AndroidHealthClinic

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

Dat was je punt niet.
Ik citeer:  Je wordt nu helemaal doodgegooid met uitspraken dat die vrouw helemaal gelijk had en een heldin is, op social media.Wat een onzin..los dit gewoon rechterlijk op, in plaats van haar gelijk als heldin (of als misdadiger) te bestempelen.Was het wel noodweer; ze staat in haar recht, dat maakt haar geen heldin, alleen knap dat ze zo kon handelen.Was het geen noodweer; dan verdient ze een straf daarvoor

Ik lees hier niks over een wapen.Bij jou ging het om het recht/strafrecht.

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

omfg

---------- Toegevoegd om 09:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:08 ----------

Nee, ik volg je niet, ik vind het gewoon hilarisch hoe je aan het draaien bent :o

Wel erg grappig hoe je met je eerste zin eigenlijk aangeeft wat ik bedoel dan :)

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

omfg

---------- Toegevoegd om 09:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:08 ----------

Wel erg grappig hoe je met je eerste zin eigenlijk aangeeft wat ik bedoel dan :)

Ik neem aan dat al die :roflol: 's iritatie zijn of iets dergelijks?
Het zijn je eigen woorden.Even heel kinderachtig maar heel dit topic lang
praat je al (plat gezegd) Poep.
Je praat een beetje mee,twist en draait meningen als je kritiek ondervind.
Bla bla over de wet, ik volg je bijna niet eens meer.

Het nieuws net nog gezien, demonstratie in deurne?
Gelijk ala guardia civil uit mekaar meppen!

Nederland weer op ze kop

Ik neem aan dat al die :roflol: 's iritatie zijn of iets dergelijks?
Het zijn je eigen woorden.Even heel kinderachtig maar heel dit topic lang
praat je al (plat gezegd) Poep.
Je praat een beetje mee,twist en draait meningen als je kritiek ondervind.
Bla bla over de wet, ik volg je bijna niet eens meer.

Het nieuws net nog gezien, demonstratie in deurne?
Gelijk ala guardia civil uit mekaar meppen!

Nederland weer op ze kop

Nee, met die :roflol: lach ik je uit :o
Als je me niet volgt, ligt het toch echt aan jou.

Eerste mening: zonder te weten of het noodweer is, kan je haar niet als held bestempelen.
Tweede mening: keuze van wapen is dom, als het inderdaad gaat om een geweer (zie afbeelding vorige pagina).

Alleen omdat sommige mensen dit niet snappen en eerst in twijfel moeten trekken wat en geweer is en wat een vuistvuurwapen is (sorry dat niet iedereen dat weet) gaan ze het punt voorbij, namelijk mening 2.

Het enige dat ik bedoel was de keuze van het wapen.
Zoals ik al zei, ik ga er vanuit dat ze een geweer had (dit laat media zo blijken, het kan zijn dat dit niet eens klopt).
Geweer waar ik dan aan denk:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/M.95Rifle.jpg

Mijn punt was dus dat ze, om zichzelf eventueel te moeten beschermen,beter voor iets minder ''heftigs'' konden gaan, wat ook handzamer is, zoals een vuistvuurwapen:

[Link niet meer beschikbaar]

Als je een wapen koopt om jezelf te beschermen, kies je dan iets groots en lomps (wat je niet zo gauw kunt pakken) of zorg je dan voor iets handzamers wat je snel gepakt hebt om jezelf snel te kunnen beschermen?

Dat is mijn punt, keuze van het wapen zelf.
Dat ze iets kopen, kan ik me voorstellen (al is het dan weer dom om dit zonder vergunning te doen).

Een groot wapen imponeert sneller dan een klein wapen. Je koopt een wapen niet om mee te schieten, maar om mee te dreigen om te voorkomen dat er geschoten gaat worden. (net als nucleaire wapens :))

Een groot wapen imponeert sneller dan een klein wapen. Je koopt een wapen niet om mee te schieten, maar om mee te dreigen om te voorkomen dat er geschoten gaat worden. (net als nucleaire wapens :))

Dat was dus ook een van de voordelen die ik eruit kon halen ;)
Een ander nadeel is dan wel dus dat je niet snel kunt handelen. Een groot wapen heb je niet zo snel gepakt om jezelf te verdedigen, dan een kleiner wapen.

Agree. En als dan blijkt dat je het toch nodig hebt kun je beter een zo groot mogelijk gat in iemand z'n romp pleuren, weet je ook zeker dat ie iig niet op jou schiet.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Dat was dus ook een van de voordelen die ik eruit kon halen ;)
Een ander nadeel is dan wel dus dat je niet snel kunt handelen. Een groot wapen heb je niet zo snel gepakt om jezelf te verdedigen, dan een kleiner wapen.

Lijkt me ook sterk dat er een jachtgeweer lag ofzo, ik denk eerder aan een of andere verkorte shotgun ( sawed off shotgun noemen ze dat in de US toch? )

Agree. En als dan blijkt dat je het toch nodig hebt kun je beter een zo groot mogelijk gat in iemand z'n romp pleuren, weet je ook zeker dat ie iig niet op jou schiet.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Lijkt me ook sterk dat er een jachtgeweer lag ofzo, ik denk eerder aan een of andere verkorte shotgun ( sawed off shotgun noemen ze dat in de US toch? )

Dat kan natuurlijk ook ja.
Het is lastig omdat ik er nog steeds geen feiten over weet, dus wat ik zeg blijft soiweso nog bij een mening.
Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Jeetje, wat erg

Even terug komend op dat het inderdaad altijd buitenlanders zijn. (Turk, marrokaan of dergelijke)
Dat mensen dan meteen al zeggen dat het dit soort mens is die overvallen plegen is ook waar, 9 van de 10 keer zijn het allochtonen, uitzonderingen daar gelaten.
Welke groepen zorgen vaak voor overlast? Allochtonen
Als je op straat een groep allochtonen ziet lopen, zitten er bijna nooit nederlanders tussen, waarom niet? Omdat ze gewoon niet openstaan voor ONZE cultuur. Maar wij moeten wel openstaan voor hun want anders zijn we weer racistisch bezig. Maar om ons kaaskoppen of wit te noemen valt ook onder racisme maar daar wordt nooit iets over gezegt.
En dan vinden ze het gek dat wij roepen MINDER MINDER MINDER!!!

Niet elke allochtoon is slecht! Ik ken allochtonen die wel met nederlanders omgaan en die zijn heel anders dan de allochtonen die in groepjes bijelkaar blijven met hun "eigen" volk.

PS: Ze hebben wel de juiste tijd gekozen om een overval te plegen. (gedoe met Wilders)

Toch zou ik voor een compact jachtgeweer gaan. Ziet er bruut uit en hagel geeft een goede spreiding en heeft dus een hoge trefkans. En meer dan 2 schoten zullen er toch niet nodig zijn. Hoeft het schot nog niet dodelijk te zijn ook. Geeft een stuk minder gedoe.

Toch zou ik voor een compact jachtgeweer gaan. Ziet er bruut uit en hagel geeft een goede spreiding en heeft dus een hoge trefkans. En meer dan 2 schoten zullen er toch niet nodig zijn. Hoeft het schot nog niet dodelijk te zijn ook. Geeft een stuk minder gedoe.
Groot deel van die luchtbuks dingen, zijn het meest effectief als je gewoon met zon ding op iemand zijn hoofd slaat :o

Groot deel van die luchtbuks dingen, zijn het meest effectief als je gewoon met zon ding op iemand zijn hoofd slaat :o

Hahaha een luchtbuks wel ja. Daar komt ook zo'n minipropje of zelfs een soort van kleine dart uit, een jachtgeweer/hagelgeweer is wel iets anders :p

• Topic Starter Topic Starter

Dan moet je een afgezaagde Shotgun hebben, spreiding van een normale is zeer minimaal, volgens mij is t minder dan 50 cm spreiding over een afstand van tientallen meters.

Doe dan een Shotgun met beanbag

En dan t liefste een aa12 Shotgun met een groot magazijn vol beanbags :roflol:

Och het is allemaal zo simpel jongens. In de roos kunnen schieten is nergens voor nodig.
Beetje skimasker met vuurwapen en kogels. Beetje coke erbij.

Alles vind je op forums joh. Daarom stikt het op forums van de dieven.
Mensen die nog nooit een noemenswaardige inbraak of overval hebben neer gezet praten zo.
Doe het eerst allemaal maar eens met noemenswaardig resultaat.

Die sjonnie's ook, een beetje stoere uitdagende gebaren maken, terwijl je weet dat er een hele rij politie tussen staat. :roflol:
Over die andere groep heb ik al helemaal geen goed woord te zeggen, je weet dat dit land op spanning komt te staan door zo'n conflict. Als ''marrokaan/allochtoon'' zijnde kun je beter gewoon je muil houden op het moment, dit is alleen maar olie op het vuur gooien.

Nee, met die :roflol: lach ik je uit :o
Als je me niet volgt, ligt het toch echt aan jou.

Eerste mening: zonder te weten of het noodweer is, kan je haar niet als held bestempelen.
Tweede mening: keuze van wapen is dom, als het inderdaad gaat om een geweer (zie afbeelding vorige pagina).

Alleen omdat sommige mensen dit niet snappen en eerst in twijfel moeten trekken wat en geweer is en wat een vuistvuurwapen is (sorry dat niet iedereen dat weet) gaan ze het punt voorbij, namelijk mening 2.

Uitlachen is een gebrek aan vocabulairiteit.
En als ik even terug lees, was het niet alleen ik maar zowat
iedereen die het totaal niet kon vinden in je woorden, woordkeus of mening.

En nogmaals keuze van wapen is niet relevant.(van boksbeugel tot vuurwapen)
Op het moment dat je man/vrouw/collega in nood vekeerd, handel je hopelijk
om die persoon te beschermen of te behoeden van erger.

Ik snap heel de discussie over het wapen niet.

Uitlachen is een gebrek aan vocabulairiteit.
En als ik even terug lees, was het niet alleen ik maar zowat
iedereen die het totaal niet kon vinden in je woorden, woordkeus of mening.

En nogmaals keuze van wapen is niet relevant.(van boksbeugel tot vuurwapen)
Op het moment dat je man/vrouw/collega in nood vekeerd, handel je hopelijk
om die persoon te beschermen of te behoeden van erger.

Ik snap heel de discussie over het wapen niet.

Waarom reageer je dan nog op mij?
Je snapt er inderdaad niets van. Gelukkig snappen de voorgaande mensen het wel, lees die posts maar eens door.

Waar gaat dit in godsnaam nog over :roflol:

Terug
Naar boven