XXL Nutrition

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

Oke, dus de volgende keer dat iemand iets steelt of je bedreigt, mag je iemand vermoorden?
Cool, ik ga gelijk een pistool kopen en op jacht!

are you ****ing kidding me??

ja precies,
maar in jou geval : iedereen mag gewoon overal inbreken en iedereen lekker bedreigen en dan weer lekker naar huis

• Topic Starter Topic Starter
Je moet kijken naar de gevolgen wat het zou hebben als dit gedrag zomaar gerechtvaardigd zou worden. Niet naar of je die daders zou missen of dat je het wel prima vindt dat ze er niet meer zijn.

Er is iemand neergeschoten die, zoals het er naar uit zag, een directe bedreiging was voor het leven van de juwelier en/of zijn vrouw.

Waar is dit niet gerechtvaardigd?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...012/04/25/Juwelier-overleden-na-overval.dhtml

http://www.nbdc.nl/cms/show/id=438746/contentid=24767

Kan er nog wel meer opzoeken maar het is 100% gerechtvaardigd zulke mensen uit te schakelen met welke middelen dan ook, als ze daar bij komen te overlijden is dat gewoon risico van het vak.

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:10 ----------

Was je erbij ofzo dat je zoveel details weet?

Ik baseer mijn mening op de feiten zoals die er nu liggen

---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

Oke, dus de volgende keer dat iemand iets steelt of je bedreigt, mag je iemand vermoorden?

:roflol: ben je retarded? Overvallen en bedreigen vergelijken met diefstal

Oja een inbreker perongeluk dood slaan is ook toegestaan hoor..

Je moet kijken naar de gevolgen wat het zou hebben als dit gedrag zomaar gerechtvaardigd zou worden. Niet naar of je die daders zou missen of dat je het wel prima vindt dat ze er niet meer zijn.

zal een prima gevolg hebben --> niemand die meer dingen overvalt
even serieus als je weet toch wel wat je doet? als ik een bank overval denk ik niet van: oh gebeurd niks lekker wat geld thats it

Weet jij überhaupt wel wat zelfverdediging betekent? En wat moord betekent?

zijn er serieus mensen die de overvallers verdedigen? hoe kan je nou die vrouwen beschuldigen als er 2 (Zouden wel weer buitenlanders zijn) in je winkel komen die er niet horen en alles mee willen jatten en waarschijnlijk ook nog bedreigen etc. die stakkers hadden niet eens in die winkel moeten zijn. als het aan mij lag had iedereen een best geweer in zijn winkeltje staan (H)

Natuurlijk!
Die vrouw had gewoon een nieuw speeltje en toen die 2 nietsvermoedende Marokkanen binnen kwamen dacht ze zo, kan ik die mooi uitproberen om vervolgens te vertellen dat ze werd overvallen.

:roflol:

Ze mochten de winkel niet overvallen. Ze mochten ze niet bedreigen.
Klopt.
Maar waarom geeft dat iemand het recht (er vanuit gaande dat er géén sprake was van noodweer) om diegene dood te schieten?
Als jij mij dat kan uitleggen, dan kan ik misschien begrijpen waarom je die vrouw zou verdedigen.

Zelfs agenten schieten regelmatig "perongeluk" een verdachte dood. Iedereen schreewt dan "waarom werd er niet in de knie geschoten blabla". Dus nu mogen we wel verwachten van deze mevrouw dat ze zich netjes kan beheersen en goed kan mikken om geen fataal punt te raken? ...

Er is iemand neergeschoten die, zoals het er naar uit zag, een directe bedreiging was voor het leven van de juwelier en/of zijn vrouw.

Waar is dit niet gerechtvaardigd?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...012/04/25/Juwelier-overleden-na-overval.dhtml

http://www.nbdc.nl/cms/show/id=438746/contentid=24767

Kan er nog wel meer opzoeken maar het is 100% gerechtvaardigd zulke mensen uit te schakelen met welke middelen dan ook, als ze daar bij komen te overlijden is dat gewoon risico van het vak.

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:10 ----------

Ik baseer mijn mening op de feiten zoals die er nu liggen

Wat voor wapens hadden de overvallers dan en hoe groot was de afstand tussen de juwelier en de overvallers? Hoe zag de worsteling eruit? Wie ageerde en wie reageerde?

Je lult gewoon weer raak terwijl er nog vrijwel geen feiten naar buiten zijn gebracht. Ik zeg nergens dat het wel of niet gerechtvaardigd is, maar jij typt zo blind en eigenwijs dat je helemaal niet leest wat een ander schrijft.
Het hangt gewoon volledig af van de omstandigheden.

Je kan idd nog 100 oude nieuwsberichten naar boven halen, maar volgens mij staat daar niet in wat in dit geval is gebeurd, dus slaat het totaal nergens op om dat te gebruiken om je standpunt te ondersteunen.

ja precies,
maar in jou geval : iedereen mag gewoon overal inbreken en iedereen lekker bedreigen en dan weer lekker naar huis

Waarom in mijn geval?
Eigen rechter spelen, de wet breken omdat een ander de wet breekt en jij dat wilt bestraffen, kan en mag niet.
Als dit te vaak zou gebeuren en gewoon toegelaten wordt, zou het een chaos worden in Nederland. Nog meer dan het nu al is.

Het is sowieso niet logisch dat je iets doet wat niet mag, omdat je iemand wilt straffen omdat hij iets doet dat niet mag..
Dat is hetzelfde als oorlog voeren om zo te demonstreren tegen oorlog..???

Niemand mag inbreken en niemand mag bedreigen, dat staat in de wet.
Ook de handhaving daarvan staat in de wet en volgens mij staat er niet bij: doe wat je wilt om diegene te bestraffen.

Stuitend veel domme mensen in dit topic

Weet jij überhaupt wel wat zelfverdediging betekent? En wat moord betekent?

Lees mijn andere posts ook.
Ik ging uit van géén noodweer (dus geen geval van verdediging).
Ik noemde vermoorden om de zin even wat makkelijker te maken.

Dus ik ging uit van géén noodweer.

Natuurlijk!
Die vrouw had gewoon een nieuw speeltje en toen die 2 nietsvermoedende Marokkanen binnen kwamen dacht ze zo, kan ik die mooi uitproberen om vervolgens te vertellen dat ze werd overvallen.

:roflol:

en terecht daar zijn ze voor... ;)

Mensen gaan zichzelf verdedigen, vind ik eigenlijk wel een mooi gevolg.

Of ben jij ook zo'n type die denkt dat we wereld ontploft als het homohuwelijk overal geaccepteerd wordt?

Nee, het gevolg dat elke dief van het leven beroofd mag worden.

Dat 2e punt ontgaat me een beetje het verband met mijn post.

zal een prima gevolg hebben --> niemand die meer dingen overvalt
even serieus als je weet toch wel wat je doet? als ik een bank overval denk ik niet van: oh gebeurd niks lekker wat geld thats it

Ja, als een junk mijn fiets van 100 euro probeert te stelen weet die ook wel wat die doet, maar betekent dat dat ik hem het ziekenhuis in mag slaan voor een fiets van 100 euro?

Waarom in mijn geval?
Eigen rechter spelen, de wet breken omdat een ander de wet breekt en jij dat wilt bestraffen, kan en mag niet.
Als dit te vaak zou gebeuren en gewoon toegelaten wordt, zou het een chaos worden in Nederland. Nog meer dan het nu al is.

Het is sowieso niet logisch dat je iets doet wat niet mag, omdat je iemand wilt straffen omdat hij iets doet dat niet mag..

Ook de handhaving daarvan staat in de wet en volgens mij staat er niet bij: doe wat je wilt om diegene te bestraffen.

als dit werd toegelaten zou niemand meer iets overvallen ;) maar ik snap wat je bedoelt

Ik blijf erbij dat Jasper een ban verdiend, puur omdat hij zo dom lult.

Waarom in mijn geval?

Ik ken een leuk spel; Breek je toetsenbord doormidden en maak jezelf niet meer belachelijk

Nee, het gevolg dat elke dief van het leven beroofd mag worden.

Dat 2e punt ontgaat me een beetje het verband met mijn post.

Ja, als een junk mijn fiets van 100 euro probeert te stelen weet die ook wel wat die doet, maar betekent dat dat ik hem het ziekenhuis in mag slaan voor een fiets van 100 euro?

zeker weten wel, dus jij vind dat het normaal is als iemand iets jat en het lekker toelaten?
vraag jij maar of je je fiets alsjeblieft terug mag.

idd,vooral persoon genaamd eddine

Jongen, Boforli, jij hebt een IQ wat nog lager is dan de bicepsomtrek van je idool Kevin Levrone. Ga jij lekker weg, ouwe nazi.

zeker weten wel, dus jij vind dat het normaal is als iemand iets jat en het lekker toelaten?
vraag jij maar of je je fiets alsjeblieft terug mag.

Nee, ik zeg niet dat dat normaal is. Alleen als een duw of een waarschuwing genoeg is om hem bij m'n fiets weg te krijgen, hoef ik hem toch geen zwaar lichamelijk letsel aan te doen?

Natuurlijk wil ik even graag alle criminaliteit weg als iedereen, maar dat krijg je niet door het zelf met belachelijk extreme maatregelen te bestrijden.

Terug
Naar boven