MuscleMeat

VVD zegt : 'Sterf maar'.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.657
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
DEN HAAG - Het gebrek aan geschikte orgaandonoren kan worden bestreden door de verplichte autogordel voor volwassenen af te schaffen.

VVD-Tweede Kamerlid Anouchka van Miltenburg gaat dit voorstellen aan haar fractie. Volgens Van Miltenburg is het aantal donoren bescheiden door medische vooruitgang en veiligheidsmaatregelen. ''Misschien moeten we meer mensen dood laten gaan.'' Ze wil campagnes voor orgaandonatie richten op mensen met gevaarlijke beroepen en hobby's, zoals militairen en motorrijders.

''Prima, de aandacht voor het tekort aan donoren, maar of dat het echte probleem is, is de vraag.'' VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg, woordvoerster Volksgezondheid, prijst BNN voor de discussie die is losgemaakt.

''Maar donorregistratie heeft een heel beperkt effect op de wachtlijsten. Mensen wier organen anders zouden worden getransplanteerd, blijven langer leven door medische vooruitgang en veiligheidsmaatregelen. Door airbags en verplichte autogordel is het aantal dodelijke ongelukken afgenomen. Mensen sterven ouder en hun organen zijn dan vaak ongeschikt voor transplantatie. Op lange termijn kan stamcelonderzoek effect hebben. Maar dat wordt deels geblokkeerd (het regeerakkoord bevat een verbod op het kweken van embryo's - BS). Op korte termijn moet je af van de op de gehele bevolking gerichte campagnes voor orgaandonatie. Die werken niet. Richt je op specifieke groepen, op jonge mensen die kans hebben om te sterven. Motorrijders vormen een perfecte doelgroep.''

En militairen?

''Ja, voor iedereen met een gevaarlijk beroep of hobby zou je specifieke campagnes kunnen overwegen. Je moet ook voor kinderen bespreekbaar maken of ze zich willen laten registreren. Maar voor een deel is het onoplosbaar. De discussie laait weer op over een systeem waarbij mensen verplicht aangeven of ze donor zijn. De vraag is of dat niet averechts werkt. Als de overheid zegt: jouw organen zijn van mij, tenzij je je verzet, denk ik dat de reactie bij veel mensen is: ik dacht 't niet. Je moet de discussie verbreden. Ik ga de fractie voorstellen de verplichte veiligheidsriem in de auto af te schaffen. Niet voor kinderen en baby's, wel voor volwassenen. Waarom bemoeit de overheid zich daarmee?''

Zegt u dat omdat u als liberaal vindt dat de overheid terughoudendheid past of omdat u meer donoren wil?

''Beide. De overheid heeft zich er niet mee te bemoeien en bijkomend effect kan zijn dat je meer donoren krijgt. Als volwassenen dat risico willen lopen en ze sterven, levert dat donoren op. Misschien moeten we meer mensen dood laten gaan. Dat is een discussie die je zou moeten voeren.''
'Meer mensen dood laten gaan' - Het Parool

Jarenlange inzet om de verkeersveiligheid te verhogen, maar als het aan van Miltenburg ligt gaan we voortaan gewoon weer dood in een koekblik.

Zo ziet Anouchka er uit :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien dat ze zelf maar haar gordel niet meer moet om doen en hard gaan crossen over de A4.

Het is natuurlijk ook een dwaas idee, zero sum aangezien je iemand die waarschijnlijk opgegeven is inruilt voor een slachtoffer door een ongeval. Is die persoon die een orgaan nodig heeft dan meer waard of zo? Economisch gezien lijkt me juist het slachtoffer meestal meer waard, degene die een orgaan ontvangt zal nog jarenlange zorg nodig hebben.

Ik stel voor om minder organen te doneren, dan sterven de zwakkere exemplaren eerder en kosten minder geld (Sarcastisch bedoeld, dus niet huilen).

Ik mag hopen op een verlate één april grap, met d'r opgeschoren tondeuse kop...

Wat een ontzettend dom wijf. Zoals Eric al zegt is de winst natuurlijk nul als er meer organen beschikbaar komen door meer doden. :rolleyes:

dat mens is gewoonweg brilliant... :rolleyes:

Ik vraag me serieus af hoe dit soort mensen in de 2de kamer komen.

Het lijkt daar soms wel een opvangkamer voor randdebielen

Hehe. Volgende stap:
Paar moordenaars laten we gewoon weer vrij. Levert meer organen op;)

wat een dom wijf. er komen jaarlijks meer bouwvakkers om het leven dan militairen doos.
motorrijders komen er ongeveer jaarlijks 90 om bij een ongeluk.
nee daar zullen we het probleem vast mee oplossen :rolleyes:

Ik vind de redenatie van haar ontzettend dom maar dat je zelf mag uitmaken of je een gordel draagt of niet, is wel een goede zaak. Hoe minder betutteling van de overheid hoe beter.

Ik vind de redenatie van haar ontzettend dom maar dat je zelf mag uitmaken of je een gordel draagt of niet, is wel een goede zaak. Hoe minder betutteling van de overheid hoe beter.

Idd, dat vind ik ook. Is mijn veiligheid en mijn keuze.
Op de snelweg enzo doe ik het standaard. Echter ff naar de winkel vind ik het een onding!

Ik stel voor dat we dikke mensen verplicht hun organen afnemen, zij kunnen er toch niet mee omgaan:)

Serieus, embryo's kweken enzo moet erdoor komen.

Sarcasme letterlijk nemen... :roflol:

Zo ziet Anouchka er uit :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ze ziet er uit als een SPer...

hm true, maar denk ook eens aan de hulpverleners / omstanders die een trauma kunnen oplopen omdat jij met je hoofd door je voorruit ligt omdat je geen gordel om wilde doen.

mmm... dit soort idioten zitten in mijn partij... lekker weer zeg...:(

Ach, kan me er wel in vinden....rij namelijk nooit met gordel

Laatst bewerkt:
Idd, dat vind ik ook. Is mijn veiligheid en mijn keuze.
Op de snelweg enzo doe ik het standaard. Echter ff naar de winkel vind ik het een onding!

Zo denk ik er ook over. Ook doe ik het op de snelweg om. Maar in de stad vind ik het gewoon onprettig.

Doden opwekken om er een aanstaande dode mee te voorkomen? 1 + 1 = 2 - 1 = 1. :p

Tekend voor de VVD van dit moment; geen voorman en erover twisten, niet wetend wat ze willen, geen eenheid en geen duidelijke lijn van welke koers ze willen varen. En met vandaag een loze kreet extra erbij.

De VVD kan lekker de zandbak opzoeken in de speeltuin, fijn buitenspelen op het pleintje waar ze horen ---> de oppositie en buiten de regering. Het liefst de komende 8 jaar bij voorkeur.

VVD zegt: Mensen, er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

In LA zeggen de taxi chaufeurs tegen motor rijders --> orgaan donors

Wat een k*t kop heeft dat wijf zeg..

Terug
Naar boven