MuscleMeat

Wat bankdrukken jullie?

Peiling Peiling Hoeveel bankdruk je 1rm?

• 60-79 kg

Stemmen: 106 26,3%
  • 80-99kg

Stemmen: 109 27,0%
  • 100-119kg

Stemmen: 85 21,1%
  • 120-139 kg

Stemmen: 48 11,9%
  • 140-159 kg

Stemmen: 27 6,7%
  • 160-199 kg

Stemmen: 11 2,7%
  • 200 + kg

Stemmen: 17 4,2%

• Totaal stemmers
    403
pff netjes man!!

7x100

die mensen die 170 of meer duwen zijn jullie amateurs of doen jullie iets in het powerlift/bodybuilding wereldje?

die mensen die 170 of meer duwen zijn jullie amateurs of doen jullie iets in het powerlift/bodybuilding wereldje?

Ik ben actief in de Highlandgames (NK-serie) en sinds kort begonnen met de training voor strongmanwedstrijden. Ik denk dat leeftijd en trainingsjaren ook een rol spelen want het valt op dat veel mensen (niet alle) die boven 170/180 drukken rond de 30 jaar of ouder zijn. Ik ben zelf 35.

Ja, ik kom zelf aan 15 trainingsjaren waarvan de laatste 5 alleen nog maar gericht op krachtsport. Daarvoor deed ik krachttraining als ondersteuning voor vechtsport. Dus ik denk ook dat trainingsjaren de bepalende factor zijn.

train een half jaar, mijn bench press ligt rond de 72,5 (8RM)

hopelijk word het snel beter, kan niet wachten om 100 te drukken

max is 6x140. Vorig jaar meer op kracht getraind

Momenteel 8x 130 zwaarder ga ik niet meer.

1rm 1x155 gedaan anderhalf jr terug nooit meer echt getopt.

Setjes van 12x80x10x100x8x120x6x130 vind ik het lekkerst met weinig rust ertussen.Train nu ongeveer 8 jr

als je op wedstrijden ziet benchen, dan heeft spiergroei daar nix mee te maken en zou ook niet kunnen als je de manier ziet waarop ze op die bank gekruld liggen

Dus... ik ben alleen maar dik, en heb geen enkele spiermassa? Want ik train altijd zoals het op een PL wedstrijd moet.

Damn, dit is wel erg confronterend. Altijd gedacht dat ik best wel redelijk gespierd was, maar ik blijk dus al die jaren helemaal geen spiermassa te hebben opgebouwd.

Om positief te blijven: ik heb dus blijkbaar wel extreem stevig vetweefsel dat ik aan kan spannen. Een geluk bij een ongeluk.

vandaag een PR gevestigd: 1RM 124,5 kilo (inclusief stang)

6RM is ongeveer 102,5 kilo (inclusief stang)

op wedstrijd 180kg gepresst, en raw zelden getest eigenlijk, ik denk dat mijn pr een 135kg zal geweest zijn? maar kan mij eig worst wezen :p

btw, om nog maar eens te shockeren (las net de reply van phreak), inderdaad, heeft niets met spiergroei te maken, die mannen hebben niets van spieren :

dit is gewoon een powerlifter die beslist heeft om te zien hoe hij eruitziet als hij wat zou vermageren. is voor de rest gewoon blijven trainen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@deejayspike, borst is niet echt een handelsmerk van tate toch?

Laatst bewerkt:
Vind je het logisch met die twintigduizend pec tears die hij achter de rug heeft.

oud recordje: 145 kg, nu na praktisch 7 maanden niet meer getraind te hebben (enkele weekjes op, dan weer wat maanden terug af door onregelmatig leven, studies, feesten en nken :() schat ik zo'n 130/135

Kom ik aan met waarschijnlijk het laagste van deze post :o

6 x 60kg zonder hulp dat wel .. :o

Slechte enquete. Met deze opties kan zelfs ik stemmen :cool:

Alleen in het hypothetische geval dat iemand nog geen 60 kg drukt,wat weliswaar practisch onmogelijk is maar toch bij mij wel ooit het geval is geweest,zou je niet kunnen stemmen....
Maar het punt is dus,hoe kan iemand nou zo zwak zijn dat ie nog geen 80 kg drukt (behalve als ik het ben dan) ??? ???
En toch word er op gestemd,wat een flauwekul,eruit met die mietjes gewichten!!1!!11!!!

op wedstrijd 180kg gepresst, en raw zelden getest eigenlijk, ik denk dat mijn pr een 135kg zal geweest zijn? maar kan mij eig worst wezen :p

btw, om nog maar eens te shockeren (las net de reply van phreak), inderdaad, heeft niets met spiergroei te maken, die mannen hebben niets van spieren :
Klopt, magere harries all the way:

120 kilo.. was paar maanden geleden... mischien ga ik over tijdje wel weer doen.. doe maar heel afentoe 1RM

Terug
Naar boven