AndroidHealthClinic

VRT nieuws: "Antwerpse fitnessclub weigert allochtonen"

klusmier zei:
een paar goeie stevige begeleiders in de sportschool; dan je hoeft ook niemand meer te weigeren.................

;)

Dan moeten die stevige begeleiders aabgetrokken worden omdat er teveel allochtonen zich aanmelden? Dan onderken je het probleem dus meteen al: Je krijgt gezeik dus moet je een soort van portiers inschakelen.

Ik snap die eigenaar wel maar speel het dan slim: Alleen lid worden op uitnodiging. Net als Gmail destijds :p

Sorry maar ik kan er niet om rouwen, ik ben nog altijd van mening dat de eigenaar van een bedrijf / gym nog altijd zijn personeel en eventueel clienteel zou moeten mogen kiezen...

Ik geef een voorbeeldje... Laat ze binnen in het zwembad en paar jaar later is het gescheiden zwemmen (m/v), is volgens mij al in werking in Sint Niklaas :s Dus liever ze dan niet binnenlaten dan binnenkort gescheiden moeten fitnessen... Daarvoor gaan ze maar naar Islamabad...

Heb wel niks tegen de moslims in mijn fitness want ze komen allemaal hand geven etc, maar kan mij wel voorstellen dat dat in antwerpen en vooral dan 't kiel! anders is...

Grtz
DiS

Ik denk dat je iemand wel moet kunnen weigeren echter niet op basis van het is vol.
Als jij een bedrijf hebt en iemand aanneemt kies je toch ook je eigen werknemers.

Kennis van mij heetf een schoonmaakbedrijf en werd door de gemeente erop gewezen dat hij geen allochtonen in dienst had.
Is op een gegeven moment zelfs opgelopen dat ze moesten komen rechtvaardigen waarom dat zo was.
Kon zelfs subsidie krijgen enz enz.
Hij weigerde.
Voorzag problemen.
Werkgever/werknemer
Werknemer/opdrachtgever
Werknemer/werknemers
Enz.enz.

Uiteindelijk werd hij in het gelijk gesteld.
En hoefde hij niemand aan te nemen die hij niet wilde!

DiSTuRBeD zei:
Sorry maar ik kan er niet om rouwen, ik ben nog altijd van mening dat de eigenaar van een bedrijf / gym nog altijd zijn personeel en eventueel clienteel zou moeten mogen kiezen...

Ik geef een voorbeeldje... Laat ze binnen in het zwembad en paar jaar later is het gescheiden zwemmen (m/v), is volgens mij al in werking in Sint Niklaas :s Dus liever ze dan niet binnenlaten dan binnenkort gescheiden moeten fitnessen... Daarvoor gaan ze maar naar Islamabad...

Heb wel niks tegen de moslims in mijn fitness want ze komen allemaal hand geven etc, maar kan mij wel voorstellen dat dat in antwerpen en vooral dan 't kiel! anders is...

Grtz
DiS

en nou ga ik er wta van zeggen
wie in godsnaam heeft het over moslims???
niemand he dus waar maak jij dat op uit?
nergens toch
er staat toch allochtonen ofniet?

ik weet zeker dat degene die het goed proberen te praten
nog nooit zijn geweigerd op huidskleur of ras...

spiertje16 zei:
ik weet zeker dat degene die het goed proberen te praten
nog nooit zijn geweigerd op huidskleur of ras...

Of het komt natuurlijk omdat ze dubbelfout zijn. Ze zijn allachtoon en Belg. Dan vraag je er toch om.. :P

Blijkbaar is er een allochtonen probleem in de sportzaal geweest, wat helaas vaker voorkomt. Het beleid moet dan zero tolerance worden. Iedereen mag lid worden maar na misdragingen wordt de toegang geweigerd. De meeste sportzalen hebben toch al een pasjessysteem.

Door iedere allochtoon te weigeren creer/vergroot je de tweedeling. De niet agressieve allochtoon voelt zich niet geaccepteerd -> agressie tegen autochtonen.

zeekip zei:
Door iedere allochtoon te weigeren creer/vergroot je de tweedeling. De niet agressieve allochtoon voelt zich niet geaccepteerd -> agressie tegen autochtonen.

Dat ze maar eens eerst beginnen met het niet accepteren van hun eigen soortgenoten. Als die normaal zouden doen, zouden andere van hun soort niet geweigerd worden.

Wel relaxed dat je daar dan niet met kluisjes hoeft te werken! :p

zeekip zei:
Blijkbaar is er een allochtonen probleem in de sportzaal geweest, wat helaas vaker voorkomt. Het beleid moet dan zero tolerance worden. Iedereen mag lid worden maar na misdragingen wordt de toegang geweigerd. De meeste sportzalen hebben toch al een pasjessysteem.

Als ze dat bij ons invoeren, ben ik weg.
Eigenaar kent iedereen bij naam/nick en is gewoon heel relaxed.
Wij hebben relatief veel alochtonen lopen, maar de meeste passen zich aardig aan. Soms wat minder, maar die worden er duidelijk op gewezen.

gewoon duidelijk naar buiten brengen dat het een white only club is en dat willen winter of hoe heet die vent ook weer er ook trained! en dan is alles opgelost!
\

edit -- phillipe de winter bedoelde ik
als je die tot de club toe laat komt er niemand meer en hoef je ook gen zorgen te maken over aanmeldignen ahah

Scheer ze niet allemaal over dezelfde kam...laat ze gewoon beginnen en later kun je dan nog zien wat er gebeurt.... als er 1tje problemen maakt dan neem je hem gewoon bij zijn kraagje en zet je hem op straat met een andere rede dan dat ze allochtoom zijn. Voor je zaak een betere bescherming te geven tegen allochtomen (de probleemgevallen dan) kun je bv geen maandabonementen verkopen maar abonementen van ten minsten 3maanden..... dat houd toch wat tegen..

nu zal het hem geld kosten..... alhoewel dat weet ik zo nog niet..... die verborgen camera dat is ook geen klare koffie volgens mij..

als ik allochtoon zou zijn zou ik niet eens in die sportschool willen trainen!

bulker zei:
nu zal het hem geld kosten..... alhoewel dat weet ik zo nog niet..... die verborgen camera dat is ook geen klare koffie volgens mij..

Denk dat het niks gaat kosten, alleen ''slechte publiciteit''.
Maar als ik het goed heb zou dit dus absoluut niet mogen worden gebruikt in een zaak, een verborgen camera. Het is immers op zijn terrein en hebben daar geen toestemming voor om daar te filmen. De eigenaar zou hun aan mogen klagen.

Maar iig hij is nu goed in de media gekomen, dus zou uiteindelijk allochtonen moeten aannemen, als hij niet als een racist beschouwd zou willen worden.

ach blanken trainen toch enkel in softe fitnessclubs met dumbbells <5kg
go hardcore allachtonen ;)

pffft, linkse media...

Nee, je begrijpt me verkeerd, vind alleen dat er belangrijkere dingen in het nieuws mogen komen.
Ps: is idd allemaal linkse propaganda maar dat is nu eenmaal mijn mening hé.

Negatieve karma geven puur en alleen omdat iemand een andere mening heeft. In het Samenleving en politiek subforum lopen de spanning soms hoog op. Soit, maar laat dat geen reden zijn om kinderachtig negatieve karma te geven al dan niet vergezeld met hatelijke opmerkingen.

Je laat je wel kennen hé spiertje

Terug
Naar boven