MuscleMeat

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

Als ze überhaupt enige vorm van wapens hadden in een kleine ruimte zoals een juwelierszaak dan was t gewoon een levensbedreigende situatie.

Ik ben het daar niet direct met je eens. Je kan ook het geld/juwelen meegeven. Dan is het wat mij betreft een bedreigende situatie. Maar goed dat gaat weer een hele andere discussie opleveren. We kunnen wel blijven met speculeren en hypothetische situaties oplepelen maar ik ga maar eens andere dingen doen.

Ik ben het daar niet direct met je eens. Je kan ook het geld/juwelen meegeven. Dan is het wat mij betreft een bedreigende situatie. Maar goed dat gaat weer een hele andere discussie opleveren. We kunnen wel blijven met speculeren en hypothetische situaties oplepelen maar ik ga maar eens andere dingen doen.

"Je kan ook het geld en juwelen meegeven" Dat is toch gewoon onzin, dan support je toch gewoon een misdaad zoals een overval, ? Ik weet zeker dat ze dan een week later nog een andere overval gepleegd hadden. Er is perfect gehandeld, dit is een waarschuwing voor vele overvallers en deze overvallers zullen nooit meer een juwelier beroven.

Je kan de juwelen inderdaad meegeven maar er is niks wat je wettelijk er van weerhoudt om in een bedreigende situatie weerstand te bieden.

Er zullen camerabeelden zijn aangezien de vrouw ook beelden heeft waargenomen van de overval op haar man. Misschien zijn de schoten niet op camera gevat maar de situatie waardoor de vrouw naar de winkel is gereden zal zeker op camera staan.

precies. Er zijn weel andere mogelijkheden dan deze gasten doodschieten

gewoon doodschieten

precies. Er zijn weel andere mogelijkheden dan deze gasten doodschieten

Zoals wat ? Je juweeltjes meegeven zeker ?
Kom op man, criminaliteit moet je uitroeien.

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Zolang de misdaden goed blijven gaan, blijven ze de misdaden doen

"Je kan ook het geld en juwelen meegeven" Dat is toch gewoon onzin, dan support je toch gewoon een misdaad zoals een overval, ? Ik weet zeker dat ze dan een week later nog een andere overval gepleegd hadden. Er is perfect gehandeld, dit is een waarschuwing voor vele overvallers en deze overvallers zullen nooit meer een juwelier beroven.

Juweliers die lid zijn van de branche organisatie krijgen de instructie mee om mee te werken bij een overval en geen weerstand te bieden. Lijfsbehoud gaat voor materiele zaken. Deze juwelier was geen lid van de branche organisatie maar had anders waarschijnlijk ook wel weerstand geboden gelet op de eerdere overval waar ze ook de overvallers niet zomaar hebben laten gaan.

ja toch man altijd. Wilde westen enzo waren goeie tijden. Men moet niet zo beta gaan doen.

mischien schiet ik morgen ook wel mn buurman dood, zn gezicht staat me niet aan.

Zoals wat ? Je juweeltjes meegeven zeker ?
Kom op man, criminaliteit moet je uitroeien.

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Zolang de misdaden goed blijven gaan, blijven ze de misdaden doen

ja. ze zijn denk ik wel verzekerd voor overvallen.

dan justitie inlichten. We leven gelukkig in een rechtsstaat.

Justitie zorgt dan dat de criminelen de juiste straf krijgen

Juweliers die lid zijn van de branche organisatie krijgen de instructie mee om mee te werken bij een overval en geen weerstand te bieden. Lijfsbehoud gaat voor materiele zaken. Deze juwelier was geen lid van de branche organisatie maar had anders waarschijnlijk ook wel weerstand geboden gelet op de eerdere overval waar ze ook de overvallers niet zomaar hebben laten gaan.

Ja maar het lijkt me toch verdomde lastig om in zo'n situatie te staan, want je werkt hartstikke hard voor je centen en dan komen twee gasten heel je juwelier afbreken.. Toch denk ik dat het de beste oplossing is geweest hoe ze het nu opgelost hebben.

ja toch man altijd. Wilde westen enzo waren goeie tijden. Men moet niet zo beta gaan doen.

mischien schiet ik morgen ook wel mn buurman dood, zn gezicht staat me niet aan.

ja. ze zijn denk ik wel verzekerd voor overvallen.

dan justitie inlichten. We leven gelukkig in een rechtsstaat.

Justitie zorgt dan dat de criminelen de juiste straf krijgen

:roflol: Pls...

ALS ze al gepakt worden krijgen ze een tik op de vingers en misschien 4 maanden voorwaardelijk.
Maar ze worden niet gepakt omdat er geen bewijs zal zijn.

