XXL Nutrition

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

Zijn jullie nou serieus van mening dat dat trauma erger is dan 2 doden? :roflol:
Nee die doden zijn verschrikkelijk. Ze had best iets kunnen vragen van: 'zeg jongeman, heeft u kwade intenties met uw wapen, of is het slechts om mij te imponeren?'
En als hij zijn wapen dan wou gebruiken, had ze op z'n minst eerst z'n moeder kunnen bellen.

Vertel. Sla ik de plank mis omdat ik iemand ben die liever de wet probeert te volgen in plaats van voor eigen rechter speelt?
Of is het tegenwoordig heel vanzelfsprekend dat elke winkel eigenaar (of woning eigenaar) een wapen in bezit heeft en deze gebruikt zonder de gevolgen ervan te kunnen overzien?

Je slaat de plank wel behoorlijk mis door te stellen dat iemand in een zelfverdedigingssituatie of een levensbedreigende situatie nog rationeel kan nadenken.

Nee die doden zijn verschrikkelijk. Ze had best iets kunnen vragen van: 'zeg jongeman, heeft u kwade intenties met uw wapen, of is het slechts om mij te imponeren?'
En als hij zijn wapen dan wou gebruiken, had ze op z'n minst eerst z'n moeder kunnen bellen.

Sorry Patricia, maar deze reactie is echt achterlijk. Ik zeg gewoon dat de dood erger is dan een "trauma", hoe goed of slecht die mens ook is.

Zie je dan echt niet in dat die lui daar niks te zoeken hadden? Jammer voor die jongens, het waren natuurlijk 2 hardwerkende mannen met een goede toekomst.
Inderdaad. Noodgedwongen hebben ze heel veel geld moeten lenen om hun studie te moeten bekostigen. Werkgelegenheid in Deurne is dramatisch, en uiteindelijk vonden ze dat ze wel een beetje van de rijken konden stelen. Zodoende dachten ze dat die rijke stinkerds van de juwelier wel wat konden missen, zodat zij hun studieschuld konden afbetalen. Niets is minder waar, deze twee hardwerkende mannen met diploma's op zak, Vespa'tje onder hun kont en een gouden toekomst, krijgen kogels door hun fl**ker. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.

Wat een k*ttopic.

• Topic Starter Topic Starter
Zijn jullie nou serieus van mening dat dat trauma erger is dan 2 doden? :roflol:

Zij waren het niet die de beslissing maakte om in die situatie te raken.

Puur objectief kijkend denk ik dat we die 2 sowieso beter kwijt dan rijk waren terwijl een juwelier met trauma gewoon sneu is..

Je trekt het je echt aan he Hell.

Nja, het is irritant als mensen denken dat ze weten wat je bedoelt, maar vervolgens totaal niet snappen wat mijn punt is :o

Je slaat de plank wel behoorlijk mis door te stellen dat iemand in een zelfverdedigingssituatie of een levensbedreigende situatie nog rationeel kan nadenken.

En daarom begrijpt niemand wat ik bedoel :roflol:
Ik zeg dat namelijk ook niet.
Het ging mij om het moment van wapen kopen: dat doe je namelijk wel rationeel (mag ik hopen).
Ik ging er vanuit dat het om een geweer (dit is iets anders dan een vuistvuurwapen) ging, aangezien media en nieuws dit hebben gezegd. Mijn mening is dit dat het dom was om een geweer te kopen (grotere kans op schade) en dat ze beter een minder destructief wapen hadden kunnen kopen.
Op moment van aanschaf dus, niet op moment van overval, dan denk je inderdaad niet rationeel na.

Het ging mij om het moment van wapen kopen: dat doe je namelijk wel rationeel (mag ik hopen).
Ik ging er vanuit dat het om een geweer (dit is iets anders dan een vuistvuurwapen) ging, aangezien media en nieuws dit hebben gezegd. Mijn mening is dit dat het dom was om een geweer te kopen (grotere kans op schade) en dat ze beter een minder destructief wapen hadden kunnen kopen.
Op moment van aanschaf dus, niet op moment van overval, dan denk je inderdaad niet rationeel na.

