MuscleMeat

vriendin wil beginnen trainen...

freecycle

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
96kg
Hoi!

mijn vriendin is sinds vandaag lid geworden van onze gym.
Nu heb ik haar beloofd haar wat op weg te helpen met een trainingsschema ( voedingsschema's ziet ze voorlopig nog niet zitten)

goed even achtergrond over mijn vriendin;
ze is van nature bijzonder gespierd voor een meisje ( sterker dan best een aantal vrienden van mij)
zeker aan haar armen en schouders zou er absoluut geen spier meer bij mogen komen. ( haar mening overigens)

dus wil ze vooral haar rug/benen/onderbuik trainen (bovenbuik heeft ze van nature een 4-pack hangen)
wat zijn gebruikelijke oefeningen hiervoor voor vrouwen?

overigens heeft ze een nogal raar iets met haar benen een soort van zijdelinge verdikkingen ( het lijkt alsof haar heupen 15 cm lager hangen bij wijze van spreken) vermoedelijk zowel vet als spier. enig idee hoe dit weg te krijgen? heb namelijk schrik als ik haar benen laat trainen dat her erger gaat worden. anderzijds is het moeilijk om vet te verliezen op enkel die plaats ( ik denk dat haar bf zowat 19% is, dus moet niet echt naar beneden)

Punt is dus dat de vriendin haar figuur wil verbeteren door smaller te worden van 'bouw' maar dat ze dus net al redelijk gespierd is ( mede door kickboksen vroegen).

Pffft, moeilijke belofte heb ik weer gemaakt :p

( even ter illustratie van haar kracht: overhead press doet ze 12 reps van 15 kg vanaf de eerste keer)

Laatst bewerkt:
Wat zij wil gaat ze niet kunnen bereiken met enkel training. Ze vraagt eigenlijk wat ALLE vrouwen vragen en daar is maar 1 antwoord op.

VOEDING

Mehhh... ben beetje allergisch voor berichten zoals ''bijzonder gespierd van zichzelf'' zonder pics. 15kg overhead press vind ik namelijk niet echt bijzonder. Helemaal als je dan nog noemt dat ze veel spieren heeft van kickboxen, en dan ook nog vroeger . :o Beetje hetzelfde als ''ik train mn benen niet want ik heb altijd gevoetbald.''

Dat terzijde, wat is dr lengte, en hoeveel weegt ze? En dr vetpercentage? Dat zijn namelijk redelijk objectieve maten, stuk meer dan ''bijzonder gespierd van zichzelf'' iig. (In geval van nice stats neem ik t terug ofc, maar samen met je omschrijving dat dr heupen zo 'laag lijken' klinkt het voor mij alsof ze gewoon flink vetdepot op dr benen heeft.)

Anyway, ze wil dus afvallen begrijp ik? Dan is een voedingsschema zeker wel aan te raden.
Zonder van dr lengte/gewicht/vp kan ik weinig zeggen over hoeveel ze moet eten etc

het abductor/ adductor machine is dat niet voor die plaats.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Dat terzijde, wat is dr lengte, en hoeveel weegt ze? En dr vetpercentage? Dat zijn namelijk redelijk objectieve maten, stuk meer dan ''bijzonder gespierd van zichzelf'' iig. (In geval van nice stats neem ik t terug ofc, maar samen met je omschrijving dat dr heupen zo 'laag lijken' klinkt het voor mij alsof ze gewoon flink vetdepot op dr benen heeft.)

Anyway, ze wil dus afvallen begrijp ik? Dan is een voedingsschema zeker wel aan te raden.
Zonder van dr lengte/gewicht/vp kan ik weinig zeggen over hoeveel ze moet eten etc

Heb even haar huidplooien nogmaals gemeten en haar op de weegschaal gezet:
165 cm
58 Kg
19%bf

En overigens wil ze niet afvallen he! :) ze eet sowiso meestal mee met mij in dusdanige porties dat ze op onderhoud ( gewicht blijft al een jaar hetzelfde) zit, ze heeft gewoon momenteel geen zin om het voor zichzelf uit te gaan rekenen.

Dus wat wil jij/zij nou? een betere kont? dan squats, hip thrusts en iets van een cable kickback

165 cm
58 Kg
19%bf

En overigens wil ze niet afvallen he! :) ze eet sowiso meestal mee met mij in dusdanige porties dat ze op onderhoud ( gewicht blijft al een jaar hetzelfde) zit, ze heeft gewoon momenteel geen zin om het voor zichzelf uit te gaan rekenen.

ok, dat zijn inderdaad vrij goede stats!

Eerst maar eens gewoon beginnen en volhouden voordat je allemaal moeilijke schema's gaat maken. Simpel houden is mijn advies. Als ze een tijdje bezig is zal ze vanzelf andere doelen krijgen.

Ze wil niet gespierder worden of afvallen

Dan hoef je dus niks te doen

overigens heeft ze een nogal raar iets met haar benen een soort van zijdelinge verdikkingen ( het lijkt alsof haar heupen 15 cm lager hangen bij wijze van spreken) vermoedelijk zowel vet als spier. enig idee hoe dit weg te krijgen? heb namelijk schrik als ik haar benen laat trainen dat her erger gaat worden. anderzijds is het moeilijk om vet te verliezen op enkel die plaats ( ik denk dat haar bf zowat 19% is, dus moet niet echt naar beneden)

Ik vrees dat ik je moet teleurstellen; die zijdelingse verdikking is niet zowel vet als spier, het is alleen vet. Google (afbeeldingen) maar eens op "rijbroek vet". En er valt weinig aan te doen.
1. Vet verliezen (maar dit wil ze dus niet)
2. Benen en billen trainen zodat die groter worden en het niet meer zo'n uitstulping lijkt. Maar dan worden de benen en de billen dus groter. Alleen dat het optisch wat mooier toont.
3. Liposuctie ;)

Ik zou voor een combinatie van puntje 1 en 2 gaan (dat doe ik trouwens, want heb hier ook last van).

