AndroidHealthClinic

Wanneer leven pijn doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
rtodeep zei:
mn oma is vandaag toch overleden, zonder euthanasie want daar was ze al te zwak voor..

door de morfine en valium was ze gelukkig rustig en had ze geen pijn meer..

ze is gestoven in bijzijn van mn opa mn moeder mn zus en ik.. ben blij voor haar dat ze nu geen pijn meer heeft..

heb heel weinig gegeten deze 2 dagen,maar sommige dingen zijn belangrijker dan trainen, en toch ging ik ff langs huis om een bakkie kwark en een flinke shake te halen , slaat nergens op maar heb dan toch een beter gevoel, want voelde me leeg aan eiwitten :o

zal je missen oma :(

gecondoleerd bro.

Gecondoleerd Bro ...
Mag ik vragen hoe oud ze was rtodeep ?

Laatst bewerkt:
rtodeep zei:
mn oma is vandaag toch overleden, zonder euthanasie want daar was ze al te zwak voor..

ze is gestoven in bijzijn van mn opa mn moeder mn zus en ik.. ben blij voor haar dat ze nu geen pijn meer heeft..

heb heel weinig gegeten deze 2 dagen,maar sommige dingen zijn belangrijker dan trainen, en toch ging ik ff langs huis om een bakkie kwark en een flinke shake te halen , slaat nergens op maar heb dan toch een beter gevoel, want voelde me leeg aan eiwitten :o

Gecondoleerd en sterkte bro.

dj_phreak zei:
Wat wel even duidelijk moet zijn: ik sympathiseer met iedereen die met zulke problemen loopt. Maar sympathie betekent niet dat ik het klakkeloos overal mee eens moet zijn.

dat hoeft toch niet?????

73 is nog wel een wat te jonge leeftijd mijns inziens .. iemand verliezen door een rotziekte is altijd vreselijk ...

rtodeep zei:

gecondoleerd rtodeep,

Heb in begin mijn verhaal gedropt.

Daarin heb ik aangegeven moeilijke ouders gehad te hebben en dat het
niet goed ging thuis.

Mijn moeder was iemand die altijd schreeuwde.
Nooit deden wij iets goed.

Zich zelf verzorgen deed ze niet en doet ze nog steeds niet.
Ze is nu al 62 jaar.
In huis doet ze weinig.
Ze heeft katten.

Kan je je wat voorstellen.
Ok het is nog enigszinds leefbaar in haar huis
maar daar houdt het ook op.

Vandaag heb ik te horen gekregen
dat ze een hersenbeschadiging heeft waarn ze toevallig achterkwamen.
Dit wisten wij niet maar wel gedacht altijd.

Dit zou kunnen verklaren waarom ze zo is.
Dit heb ik altijd gedacht.
Vroeger waren mensen niet dat ze alles
uitzochten.Nu zou ze een stempel adhd
of weet ik veel hebben gekregen met de nodige medicatie
en begeleiding wat een hoop leed kan voorkomen.

Nou dat was het weer doei

Ik ben het eigenlijk 100% eens met Phreak en Dani.

Net gestopt met blowen en dan word ik soms wat emotioneel (lees zwak). Blij dat er nog mensen zijn die hun nuchter verstand kunnen gebruiken zodat ik me weer herrinner waar het allemaal om draait. Ik heb dus allang spijt dat ik mn zooi gepost heb, zelfs nog maar gereageerd heb in dit topic. Het leven is te kort om te zeiken.

Maargoed dat is mijn idee maar. Laterz

firedsoul zei:
Wat maakt het nou uit of je het van internet leest of van een Psycoloog krijgt te horen zijn mensen die boeken schrijven dan ook mensen waarvan je moet afschrijven wat ze bezielt...
Hier zou ik toch enige voorzichtigheid in acht nemen. Net zoals een huisarts niet via internet een diagnose kan stellen en gepaste raad kan geven (verwijzing, oefening, medicijn), omdat hij de patient moet zien, dieper moet doorvragen op de problemen en de pijnlijke plek moet kunnen onderzoeken, zo kan een psycholoog (of andere hulpverlener uit die hoek) dat ook niet via internet.
En wij DBB'ers zijn niet eens psychogoloog.

Ik sluit me wel aan bij het advies om hulp te zoeken, als je denkt dit nodig te hebben.

firedsoul zei:
Dj Phreak en Peoples.. Ik denk niet dat jullie veel van dit begrijpen en vraag me dan ook wat jullie in die topic doen als je toch zo gaat reageren :).
Nu ken ik Phreak iets beter en ik weet dat hij dergelijke zaken wel begrijpt. Hij heeft ook bepaalde ervaringen opgedaan die je anderen niet toewenst.
Juist door zijn nuchtere kijk, ben ik er weer een heel stuk boven op gekomen. Die houding komt ongeveer neer op: goed, je hebt een probleem, verwerk die en ga verder met je leven. (dat is trouwens ook wat de therapeuten die ik heb gehad zeiden)
DJ Phreak jij mag dat dan minder jarigen anonieme bodybuilders noemen :). Ik kijk gelukkig anders tegen die mensen aan.
Ik snap zijn uitspraak wel. Veel DBB-leden zijn minderjarig en gedragen zich ook zo. Dat is verder geen verwijt, maar feit is wel dat velen dus nog niet genoeg ervaring hebben opgedaan om op een volwassen wijze met een dergelijk onderwerp om te gaan (voor een goed voorbeeld: zie het coïtusforum. Daar wordt nog heel wat afgegiebeld).

