste uit zou komen omdat ik verreweg de zwaarste ben in de klas en het meeste VVM heb.

tis dus gewoon een kweste van de formule gebruiken.....en zelf kijken hoe groot je gewicht verschilt per week.

het beste kun je dan zorgen dat je 10 uur nuchter bent en voor het wegen naar de wc gaat en alles eruit perst en natuurlijk naakt weegt.
dus bv zondagaaf vanaf 10 uur eet je niks meer en de volgende morgen ga je om 8 uur wegen en daarna lekker ontbijten

bepaal dan voor jezelf hoeveel kg je per week wilt kwijtraken of aankomen en pas dan het aantal kcal erop aan :) zo moet je een tijdje uitproberen en kom je vanzelf op een aantal kcal dat voor jou lekker werkt om je doelen te bereieken.

zolang kan ik niet zonder eten :eek:

Nogmaals bedankt voor de tips! Dat wordt calorieën tellen vanaf nu :D

Hoi,

Ik Ben pas begonnen met fitensse en heb nu een schema van.

Maandag schouders, borst, triceps
Dinsdag Rug, benen/kuiten, buik, biceps
Woensdag rust of conditie
Do /vrij weer overnieuw..
za/zo Rust

Ik doe alles 8/12 x 3

Heb jij misschien nog tips of iets? het liefste redelijk slimpele uitleg zonder moeilijke benamingen, omdat ik daar de ervaring nog niet voor heb..
Misschien ken je de vollegorde bepalen of waar ik wel of niet goed op moet letten?
Ook moet ik van de dokter me rug goed trainen ivb rugklachten.

Ik hoop dat je iets moois voor me neer ken zetten op papier..
Klein eet schema altijd welcom?

Alvast hardstikke bedankt

als je je rug goed moet trainen kun je het allerbest deadlifts en squats doen.
MAAR omdat je al rugklachten hebt zorg dat er iemand in de buurt is die je dit heel goed kan uitleggen en begin met lage gewichten.

verder vind ik je verdeling een beetje raar.
de 2 grootste spiergroepen rug en benen heb je bijelkaar.
die zou ik zoiezo uit elkaar doen.

of je kunt gaan voor een eerder besproken upper body/lower body split. of je kunt een push/pull/benen split gaan doen.

als je meer info nodig hebt of een compleet uitgewerkt schema wilt hoor ik het wel he :)

ook ben ik benieuwd hoelang je nu al traint als het echt net een paar weekjes is kan ik je 3xl's schema geven inclusief deadlift :)

verder vind ik je reprange [bij jou 8/12 wel goed gekozen] :)
wel vraag ik me af hoe je dit opbouwt.
zoals mensen misschien wel weten ben ik een ontzettende fan van periodiseren en streef ik ernaar mijn trainingen in kilo's en herhalingen geheel uit te schrijven en daarna te gaan trainen. ik maar daarmee zoveel meer progressie dan vroeger toen ik gewoon steeds tot failure ging en pas mijn gewichten verhoogde als ik met de oude gewichten meer herhalingen kon doen. ook zat ik binnen no time op het punt dat ik niet verder kwam.

heej ik ben een beginner wil graag mijn vet afbouwen en gigantische massa opbouwen
ik train inmiddels wel al een jaar fullbody (2a3dagen per weekmaar ik wil nu graag echt goed en hard traine ik traine nu 5 dagen per week en ik eet het volgende zou jij mij kunnen helpen ik ben al 3 kilo aangekomen in 1 week heb 6 week creatine gebruikt
ik eet nu het volgende,
7 u 30= 2 boordjes pindakaas
50gr whey protein
250 ml melk

9u30 2 boordjes pindakaas
1 banaan
0,50L water

11u 30 appel
250 ml choco melk

12u 30 2 brodjes pindakaas
700ml yogertdrink
1 banaan

13u 30 appel

14u 00 500ml water
2 broodjes pindakaas

15.00 2 broodjes pindakaas
500 ml water
gemiddeld over de hele dag drink ik 6 liter water maar ik schrijf niet elke keer op dat ik water drink.
Half 6 thuis eten(altijd verschillend ik woon nog bij mijn ouders)

Dan trainen.....

na training Whey protein
Banaan
slapen.

zou je mij kunnen verteleln wat ik wel en niet moet eten enz.
ik ben erg bezig met uitvogele hoe veel vet ik eet enz hoeveel caloreien maar das nog nie zo makkelijk gedaan als gezegd

lavast bedankt M.vrg.Gr J.Withoff

Heej,

Dus ik kan beter:

Dag 1 Borst, rug, schouders, buik, biceps, triceps trainen.
Dag 2 Bovenbenen, kuiten, en de rest van me benen en onderrug?
dag 3 herhaling en dag 4 dag 2 herhale

Misschien is het ook wat om dag 1:

Dag 1 Borst, schouders, Benen
Dag 2 Rug, buik, biceps, triceps

Het 2e schema vind ik zelf beter omdat mijn gevoel daar gewoon meer naar staat..

