Fitness Seller

Waarom zijn er zoveel mensen die hun benen niet trainen?

die instructeur bedoelde het wel goed
en ik vulde hem even aan

gister nog met 2 dudes benen getraind
zij pakken leg press, ham curls apparaat en kuit apparaat (zittend)
dat is hun beentraining (..)
ik doe opstapjes met dumbbells, hexbar, walking lunges dumbbells, lunges met cable, superset: leg curls/ham curls
dat vonden ze een beetje gymnastiekachtig..niet dissend maar ze vertrouwden het niet helemaal
doe maar een keer mee dan
ok, doen we

na de opstapjes gingen ze al kapot hahaha
helemaal gesloopt die gasten
ik ga ze morgen weer zien in de gym, ff kijken of ze alweer een beetje kunnen lopen

Ik denk omdat je misselijk word( ik tenminste) als je benen traint. De spierpijn is ondragelijk , mbv fietsen enzo en sommige bitches kunnen daar niet doorheen bijte

Misschien simpelweg omdat veel mensen niet weten wat het is en hoe het moet. Toen ik ooit begon met fitness kreeg ik van de enige instructeur die daar liep een schemaatje met een rondje apparaten. Na een paar aanpassingen legt hij ook wel bankdrukken en wat dumbbell oefeningen uit, maar dat is het.

Ik zag wel eens een paar jongens squats doen, maar die hadden in mijn ogen mega veel gewicht op de stang. Dat leek me zwaar en gevaarlijk zonder spotter. Zoiets ga je niet zomaar proberen en de trainer gaf er geen uitleg over (die wist alleen hoe de bankjes van de apparaten hoger en lager gaan).

Uiteindelijk als je meer interesse toont in fitness en bijvoorbeeld hier terecht komt koop je via amazon Starting Strength en ga je zelf leren squatten. Nu vraag ik me af waarom ik dat niet jaren eerder wist...

Omdat de meeste mensen hun benen helemaal niet belangrijk vinden. Veel mensen trainen om er mooi uit te zien voor de meisjes etc. en noujaa: wie kijkt er nou weer naar je benen? die zie je toch nooit.
Daarnaast ook omdat beenoefeningen (bvb. squat) natuurlijk ook k*t oefeningen zijn die echt brande als een gek. Daar moet je nou eenmaal van houden.
Niet iedereen fitnest met de zelfde intentie... sommige mensen willen een gespierd bovenlichaam (om te showen) en andere mensen die serieus bezig zijn met bbing trainen ook hun benen.

Gespierde benen zien er ook gewoon dik uit als je niet op een laag genoeg VP staat. Terwijl je bovenlichaam al veel sneller gespierd lijkt.

Niets is lelijker dan zo'n bultige bovenkant met van die jongetjes-benen eronder. Dat heeft echt iets verwijfds. Ik heb zelf de indruk dat alleen de tieners zo trainen en dat is ergens ook wel begrijpelijk, die doen het voor de meisjes.

Zo fout, en dan ook nog eens een korte broek aan durven doen. Hier trainen de meeste ook geen benen. Sommige doen het dan toch wel als ze zin hebben, maar alleen laag gewicht/intensiteit. En dan heb je natuurlijk ook nog een aantal smith squaters, die denken 'bad ass' te zijn omdat ze 60kg erop hebben hangen en vervolgens niet eens in de buurt van parallel komen. Ik denk er bij mij hooguit 10 personen zijn die zwaar benen trainen met correcte vorm, en 'toevallig' zijn dat ook de personen met de beste fysieken in de gym.

Gister voor het eerst nieuwe gezichten zien squaten in het squatrek. Ik dacht bij mezelf: "Mooi, eindelijk eens een paar die het snappen". Wat denk je, de eerste kabouter begint met 60kg en vervolgens ook weer niet eens in de buurt van parallel, en zijn trainingsmaat stond er constant achter te spotten. En dat jong maar kreunen, een 'no homo' was op zijn plaats geweest, want het zag er echt te fout uit. En vervolgens het gewicht ook nog verhogen :roflol:

Laatst bewerkt:
En aangezien de.beenspieren heel groot zijn duurt het heel lang eer je wat grotere benen krijgt.
juist niet toch, hoe groter een spiergroep is hoe sneller dat deze kan groeien lijkt me.

ot, het is al vaker gezegd maar benen zijn gewoon geen show spieren niemand geeft een **** als je benen niet groot zijn. Ik vind het trouwens niet erg dat ik zowat de enige ben die squat hoef je tenminste nooit te wachten. laat de rest maar lekker 30kg curllen dan ga ik wel met 100 kilo meer squatten.

