Fitness Seller

Vrouw juwelier schiet overvallers dood

ja toch man altijd. Wilde westen enzo waren goeie tijden. Men moet niet zo beta gaan doen.

mischien schiet ik morgen ook wel mn buurman dood, zn gezicht staat me niet aan.

ja. ze zijn denk ik wel verzekerd voor overvallen.

dan justitie inlichten. We leven gelukkig in een rechtsstaat.

Justitie zorgt dan dat de criminelen de juiste straf krijgen

het gerecht en de ganse regeringen falen in alle opzichten. De mensen moeten het recht in eigen handen beginnen nemen. De mensen blijven het niet slikken , er wordt niet geluisterd naar ons, we moeten enkel maar betalen en betalen en je eigen kapot werken. Deze vrouw verdient idd een standbeeld,moedige vrouw die haar man terecht beschermd tegen krapuul en haar zuurverdiende geld beschermt.
We zouden de overvallers nooit meer hebben terug gezien als ze niet neergeschoten waren,dat garandeer ik je.Wat ben je dan met het gerecht? Idd,niks.
Het is wachten tot de dag dat er een revolutie uitbreekt ,want alles is zowat naar de klote aant gaan sinds de invoering van de euro...
nogmaals,hulde aan deze vrouw.

Laatst bewerkt:
Waar zijn we nu hier mee bezig. Zijn we fatsoen en respect voor iemand zijn bezit kwijtgeraakt in de afgelopen jaren ofzo.
Als iemand aan mijn spullen komt, gaat hij of zij ook niet zonder kleerscheuren naar huis. :shoot:
Als we allemaal zo heilig zijn zou dit nooit gebeurt zijn. Zalig he om te zeggen dat dit niet mag volgens de wet om gelijk daarna de spuit in je reet te stoppen. :p
Het is heel simpel "blijf met je handjes van andermans spullen af". Doe je het toch dan loop je een risico.
Of denk je de wet aan je zijde te hebben als een soort "Arbo wetgeving" voor overvallers.

Triest voor de nabestaande daar niet van. Maar eigen schuld nooit meer een bult. :who:

Dus ze is niet strafbaar als ze hun neer schiet wanneer ze een bedreiging zijn voor haar man

En ze is niet strafbaar als ze te ver zou gaan, betreffende uiteraard inschattingsfouten van de situatie.

Dat klopt niet helemaal, je haalt lid 1 aan, die heeft betrekking op noodweer. Echter zal een beroep op noodweer niet slagen omdat ze in strijd is met de proportionaliteit eis en wellicht de subsidiariteit eis. Hierna zal worden gekeken of ze een succesvol zou kunnen doen op lid 2 (noodweerexces), uiteindelijk zal moeten worden gekeken of er sprake is van intensief noodweerexces en alle feiten en omstandigheden die hierbij komen kijken (gemoedstoestand).

Een beroep op noodweer zal onder geen enkele omstandigheden worden gehonoreerd in deze casus, een beroep op noodweerexces is de enigste optie om de verwijtbaarheid (schulduitsluitingsgrond) weg te nemen in deze casus.

Iemand een foto van dat echtpaar? Ik ben altijd wel benieuwd met dat soort zaken naar de gezichten er achter.

Dit ligt natuurlijk aan veel meer factoren...

"Dat is niet zomaar te beantwoorden, omdat een straf van zeer veel factoren afhangt, maar in de regel volgt bij een veroordeling voor een overval (ook in geval van het besturen van de vluchtauto) jarenlange gevangenisstraf. Zoek maar eens op rechtspraak.nl op zoekwoord 'overval'."

Heb je weer lopen blowen Ray?

Verdediging van eigendom (je lichaam, je andere eigendommen) is inderdaad een recht. Als meer overvallers dit risico zouden lopen, zou het aantal overvallen drastisch teruglopen.

Bij bepaalde risicoberoepen moet men zich kunnen wapenen, niet vergeten dat de vrouw (in haar gedachten) ook een risico liep om doodgeschoten te worden. Zij voelde ongetwijfeld een sterke vecht-of-vluchtreactie en heeft de reflex gehad om te schieten. De vrouw was op dat moment heus geen rechter aan het spelen.

Jep want die knulletjes zijn hartstikke rationeel en doen een kosten-baten en risico-analyse.:rolleyes: Ze gaan zich hooguit zwaarder bewapenen.

Zouden een standbeeld van die vrouw moeten plaatsen en zowel dat standbeeld als de vrouw zelf moeten ridderen.

En voor 't volk dat het opneemt voor die dooien, hoop ik dat die vannacht overvallen worden en flink afgemept worden, kijken hoe graag je dan wilt dat je buren die overvallers kapot komen schieten.

En ze mogen dan uiteraard niets ondernemen, want dat is tegen hun principes. Gewoon meewerken en hopen dat de politie er iets mee kan... :roflol:

Ik heb de beelden niet gezien, maar waarschijnlijk is het een noodlottig ongeval waarbij de overvallers de dood vonden. Gewoon uit zelfverdediging gehandeld, het recht dat iedereen heeft.

Niets is minder waard dan je eigen leven. Met die verhalen hier over "Wild-west taferelen";

Iemand heeft een pistool op jou gericht. Jij hebt een pistool op hem gericht. Ga je dan niet schieten, omdat je dat vanuit moreel oogpunt niet correct vindt? Nee, je schiet die ander zonder aarzelen, omdat je je eigen leven lief hebt. Degene die niet zou schieten heeft gewoon een cruciaal punt in onze evolutie gemist :o

Heb je weer lopen blowen Ray?

Nee, maar wat heeft dat er nou weer mee te maken ???
maar goed laat maar , laten we hier onze tijd niet aan verdoen en doei..

