MuscleMeat

Waar krijg jij puistjes van?

één woord: Stress.

Ik ben sinds de geboorte allergisch voor melk. Ik kom met gemak aan mn calorieën en drink niets anders dan water. Je bent overgevoelig voor lactose. Vriend van me had het ook. schrap alles waar melk in zit voor een week uit je schema en kijk wat het met je doet.
Hoe kom jij aan je calorieën dan? Ik kan een blikje tonijn gaan eten, maar dit is ook weer niet gezond om dit elke dag te nemen lijkt me..

En ook graag wat linkjes van wetenschappelijke artikelen.over de relatie tussen voeding en.acne.

Voor zover ik heb kunnen ontdekken, van eiwitrijk eten in het algemeen.
Biergist (van AH) brengt voor mij redding; een pilletje of 15 à 20 per dag. Een paar dagen aan de lage kant en de wannabee puistejs beginnen weer op te komen.

Hoe kom jij aan je calorieën dan? Ik kan een blikje tonijn gaan eten, maar dit is ook weer niet gezond om dit elke dag te nemen lijkt me..
Waarom tonijn niet, en elke dag melk wel ok? (Schiet overigens niet op om met tonjijn aan je cals proberen te komen, daar is weer andere zooi voor, maar da's een ander verhaal.)

Voor zover ik heb kunnen ontdekken, van eiwitrijk eten in het algemeen.
Biergist (van AH) brengt voor mij redding; een pilletje of 15 à 20 per dag. Een paar dagen aan de lage kant en de wannabee puistejs beginnen weer op te komen.

Waarom tonijn niet, en elke dag melk wel ok? (Schiet overigens niet op om met tonjijn aan je cals proberen te komen, daar is weer andere zooi voor, maar da's een ander verhaal.)
Melk wordt over het algemeen veel geconsumeerd, halve liter per dag de max? En 4x tonijn per week las ik hier ergens.. maar vertel dan waar ik me calorieën vandaan moet halen zonder zuivel? En 15 à 20(!!??) pillen per dag is niet te veel? Ik heb aantal jaar geleden zelfs antibioticum gehad voor mijn acne, maar dit is best heavy. En allerlei producten.. maar niets helpt echt.. ik ga denk ik maar weer eens langs de huisarts voor iets.

Sinds ik genoeg water drink en omega 3 tot me neem? Nergens meer van.

Melk wordt over het algemeen veel geconsumeerd, halve liter per dag de max? En 4x tonijn per week las ik hier ergens.. maar vertel dan waar ik me calorieën vandaan moet halen zonder zuivel? En 15 à 20(!!??) pillen per dag is niet te veel? Ik heb aantal jaar geleden zelfs antibioticum gehad voor mijn acne, maar dit is best heavy. En allerlei producten.. maar niets helpt echt.. ik ga denk ik maar weer eens langs de huisarts voor iets.

Over die melk wordt nogal verschillend gedacht als je verder kijkt dan w.europa (liter/jaar); De max van tonijn wordt meer bepaald door de mate waarin je het zat begint te worden, of waarin je de bereiding kunt varieren om het lekker te houden:)
  • Finland 183.9
  • Sweden 145.5
  • Ireland 129.8
  • Netherlands 122.9 -> 0.33L/dag
  • Norway 116.7
  • Spain (2005) 119.1
  • Switzerland 112.5
  • United Kingdom (2005) 111.2
  • Australia (2005) 106.3
  • Canada (2005) 94.7
  • European Union (25 countries) 92.6
  • Germany 92.3
  • France 92.2
  • New Zealand (2005) 90.0
  • United States 83.9
  • Austria 80.2
  • Greece 69.0
  • Argentina (2005) 65.8
  • Italy 57.3
  • Mexico 40.7
  • China (2005) 8.8
http://www.foodsci.uoguelph.ca/dairyedu/intro.html

15 à 20 pillen klinkt veel, maar het zijn maar kleintjes. Gewoon ff 4 of 5 voor elke vreetpartij. En het is maar biergist hoor (vit B), kun je niet echt vergelijken met medicatie. Uiteraard heeft dat alleen zin als je weet/merkt het ook werkt.

Van vitamine B

120 liter melk per jaar? ik zit boven de 1000 :P

Ik krijg puistes van topics als deze.

Vooral caseine eiwitten zorgen bij mij voor wat meer puisten. Whey kan ik zonder probleem nemen, net zoals vetten of varkensvlees. Hardlopen/cardio werkt erg goed tegen puisten bij mij. Toch jammer dat ik er een hekel aan heb.

• Topic Starter Topic Starter
deserves a bump

Ik krijg altijd puistjes/slechte huid van chocola/koekjes/snoep.
Van suiker dus, niet van vet want tijdens keto werd m'n huid juist een stuk beter.

Laatst bewerkt:
Van jouw topics man (srs)

melk / kwark

Teveel aan zuivelproducten en stress natuurlijk. Chocolade eigenlijk helemaal niet en eet toch 2-3 repen per week van 86% cacao

Suiker (en alle andere kh's die voor een snelle bloedsuikerstijging zorgen) is your worst enemy. Geloof me nou maar, ik ben al een paar jaar op zoek naar de oorzaak en ik weet 99% zeker dat dit het bij mij is.

Zoek de theorie erachter maar op. Snelle bloedsuikerstijging zorgt voor een hoge aanmaak van insuline en het insuline-achtige IGF-1, en dat hormoon zorgt voor een verhoogde talgproductie wat de hoofdoorzaak is van acne.

Terug
Naar boven