Ik doe alles minimaal 3x8 en dan laatste set haal ik vaak net niet.
En als ik dat gewicht een tijdje heb gehad en ik ken hetzelfde gewicht 3x 12 dan ken ik het gewicht hoger pakke door bvb 5 kilo erbij, en dan kom ik waarschijnlijk weer op 8x3 uit en de 3e set haal ik +- 5/6/7x, zodat ik altijd tegen mijn maximum aan train.

Is dit iets? off zeg je.. NEE dit werkt niet ik heb een beter idee?
Zoals ik al zij.. ik train 2 weke nu heb toen ik 14 was ook ffe gefitnest.
Maar ik merk nu eigelijk al dat ik vooruit ga, het voelt beter,gewichte gaan makkelijker/soepeler..
Maar graag een reactie.
Mvg John

als je net 2 weekjes traint ga je al wel wat hard van stapel denk ik
neem gewoon eerst dit beginnersschema [zie hieronder]

verder ben ik absoluut geen fan van de manier hoe jij je gewichten opbouwt. uit eigen ervaring weet ik dat dit misschien 4 weken goed gaat waarna je hoe hard je ook traint maar niet tot die 12 reps lijkt te komen en het gewicht dus ook niet verhoogt. dit houd ook je progressie qua spiermassa tegen, omdat je moet blijven verhogen om vooruit te gaan :)

maar als je klaar bent met het beginnersschema kun je altijd hier terug komen voor meer info :)
als je zegt ik wil dat schema niet kan ik natuurlijk ook wel wat anders voor je maken, maar dit is wat ik aanraad

het schema:

Schema is een full-body schema wat je 2-3 keer per week doet

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

Je hebt nu 3 maanden een FB gedaan, de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en geleerd welke trainingsgewichten te gebruiken.

heej ik ben een beginner wil graag mijn vet afbouwen en gigantische massa opbouwen
ik train inmiddels wel al een jaar fullbody (2a3dagen per weekmaar ik wil nu graag echt goed en hard traine ik traine nu 5 dagen per week en ik eet het volgende zou jij mij kunnen helpen ik ben al 3 kilo aangekomen in 1 week heb 6 week creatine gebruikt
ik eet nu het volgende,

je kunt niet optimaal tegelijk vet afbouwen en spieren kweken.

je zult je een tijdje moeten richten op het ene en dan op het andere.

dus ik heb 1 doel van je nodig.....spiermassa of vetverbranding :)

ik eet nu het volgende,
7 u 30= 2 boordjes pindakaas
50gr whey protein
250 ml melk

9u30 2 boordjes pindakaas
1 banaan
0,50L water

11u 30 appel
250 ml choco melk

12u 30 2 brodjes pindakaas
700ml yogertdrink
1 banaan

13u 30 appel

14u 00 500ml water
2 broodjes pindakaas

15.00 2 broodjes pindakaas
500 ml water
gemiddeld over de hele dag drink ik 6 liter water maar ik schrijf niet elke keer op dat ik water drink.
Half 6 thuis eten(altijd verschillend ik woon nog bij mijn ouders)

Dan trainen.....

na training Whey protein
Banaan
slapen.

zou je mij kunnen verteleln wat ik wel en niet moet eten enz.
ik ben erg bezig met uitvogele hoe veel vet ik eet enz hoeveel caloreien maar das nog nie zo makkelijk gedaan als gezegd

lavast bedankt M.vrg.Gr J.Withoff

ik zou die broodjes vervangen door gewoon bruin brood, en een paar keer pindakaas vervangen door kipfilet of tonijn en ik zou 500 gr kwark ofzo per dag toevoegen, je schema wat je nu hebt bevat zeer weinig eiwitten.

ik zou die broodjes vervangen door gewoon bruin brood, en een paar keer pindakaas vervangen door kipfilet of tonijn en ik zou 500 gr kwark ofzo per dag toevoegen, je schema wat je nu hebt bevat zeer weinig eiwitten.

klopt.....maar stap voor stap he :)
laten we eerst es ff kijken wat zen doel is de rest komt later

wil niet zeggen dat meer eiwitten kwaad kan voor beide doelen ma tog :P

hij zegt toch dat hij gigantische massa wil opbouwen :)

kerel.....je ogen vol zaad zitten ofzow:P

hij zegt:

dat zijn dus 2 doelen pikkie:P

tis nog vroeg he :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven