MuscleMeat

vragen over de 'pump'

Status
Niet open voor verdere reacties.
lees nou is goed man, ik zeg alleen dat t een extra is (die in mijn specifieke geval mega resultaten geeft). t zijn de kleine beetje die t doen, en met een pump geef je je lichaam de kans iets meer voedingsstoffen op te nemen. t zijn de kleine beetjes die t m doen. mischien dat t over 4 jaar 2 kilo spieren voor jou scheelt een klein beetje dus maar over 12 jaar kan dat dus 6 kilo zijn.nogmaals t zijn de kleine beetjes. lees goed wat ik zeg.de pomp is niet hetgeen wat je laat groeien en dat zeg ik ook niet, t is gewoon net dat ene extratje.

^ al is het zo wat je zegt dan spreek je jezelf al tegen.
Je zegt dat het bij jou mega resultaten geeft, terwijl je bij mij 2 kilo op 4jr verwacht.

En nog iets: stel dat je door de pomp net iets meer resultaat boekt. Dan breng ik daar tegen in dat de pomp weinig afwisseling in training bied en dat ik als ik mijn training varieer nog beter resultaat kan boeken. wat is dan optimaal? juist, niet altijd de pomp

eh jij lult jezelf tegen hoor ik gaf een voorbeeld met die 2 kilo maar goed eigenlijk denk ik dat jij zo 100 kilo massa opbouwt in 2 jaar als ik eerlijk moet zijn.
bied de pomp weinig afwisseling, dan ben ik benieuwd hoe jij traint. je kan oefeningen veranderen je kan reps veranderen. je kan trainingsfrequency veranderen. ik verander om de 3 weken wel iets toch heb ik altijd een pomp. en toch varieer ik.
maar je zegt stel je voor, nee je moet je niet voorstellen, je moet doen.
wat is je persoonlijke ervaring?

mogitu zei:
eh jij lult jezelf tegen hoor
Ow? Waar dan? Kun je dat even aangeven met quotes?

mogitu zei:
bied de pomp weinig afwisseling, dan ben ik benieuwd hoe jij traint.
Ik doel erop dat als je voor de pomp traint, je meestal met hogere reps traint ( http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=438795&postcount=11 )

mogitu zei:
wat is je persoonlijke ervaring?
Ik groei MET en ZONDER pomp. Ik denk dat ik groei door de combinatie voeding, afwisselinde training en rust. Niet door de pomp.
Pomp is een bijverschijnsel van trainen. Als je een pomp krijgt hoeft het geen effectieve trainig te zijn. Als je geen pomp krijgt hoeft het geen slechte training te zijn.

Ik denk niet dat je kunt spreken dat je met en zonder pomp traint, persoonlijk heb ik altijd een pomp. Maar stel je hebt 1 van de 4 trainingen geen pomp, dan kun je niet spreken dat je met en zonder pomp groeit. Je zou dat alleen kunnen zeggen indien je nooit een pomp hebt.

Zijn er eigenlijk onderzoeken gedaan naar het verband van spiergroei en pomp (ik dacht van niet)?

^ daar moet ik gelijk geven. Maar nogmaals ik geloof niet zozeer in een heilig effect van de pomp. Het is voor je gevoel mooi meegenomen, maar verder zegt het imo niet veel over effectiviteit.

vooral mentaal helpt het mee denk ik. zolang jij dat denkt, zal het waarscheinlijk nog nut hebben ook.

je zegt dat als je voor pomp traint je meestal met meer reps traint.
maar dat is niet altijd zo ik train met minder reps en krijg altijd en hoe dan ook een pomp t maakt niet uit wat ik doe de pomp heb ik altijd met minder reps ik zeg alleen dat als ik geen pomp heb ik gewoon minder groei das enkel mijn ervaring k heb niet gezegt dat t een gouden rule is.
ik heb ook nooit gezegt dat je niet groeit zonder pomp en ook niet dat als je geen pomp hebt dat je een slechte training hebt. ik zij al eerder in een reactie dat ik lui ken die ook groot zijn maar eigenlijk bijna geen pomp hebben.
ik heb enkel mijn ervaring gedeelt en hoe ik daarop ingespeelt heb en ik ben er van overtuigt dat dat zal werken voor veel mensen, maar ik heb nooit gezegt dat wat jullie beweren gewoon bull is.ik heb geen bewijzen alleen mijn ervaring thats all en die deel ik gewoon. k ben ervan overtuigt dat ik niet de enige ben die er baat bij zal hebben.
:D en hehe hoe werkt dat precies met die quotes t lukt me niet goed als ik t probeer. help een pc noob uit de brand als je wilt. :rolleyes:

Druk gewoon op het knopje 'citeer' onderaan het bericht dat je wil quoten. Als je maar een gedeelte wil quoten kan je de rest gewoon wissen. Alles wat tussen de []...[] staat wordt geciteerd.

Als je meerdere passages wil quoten moet je de [...] aan het begin en aan het einde van de stukjes zelf ff extra typen. De begin [..] aan het begin en de eind [...] aan het eind uiteraard.

mogitu zei:
ik zij al eerder in een reactie dat ik lui ken die ook groot zijn maar eigenlijk bijna geen pomp hebben.

Volgens mij is dit zo goed als onmogelijk, wanneer je spiermassa hebt opgebouwt en je traint dat gedeelte van de spier krijg je vrijwel altijd een pomp omdat je aktief bezig bent met die spier en er bloed doorheen wordt gepompt op deze manier kan de spier ook meer hebben qua gewicht. (btw ik wil niet zeggen dat je uit je nek lult, maar gewoon even mijn gedachtengang ;) )

Dus als je een positiefe gedachtengang wil hebben over de pomp dan zou je kunnen zeggen dat het goed voor je is omdat de spier op deze manier meer kan hebben ???

ik ben dat met je eens eduard wat de pomp betreft. maar ja als die lui zeggen dat ze geen pomp hebben toch groeien wie ben ik om te zeggendat t niet zo is.
voor mij werkt de pomp in iedergeval en das voor t belangrijkste. :D

Het ziet er in elk geval goed uit die pomp, misschien is het wel enkel voor onze ego :D.

je ego gaat er zeker van groeien :D

hey als t maar ergens goed voor is haha, ook al is t je ego. :D

ego is toch een belangrijk aspect van het gehele bodybuilding :) je lichaam showen, een hele gym vol met spiegels hangen (ook al hebben ze ook veiligheidsredenen)

Ik heb altijd een massieve pomp. Met name in m'n borst, lats en armen. Meestal als alles als de mieters is volgepompt heb ik ook een goede training gehad.

Marky zei:
Ik heb altijd een massieve pomp. Met name in m'n borst, lats en armen. Meestal als alles als de mieters is volgepompt heb ik ook een goede training gehad.

Same for me!

terwijl ik niet eens specifiek train op pomp. 1 setje bankdrukken van 6 reps, en de borst begint al vol te raken. Na het 2e setje moet ik een BH aan. En dan ben ik nog niet eens begonnen aan de cable crossover.
Hetzelfde bij de armen en lats. Schouders trouwens ook, nu ik erover nadenk.

Maar dan vraag ik me af wat mensen precies bedoelen met op de pomp trainen? Want je kunt op de pomp trainen met hoge reps, en lage reps. Als je goed traint, dan komt die pomp vanzelf wel toch?

3kneedead zei:
Maar dan vraag ik me af wat mensen precies bedoelen met op de pomp trainen? Want je kunt op de pomp trainen met hoge reps, en lage reps. Als je goed traint, dan komt die pomp vanzelf wel toch?
helemaal mee eens!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven