AndroidHealthClinic

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

Je wordt nu helemaal doodgegooid met uitspraken dat die vrouw helemaal gelijk had en een heldin is, op social media.
Wat een onzin..los dit gewoon rechterlijk op, in plaats van haar gelijk als heldin (of als misdadiger) te bestempelen.
Was het wel noodweer; ze staat in haar recht, dat maakt haar geen heldin, alleen knap dat ze zo kon handelen.
Was het geen noodweer; dan verdient ze een straf daarvoor.

Simpel.

• Topic Starter Topic Starter
Je wordt nu helemaal doodgegooid met uitspraken dat die vrouw helemaal gelijk had en een heldin is, op social media.
Wat een onzin..los dit gewoon rechterlijk op, in plaats van haar gelijk als heldin (of als misdadiger) te bestempelen.
Was het wel noodweer; ze staat in haar recht, dat maakt haar geen heldin, alleen knap dat ze zo kon handelen.

Simpel.

Held omdat ze tenminste opkwam voor haar en een ander

99% zou toekijken en niks doen

Held omdat ze tenminste opkwam voor haar en een ander

99% zou toekijken en niks doen

Ik snap waarom ze haar bestempelen als held, maar ik vind het onterecht een ''held'' als ze niet door noodweer handelde maar gewoon ''omdat jij mijn juwelier berooft''.
Veel juweliers hebben cursussen gehad voor dit soort gevallen (zij niet) en weten wat ze in dat geval moeten doen. In ieder geval niet voor eigen rechter spelen (tenzij dus in geval van noodweer, wat volgens mij nog steeds onbekend is).

Simpel.

We zijn dit soort acties in Nederland gewoon niet gewend. In 99.99 % van de gevallen waren die haatbaarden er vandoor gegaan en had je ze nooit weer gezien tot hun volgende kraak. Dan heb je nog die 0.001 % waarin ze opgepakt zouden worden en een weekje mogen schoffelen in het zonnetje. Deze 2 hadden pech dat ze een pittig wijffie tegen kwamen die ze volpompte met lood en de maatschappij vindt dat mooi, can't blame them.

Ze zou, schuldig of niet, nog altijd een lintje moeten krijgen naar mijn mening. Aanpakken die lui. Noem het maar kortzichtig maar als de overheid en Justitie er niet genoeg tegen doet dan maar zo.

---------- Toegevoegd om 18:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

Ik snap waarom ze haar bestempelen als held, maar ik vind het onterecht een ''held'' als ze niet door noodweer handelde maar gewoon ''omdat jij mijn juwelier berooft''.
Veel juweliers hebben cursussen gehad voor dit soort gevallen (zij niet) en weten wat ze in dat geval moeten doen. In ieder geval niet voor eigen rechter spelen (tenzij dus in geval van noodweer, wat volgens mij nog steeds onbekend is).

Die cursussen zijn juist de reden dat Ali en Mohammed er mee weg komen :') Als ze elke juwelier leren hoe met een shotgun om te gaan denken Achmed en Sahmir er wel 2 keer over na om hem te overvallen.

Is inmiddels al vrij zeker vastgesteld dat de vrouw uit noodweer gehandeld heeft.

Enige vervolging zou kunnen voor verboden wapen bezit maar dat is een taakstraf max verwacht ik

We zijn dit soort acties in Nederland gewoon niet gewend. In 99.99 % van de gevallen waren die haatbaarden er vandoor gegaan en had je ze nooit weer gezien tot hun volgende kraak. Dan heb je nog die 0.001 % waarin ze opgepakt zouden worden en een weekje mogen schoffelen in het zonnetje. Deze 2 hadden pech dat ze een pittig wijffie tegen kwamen die ze volpompte met lood en de maatschappij vindt dat mooi, can't blame them.

Ze zou, schuldig of niet, nog altijd een lintje moeten krijgen naar mijn mening. Aanpakken die lui. Noem het maar kortzichtig maar als de overheid en Justitie er niet genoeg tegen doet dan maar zo.

Ik kan me wel indenken waarom ze dit deed en waarom mensen erom juichen. Ik kan het me echt wel voorstellen ;) Alleen ben ik sterk voorstander voor het principe ''niet voor eigen rechter spelen''.
Als mensen dat namelijk vaker doen, valt er geen grens meer te trekken.
Dit keer is het een crimineel die misschien duizenden aan juwelieren wilde stelen, een andere keer is het iemand kapotslaan omdat diegene iets anders doet wat niet mag (maar minder ''erg'' is).

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Is inmiddels al vrij zeker vastgesteld dat de vrouw uit noodweer gehandeld heeft.

Enige vervolging zou kunnen voor verboden wapen bezit maar dat is een taakstraf max verwacht ik

Oké, dat van dat noodweer wist ik dus nog niet. Er zijn wel beelden beschikbaar, ik ben benieuwd of het daarop goed te zien is. De vrouw was niet aanwezig in de winkel toen de 2 mannen binnenkwamen.
Gelukkig is het niet aan ons of het wel of geen straf moet zijn.

Dat noodweer snap ik echt niet haha. Vrouw ziet op de camera in hun eigen huis iets gebeuren, pakt een wapen, racet in de auto naar de plek en schiet die lui naar de kolere. Hoe is dat noodweer? :P Vind het meer klinken als doodslag maar als Justitie zou falen ben ik er in dit geval wel blij mee.

