Fitness Seller

Wat bankdrukken jullie?

Peiling Peiling Hoeveel bankdruk je 1rm?

• 60-79 kg

Stemmen: 106 26,3%
  • 80-99kg

Stemmen: 109 27,0%
  • 100-119kg

Stemmen: 85 21,1%
  • 120-139 kg

Stemmen: 48 11,9%
  • 140-159 kg

Stemmen: 27 6,7%
  • 160-199 kg

Stemmen: 11 2,7%
  • 200 + kg

Stemmen: 17 4,2%

• Totaal stemmers
    403
apparaten kun je niet vergelijken met losse bench of smith... Zeker niet die k*tpresjes van technogym ofzo.. van hammerstrength snap ik nog dat je zoeits durft te zeggen, wat je dan ook met recht een apparaat mag noemen :D

Op de smithmachine pak ik zo'n 80 kg aan gewichten bij 6 herhalingen. Mijn top was 82,5, maar nu de vakantie nét achter de rug is, ben ik teruggezakt naar 75 kg. :(

Met borstoefeningen boek ik sowieso weinig vooruitgang/progressie.

recordje destijds was 150kg, momenteel denk ik 130, maar hoop binnen 2 maandjes terug op oude niveau te zitten.

50kg (excl. 20kg bar) in high volume fase op het moment, dus 8 sets van 6hh

(hammerstrenght bp :o )

Op de smithmachine pak ik zo'n 80 kg aan gewichten bij 6 herhalingen. Mijn top was 82,5, maar nu de vakantie nét achter de rug is, ben ik teruggezakt naar 75 kg. :(

Met borstoefeningen boek ik sowieso weinig vooruitgang/progressie.

Er zijn der meer dan je denkt..
Maar volgens mij zijn zwakke schouders vaak de oorzaak.
Voorkant van de schouderkoppen gewoon hard trainen en dan gaat je banken ook vanzelf weer vooruit.
Wat ik persoonlijk een lekkere oefening vind is incline military press, weet niet of er een andere naam al voor is..
Bankje zet je tussen incline bench en rechtop in, pak je borst ook beetje mee.
Hoe meer je achterover gaat hoe meer gewicht je kunt pakken.
Ook wel goede indicatie vind ik altijd :)

Heb al eens in de zoekfunctie gezocht maar kon niets vinden. Heb wel eens gelezen dat een gemiddelde man ongeveer 60kg bankdrukt en 70kg squat.

Op dit forum zal dit uiteraard anders liggen zodoende dit topic.

Hier mijn stats:
1.88 M
96kg
Bankdrukken 100kg x 6, 1rm ongeveer 120kg.

dan zit ik wel ver boven t gemiddelde:P

BP:120KG
SQ:170KG
DL:210KG

ik kan nu 70 kilo bankdrukken ongeveer 6 keer, maar ja ik ben dan ook pas 16 en heb altijd dumbbell ipv benchen gedaan.

ik ben er niet zo sterk in maar mijn borst is wel groter dan een heleboel anderen die zegmaar boven de 100kg drukken zelf maak ik setjes met 70 nu

80 kilo 8 keer
100 kilo 2 keer

Bankdrukken en bankdrukken is nogal een verschil. Als ik een holle rug trek en mijn ellebogen en handen op powerlift mode zet duw ik 165kg x 6. Als ik zuivere bodybuild bankdruk uitvoer. Met als doel maximale spiergroei en niet maximaal gewicht top ik rond de 130kg x 6.

1rm max heb ik nooit getest omdat ik dit persoonlijk onzin vind. Persoonlijk vind ik dat ego trainen. Als mensen mij een goede reden kunnen geven om je 1rm te trainen zou ik die graag horen

klopt , groot verschil bankdrukken voor spiergroei of voor max gewicht..
techniek is volledig anders, als je op wedstrijden ziet benchen, dan heeft spiergroei daar nix mee te maken en zou ook niet kunnen als je de manier ziet waarop ze op die bank gekruld liggen

wordt weer wat afgekicked vandaag :D

overigens benchpress ik onze bank, als ik ie aan de kant moet met het stofzuigen.

Heb al eens in de zoekfunctie gezocht maar kon niets vinden. Heb wel eens gelezen dat een gemiddelde man ongeveer 60kg bankdrukt en 70kg squat.

Op dit forum zal dit uiteraard anders liggen zodoende dit topic.

Hier mijn stats:
1.88 M
96kg
Bankdrukken 100kg x 6, 1rm ongeveer 120kg.

Wat bedoelen ze met een gemiddelde man??? Iemand die nog nooit aan krachttraining heeft gedaan en die het voor de eerste keer doet?? Ik geloof er niets van. Volgens mij ligt dat gemiddelde 10-15 kg lager

145x8
167.5x1 ( new pr :D )

70*4 gister
vorige week is gips eraf sinds 3 maanden dus moet weer opbouwen drukte eerst 75*5

17 jaar 71 kg 180cm bf 9%

nou plaats ik min 1rm ook maar:p
90 kilo met een eigengewicht van 68

175 kg 1 rep
100 kg : 22 reps
Ik blijf zweren op het piramidesysteem.
Licht beginnen en op het einde uw maximum duwen.

TRAIN ZUIVER
MET GEDULD RAAK JE ER OOK :D

Mijn laatste PR was 3 x 200. 1RM heb ik nog niet geprobeerd maar dat zou ongeveer 210/215 moeten zijn.

Terug
Naar boven