XXL Nutrition

vragen over de 'pump'

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ mogitu: maar vind je nu dat de pomp een indicatie voor spiergroei is? ja of nee? Zo ja, welke bronnen? Of eigen ervaring?

eigen ervaring sander thats all, t werkt. althans voor mij.
t is geen gouden regel maar t werkt slechts voor mij en ik zal niet de enige zijn.
en wat bronnen betreft, ik hou niet zo van bronnen omdat de ene wetenschapper weer wat anders zegt als de andere wetenschapper en allemaal is t bewezen.
mijn gouden regel is ( en die werkt altijd en voor iedereen) onderga en bekijk wat voor jou werkt. thats all people

mogitu zei:
mijn gouden regel is ( en die werkt altijd en voor iedereen) onderga en bekijk wat voor jou werkt.

Daar heb je gelijk in!

Alleen zijn er soms mensen die eigen ervaringen verkondigen als een gouden regel, en dat is imo niet goed. (ik zeg niet dat jij dat doet he ;))

frog zei:
iedereen kent denk ik wel het effect van het 'pompen van de spieren', de uitzetting die optreedt bij het op een bepalde manier trainen,
wat ik graag wil vragen is of deze 'pump' ook bijdraagt aan het verkrijgen van grotere en sterkere spieren, of dat het alleen voor op de korte termijn blijft (dus alleen die enkele uren na de training, of dat het ook echt op de langere termijn je spieren en spierkracht vergroot?)
Nee is tijdelijk. Groei komt niet van pump maar van 'progressive overload'

en is de beste manier om deze pump te krijgen met lichte gewichten en veel repetities?
Idd, daarom dat je net voor een wedstrijd backstage iedereen massa's reps ziet doen, voor vollere spieren.

Big_T zei:
Nee is tijdelijk. Groei komt niet van pump maar van 'progressive overload'

Idd, daarom dat je net voor een wedstrijd backstage iedereen massa's reps ziet doen, voor vollere spieren.

daar heb je onbetwist gelijk in maar weet je ik gebruik desondanks toch de pump als indicatie voor mezelf, ik krijg ook een mouwscheurende pump als ik 6 reps doe. ik doe altijd de overload zoals jij zegt en altijd krijg ik een pump werkelijk t maakt mij niet uit hoeveel reps ik doe ik krijg altijd een pump.
toen ik de eerste 2 jaar trainde kreeg ik bijna nooit de pump en moest ik er me best voor doen toen groeide ik ook minder terwijl ik goed at. op de een of andere manier heb ik de laatste 4-5 jaar er beheersing in gekregen en krijg altijd en eeuwig een pump dat is ook t moment dat ik echt giga begon te groeien. nu weet ik dat de pump nu niet altijd zegt dat t perse groei veroorzaakt. weet jij mischien waarom t wel in mijn geval werkt?
want ik heb er zeker baat bij.

Het is een bijverschijnsel. Daarom niet slecht, maar niet de primaire oorzaak van je vooruitgang. En ja, ik vind het ook leuk om mezelf met pump in de spiegel te zien, maar meer dan dat is het voor mij niet :)

Schijnt wel weer zo te zijn dat als je door de druk op de vaten de spiercelwand oprekt hij makkelijker groeit, cq meer voeding op kan nemen :rolleyes:

progressive load, niet progressive overload dacht ik :mier:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven