MuscleMeat

Wanneer leven pijn doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Peoples zei:
Ik vind het sowieso geen topic waarin je zelf een mening kunt neerzetten omdat andere mensen (lees labiel) hier zich door aangevallen voelen en dat het net dat stapje kan zijn dat ze zich wel van kant maken.

Misschien beter om zo'n topic te sluiten en dit soort gesprekken achter gesloten deuren te houden. Gewoon ter bescherming van het individu

Vind ik niet. Ik vind iedereen zijn meningen hier goed ook die van RichardV. ik reageerde enkel op RichardV om het punt te maken dat die mensen niet meer positiefs kunnen inzien en niet willen vechten. Maar wat hij zegt is verder wel goed omdat die mensen dat wel behoren in te zien maar heel moeilijk is voor hun op dat moment. Maar uiteindelijk zullen ze toch gespiegelt moeten worden voor hun daden en in dat geval vind ik dat RichardV zich heel goed verwoord heeft. Vind dat iedereen wel ze steentje bijdraagt aan dit topic op een zeer goeie manier. Waardoor het topic heel veel waarde heeft gekregen. Om het dan te sluiten zou ik heel erg zonde vinden...Iedereen zijn mening doet er wel toe in mij ogen. Het gezegde "iedereen draagt zijn steentje bij" vind ik hier wel van toepassing :).

Geloof mij als ik hier mijn mening ga neerzetten voel ik mijn mede-verantwoorlijk mocht er iets gebeuren met die of gene. Dit is zo'n gevoelig onderwerp dat je niet alles kunt neerzetten. Ik kan dus niet mijn uitgesproken mening kwijt in dit topic. Prima, dan hou ik me wel uit dit topic maar ben bang dat iemand anders dit wel een keer doet.

Peoples zei:
Geloof mij als ik hier mijn mening ga neerzetten voel ik mijn mede-verantwoorlijk mocht er iets gebeuren met die of gene. Dit is zo'n gevoelig onderwerp dat je niet alles kunt neerzetten. Ik kan dus niet mijn uitgesproken mening kwijt in dit topic. Prima, dan hou ik me wel uit dit topic maar ben bang dat iemand anders dit wel een keer doet.

Lees mij post hierboven.

En wil het eraan toe komen dat mensen gaan schreeuwen dat iemand waardeloos is en maar beter zelfmoord kan plegen zal ik wel ingrijpen :). Maar ik geloof dat dat niet gebeurt.

Omni20 zei:
"En er is altijd wel iemand in deze wereld die het 100x erger heeft."

Is net zoiets als;

Hee man, k*t dat je gezin bij een auto-ongeluk is omgekomen. Maar in Afrika sterven elke dag hele gezinnen. So get a grip.

Wat kunnen mij die k*tkinderen in Afrika op zo'n moment schelen. Ik ben diegene die zich op dat moment verdrietig of boos voelt om wat voor reden dan ook.

Dan heb je geen boodschap aan wat er in Irak, Afghanistan of Paalwakije gebeurt.

Relativeren is prima, maar alles dood relativeren lost zeker je problemen niet op. Probleem in de huidige maatschappij is dat er te snel middelen worden voorgeschreven die mensen tot zombies maakt of tot personen met een geheel andere persoonlijkheid.

In beide gevallen zeer moeilijk om te accepteren voor de omgeving en voor de persoon zelf vaak ook erg vervreemdend en een goede kans dat het gevoel optreed dat anderen je anders beoordelen dan eerst.

Peoples zei:
sommige mensen stellen zich heel kwetsbaar op in dit topic, en dat kan best gevaarlijk zijn omdat je op een internetforum zit. (deze wijze woorden heb ik ff gejat van Dani :o )

Maargoed, als iemand denkt effe de lolbroek uit te hangen met het leed in dit topic, dan hebben we tenminste iemand die we schaamteloos kunnen bashen. Onder het motto van wie de bal kaatst...(dus niet gelijk bannen Ericr, pleaaaase :D ).

Lauw zei:
sommige mensen stellen zich heel kwetsbaar op in dit topic, en dat kan best gevaarlijk zijn omdat je op een internetforum zit. (deze wijze woorden heb ik ff gejat van Dani :o )

Maargoed, als iemand denkt effe de lolbroek uit te hangen met het leed in dit topic, dan hebben we tenminste iemand die we schaamteloos kunnen bashen. Onder het motto van wie de bal kaatst...(dus niet gelijk bannen Ericr, pleaaaase :D ).

Nee zo bedoel ik het niet.. niet de lolbroek maar iemand die kei hard zegt wat hij er van denkt.

ps: Dani heeft veel wijsheid in pacht... (en ze heeft altijd gelijk bah..:mad: )

Peoples zei:
Nee zo bedoel ik het niet.. niet de lolbroek maar iemand die kei hard zegt wat hij er van denkt.

ps: Dani heeft veel wijsheid in pacht... (en ze heeft altijd gelijk bah..:mad: )

Ik snap wat je bedoeld, en ik ben ook vrij mild in mijn reactie meestal hier naar personen toe, omdezelfde redenen.

Ik kan nog veel harder zijn, maar dat doe ik uiteraard bewust niet. Ik heb ook al naar Henk persoonlijk gereageerd en ik vermoed dat hij mij wel begrijpt.
Nadeel van internet is soms dat je vrij anoniem bent. Soms wil je iets zeggen wat niet kwetsend bedoeld is maar toch zo over kan komen.
Zit geen gevoel in bij tekst (tenminste niet bij normale mensen die niet literair begaafd zijn ;)).

Precies Rich... dat is juist het gevaarlijke... Maar goed ik had het gevoel dat ik het even moest uitspreken dus bij deze heb ik dat gedaan.

Peoples zei:

Als je nou gewoon mij post hier helemaal boven aan leest :). Ik denk dat toch veel mensen hier hun mening hebben gegeven en ook hard. Als jij een mening hebt en die wil je kwijt dan geef je die :) Dit topic is bedoelt om mensen ook te helpen ik denk dat iedere mening ze steentje wel bijdraagt. Het enigste wat ik niet graag in mij topic zou hebben zijn negatieve meningen of niet opbouwende kritieken.
Of als iemand oordeelt over iemand anders in de zin dat het een lafaard is dat hij een zelfmoordpoging heeft gedaan moet ik daar zeker ook ff op in gaan want hoe kan je oordelen als je jezelf nooit zo hebt gevoelt of ervaring mee hebt opgedaan? Ik zie het zoiezo dat iedereen compleet verschillende doelen heeft in het leven. Helaas heb je ook veel mensen die snel oordelen over andere n en ik ben hier simpel weg niet van gedient dus kan ik daar uitgebreid over in gaan. In feite is RichardV hier trouwens niet mee bedoeld hij had er een onderbouwing bij. Alleen het feit werd ontnomen dat die mensen eigelijk ziek zijn en het allemaal niet zo makkelijk is. Wat hij zei zullen ze wel moeten inzien maar in dat stadium kunnen ze dat nog lang niet. Je kunt inderdaad wel vernemen ja dat mensen in dit topic zich kwetsbaar zullen opstellen. Geef jij opbouwende kritiek of een mening waar die persoon daadwerkelijk iets aan heeft. Post het.. Voel jij je geirriteert en wil je die persoon afzeiken of gewoon negatieve kritiek opgeven? Als dit is wat je bedoelt met een harde mening? Ja hou je dan maar in Peoples :). Het gaat er mij om of het een toevoeging aan het topic heeft. Zoals ik al zei mag je best je mening posten als het positief is. Een mening discussie hier en daar heb ik ook geen probleem mee. Op je zin dat het gevaarlijk is je mening te posten op een internet forum kan ik niet mee ingaan :). Ik zelf heb echt wel emotie in dit topic gezet en mij gevoelens. Maar als iemand mij gaat afzeiken zonder enige onderbouwing tja denk maar echt niet dat ik me daar iets van aantrek :) Die persoon zou mij een worst wezen. Laat gewoon het positieve erin en het negatieve eruit en waarom zou commentaar op een internetforum dan zo gevaarlijk wezen? Mag ik je er ook op wijzen als je schuldig voelt dat iemand zelfmoord pleegt om iets wat jij hebt gezegt die persoon zo ver weg is dat dat anders ook echt wel gebeurt was.In feite is het zelfs zo dat die mensen gespiegelt moet worden dus opbouwende kritiek heeft dan juist veel nut. Nee , Peoples als jij gewoon opbouwende kritiek geeft of een normale positieve mening waar men aan iets heeft zie ik niet wat het probleem is. Echter als jij frustatie op iemand hebt of een negatiefs iets hier wilt zetten PM je dat idd maar.
Ik hoop hiermee genoeg over dit onderwerp gezegt te hebben :).

Laatst bewerkt:
RichardV zei:
Dat is nu net het probleem van veel mensen:
Ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Je moet accepteren dat het leven niet alleen om jezelf gaat.
Ja en als iemand in de put zit blablabla.
Als mensen zoveel problemen hebben moeten ze hulp zoeken.
Niet gelijk naar zelfmoord neigen.
Natuurlijk komt het antwoord dan van dat heb ik geprobeerd en noem maar op.
Als mensen het zelf niet willen houd het op, maar dan moeten ze niet met argumenten komen dat dit of dat zo erg is, en dat ze alles hebben geprobeerd en dat er echt geen andere uitweg is.

Een kind wat aan kanker overlijd maar echt alles heeft geprobeerd om te mogen blijven leven, of iemand die voor zijn/haar gevoel het niet meer hoeft en een kostbaar leven weggooid.

Hoe eerlijk is dat?

Ik zeg ook nergens dat het eerlijk is, hoor.
Sterker nog, ik deel je mening voor het grootste deel zelfs. Alleen blijft voor mij het feit staan, dat juist de onmacht te kunnen relativeren, door welke oorzaak dan ook, mensen die in een depressie zitten dat onmogelijk maakt.
Je kunt de afmetingen van de modderpoel pas zien als je er een stuk vanaf bent, als je erin aan het bluppen bent is het niet snel te accepteren of aan te nemen dat er naast deze een veel grotere en diepere poel ligt.

Iemand die alleen maar rondtolt in zijn eigen ellende zal dus vaak niet rationeel zijn mogelijkheden tot hulp analyseren en die vervolgens gaan benutten.
Dat je wellicht waren woorden spreekt maakt nog niet dat ze aanvaardbaar zijn voor mensen :)

uncLez zei:
Ik zeg ook nergens dat het eerlijk is, hoor.
Sterker nog, ik deel je mening voor het grootste deel zelfs. Alleen blijft voor mij het feit staan, dat juist de onmacht te kunnen relativeren, door welke oorzaak dan ook, mensen die in een depressie zitten dat onmogelijk maakt.
Je kunt de afmetingen van de modderpoel pas zien als je er een stuk vanaf bent, als je erin aan het bluppen bent is het niet snel te accepteren of aan te nemen dat er naast deze een veel grotere en diepere poel ligt.

Iemand die alleen maar rondtolt in zijn eigen ellende zal dus vaak niet rationeel zijn mogelijkheden tot hulp analyseren en die vervolgens gaan benutten.
Dat je wellicht waren woorden spreekt maakt nog niet dat ze aanvaardbaar zijn voor mensen :)

komt eigelijk neer op wat ik heb gezegt maar jij hebt het perfect samengevat :thumbs: :D

RichardV zei:
Ik snap wat je bedoeld, en ik ben ook vrij mild in mijn reactie meestal hier naar personen toe, omdezelfde redenen.

Ik kan nog veel harder zijn, maar dat doe ik uiteraard bewust niet. Ik heb ook al naar Henk persoonlijk gereageerd en ik vermoed dat hij mij wel begrijpt.
Nadeel van internet is soms dat je vrij anoniem bent. Soms wil je iets zeggen wat niet kwetsend bedoeld is maar toch zo over kan komen.
Zit geen gevoel in bij tekst (tenminste niet bij normale mensen die niet literair begaafd zijn ;)).

We kunnen allemaal te proberen alleen in Haiku's te reply-en ofzo ;)

dj_phreak zei:
Blijkbaar moest er iemand pijn lijden in jouw familie. Jij bent dus zo egoïstisch dat je liever hebt dat zij lijdt dan jij.

Dit is dus zo voorbeeld... dj_phreak kun je hier aub een onderbouwing bijgeven? Dit gaat helemaal nergens over. Denk maar niet dat je Acidreign helpt met dit zinnetje. Kritiek mag best gegeven worden maar dan wel opbouwend graag. Dit komt in ieder geval zeer negatief over...

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Blijkbaar moest er iemand pijn lijden in jouw familie. Jij bent dus zo egoïstisch dat je liever hebt dat zij lijdt dan jij.

Ach....nu is het zíjn schuld dus?

Laat ook maar.......waarom zou ik iemand eigenlijk nog wat positiefs proberen mee te geven als we liever negatief zijn en zwelgen in medelijden?:rolleyes:

Niemand hoeft ook meer mn replies te quoten want ik kijk niet meer in dit topic.

Testo zei:
Ach....nu is het zíjn schuld dus?

Laat ook maar.......waarom zou ik iemand eigenlijk nog wat positiefs proberen mee te geven als we liever negatief zijn en zwelgen in medelijden?:rolleyes:

Niemand hoeft ook meer mn replies te quoten want ik kijk niet meer in dit topic.

Staan ook veel goeie meningen in Testo niet van 1 persoon iets aantrekken.