Tja je staat voor schut als je op het strand of zwembad of waar dan ook in korte broek rondloopt met die sprinkhanen pootjes. Het valt enorm op...
Bij ons zijn r ook van die gasten. Beneden met 120 of meer en als ze eens schatten hangt r max 40 kg aan de stang en doen ze nog geen halve rom. Als je dan durft zeggen dat ze dieper moeten dan vinden ze een excuus uit als 'kapotte' knieën of andere flauwekul. Bende wankers. Kuiten is ook zoiets: kerels met ferm bovenlichaam en daar spaghetti kuitjes op. En rondlopen alsof ze The King zijn. Hilarisch...

juist niet toch, hoe groter een spiergroep is hoe sneller dat deze kan groeien lijkt me.

ot, het is al vaker gezegd maar benen zijn gewoon geen show spieren niemand geeft een **** als je benen niet groot zijn. Ik vind het trouwens niet erg dat ik zowat de enige ben die squat hoef je tenminste nooit te wachten. laat de rest maar lekker 30kg curllen dan ga ik wel met 100 kilo meer squatten.

Je beenspieren zijn heel groot, en wegen dus veel. Laat ons bijvoorbeeld aannemen dat de spieren in een bovenbeen 8 kilo wegen. Om die spier 10 procent te doen toenemen heb je dus bijna 1 kilo spier nodig, wat heel lang duurt. ALs je een biceps neemt, weegt dat misschien 1 kilo. Om daar 10 procent bij te doen moet je maar 100 gram spier aanmaken. Daarom duurt het langer.

Beenspieren en sterke onderrugspieren zijn de basis voor een sterk lijf. Ik kende vroeger ook zo'n jongens die hun bovenlijf alleen trainen en echte monsters waren maar in een duw-en trek gevecht stonden ze op hun benen te wiebelen. Is ook logisch. DE funderingen zijn niet sterk, dus val je snel om.

Kijk eens hoeveel topics er hier wel niet zijn met "mijn rechter arm is groter dan de linker".
Terwijl deze verschillen met benen nog groter zullen zijn, zie je zelden deze topics over benen gaan.

Geen gezicht idd.. Maar ze doen het niet zodat ze makkelijker kleine meisjes k*tjes kunnen vol sproeien.

Voor de eerste keer is de spierpijn wel killing, maar ik heb het nu nog steeds maar dan in mindere mate. :) ik squat liever dan dat ik bench, dat is dus iets waar ik een schijthekel aan heb. :o

bij mij ook niet, snap er niks van vind het leukste spiergroep om te traien. en vind het bruut uit zien als je die quadricep koppen ziet uitsteken :P.
maar denk dat veel mensen ook niet bij na denken idd zoals word gezegd goed lichaam en dan benen niet aan denken enzo.
hoor ook vaker dat benen traien slecht is etc dat squat verder dan paralel niet goed is voor knieschijf/meniscus je kan je kruisband scheuren blabla dus is voor sommige ook iets waarvan ze denken dat het slecht kan zijn. geen idee of het ook klopt kan het amper voorstellen maar goed

Ik snap t niet, liefste train ik alleen maar benen

Je beenspieren zijn heel groot, en wegen dus veel. Laat ons bijvoorbeeld aannemen dat de spieren in een bovenbeen 8 kilo wegen. Om die spier 10 procent te doen toenemen heb je dus bijna 1 kilo spier nodig, wat heel lang duurt. ALs je een biceps neemt, weegt dat misschien 1 kilo. Om daar 10 procent bij te doen moet je maar 100 gram spier aanmaken. Daarom duurt het langer.

dat is wat anders, dat is in procenten. grotere groepen kunnen toch sneller groeien lijkt me. hoe meer spiervezels een spier heeft hoe meer van die miniscule scheurtjes erin kunnen komen dus hoe groter bij herstel.
pure bro science btw.

Hmmm...hou zou dat nou komen dat mannen alleen bovenlichaam en vrouwen onder ???
Denk dat mijn voorkeur voor zware trainingen daar geen zak mee temaken hebben

Zucht... want ik heb natuurlijk ook het fysiek van een vrouw die alleen een beetje 20hh op een legpress doet, en beetje abduction oefeningen

Laatst bewerkt:
dat is wat anders, dat is in procenten. grotere groepen kunnen toch sneller groeien lijkt me. hoe meer spiervezels een spier heeft hoe meer van die miniscule scheurtjes erin kunnen komen dus hoe groter bij herstel.
pure bro science btw.

Ja meer scheurtjes dus heb je ook meer bouwstenen nodig om die te herstellen. Ik krijg het je niet uitgelegd, misschien kan iemand anders dat wel.

Denk dat mijn voorkeur voor zware trainingen daar geen zak mee temaken hebben

Zucht... want ik heb natuurlijk ook het fysiek van een vrouw die alleen een beetje 20hh op een legpress doet, en beetje abduction oefeningen

het verschilt natuurlijk wel in nadruk. Ik hoef weinig moeite te doen voor de bovenkant, maar krijg het vet van mijn dijen maar moeilijk in keiharde spier. Voor mannen werkt dat precies andersom. Die benen gaan wel, maar armen en rug is wel meer werk. Vergelijk het met buik; man gaat even in cut en sixpack is daar. Ik moet gotver echt minitieus een schema volgen en mijn core trainen om uberhaupt een volwaardige sixpack te krijgen, ipv die zielige rolletjes. Idem voor kont. VET is eerder dan massa!
Man en vrouw zijn niet gelijk. Feit.

Ps: als die foto van jou is zeg ik: hoezee en mag je alles hierboven overslaan want miauw. :rolleyes:

Terug
Naar boven