AndroidHealthClinic

VRT nieuws: "Antwerpse fitnessclub weigert allochtonen"

Wilhelmson

Cool Novice
Elite Member
Waardering
1
Net op het VRT nieuws geweest:

Een fitnessclub in Antwerpen (Kiel) weigert allochtonen. Ze hebben zelfs de proef op de som genomen met een verborgen camera; Eerst is een Marrokaanse jongen zich gaan inschrijven. 't Mocht niet, de fitnessclub zat vol zeiden ze.
Erna ging een blanke jongen het proberen, en het was geen probleem. Hij mocht zich meteen inschrijven.
De uitbaters zullen waarschijnlijk terecht staan wegens racisme.

En? wat denken jullie hier van? Wat zou jij doen?

Persoonlijk versta ik die uitbaters wel... Antwerpen staat bekend om z'n grote hoeveelheid marrokanen, turken,... Wel klote voor hun dat ze nu terecht zullen staan, want het zal waarschijnlijk een dure grap worden...

Ik vind: Als het jouw zaak is, kies jij wie binnenkomt.

(ow crap, moest dit in samenleving en politiek staan?...)

Slaat nergens op, de aardigste jongens in de gym waar ik train hebben een kleurtje. Kan er altijd wel goed mee praten en zijn ook altijd erg fanatiek.

Dat zoiets de dag van vandaag nog gebeurd vind ik echt waardeloos.

Als het mijn gym zou zijn zou ik ze gewoon inschrijven. Geld is geld als het nou van een blanke of zwarte komt. Mochten ze problemen veroorzaken kan je ze d'r als nog uitgooien.

(ow crap, moest dit in samenleving en politiek staan?...)

Daar kan je niet posten, moet worden verplaatst ;)

Kijk we weten natuurlijk te weinig, maar op eerste zicht is het natuurlijk racisme/discriminatie.

Wat zouden we zeggen als we zouden weten dat die club regelmatig last heeft met allochtonen die andere klanten zelfs weghouden?

Of wat valt er te zeggen over die verborgen camera die mogelijk illegaal is want wet privacy?

Men kan wel klanten weigeren, omdat ze bijvoorbeeld bekend staan crimineel te zijn. Men mag ze natuurlijk niet weigeren omdat ze een andere afkomst hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Offtopic; maar iets wat ik me afvraag in feite... Wat doen die mannen tijdens de Ramadam? Een hele dag niets eten/drinken is erger dan godslastering als je jezelf serieus neemt qua trainen...

Big_T zei:
Wat zouden we zeggen als we zouden weten dat die club regelmatig last heeft met allochtonen die andere klanten zelfs weghouden?
Dan scheer je alle allochtonen over een kamp en is dus rasistisch en strafbaar.

Klopt, maar als het je zaak kapot maakt denk ik dat de keuze soms beter te begrijpen is. Beter filteren ligt niet altijd voor de hand. Maar je hebt 100% gelijk.

Misschien zijn er inderdaad wel achterliggende redenen waarom hij ervoor kiest om deze persoon buiten de deur te houden. Als hij problemen heeft gehad met bepaalde groepen dan kan ik me best voorstellen dat hij ervoor kiest om deze groepen buiten de deur te houden. Er zal heus wel iets als aanleding hiervoor gedient hebben. Maar het niet nemen van de proef op de som vind ik dan wel raar, anders introduceert hij gewoon een proefperiode, als iemand overlast verzorgd deze persoon gewoon deruit fl*kkeren. Maarja, oordelen over deze situatie is nu eigenlijk voorbarig....

Ik weet wel dat er veel allochtoon crapuul woont in Antwerpen maar elke vreemdeling weigeren gaat te ver imo. Eerst moeten ze toegelaten worden en als ze problemen veroorzaken moeten ze geweigerd worden.

Zoals reeds gezegd weten we te weinig van de situatie af om een juist beeld te vormen. De media is heel goed in het verdraaien van dergelijke zaakjes door stiekem opnames te gaan maken met een verborgen camera.

Dit soort segegratie kan gewoon niet, wordt anders als er kledingvoorschriften zijn en sommige bezoekers zich daar niet aan houden. Maar dit is gewoon selecteren op afkomst, zoals Big_T al zegt dat is puur racisme.

Hij moet er dan maar een besloten club van maken, nu is het overduidelijk een fitnessclub die in principe alle leden aanneemt, zolang ze maar een bepaalde afkomst hebben. Fouter dan fout, Rosa Parks draait zich om in haar graf.