Inderdaad ben ik me er zeker van bewust geweest dat ik me op enigszins een kwetsbare positie neer te zetten door mijn verhaal te posten. Echter nam het topic waaruit deze is voortgekomen direct al zulke serieuze vormen aan dat ik toch besloten heb mijn verhaal hier neer te zetten.

Aan de andere kant, wat is kwetsbaar zijn. want laten we eerlijk zijn, is het nou leuk om iemand die al zo veel heeft mee gemaakt zoals sommigen hier (lees de verhalen maar) om daar dan ook nog iemand voor gek te verklaren?

Mijn motivatie: Een hoop kwaad word je ten onrechte aangedaan, want hebben wij er voor gekozen om dit mee te maken?

Het verhaal zelfmoord:
Ik heb zelf rond mijn 16de er erg veel aangedacht om het te doen. Dit was het resultaat van de vreselijke pesterijen waarbij ik toen al een aantal jaren ook regelmatig in elkaar werd geslagen. Ik wil echter niet zeggen dat dit met "laf zijn" of "egoistisch zijn" te maken heeft.

Mijn motivatie:
Soms zijn dingen door alle ellende wat je word aangedaan niet meer te overzien. een motivatie om zelfmoord te doen kan zijn dat je niet langer meer geconfronteerd wilt worden met die dagelijkse geestelijke en lichamelijke pijn.
Hetzelfde geld voor het op oudere leeftijd zijn. Het word je hier in Nederland soms zo moeilijk gemaakt (belastingaangiftes, continue hoge vaste lasten, de steeds duurder wordende leefomgeving en het loon wat niet mee stijgt, of een werkgever die je besodemietert (daar zit ik momenteel mee))
kunnen maken dat je het ook niet meer ziet zitten.

Ik heb niet een moment gedacht dat ik egoistisch zou zijn toen ik daar op de rand van dat dak stond. Ik zag op dat moment ook echt geen waarde meer in het leven. laf zijn ? misschien wel, maar waar haal je op zo'n moment de kracht vandaan om te kunnen denken dat het nog beter voor me kan worden.
Ik werd gepest, geslagen, geschopt, gesprekken op school leverden niks op, net als FiredSoul had ik ook geen vrienden toen, mijn modelspoorbaan was het enige wat mijn leven op dat moment nog interessant maakte.

Zoals ik er nu tegen aankijk zou ik het nu niet meer in mijn kop halen om het te doen. Ik wil dan zo weinig mogelijk namen noemen in dit topic maar toch haal ik XB hier nog een keer bij. Ik heb met hetzelfde gezeten zoals hier boven ios beschreven dus ik kan zijn gevoel goed inzien.

XB is er gelukkig nog, alleen heeft ie echt de dood in de ogen gezien om het zo maar te zeggen. Dit geeft een dermate wending aan je leven dat je je dan beseft dat je wel hulp nodig hebt en ik heb dat dan toen ook aanvaard.

Er is al weer veel gepost, ik moet haast op het werk af en toe wel ff checken om niet te ver achter te raken in dit verhaal.

Ik ga mee in bovenstaande post van FiredSoul.. Dat je je mening post prima, maar onderbouw het wel..

Koen Baars.
Ik denk wat peoples bedoelt is dat je er op kan wachten dat er één of andere internetheld hier de botte lul gaat lopen uithangen. Maarja, jezelf heel kwetsbaar opstellen wil nog niet zeggen dat je ook laat kwetsen, helemaal niet als je merkt dat iemand alleen maar loopt te zieken.

Ach, het is al 11 pagina’s prima verlopen, dus wie weet valt het wel mee met galbakken die dit topic komen verkloten.
En anders maar niet, dan hebben we tenminste iemand om te bashen (martie en wesley vind ik te makkelijk).

En je moet je ook niet te snel gekwetst voelen. Je kan ook naar het Hoe & Waarom van iemands opmerking vragen zonder gelijk helemaal emotioneel te worden.

EricR zei:
Relativeren is prima, maar alles dood relativeren lost zeker je problemen niet op. Probleem in de huidige maatschappij is dat er te snel middelen worden voorgeschreven die mensen tot zombies maakt of tot personen met een geheel andere persoonlijkheid.

100 punten voor jou!

Idd. Mij werd in die periode ook een zware anti-depressiva (Seroxat) voorgeschreven waar ik een totaal ander (agressief,onberekenbaar, -zelf-destructief) mens van werd.

Later is zelfs bewezen dat minstens 1 op de 5 mensen er zelfmoordneigingen van krijgt. Alsof ik al nog niet diep genoeg in de geestelijke put zat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven