XXL Nutrition

VRT nieuws: "Antwerpse fitnessclub weigert allochtonen"

Bijna alle sportcentra hebben tegenwoordig een listig uitsluitingsbeleid.
Wat ze doen is in de algemene voorwaarden zetten dat je niet met een hemd aan mag trainen, je eerst je bloeddruk moet laten meten, je alleen via automatische incasso kunt betalen, dat tattoo's niet zichtbaar mogen zijn enz.

Ze voeren regels in waarvan ze weten dat bepaalde groepen daardoor al geen zin meer hebben om daar te trainen.

Een sportschool is geen openbare gelegenheid maar een besloten club waar je alleen kunt trainen als je daar lid van wordt.
De eigenaar kan dus, binnen de normen van de wet, bepalen wie hij binnen wil hebben. (alleen maar vrouwen of alleen maar 50 plussers of zoals ik een schooltje in Brabant ken; alleen maar fitness voor gevorderden = bb'ers)

Je kunt uit dit stuk helemaal geen conclusies trekken. Er wordt niks verteld over achtergrond en redenaties.

Mocht blijken dat de eigenaar veel voorkomende problemen heeft gehad met allochtonen, en wanneer hij hiervan ook aangifte heeft gedaan, dan heeft hij groot gelijk. Tuig moet opt*fen ongeacht de vorm!!!

In de meeste andere gevallen heeft de eigenaar een probleem, denk ik.

Testo zei:
Kan me er niet druk over maken hoor....kan het ergens nog wel begrijpen ook.

cuz you be dutch/belgian bwoooyy!
;)

even wat anders:

Al heeft meneer problemen gehad met allochtonen, dat is geen reden om een ander te weigeren.

Ik heb ook problemen met leraren op school, wat moet ik nu? De leraar weigeren? Of het uit praten. Als 1 leraar zo is, dan wil dat niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Even allemaal volwassen denken ok? We zijn geen 15 jaar jong.

Buiten het geval van allochtoon/autochtoon om:
Ik vind dat iedereen recht heeft om te trainen, je kan nooit weten wat iemand op zijn kerfstok heeft. Je weet kan nooit alles weten van een persoon, waarschijnlijk alleen van horen - zeggen.

Bij mij willen ze met dumbbells niet hoger gaan dan 22 kg, omdat ze geen klerekasten van venten in hun gym willen hebben. Moet ik dit nu opvatten als discriminatie of moet ik dit opvatten als hun beleid? Frankly, i don't care!. Ik train wel tot ik meer dan die 22 kg dumbbells kan(wat dus over een tijdje wel zo zal zijn) en dan zoek ik een andere sport school. Jammer voor hun, jammer voor mij.

Terug
Naar boven