Wilhelmson zei:
Offtopic; maar iets wat ik me afvraag in feite... Wat doen die mannen tijdens de Ramadam? Een hele dag niets eten/drinken is erger dan godslastering als je jezelf serieus neemt qua trainen...

Ken er een aantal die gewoon doortrainen. Proberen rustig aan onderhoudend te trainen. Eentje die aardig af kuurt, was rond de 15 kg van ze 100 kg BW ofzo verloren.

Maar ze vreten aardig wat af in de ochtend en avond om de klap op te vangen. Doen dit al jaren, dus zijn al wat gewend he!

Verder ontopic:

Vaak probeert een gym een bepaalde doelgroep te bereiken en te behouden. Wat doen ze: ze weigeren alle mensen die niet binnen deze doelgroep vallen(nu dus allochtonen)Het idee is vaak erachter dat je als gym zo een bepaald imago creeerd, waardoor eronder de allochtonen in dit geval bekend is dat ze daar niet worden toegelaten. Wat gebeurt er dus, grote afname en later verminderen ze de regels (dan hebben ze ook een vaste kern die daar traint en de sfeer beheerst) en hebben ze een gym met merendeel "de doelgroep"

Nu hebben we het over allochtonen, maar vergeet niet dat er heel veel gyms zijn die bb weigeren! Bij me oude gym gooide ze gewoon de echte BB materialen eruit en de groep van BB werd daardoor steeds kleiner. De doelgroep 55+ bleef over en dat was ook het doel van die gym.

Laatst bewerkt:
Wilhelmson zei:

1 dag maakt echt geen ruk uit, je verliest enkel wat vocht. Het is je vergeven maar je zal ooit nog wel zelf ontdekken dat het allemaal niet zo nauw te nemen is als men in Flex en consoorten beweert, ik heb mij er zelf ook aan laten vangen ih begin :) (iedereen denk ik)

Ik vind dat een zaak prima zelf mag bepalen of ze iemand toelaten of niet. Een fitnessclub is een gedeeltelijk besloten object en daar mogen alleen mensen toetreden onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden mogen in huisregels worden vermeld. ECHTER, ze mogen niet rascistisch/discriminerend van aard zijn, dus om 'zonder reden' een allochtoon te weigeren die zich wil inschrijven mag niet.
Ik vertrouw dat hele persbericht echter voor geen meter, net als dat ik alle mediaberichten met een pak zout neem. Feitjes worden verdraaid, opgeblazen en voor je het weet heb je een mediahype te pakken, waar het allemaal om draait.
Laat die fitnessclub gewoon lekker hun eigen doelgroep blij maken. Daar gaat het om.

ja dat ruikt idd naar rascisme

maa als ze een grondige reden hebben

Papi Chulo zei:
geen grondige reden dus, want die was dat ze vol zaten. voor een blank persoon echter niet.....

bij een grondige reden bedoel ik , dat er mss mensen zijn die in hun vrije tijd willen fitnissen zonder dat er allochtonen in de buurt zijn en hun portomonee moeten verstoppen :rolleyes:

natuurlijk dikke onzin , ben zelf ook al gediscrimineerd in een fitness zaak .

omdat ik een man was , en ze alleen dikke k*twijven toelieten met een kont zoals de gemiddelde wasmand en tet*en tot op hun knieen die samen gezellig over hun menstruatie /constipatie kunnen babbelen onder het trainen zonder een persoon met 2hangende ballen en een naar beneden wijzende derde been te moeten zien die zich echt aftraint in de zaal en de dames zouden zich daardoor vernederd kunnen voelen

Tja een ladiesclub schijnt wel te mogen, daarvan zijn er ook genoeg in Den Haag. Alsof iedere gym vol met haantjes loopt die constant aan het jagen zijn. Maar goed dan weet je dat je als man niet welkom bent, in dit geval gaat het er gewoon om dat een gym eigenaar maar vind dat iedere allochtoon ongewenst is.

Kan overigens een incident zijn, het wordt nu wel erg aangedikt volgens mij.

EricR zei:
Tja een ladiesclub schijnt wel te mogen, daarvan zijn er ook genoeg in Den Haag. Alsof iedere gym vol met haantjes loopt die constant aan het jagen zijn. .

daar maak ik me pokkekwaad in die gym waar ik wou gaan zat vol met 50+ wijven met een vette reet en een zelfmoordromp :mad:

net alsof koe zijn pik daarin wilt steken

ja toch?

Kan me er niet druk over maken hoor....kan het ergens nog wel begrijpen ook.

een paar goeie stevige begeleiders in de sportschool; dan je hoeft ook niemand meer te weigeren.................

;)

Terug
Naar boven