Ze zullen niet een wapen hebben gekocht met de gedachte:"Ik ga eens even een stel overvallers dood schieten"

Eerder de gedachte better safe than sorry

Ze zullen niet een wapen hebben gekocht met de gedachte:"Ik ga eens even een stel overvallers dood schieten"

Eerder de gedachte better safe than sorry

Ik denk wel dat ze het kochten om overvallers neer te schieten :roflol:

Maar met de hoop het nooit te hoeven gebruiken

Ik denk dat de meeste juweliers niet een wapen aanschaffen om het daadwerkelijk te moeten gebruiken. Je doet het nu echt overkomen alsof iemand die een wapen koopt uit angst met voorbedachte rade een noodweer situatie opzoekt om iemand dood te schieten.
Misschien bedoel je dit ook niet, maar zo lijkt het.

Nja, het is irritant als mensen denken dat ze weten wat je bedoelt, maar vervolgens totaal niet snappen wat mijn punt is :o

Als ik 3x eerder overvallen zou zijn met een vuurwapen, zonder dat
politie hulp zou bieden of de daders gepakt zou hebben.
zou ik ook rationeel een (vuur)wapen aangeschaft hebben.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Ik denk wel dat ze het kochten om overvallers neer te schieten :roflol:

Maar met de hoop het nooit te hoeven gebruiken

Dan ben ik het helemaal met ze eens.

Als ik 3x eerder overvallen zou zijn met een vuurwapen, zonder dat
politie hulp zou bieden of de daders gepakt zou hebben.
zou ik ook rationeel een (vuur)wapen aangeschaft hebben.
Is dat een voorbeeld, of echt zo? Ik dacht dat ze 1x overvallen waren (wat net zo goed teveel is).

als niemand begrijpt wat je bedoelt dan doe je iets fout

Dit.
Ze hebben het waarschijnlijk gekocht na hun eerste overval.

Wat volkomen begrijpelijk is, ik had wapen altijd bij vereniging totdat we hier aan huis bedreigd werden, heb het ding zelfs regelmatig in de auto gehad puur voor het gevoel.

Heb het overigens nog nooit hoeven gebruiken, wel 1x dat ze hier aan de deur weer kwamen dreigen alleen toen was t vooral suggestieve praat tegen mijn ouders maar als ze daadwerkelijk binnen waren gedrongen dan denk ik dat ze niet meer naar buiten waren gelopen :o

Wat volkomen begrijpelijk is, ik had wapen altijd bij vereniging totdat we hier aan huis bedreigd werden, heb het ding zelfs regelmatig in de auto gehad puur voor het gevoel.

Heb het overigens nog nooit hoeven gebruiken, wel 1x dat ze hier aan de deur weer kwamen dreigen alleen toen was t vooral suggestieve praat tegen mijn ouders maar als ze daadwerkelijk binnen waren gedrongen dan denk ik dat ze niet meer naar buiten waren gelopen :o

Nou Jasper, nu moet je deze anekdote wel even volledig uit de doeken hé, want nu willen we het weten ook.

Groetjes Marco

Waarom wil je dit openbaar op internet zetten?

Oh ja, nu heeft jaspertje zelfs zelf een wapen gehad. Je wordt toch gewoon niet goed van dat slappe gelul.

Nou Jasper, nu moet je deze anekdote wel even volledig uit de doeken hé, want nu willen we het weten ook.

Groetjes Marco

:roflol: bedoel er mee dat t volkomen begrijpelijk is dat mensen na een bedreiging een eigen vuurwapen aanschaffen om zichzelf en of anderen een volgende keer te kunnen verdedigen.

Bijna alle mensen tegen voorwapens zijn mensen die nog enige vorm van Veiligheidsgevoel hebben in Nederland..

---------- Post added at 00:01 ---------- Previous post was at 00:00 ----------

Waarom wil je dit openbaar op internet zetten?

Omdat ik t gewoon legaal heb in tegenstelling tot de juweliers? :shrug:

---------- Post added at 00:02 ---------- Previous post was at 00:01 ----------

Oh ja, nu heeft jaspertje zelfs zelf een wapen gehad. Je wordt toch gewoon niet goed van dat slappe gelul.

Pls go, figuren zoals jou zouden zelfs na plaatsen van foto's nog janken dat t nep was :roflol:

Terug
Naar boven