MuscleMeat

Vrijheid van Menenigsuiting, hoezo?!

• Topic Starter Topic Starter
Dat ligt helemaal aan je perspectief.

We hebben het hier over het perspectief van Mo$heb. In zijn perspectief gebruikt een echte moslim geen geweld. Hij ziet zichzelf als een echt moslim, dus zal Wilders nooit wat aandoen. Hij zegt alleen in zijn rap dat het Bam Bam zal zijn als hij meneer Wilders tegenkomt. Bam Bam, een woord dat niet in het woordenboek te vinden is, en feitelijk geen betekenis heeft. Laat staan de betekenis van een bedreiging...

We hebben het hier over het perspectief van Mo$heb. In zijn perspectief gebruikt een echte moslim geen geweld. Hij ziet zichzelf als een echt moslim, dus zal Wilders nooit wat aandoen. Hij zegt alleen in zijn rap dat het Bam Bam zal zijn als hij meneer Wilders tegenkomt. Bam Bam, een woord dat niet in het woordenboek te vinden is, en feitelijk geen betekenis heeft. Laat staan de betekenis van een bedreiging...

En Sinterklaas bestaat ook. Kom op zeg, het nummer gaat over het vermoorden van personen ( Fortuyn en van Gogh) en Wilders zou de volgende zijn. Dan is het toch logisch dat Bam Bam niet betekent dat hij Wilders gaat knuffelen of zo. Of is een knuffel met een stuk lood tegenwoordig normaal? Dat Bam Bam is maar voor 1 uitleg vatbaar.

dit is echt grappig:roflol:

als ik zeg 'schop schop' kun je dan ook nog steeds niet ongeveer nagaan wat het betekend:D?

Heb ik dat gezegd dan? Ik zeg alleen dat de gangstah cultuur hier niet thuishoort, ik zeg niet dat rapmuziek verboden moet worden. Genoeg rappers die niet aanzetten tot geweld of zich uiten als een soort van gangstah. Iedereen moet verder zelf weten hoe hij er bij loopt maar een gedeelte van die rapcultuur blinkt uit in gewelddadigheid. Daarvoor is geen plaats in deze maatschappij, net zo goed als dat er niet is voor subculturen die ook zijn gebaseerd op geweld, criminaliteit, discriminatie etc.

Nee, het was een vraag van mij. Verder staat een gangstah (jouw woorden) gelijk een wannabe gangster. In Nederland heb je geen gangsters. En voor geweld is in mijn ogen ook geen plaats in deze maatschappij. Alleen rap is muziek, een vorm van kunst, die niets met geweld te maken heeft.

Kennelijk vatte Wilders 'bam bam' op als een bedreiging. Niet zo heel gek als de rijke raplyrics historie bekijkt.

Stoere raps en vervolgens het onschuldige lieverdje spelen is trouwens wel heel laf zeg.

Jezus zwets toch niet zo ontzettend debiel man, ik krijg er pijn in m'n kloten van.

En Sinterklaas bestaat ook. Kom op zeg, het nummer gaat over het vermoorden van personen ( Fortuyn en van Gogh) en Wilders zou de volgende zijn. Dan is het toch logisch dat Bam Bam niet betekent dat hij Wilders gaat knuffelen of zo. Of is een knuffel met een stuk lood tegenwoordig normaal? Dat Bam Bam is maar voor 1 uitleg vatbaar.

Je reageert selectief op mijn post. Hij zou zelf Wilders nooit wat aan doen, dan zegt hij zelf...
Maar hij zegt wel dat Wilders goed in dat rijtje de volgende kan zijn. En dan vind ik heel realistisch gezegt. Want de dag dat er een gek opstaat, zal er snel aankomen.

Nee, het was een vraag van mij. Verder staat een gangstah (jouw woorden) gelijk een wannabe gangster. In Nederland heb je geen gangsters. En voor geweld is in mijn ogen ook geen plaats in deze maatschappij. Alleen rap is muziek, een vorm van kunst, die niets met geweld te maken heeft.

mannetjes als jij proberen er alleen wel stiekem wat dreigementen in te gooien.......

als ik een liedje zing met daarin: 'Zeep van DBB word morgen geklapt door 4 anabolen beren'

en dan zeg ik dat geklapt betekend: 'zijn auto wassen'

voel jij je dan op je gemak?

Reagerende op jou: rapmuziek moet je idd verbieden als er dreigementen in voorkomen, logisch niej waar?
anders heb je een mooi makkelijk middel om iemand te bedreigen zonder daarvoor gestrafd te kunnen worden!

Nee, ik voel mij niet zosnel bedreigd, en reageer ook niet zo kleinzielig als meneer Wilders.
En dreigementen zijn natuurlijk verboden. In welke vorm dan ook, dus ook in de vorm van een rap.

Kennelijk vatte Wilders 'bam bam' op als een bedreiging. Niet zo heel gek als de rijke raplyrics historie bekijkt.

Stoere raps en vervolgens het onschuldige lieverdje spelen is trouwens wel heel laf zeg.

Maar als meneer Wilders de hele rap zou luisteren, dan zou hij waarschijnlijk tot een andere conclusie zijn gekomen. Omdat van een bedreiging geen sprake is. Dit geeft een goed beeld van hoe meneer Wilders met informatie omgaat, zo selectief als het maar kan. Eerst met die movie van hem, en nu met deze rap. Door twee woorden uit een gehele rap te halen, kunnen er heel veel conclusies getrokken worden.

Mo$hab wenst Wilders niet dood. Hij zegt alleen dat Wilders heel goed de volgende kan zijn. En dat lijkt mij heel reëel.

Kijk, er zijn legio situaties op te noemen waarbij de letterlijke betekenis van woorden heel belangrijk zijn voor de wet maar dit zijn het type gevallen die beoordeeld dienen te worden op verkapte betekenis en intentie.

bam bam.. :roflol: een bloemetje geven.. :roflol:

een moslim die een bloemetje wil geven aan Wilders, yeah right!

geloof je het zelf? je maakt jezelf belachelijk met dit topic..

oppakken en veroordelen die handel.. sleutel weggooien, klaar! probleem opgelost..

Maar als meneer Wilders de hele rap zou luisteren, dan zou hij waarschijnlijk tot een andere conclusie zijn gekomen. Omdat van een bedreiging geen sprake is. Dit geeft een goed beeld van hoe meneer Wilders met informatie omgaat, zo selectief als het maar kan. Eerst met die movie van hem, en nu met deze rap. Door twee woorden uit een gehele rap te halen, kunnen er heel veel conclusies getrokken worden.

"Het is 'bam bam' als je mij tegen komt."

Dat is de strekking toch? Weet niet hoe hij dat niet als een dreigement zou kunnen zien.

Kijk, er zijn legio situaties op te noemen waarbij de letterlijke betekenis van woorden heel belangrijk zijn voor de wet maar dit zijn het type gevallen die beoordeeld dienen te worden op verkapte betekenis en intentie.

Maar toch vind ik dat naar de gehele rap gekeken moet worden. Als je de hele rap luistert/leest, dan hoor/zie je gewoon dat dit geen dreigement is. Er zijn al zoveel raps als deze over meneer Wilders gemaakt. Bijna iedere rapper in de underground heeft er één. Waarom Mo$hab dan wel gepakt is? Geen idee.

Terug
Naar boven