Dat noodweer snap ik echt niet haha. Vrouw ziet op de camera in hun eigen huis iets gebeuren, pakt een wapen, racet in de auto naar de plek en schiet die lui naar de kolere. Hoe is dat noodweer? :P Vind het meer klinken als doodslag maar als Justitie zou falen ben ik er in dit geval wel blij mee.

Om deze reden vind ik het dus raar dat mensen haar nu al bestempelen als ''held''.

Blijf vooral oude 'feiten' gebruiken om een argument te maken.

De vrouw was aanwezig in de zaak toen de overval plaats vond.

Voor de duidelijkheid uit de persconferentie van gisteren:

Nieuwenhuizen: "We hebben de bewakingsbeelden, die redelijk goed zijn, kunnen bekijken. Deze laten niet een normaal filmbeeld zien, maar het zijn stills die vrij snel achter elkaar te zien zijn. Het brein vult de missende seconden in. We moeten hier zorgvuldig mee omgaan. We hebben de verklaring van de vrouw uitvoerig geanalyseerd en gewogen. Het is nog maar net 24 uur geleden dat de feiten zich hebben voorgedaan. We hebben zelf nog veel vragen over wat er precies is gebeurd. Er zal nog veel onderzoek moeten worden gedaan."

Nieuwenhuizen: "De handelswijze van het echtpaar lijkt op zelfverdediging. Het lijkt op een gerechtvaardigde en juiste zelfverdediging. Een strafrechter zou hoogstwaarschijnlijk een beroep op zelfverdediging honoreren. Daarom hebben wij vandaag besloten dat de juwelier en zijn vrouw naar huis konden. Ze zijn door de politie naar huis gebracht.
"

Zelfs als dat het geval was geweest was het noodweer geweest. Je mag iemand redden uit een levensbedreigende situatie.

Noodweer geld niet alleen voor jezelf maar ook wanneer anderen iets overkomt.

Zou wat zijn als buiten iemand dood geslagen wordt en je mag geen geweld toepassen tijdens het helpen

Blijf vooral oude 'feiten' gebruiken om een argument te maken.

De vrouw was aanwezig in de zaak toen de overval plaatsvondt.

Kun je dit met een bron bevestigen? In elke bron lees ik namelijk dat de vrouw de beelden zag vanuit huis en vanuit daar naar de winkel is gegaan.

Edit: dat het echtpaar zo heeft gehandeld, betekent niet dat zij op moment van binnenkomst van de overvallers, in de winkel was.

Als ze elke juwelier leren met een simpel handpistool om te gaan, hoeven er geen doden te vallen.
Met als gevolg dat overvallers beter voorbereid komen?
Dat iemand weet hoe die moet schieten, wil niet zeggen dat diegene in paniek juist handelt.

Kun je dit met een bron bevestigen? In elke bron lees ik namelijk dat de vrouw de beelden zag vanuit huis en vanuit daar naar de winkel is gegaan.

Edit: dat het echtpaar zo heeft gehandeld, betekent niet dat zij op moment van binnenkomst van de overvallers, in de winkel was.

In tegenstelling tot eerdere berichten was de vrouw van de juwelier in Deurne tijdens de overval wel in de winkel. Na het schietincident is ze naar huis gegaan om haar dochter te zoeken. Vrijdag was het verhaal dat ze thuis beelden had gezien van de overval in hun huis en daarop naar de winkel was gereden.

[Link niet meer beschikbaar]

Zijn meerdere bronnen te vinden wat dat betreft.

Met als gevolg dat overvallers beter voorbereid komen?
Dat iemand weet hoe die moet schieten, wil niet zeggen dat diegene in paniek juist handelt.

In eerste instantie zou ik zeggen, geef het geld/juwelen, verzekering doet de rest wel.

Doe je dit niet en wil je jezelf/eigendommen verdedigen met een dodelijk vuurwapen, zorg dan dat je voorbereid bent en op de best mogelijke manier kan handelen, dan hoeven er geen doden te vallen.
(en dan doel ik niet alleen op leren omgaan met een vuurwapen)

We zijn allemaal mensen en niemand handelt ''perfect'' in deze situaties, maar zorg wel dat je voorbereid bent en de kans op dodelijke slachtoffers zo klein mogelijk maakt.
Anders gaat iedereen als een malloot voor God spelen.

Simpel.
Bedankt voor deze reactie. Dit had het topic echt even nodig.

Zelfs als dat het geval was geweest was het noodweer geweest. Je mag iemand redden uit een levensbedreigende situatie.

Noodweer geld niet alleen voor jezelf maar ook wanneer anderen iets overkomt.

Zou wat zijn als buiten iemand dood geslagen wordt en je mag geen geweld toepassen tijdens het helpen

Hou eens op met je noodweer. Iemand doodschieten is geen noodweer, tenzij er zelf op je geschoten wordt of iets vergelijkbaars.

Niemand hier weet nog wat er precies binnen heeft afgespeeld, dus zeggen of het wel of niet gerechtvaardigd is is nog veel te voorbarig.

Terug
Naar boven