Fitness Seller

Waarom zijn er zoveel mensen die hun benen niet trainen?

Niet iedereen wilt een paar dagen met stijf benen rondlopen ?

Ik heb eens een hele week gehad dat mijn wheels stijf waren.

Ik ken de onderzoeken niet ,maar heb meerdere malen gelezen dat het lichaam van nature in verhouding wilt blijven en dat groei in het onderlichaam ook het bovenlichaam stimuleert. Kan zelfs zijn dat als je een blessure aan je armen en je gewoon benen blijft trainen, je armen daardoor minder snel achteruit gaan dan wanneer je helemaal niet zou trainen die periode.

Cool.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 00:39 ----------

Niet iedereen wilt een paar dagen met stijf benen rondlopen ?

Ik heb eens een hele week gehad dat mijn wheels stijf waren.
ALs je benen vaker traint verdwijnt dat bijna volledig. Ik heb er zelf nooit last van, maar dan ook niet met mijn andere spiergroepen.

Komt oorspronkelijk van het GH-verhaal en is achterhaald.

ik herinner me dat als je grote spiergroepen pakt, bijvoorbeeld met deadliften en squats dat je lichaam een hormoon vrijgeeft dat je herstel verbeterd.

ik weet niet of hier wetenschappelijk bewijs voor is maar ik merk het zelf wel als ik wel of niet benen doe.

ik herinner me dat als je grote spiergroepen pakt, bijvoorbeeld met deadliften en squats dat je lichaam een hormoon vrijgeeft dat je herstel verbeterd.

ik weet niet of hier wetenschappelijk bewijs voor is maar ik merk het zelf wel als ik wel of niet benen doe.

is ook wat ik heb gehoord/gelezen
de hormoonafgifte van training is een boost voor alle spieren
train je je benen, wat de grootste spiergroep is, krijg je een relatief grote boost

Zoiets dacht ik ook idd. Probeer ik die pauperdudes te overtuigen om benen te trainen

lukt je toch niet

kbegr ook niet goed waarom, benen trainen is zo zalig, squatten is 1 van mn favoriete oefeningen
meest intensief op de moment zelf en meest spierpijn ook achteraf (als je tenminste genoeg volume en range of motion toepast)
gevecht tegen jezelf
vooral drops met squats vind ik zalig..
die voldoening eens je er vanaf bent..
dat gevoel in de douche achteraf..
dat ik nog lang mag squatten!

Alleen in het begin is het k*t als je een week mank loopt, na een poosje benen trainen valt de spierpijn wel mee.
Moet zeggen dat ik benen trainen wel het minst leuk vind, maar dingen als box jumps dan wel weer tof vind.
Desondanks train ik ze nu wel twee keer in de week.. Benen lopen achter op de rest, blessures gehad helaas.

Ik vind alles net zo leuk, ik ben blij als ik de gym weer binnenstap. Of het nou upperbody day is of lowerbody day.
Lowerbody is heerlijk zwaar, met deadlifts en frontsquats op 1 dag. Maar met upperbody voel je het overal branden, heerlijk

aesthetic crew

Benen trainingen (als je het goed doet) zijn gewoon de zwaarste trainingen waarvan je tevens de meeste overlast (spierpijn) kan hebben in het dagelijkse leven.

Daarbij doen veel al aan een sport waarbij de denken dat ze hun benen trainen... zoals voetbal ofzo :roflol:

Dat zal de voornaamste rede zijn dat de meeste de benen niet trainen.

makkelijk

niemand geeft ooit complimenten over hoe gespierd je benen zijn. tenzij je misschien een wedstrijd gaat doen.

Eerlijk ,iedereen hier heeft ook liever een groot bovenlichaam dan een groot onderlichaam.

Ik.train ze hard , mij boeit het niks of iemand ze niet .traint , 1 ding is wel zeker kippe pootjes onder ripped bovelichaam is gewoon fking lelijk

makkelijk

niemand geeft ooit complimenten over hoe gespierd je benen zijn. tenzij je misschien een wedstrijd gaat doen.

Eerlijk ,iedereen hier heeft ook liever een groot bovenlichaam dan een groot onderlichaam.

Ik wordt wel eens gecomplimenteerd over mn benen hoor

en mn dikke buik :fa:

Omdat het potverdomme zwaar is... Daarom train ik ook geen benen

Nooit begrepen dat mensen hun poten niet meepakken, ik vind het heerlijk ! Overigens wel ook een spiergroep die me goed ligt en me goed af gaat. Wat al gezegd is, heb je een chest maar tennisbeentjes er onder, geen porum. En dat mijn kneutertje er kleiner uitziet als mijn benen groeien, who gives a ****, ik heb mijn doelen al bereikt (eigenlijk ben ik getrouwd, maar dat komt minder leuk over)

omdat je geen normale spijkerbroeken meer past als je je benen traint, niet iedereen wil voor lul lopen.

Terug
Naar boven