• Topic Starter Topic Starter
Ik vrees dat ik je moet teleurstellen; die zijdelingse verdikking is niet zowel vet als spier, het is alleen vet. Google (afbeeldingen) maar eens op "rijbroek vet". En er valt weinig aan te doen.
1. Vet verliezen (maar dit wil ze dus niet)
2. Benen en billen trainen zodat die groter worden en het niet meer zo'n uitstulping lijkt. Maar dan worden de benen en de billen dus groter. Alleen dat het optisch wat mooier toont.
3. Liposuctie ;)

Ik zou voor een combinatie van puntje 1 en 2 gaan (dat doe ik trouwens, want heb hier ook last van).

hée bedankt! nu heeft het beestje in ieder geval een naam! :)
ze heeft daar inderdaad in een milde vorm last van.
welke oefeningen gebruik jij zoal?
Ik wil haar iig. laten squatten om haar ook van haar rugpijn af te helpen. Dat zal lijkt me ook goed zijn voor die benen.

hée bedankt! nu heeft het beestje in ieder geval een naam! :)
ze heeft daar inderdaad in een milde vorm last van.
welke oefeningen gebruik jij zoal?
Ik wil haar iig. laten squatten om haar ook van haar rugpijn af te helpen. Dat zal lijkt me ook goed zijn voor die benen.
Ik doe squats, leg press, leg extensions , hip thrusts , glute bridges, back extensions en dat wissel ik af met één of andere leuke oefening voor de billen die ik op internet voorbij zie komen. Op dit moment ligt mijn focus vooral op de booty ;)

Succes [emoji123]

Hoi! mijn vriendin is sinds vandaag lid geworden van onze gym. Nu heb ik haar beloofd haar wat op weg te helpen met een trainingsschema ( voedingsschema's ziet ze voorlopig nog niet zitten) goed even achtergrond over mijn vriendin; ze is van nature bijzonder gespierd voor een meisje ( sterker dan best een aantal vrienden van mij) zeker aan haar armen en schouders zou er absoluut geen spier meer bij mogen komen. ( haar mening overigens) dus wil ze vooral haar rug/benen/onderbuik trainen (bovenbuik heeft ze van nature een 4-pack hangen) wat zijn gebruikelijke oefeningen hiervoor voor vrouwen? overigens heeft ze een nogal raar iets met haar benen een soort van zijdelinge verdikkingen ( het lijkt alsof haar heupen 15 cm lager hangen bij wijze van spreken) vermoedelijk zowel vet als spier. enig idee hoe dit weg te krijgen? heb namelijk schrik als ik haar benen laat trainen dat her erger gaat worden. anderzijds is het moeilijk om vet te verliezen op enkel die plaats ( ik denk dat haar bf zowat 19% is, dus moet niet echt naar beneden) Punt is dus dat de vriendin haar figuur wil verbeteren door smaller te worden van 'bouw' maar dat ze dus net al redelijk gespierd is ( mede door kickboksen vroegen). Pffft, moeilijke belofte heb ik weer gemaakt :p ( even ter illustratie van haar kracht: overhead press doet ze 12 reps van 15 kg vanaf de eerste keer)

Sterkte!

Waar blijven de foto's?

Ik moest wel even lachen bij dat rijbroek vet. Nooit van gehoord hahaha.

Ik denk dat het genetisch bepaald is, doe je weinig aan. Ik zou het inderdaad aanpakken zoals Liezzzje aangeeft. Beentjes trainen zodat het allemaal wat mooier gestroomlijnd word en zodoende wat beter uit de verf komt.
Weet alleen niet of het meteen verstandig is te gaan squaten... ze kan het proberen natuurlijk. Zou eerst de rugspieren en buikspieren en rest core wat verstevigen voor zekerheid voordat je haar laat squaten. Maar das mijn mening. Ze moet even kijken wat goed voelt ja of nee. Had zelf vroeger veel last van onderrug, maar na trainen van buik en rug nooit meer last van gehad.

Overhead press van 15kg is niet zo speciaal hoor (maar ik spreek voor mezelf, heb geen verstand van andere vrouwen :P ), doe ik ook met gemak en ik train mijn schouders bijna nooit omdat ik al vrij breed / gespierd gebouwd ben van mezelf. Kom er overigens nu bijna niet meer onderuit. Anders gaat alles uit balans. De rest word te sterk voor de schouders :P

165 cm
58 Kg
19%bf

hey dit zijn ongeveer mijn stats toen ik begon
(ook qua presses ;))

Ik zou toch gewoon lekker gaan squatten, deadliften, benchen, overhead presses, rows, lunges, hip thrusters
spieropbouw als dame gaat verre van snel hoor en die rijbroek wegkrijgen, deed ik ook wel een paar maanden over (i.c.m. voedingsschema)

Terug
Naar boven