Ik word zo moe van die pvv stemmers die meteen met hun kortzichtige en trieste uitspraken komen net als een stelletje schapen die ook niet verder kunnen kijken dan hun eigen stukje gras.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het schitterend om te lezen dat een dader aan het kortste eind trekt en voor z'n fl**ker wordt geschoten. Het is alleen wel sterk afhankelijk van de context en de details van heel de situatie.
Ik vind het bijzonder dat iedereen meteen hele stoere dingen gaat zeggen terwijl niemand weet wat er precies is gebeurd. Misschien waren de overvallers twee 15 jarige puberend mannetjes met een botte mes en zijn ze daar op koelbloedige wijze geëxecuteerd. Misschien gaat het wel om jouw zoon die even een domme keus maakt maar eigenlijk helemaal geen verkeerde jongen is en zeker niet de intentie had om te moorden.
Er bestaan nog veel meer mogelijkheden dan alleen die kanker Marokkaan die oude omaatjes ript en mishandelt en die teert op de zakken van anderen. Jammer dat de meeste zo bekrompen zijn dat ze dat niet meer kunnen zien..

Ik word zo moe van die pvv stemmers die meteen met hun kortzichtige en trieste uitspraken komen net als een stelletje schapen die ook niet verder kunnen kijken dan hun eigen stukje gras.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het schitterend om te lezen dat een dader aan het kortste eind trekt en voor z'n fl**ker wordt geschoten. Het is alleen wel sterk afhankelijk van de context en de details van heel de situatie.
Ik vind het bijzonder dat iedereen meteen hele stoere dingen gaat zeggen terwijl niemand weet wat er precies is gebeurd. Misschien waren de overvallers twee 15 jarige puberend mannetjes met een botte mes en zijn ze daar op koelbloedige wijze geëxecuteerd. Misschien gaat het wel om jouw zoon die even een domme keus maakt maar eigenlijk helemaal geen verkeerde jongen is en zeker niet de intentie had om te moorden.
Er bestaan nog veel meer mogelijkheden dan alleen die kanker Marokkaan die oude omaatjes ript en mishandelt en die teert op de zakken van anderen. Jammer dat de meeste zo bekrompen zijn dat ze dat niet meer kunnen zien..

Ja heel leuk..
Een overvaller is een overvaller.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

:roflol: Pls...

ALS ze al gepakt worden krijgen ze een tik op de vingers en misschien 4 maanden voorwaardelijk.
Maar ze worden niet gepakt omdat er geen bewijs zal zijn.

Dit klopt gewoon precies

Is het zeker dat die overvallers ook vuurwapens hadden? Zo niet dan kan het in ieder geval nooit noodweer zijn denk ik en noodweer exces als je helemaal vanuit je huis komt met bedenktijd en dergelijke lijkt me ook niet heel plausibel.

voor roofoverval staat toch langer?

12 jaar max volgens mij zo uit mn hoofd

Zouden een standbeeld van die vrouw moeten plaatsen en zowel dat standbeeld als de vrouw zelf moeten ridderen.

En voor 't volk dat het opneemt voor die dooien, hoop ik dat die vannacht overvallen worden en flink afgemept worden, kijken hoe graag je dan wilt dat je buren die overvallers kapot komen schieten.

Ja, allemaal heel leuk .

Ware het niet dat in letterlijk 90% van de gevallen het wél precies de stakkers zijn die je in je laatste alinea omschrijft.

• Topic Starter Topic Starter
Is het zeker dat die overvallers ook vuurwapens hadden? Zo niet dan kan het in ieder geval nooit noodweer zijn denk ik en noodweer exces als je helemaal vanuit je huis komt met bedenktijd en dergelijke lijkt me ook niet heel plausibel.

Steekwapens in een kleine afgesloten ruimte geven ook een levensbedreigende situatie.

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

Tuurlijk heb je gelijk in maar ik zou zonder twijfel veel geld inzetten had ik dezelfde kansen op winst als dat dit 2 empathie loze marokkaantjes waren.

Daarnaast zou ik me rotschamen als iemand in mijn familie/omgeving zoiets zou doen en eerder boos zijn op hem dan op de persoon die hem neer schoot. Als je je normaal gedraagt kom je in 99% van de gevallen niet terecht in zo'n situatie.

voor roofoverval staat toch langer?

Ja waarschijnlijk, maar hoe veel er voor staat en hoe veel ze krijgen is wel een verschil.
4 maanden is natuurlijk overdreven, maar bedoel er mee dat het waarschijnlijk heel erg meevalt tov de last die ze de slachtoffers bezorgen.

Dit ligt natuurlijk aan veel meer factoren...

"Dat is niet zomaar te beantwoorden, omdat een straf van zeer veel factoren afhangt, maar in de regel volgt bij een veroordeling voor een overval (ook in geval van het besturen van de vluchtauto) jarenlange gevangenisstraf. Zoek maar eens op rechtspraak.nl op zoekwoord 'overval'."

Terug
Naar boven