EDIT het slaat gewoon weer helemaal nergens op!? waarom moet dit altijd.. deze trieste wanvertoning ?

Jep want die knulletjes zijn hartstikke rationeel en doen een kosten-baten en risico-analyse.:rolleyes: Ze gaan zich hooguit zwaarder bewapenen.

We hoeven deze discussie niet te hebben, het is al statistisch aangetoond hoor. De overvaller loopt hoe dan ook het risico om te sterven als het algemeen bekend is dat juweliers gewapend zijn, dit is voor de overvaller niet moeilijk te begrijpen. Die wil liever een weerloos slachtoffer.

Wat dat zwaarder bewapenen betreft, dat is nu al het geval, en de juwelier was in het verleden vaak weerloos. Het is een goede zaak als burgers zich meer en beter kunnen verdedigen.

• Topic Starter Topic Starter
We hoeven deze discussie niet te hebben, het is al statistisch aangetoond hoor. De overvaller loopt hoe dan ook het risico om te sterven als het algemeen bekend is dat juweliers gewapend zijn, dit is voor de overvaller niet moeilijk te begrijpen. Die wil liever een weerloos slachtoffer.

Wat dat zwaarder bewapenen betreft, dat is nu al het geval, en de juwelier was in het verleden vaak weerloos. Het is een goede zaak als burgers zich meer en beter kunnen verdedigen.

Gaat er vaak van uit dat het slachtoffer weerloos zal zijn en houd niet rekening met weerstand :o

Vaak bij een beetje verzet rennen ze al gillend weg zonder back-up plan.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

Dat klopt niet helemaal, je haalt lid 1 aan, die heeft betrekking op noodweer. Echter zal een beroep op noodweer niet slagen omdat ze in strijd is met de proportionaliteit eis en wellicht de subsidiariteit eis. Hierna zal worden gekeken of ze een succesvol zou kunnen doen op lid 2 (noodweerexces), uiteindelijk zal moeten worden gekeken of er sprake is van intensief noodweerexces en alle feiten en omstandigheden die hierbij komen kijken (gemoedstoestand).

Een beroep op noodweer zal onder geen enkele omstandigheden worden gehonoreerd in deze casus, een beroep op noodweerexces is de enigste optie om de verwijtbaarheid (schulduitsluitingsgrond) weg te nemen in deze casus.

En waarom zou het geen noodweer zijn dan?:rolletjes:

Ze ziet een overval en grijpt in om haar man en haar goederen te beschermen, volgens mij is dit juist een perfect voorbeeld van een situatie waarin het onder noodweer valt.

Zou me tevens verbazen als dit afgekeurd wordt door de rechtelijke macht, je bent namelijk verplicht om te helpen wanneer anderen lastig gevallen worden en dat heeft de vrouw gedaan, zei het met een dodelijke afloop wat in mijn ogen gewoon een 'bedrijfsongeval' is.

Verwacht niet dat het sociaal acceptabel zou zijn deze vrouw te veroordelen.

Het is juist niet sociaal acceptabel om deze vrouw niet te veroordelen. Ook al zou een veroordeling zonder straf oid rechtvaardig zijn. Als zij niet vervolgd wordt, dan mag je dus iemand neerschieten.

het gerecht en de ganse regeringen falen in alle opzichten. De mensen moeten het recht in eigen handen beginnen nemen. De mensen blijven het niet slikken , er wordt niet geluisterd naar ons, we moeten enkel maar betalen en betalen en je eigen kapot werken. Deze vrouw verdient idd een standbeeld,moedige vrouw die haar man terecht beschermd tegen krapuul en haar zuurverdiende geld beschermt.
We zouden de overvallers nooit meer hebben terug gezien als ze niet neergeschoten waren,dat garandeer ik je.Wat ben je dan met het gerecht? Idd,niks.
Het is wachten tot de dag dat er een revolutie uitbreekt ,want alles is zowat naar de klote aant gaan sinds de invoering van de euro...
nogmaals,hulde aan deze vrouw.

:roflol:

ja man stoppen met betalen aan de belasting diestn, dan hebben ze geen geld en moeten ze wel naar ons luisteren

• Topic Starter Topic Starter
Het is juist niet sociaal acceptabel om deze vrouw niet te veroordelen. Ook al zou een veroordeling zonder straf oid rechtvaardig zijn. Als zij niet vervolgd wordt, dan mag je dus iemand neerschieten.

Please, iemand die zijn dierbare uit een levensbedreigende situatie redt moet gewoon aangemoedigd worden.

Ik ben van mening dat je een overvaller gewoon mag uitschakelen met als doel andere mensen te beschermen. Zelfs een vluchtende overvaller zou je in mijn ogen met alle mogelijke middelen moeten tegen kunnen houden.

Mensen zijn veel te soft tegenover zulke criminaliteit, waarschijnlijk zul je er anders over denken als mohammed voor jou staat met een geweer :roflol:

Het is juist niet sociaal acceptabel om deze vrouw niet te veroordelen.

2inlhf.gif

xgi2wy.gif

heel netjes van die vrouw, opruimen dat tuig

Nee, maar wat heeft dat er nou weer mee te maken ???
maar goed laat maar , laten we hier onze tijd niet aan verdoen en doei..

EDIT het slaat gewoon weer helemaal nergens op!? waarom moet dit altijd.. deze trieste wanvertoning ?

rustig aan swa

ik had het over wettelijke max :D

Lees net dat het zou kunnen gaan om 2 blanke kampers en dat ze in hun rug zijn geschoten bij het vluchten. Hoe betrouwbaar die bron is, geen idee.

Laatst bewerkt:
ik haat kampers

...

Terug
Naar boven