SlettieBettie zei:
Nu ken ik Phreak iets beter en ik weet dat hij dergelijke zaken wel begrijpt. Hij heeft ook bepaalde ervaringen opgedaan die je anderen niet toewenst.
Juist door zijn nuchtere kijk, ben ik er weer een heel stuk boven op gekomen. Die houding komt ongeveer neer op: goed, je hebt een probleem, verwerk die en ga verder met je leven. (dat is trouwens ook wat de therapeuten die ik heb gehad zeiden)

Ik snap zijn uitspraak wel. Veel DBB-leden zijn minderjarig en gedragen zich ook zo. Dat is verder geen verwijt, maar feit is wel dat velen dus nog niet genoeg ervaring hebben opgedaan om op een volwassen wijze met een dergelijk onderwerp om te gaan (voor een goed voorbeeld: zie het coïtusforum. Daar wordt nog heel wat afgegiebeld).

Goede post! Het is heel erg belangrijk om niet tegen de zaken aan te blijven kijken, maar er dwars doorheen te beuken. Dat is ook mijn overtuiging. De kortste weg naar de overkant is nog altijd dwars over straat. Zo heb ik het ook ervaren. Ik ben kotsmisselijk en verdwaasd thuis gekomen van mn psych (echt waar), maar ik werd wel bij mn oren gegrepen en werd de goede kant op gedrukt.
maar ik vind de vergelijking coïtusforum en dit topic toch wel beetje mank gaan SlettieBettie. Imo was dit nu juist een topic waarin er serieus werd gereageerd.

firedsoul zei:
En als je zo graag negatieve feedback wilt geven doe dat dan via PM :).
Negatieve feedback is, zoals het woord al zegt, ook feedback. Met alleen positieve feedback heb je maar de helft van het advies.
Juist die negatieve feedback is erg leerzaam. Dat zijn de punten waarop je jezelf nog kan verbeteren.

builderB zei:
maar ik vind de vergelijking coïtusforum en dit topic toch wel beetje mank gaan SlettieBettie. Imo was dit nu juist een topic waarin er serieus werd gereageerd.
Wat ik met die opmerking bedoelde, is dat je kan verwachten dat ook hier onvolwassen geblaat wordt, omdat men nog geen ervaring en geen eigen, onderbouwde mening heeft over bepaalde zaken. Dit zie je heel vaak terug in het coïtusforum als het vrij controversiele topics betreft.
Ik kan me goed voorstellen, dat sommige mensen daarom geen serieuze dingen willen bespreken, omdat er vaak zo kinderachtig gerageerd wordt.

Ik ben er ook blij mee, dat er in dit topic wel op een serieuze manier gereageerd werd.

@Dani, dit is mijn kijk op jouw vraag:

Mensen zijn kuddedieren. Ze voelen zich pas prettig bij soortgenoten en zoeken die steeds op. Nu zijn er wel heel veel mensen, dus om toch een overzichtelijk kudde te vormen, zoek je mensen op waar je meer mee gemeen hebt.

Zo kan een gedeelde ervaring grond zijn om een tijdelijke kudde te vormen. Weten dat er mensen zijn die iets vergelijkbaars ervaren hebben en waarmee je je een beetje kan identificeren. Je weet dus dat je niet de enige bent.

Nu hebben sommige mensen meer en sommige mensen minder last van deze kuddedrang.

Maar nogmaals, dit is mijn kijk erop.

[edit:typo]

Laatst bewerkt:
Hmm hoor mensen zelden serieus over coïtus praten (zowel jong als oud).
Misschien is dat meestal maar goed ook.
Wordt al te veel serieus geluld soms.

• Topic Starter Topic Starter
guardian zei:
Ik ben het eigenlijk 100% eens met Phreak en Dani.

Net gestopt met blowen en dan word ik soms wat emotioneel (lees zwak). Blij dat er nog mensen zijn die hun nuchter verstand kunnen gebruiken zodat ik me weer herrinner waar het allemaal om draait. Ik heb dus allang spijt dat ik mn zooi gepost heb, zelfs nog maar gereageerd heb in dit topic. Het leven is te kort om te zeiken.

Maargoed dat is mijn idee maar. Laterz

Ja bedankt voor je waardevolle toevoeging aan dit topic :thumbs:. Leuk dat je dit topic zag als iets dat eenmaal is om te zeiken weet ik nog gelijk waarom ik ga er ook niet meer ga posten en me continu herhalen :thumbs:

SlettieBettie zei:
Negatieve feedback is, zoals het woord al zegt, ook feedback. Met alleen positieve feedback heb je maar de helft van het advies.
Juist die negatieve feedback is erg leerzaam. Dat zijn de punten waarop je jezelf nog kan verbeteren.

FOUT.... Negatieve feedback heb je niks aan als het geen onderbouwing heeft. Zo kun je er niks van leren. Als iemand jou een trut noemt zonder enige onderbouwing noem je dat leerzaam? Ik snap niet waarom ik me tig moet herhalen dat je aan opbouwende kritiek iets hebt. Wat best negatief mag zijn als die persoon er bij uitlegt.

SlettieBettie zei:
Hier zou ik toch enige voorzichtigheid in acht nemen. Net zoals een huisarts niet via internet een diagnose kan stellen en gepaste raad kan geven (verwijzing, oefening, medicijn), omdat hij de patient moet zien, dieper moet doorvragen op de problemen en de pijnlijke plek moet kunnen onderzoeken, zo kan een psycholoog (of andere hulpverlener uit die hoek) dat ook niet via internet.
En wij DBB'ers zijn niet eens psychogoloog.

Ik sluit me wel aan bij het advies om hulp te zoeken, als je denkt dit nodig te hebben.

Ik heb zelfs mensen daarop geadviseerd en ook aangegeven dit zelf te doen heb je daar dan over heengelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven