Fitness Seller

Vrijheid van Menenigsuiting, hoezo?!

Maar toch vind ik dat naar de gehele rap gekeken moet worden. Als je de hele rap luistert/leest, dan hoor/zie je gewoon dat dit geen dreigement is. Er zijn al zoveel raps als deze over meneer Wilders gemaakt. Bijna iedere rapper in de underground heeft er één. Waarom Mo$hab dan wel gepakt is? Geen idee.

Omdat juist nu het zeer gevaarlijk is zulke dingen te roepen, dat het juist nu niet het moment is om idioten op slechte ideeen te brengen? Zou zo maar kunnen hoor? Om een voorbeeld te stellen, signaal af te geven? Allemaal redenen die voor mij voldoende zijn. Ze mogen overigens al die gasten oppakken die soortgelijke 'raps' hebben gemaakt en verspreid.

• Topic Starter Topic Starter
"Het is 'bam bam' als je mij tegen komt."

Dat is de strekking toch? Weet niet hoe hij dat niet als een dreigement zou kunnen zien.

Maar als je de zin leest, die daarop volgt in zijn rap, een echte moslim, doet niemand kwaad, dan denk je wel anders.
Alleen bij hem is één zinnetje uit zijn rap gehaald, en op grond daarvan is hij opgepakt.

Maar toch vind ik dat naar de gehele rap gekeken moet worden. Als je de hele rap luistert/leest, dan hoor/zie je gewoon dat dit geen dreigement is. Er zijn al zoveel raps als deze over meneer Wilders gemaakt. Bijna iedere rapper in de underground heeft er één. Waarom Mo$hab dan wel gepakt is? Geen idee.

hij heeft toevallig pech dat jongetjes als jij het liedje luisterden...en dat is bij Wilders terecht gekomen, zodoende...

de rest heeft geluk dat Wilders ze nog niej gehooord hebben....
hebben 'Youssef & Kamal' ook niet zo'n nummer?
die lui hebben altijd van die achterlijk aggresieve dingen...dingen als:

heej psst meisje kom eens
ze doet verwaand,
k****rhoer, fock you, lelijke k*thoer
en je moeder, kk wijf, hoerenwijf

Omdat juist nu het zeer gevaarlijk is zulke dingen te roepen, dat het juist nu niet het moment is om idioten op slechte ideeen te brengen? Zou zo maar kunnen hoor? Om een voorbeeld te stellen, signaal af te geven? Allemaal redenen die voor mij voldoende zijn. Ze mogen overigens al die gasten oppakken die soortgelijke 'raps' hebben gemaakt en verspreid.

Wilders brengt gekken zelf op slechte ideëen. En verder, ik ben geen Moslim, ik heb niets met dat geloof. Alleen ik vind het te ver gaan, als iemand op grond van één zin wordt opgepakt, waarvan het discutabel is of het om een dreigement gaat.

hij heeft toevallig pech dat jongetjes als jij het liedje luisterden...en dat is bij Wilders terecht gekomen, zodoende...

de rest heeft geluk dat Wilders ze nog niej gehooord hebben....
hebben 'Youssef & Kamal' ook niet zo'n nummer?
die lui hebben altijd van die achterlijk aggresieve dingen...dingen als:

heej psst meisje kom eens
ze doet verwaand,
k****rhoer, fock you, lelijke k*thoer
en je moeder, kk wijf, hoerenwijf

Jongetjes als mij... pffff
En hij is dan Mo$hab.

Vriend, ga alsjeblieft buitenspelen...

Wilders brengt gekken zelf op slechte ideëen. En verder, ik ben geen Moslim, ik heb niets met dat geloof. Alleen ik vind het te ver gaan, als iemand op grond van één zin wordt opgepakt, waarvan het discutabel is of het om een dreigement gaat.

ga je zodadelijk ook nog beweren dat Joran niks met Nataly te maken heeft:D?
tuurlijk is het een dreigement, dat ligt er net zo dik op als de Joran-zaak:D

www.dumpert.nl - Mo$heb - Wilders diss

'Als je Mosloser tegen komt ben jij de klos', echt een vredelievende moslim inderdaad. Get outta here, die gast komt daarna met nog meer gewelddadige stukken waarin hij Wilders aan wil pakken.

ga je zodadelijk ook nog beweren dat Joran niks met Nataly te maken heeft:D?
tuurlijk is het een dreigement, dat ligt er net zo dik op als de Joran-zaak:D

Pff.. ik was er niet bij toen Joran op dat strand in Aruba met die Amerikaanse sl*t aan het rotzooien was, dus daar heb ik ook geen mening over.
Waar ik wel een mening over hebt, is dat iemand op grond van zijn mening uiten in één zin, is opgepakt. Het woord Bam, Bam is blijkbaar genoeg voor een politiecel....

Heb ik dat gezegd dan? Ik zeg alleen dat de gangstah cultuur hier niet thuishoort, ik zeg niet dat rapmuziek verboden moet worden. Genoeg rappers die niet aanzetten tot geweld of zich uiten als een soort van gangstah. Iedereen moet verder zelf weten hoe hij er bij loopt maar een gedeelte van die rapcultuur blinkt uit in gewelddadigheid. Daarvoor is geen plaats in deze maatschappij, net zo goed als dat er niet is voor subculturen die ook zijn gebaseerd op geweld, criminaliteit, discriminatie etc.

