AndroidHealthClinic

Waarom zijn er zoveel mensen die hun benen niet trainen?

Zwijg me er over :roflol:, ik train momenteel in een gym waar de meerheid zichtbaar kuurt (op maandje tijd lekker opblazen, acne, rood kopje), maar amper iets van uitgebalanceerde training kent, en yep het zijn voornamelijk Turken.

Kom je savonds binnen en zie je twintig man allerlei curl en pulldown variaties doen (dropsets, supersets, kabeltje, Barbell, ..)-- en 1 enkele ziel misschien op de leg extensie of legcurl. En allen met de meest vreemde proporties: armen die dikker zijn dan hun benen, megapecs en een kinderruggetje.
Opvallend ook dat de zichtbare naturals die op dezelfde wijze trainen helemaal geen enkele gains lijken te maken, alsof een buitenproportionele focus op mirror-muscles enkel spiergroei bij juicers kan bewerkstelligen.

ik herinner me dat als je grote spiergroepen pakt, bijvoorbeeld met deadliften en squats dat je lichaam een hormoon vrijgeeft dat je herstel verbeterd.

ik weet niet of hier wetenschappelijk bewijs voor is maar ik merk het zelf wel als ik wel of niet benen doe.

is ook wat ik heb gehoord/gelezen
de hormoonafgifte van training is een boost voor alle spieren
train je je benen, wat de grootste spiergroep is, krijg je een relatief grote boost

Zoiets dacht ik ook idd. Probeer ik die pauperdudes te overtuigen om benen te trainen

Nee.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/bonus-setje-s-weinig-gewicht-veel-reps-284851/#post6097311

Zwijg me er over :roflol:, ik train momenteel in een gym waar de meerheid zichtbaar kuurt (op maandje tijd lekker opblazen, acne, rood kopje), maar amper iets van uitgebalanceerde training kent, en yep het zijn voornamelijk Turken.

Kom je savonds binnen en zie je twintig man allerlei curl en pulldown variaties doen (dropsets, supersets, kabeltje, Barbell, ..)-- en 1 enkele ziel misschien op de leg extensie of legcurl. En allen met de meest vreemde proporties: armen die dikker zijn dan hun benen, megapecs en een kinderruggetje.
Opvallend ook dat de zichtbare naturals die op dezelfde wijze trainen helemaal geen enkele gains lijken te maken, alsof een buitenproportionele focus op mirror-muscles enkel spiergroei bij juicers kan bewerkstelligen.

meerderheid van de pro's trainen toch ook als mong*len, als je maar vol met die zooi zit maakt het geen **** uit hoe je traint.

meerderheid van de pro's trainen toch ook als mong*len, als je maar vol met die zooi zit maakt het geen **** uit hoe je traint.

en zo is het maar net. Kan me nog een filmpje van Kai Greene herinneren waarin hij een soort stiff legged deadlift deed met 5kg schijfjes aan elke kant en een rotatie van zijn billen om de ultieme glute oefening te tonen :rolleyes:
Vergelijk dit eens met een Reg Park met een behind neck press van over de 140kg.

Is zo vermoeiend... haha

en zo is het maar net. Kan me nog een filmpje van Kai Greene herinneren waarin hij een soort stiff legged deadlift deed met 5kg schijfjes aan elke kant en een rotatie van zijn billen om de ultieme glute oefening te tonen :rolleyes:

Volgens mij ziet dit er IRL nog debieler uit dan ik me nu kan voorstellen. En ik lig al in een deuk op de manier hoe je het brengt. :p

Ik squat liever 100 kg en bankdruk dan liever 60!

Die zitten op "voetbal" ..

Het squatrek in my gym wordt nauwelijks gebruikt. Ik ben hier zelf heel blij mee omdat ik nooit hoef te wachten maar je ziet hier echt brede gasten lopen die dan de benen van een ecto hebben en dan ook nog een korte broek dragen ook. Dit zijn gasten die 100kg bankdrukken maar als ze wel een keer squatten dan squatten ze 60kg met een p*ssy pillow

Maar die voetballen ook dus dan hoef je niet zwaar te kniebuigen

de reden dat ik op het begin me benen niet deed was simpelweg gewoon omdat het de zwaarste spiergroep is. Het kost zo fuuu veel energie. Daarbij vond ik het echt k*t om spierpijn in me benen te hebben omdat ik dan amper kon lopen. Met de tijd wen je aan de spierpijn en heb ik me kop ertoe gezet om toch die benen te gaan doen. 1ste week was de spierpijn niet normaal, maar nu voelt t hetzelfde als de spierpijn in me bovenlichaam en die spierpijn geeft niks meer dan een goed gevoel!

Heb echt een zware hekel aan die superdudes die denken na 1 weekje in de gym te hangen dat ze meteen de gym ownen. Zo rond lopen van: Kijk mij nou stoer zijn.

Double facepalm
Triple facepalm want ze trainen benen niet
Quadriple facepalm want ze snappen precies 0 van de materie en lopen alleen maar te lullen maar serieus trainen ho maar

Ik ga helemaal stuk hier. Je hebt totaal gelijk.

Squatten en lunges!!! Hou d'r van!
En al die mensen maar raar kijken als je met een barbell in je nek voorbij komt (of zou dat door m'n rooie kop komen :D)

de reden dat ik op het begin me benen niet deed was simpelweg gewoon omdat het de zwaarste spiergroep is. Het kost zo fuuu veel energie. Daarbij vond ik het echt k*t om spierpijn in me benen te hebben omdat ik dan amper kon lopen. Met de tijd wen je aan de spierpijn en heb ik me kop ertoe gezet om toch die benen te gaan doen. 1ste week was de spierpijn niet normaal, maar nu voelt t hetzelfde als de spierpijn in me bovenlichaam en die spierpijn geeft niks meer dan een goed gevoel!

Had ik ook. In het begin zat ik er steeds tegenop maar omdat iedereen hier constant over benen loopt te bashen ben ik er mee doorgegaan en nu kan ik niet meer zonder:D Dat feel als je onder de douche staat na je benen en kuiten gedaan te hebben.

aahhhhhhhhh

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Had ik ook. In het begin zat ik er steeds tegenop maar omdat iedereen hier constant over benen loopt te bashen ben ik er mee doorgegaan en nu kan ik niet meer zonder:D Dat feel als je onder de douche staat na je benen en kuiten gedaan te hebben.

aahhhhhhhhh

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

i know how ya feel bro:D

Squatten en lunges!!! Hou d'r van!
En al die mensen maar raar kijken als je met een barbell in je nek voorbij komt (of zou dat door m'n rooie kop komen :D)

nu doe ik walking lunges met dumbbells vanwege gebrek aan ruimte
eerder in m'n andere gym (fitnesstoko) loop ik met barbell langs de volle buikspierkwartier mat
al die huisvrouwen en meisjes die er lagen naar me kijken, sommigen gniffelen en van die onbegrepen gezichten, zucht..
die dude die de instructie gaf: nou, dat is wel een goeie oefening hoor
ik draai een kwartslag en kijk hen aan: "en wie lacht doet verplicht een rondje mee"

-stilte-

Good one^^

Terug
Naar boven