Fitness Seller

Waar krijg jij puistjes van?

Bezoekers in dit topic

Suiker (en alle andere kh's die voor een snelle bloedsuikerstijging zorgen) is your worst enemy. Geloof me nou maar, ik ben al een paar jaar op zoek naar de oorzaak en ik weet 99% zeker dat dit het bij mij is.

Zoek de theorie erachter maar op. Snelle bloedsuikerstijging zorgt voor een hoge aanmaak van insuline en het insuline-achtige IGF-1, en dat hormoon zorgt voor een verhoogde talgproductie wat de hoofdoorzaak is van acne.
zie;

Hoewel er enig onderzoek naar is die zuivel in verband brengt met acne, is er nog steeds geen consensus of dit daadwerkelijk ook een oorzaak kan zijn. Nu is natuurlijk bekend dat bijv. koemelk een handvol hormonen bevat, waaronder progestrone, IGF-I, precursors van DHT, en meer. Wat verder ook bekend is, is dat de androgene : oestrogene verhouding heel belangrijk is m.b.t. acne, waarbij androgenen acne veroorzaken/verergen, en oestrogenen een positieve werking op acne heeft. Ondanks dat het nu vrij voor de hand liggend is dat zuivel een acne veroorzaker is, is er echter gebrek aan goed onderzoek. Zo is er bijv. wel een correlatie gevonden in een onderzoek onder een vrij grote groep tussen zuivel en acne, echter was de methodiek zo dat men zelf moest bedenken wat hun eetgewoonten in het verleden waren en in hoeverre ze acne hadden. En ook een ander onderzoek, welke uitgebreider was, hanteerde een soortgelijke methodiek (is ook een gratis full-text van: http://www.acnehelp.org.uk/papers/Article1.pdf). Ondanks dat er dus goede aanwijzingen zijn, ontbreekt nog sluitend bewijs, simpelweg, door gebrek aan goed onderzoek.

De theorie van het hoge GI in relatie met acne zit hem in de gemeende resulterende hyperinsulinemia, welke directe impact heeft op de hormoonhuishouding, waaronder de androgenen en IGF-I. Hoewel er bij dieren wel een correlatie kan worden aangetoond, is er bij mensen tegenstrijdig bewijs. Daarbij komt dat dit een indirecte theorie is. Een direct verband is met een studie in ieder geval nog niet onderzocht naar mijn weten. Ook m.b.t. hoge GI geldt (helaas?) hetzelfde, gebrek aan onderzoek. Wat ik overigens vrij frappant vind, gezien de gigantische hoeveelheid onderzoek naar acne.

Verband tussen proteinen in het dieet en acne is voorzover ik weet nog nooit direct, noch indirect aangetoond.

Ondanks dat er gebrek is aan bewijs, geloof ik zelf wel dat in sommige gevallen zuivel en snelle koolhydraten een boosdoener kunnen zijn.
 
Puistjes niet, maar onrustige huid ( rood, vocht bultjes) van melkeiwit en van te hoge eiwit inname....en stress:eek:
 
Ik ben er laatst achter gekomen. Chocolade. Maar dan ****ing veel in een korte periode.
 
Dat komt gewoon doordat daar ****ing veel suiker in zit..
 
Veel water drinken(min 3.5L pd ) en je puistjes zijn zo weg;)
 
vanaf morgen ga ik beginnen met dagelijks biergist en meer water drinken. dit kan niet langer doorgaan.
hoeveel biergist tabletten mag je max nemen per dag?
 
Ik merk het aan vet eten en idd teveel eiwitshakes (vooral langdurig gebruik en met name eiwitten van melk eiwit). Whey geen last van bv
 
vanaf morgen ga ik beginnen met dagelijks biergist en meer water drinken. dit kan niet langer doorgaan.
hoeveel biergist tabletten mag je max nemen per dag?

Staat op het potje. Mijne zegt 3x 3 tabletten.
 
Ik ben het eens dat etenswaren die een insulinepiek veroorzaken puistjes als gevolg kunnen hebben, althans bij mijzelf. Hoe dat hele proces dan precies in elkaar zit weet ik niet en er zullen nog haken en ogen aan zitten maar voor mij geldt het, en kan ik me dan ook zeker vinden in wat Larssonn zegt.

Hoe dan ook, heb er nu weinig last van maar heb nog wat een vettige huid. Ik heb daarom, omdat ik er toch erg geinteresseerd ben geraakt 500, gram vitamine b5 (pantotheenzuur) gekocht.

Schijnt voor veel mensen echt een wondermiddel te zijn maar ik lees ook verhalen van mensen die overdoseren en haarverlies ervaren. Ik begin daarom met een lage dosis en werk langzaam toe naar een punt waarop ik verschil begin te merken met een max van 4 á 5 gr per dag. die 10+ gram per dag doseringen vind ik persoonlijk echt gekkenwerk.

Zal hier wel posten wat mijn ervaring is ermee omdat ik denk dat veel mensen er ook wel benieuwd naar zullen zijn.
 
Als ik <3,5 á 4 liter water per dag drink heb ik er last van, vooral op mijn rug.
Drink ik 3,5 of meer liter water per dag dan heb ik nergens last van.
 
Te veel cacao doet t m voor mij
 
Bij mij is het varkensvlees, als ik dat eet zit mijn hele gezicht volgende dag onder.
 
ik merk dat ik er altijd veel krijg als de douche te warm staat
 
niet douchen, slecht eten
 
Ala ik pinda's of andere noten eet heb ik altijd de volgende dag een dikke puist..
 
Als ik <3,5 á 4 liter water per dag drink heb ik er last van, vooral op mijn rug.
Drink ik 3,5 of meer liter water per dag dan heb ik nergens last van.

Ik heb echt al alles geprobeert en niks werkte.

Nu drink ik al een aantal weken 3 liter per dag of meer en werkt echt goed.

Dronk voorheen maybe 1 liter per dag ofzo. :eek:
 
Back
Naar boven