- Waardering
- 6.352
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als er twee Marokkanen je winkel binnen stappen is er altijd sprake van noodweerexces.
Maar even serieus, noodweer zal hier niet als verweer worden opgevoerd maar juist noodweerexces waar je ook buitenproportionele maatregelen kan nemen vanwege je gemoedstoestand. Of zou het niet begrijpelijk zijn dat je doorslaat als een stel idioten je man bedreigt met een vuurwapen en er waarschijnlijk de dreiging bestaat dat jij of je man wat wordt aangedaan?
Het kan begrijpelijk zijn, maar aangezien het echtpaar 2 wapens zonder wapenvergunning in de winkel hadden liggen, zou je er vanuit kunnen gaan dat ze stiekem zaten te wachten op dit moment.
Daarmee wil ik zeggen dat het niet alleen uit emotie was, want dan hadden ze ook een knuppel of een wapen met niet dodelijke kogels kunnen nemen, maar ook vanuit duidelijk nadenken en het gebruiken van het geweer.
Ja ze hebben echt gewacht en gesmacht tot het moment dat een stel idioten hun zaak kwam overvallen.
Laten we het vooral aan de rechter overlaten of dit noodweerexces is of niet.

Ik wacht al de hele tijd om nieuws of het noodweer of noodweer-exces is of niet
Ik bedoel niet dat ze op dat moment hebben gewacht, maar als je iets neemt ter verdediging, koop je meestal niet een wapen/verdedigingmiddel waarmee de kans op schade (en dus dodelijke afloop) het grootst is.
Boforli, de Vlaamse Levronofiele neo-nazi die al een stuk of 10 accounts heeft gehad.
En waarom denk jij dat het wapen nooit gevonden is.![]()
Kom je hier bij? Er moet in elk geval niet eerst op je geschoten worden om je het recht te geven om te schieten. Zelfverdediging is gewoon een situatie waarin je denkt in levensgevaar te zijn, en je ziet geen andere uitweg dan te schieten om jezelf of een ander te redden.
Dan hebben we het nog niet over ontoerekeningsvatbaarheid, bijvoorbeeld als een juwelier al zo vaak overvallen is geweest dat hij of zij vanuit een trauma / psychische aanval gaat schieten.
We weten inderdaad niet alles, maar we weten een paar cruciale punten.
Ze mochten de winkel niet overvallen. Ze mochten ze niet bedreigen.
Klopt.
Maar waarom geeft dat iemand het recht (er vanuit gaande dat er géén sprake was van noodweer) om diegene dood te schieten?
Als jij mij dat kan uitleggen, dan kan ik misschien begrijpen waarom je die vrouw zou verdedigen.
Die vrouw zag thuis op ce camera beelden dat haar man in gevaar was.
Een lindje geven die vrouw!
Ze zijn ze bewust met een vuurwapen overgegaan tot een overval.
Nu worden de rollen omgedraaid en loopt het andersom af.
Ok ik gun ze de dood niet.Maar kan er gezien de feiten die op tafel liggen
me wel ergeren aan mensen die de juwelier en ze vrouw voor moordenaar uitmaken.
1 ze pikken een scooter
2 regelen een wapen
3 beslissen welke juwelier/winkel
4 gaan er ook daadwerkelojk heen om tot een beroving over te gaan.
Zal ik doorgaan?
Hell is de vrouwelijke Angelus, gewoon zeggen 'Oke <naam>, jij wint'. Beste.
Ik wacht al de hele tijd om nieuws of het noodweer of noodweer-exces is of niet
Ik bedoel niet dat ze op dat moment hebben gewacht, maar als je iets neemt ter verdediging, koop je meestal niet een wapen/verdedigingmiddel waarmee de kans op schade (en dus dodelijke afloop) het grootst is.

Nee klopt, je koopt, als je toch iets illegaals koopt, liever iets dat niet helpt als de overvaller wel een vuurwapen meeneemt ( geen rare gedachtegang daar iedereen tegenwoordig aan een wapen kan komen, dus zeker wel een crimineel/overvaller )
Jij zou, na een x-aantal overvallen, een waterpistool neerleggen? Niet dodelijk, doet wel zeer als je iemand ermee in z'n ogen raakt.![]()
Die vrouw zag thuis op ce camera beelden dat haar man in gevaar was.
Een lindje geven die vrouw!
Ze zijn ze bewust met een vuurwapen overgegaan tot een overval.
Nu worden de rollen omgedraaid en loopt het andersom af.
Ok ik gun ze de dood niet.Maar kan er gezien de feiten die op tafel liggen
me wel ergeren aan mensen die de juwelier en ze vrouw voor moordenaar uitmaken.
1 ze pikken een scooter
2 regelen een wapen
3 beslissen welke juwelier/winkel
4 gaan er ook daadwerkelojk heen om tot een beroving over te gaan.
Zal ik doorgaan?