+100!!!

Pff.. ik was er niet bij toen Joran op dat strand in Aruba met die Amerikaanse sl*t aan het rotzooien was, dus daar heb ik ook geen mening over.
Waar ik wel een mening over hebt, is dat iemand op grond van zijn mening uiten in één zin, is opgepakt. Het woord Bam, Bam is blijkbaar genoeg voor een politiecel....

lees post van EricR hierboven....

Nee hoor, als ik nu naar buiten ren en heel de avond 'Bam Bam' ga roepen dan word ik niet opgepakt, hooguit, als het te lang gaat duren, door een aantal mannen in witte pakken.

Nee hoor, als ik nu naar buiten ren en heel de avond 'Bam Bam' ga roepen dan word ik niet opgepakt, hooguit, als het te lang gaat duren, door een aantal mannen in witte pakken.

Nee, ik kan me niet voorstellen dat je dan wordt opgepakt.
Stel, dat ik nu naar het politiebureau ga en aangifte ga doen tegen mijn buurman. Hij zou mij bedreigd hebben, en op de vraag wat hij dan precies gezegt heeft, zeg ik tegen meneer Agent: 'Hij zei Bam Bam', tegen mij.
Dan zal de politie niet een AT naar het huis van mijn buurman sturen om hem 's ochtends van zijn bed te halen, waar zijn familie bij is.

lees post van EricR hierboven....

Als je mijn reactie op zijn post leest, dan zie je dat ik het met EricR eens ben dat geweld niet thuis hoort in deze samenleving. In geen enkele samenleving. Alleen geweld is niet subcultuur verbonden. Voordat de rapcultuur in Nederland was, toen was hier ook al geweld en criminaliteit. Het is absoluut geen nieuw fenomeen.

Kolere, luister dan naar die tekst van die Korstmos. Het is gewoon oproepen tot gewelddadigheid en alleen als je doof bent zal je iets anders kunnen beweren.

Kolere, luister dan naar die tekst van die Korstmos. Het is gewoon oproepen tot gewelddadigheid en alleen als je doof bent zal je iets anders kunnen beweren.

Ja maar dat zou betekenen dat ie moet toegeven dat hij onzin zit te verkondigen, dat is wel het laatste wat je wil op het internet natuurlijk.

Ja ik ken zijn raps. En ik heb tegen hem gebattled, dus ik weet heel goed waar zijn teksten over gaan. Maar nogmaals, het is toch 10x beter dat hij zijn geweldadige gevoelens (die iedereen heeft, de een dan wat meer dan de ander) in de vorm van zijn raps uit, dan dat hij dat in puur geweld uit. Verder heeft Mo$hab het tegen een individu die zelf een hele bevolkingsgroep beledigd en kwetst. En hoe gaat die uitdrukking, wie die bal gooit, kan hem terug verwachten... of iets dat daarop lijkt.
En verder vind ik niet dat hij aanzet tot geweld tegen meneer Wilders, dat doet meneer Wilders zelf anders al, door zijn uitspraken.

Tja dan hebben we een ander beeld van wat gezien kan worden als aanzetten tot haat. Als ik morgen een liedje uitbreng waarin verklaar dat ik Pok Pok ga doen met Balkenende en dat hij de volgende is waar hij zijn hoofd er af gaat denk ik dat ik ook wel even langs mag komen op het politiebureau.

Als je mijn reactie op zijn post leest, dan zie je dat ik het met EricR eens ben dat geweld niet thuis hoort in deze samenleving. In geen enkele samenleving. Alleen geweld is niet subcultuur verbonden. Voordat de rapcultuur in Nederland was, toen was hier ook al geweld en criminaliteit. Het is absoluut geen nieuw fenomeen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tja dan hebben we een ander beeld van wat gezien kan worden als aanzetten tot haat. Als ik morgen een liedje uitbreng waarin verklaar dat ik Pok Pok ga doen met Balkenende en dat hij de volgende is waar hij zijn hoofd er af gaat denk ik dat ik ook wel even langs mag komen op het politiebureau.

Ik denk dat het ligt aan de persoon en hoe het gezegt wordt. Van een dreigement moet een dreiging uitgaan, toch? Anders is het geen dreigement. Als Mo$hab, een rapper van islamitische achtergrond, zegt dat als hij Wilders tegen komt dat het dan Bam Bam is, daar gaat, vind ik, geen dreiging van uit.

Ik denk dat het ligt aan de persoon en hoe het gezegt wordt. Van een dreigement moet een dreiging uitgaan, toch? Anders is het geen dreigement. Als Mo$hab, een rapper van islamitische achtergrond, zegt dat als hij Wilders tegen komt dat het dan Bam Bam is, daar gaat, vind ik, geen dreiging van uit.

Over het uit de context halen gesproken. Hij roept nog wel iets meer in dat nummer en dan is Bam Bam dus verre van onschuldig.

Terug
Naar boven