Fitness Seller

Wat bankdrukken jullie?

Peiling Peiling Hoeveel bankdruk je 1rm?

• 60-79 kg

Stemmen: 106 26,3%
  • 80-99kg

Stemmen: 109 27,0%
  • 100-119kg

Stemmen: 85 21,1%
  • 120-139 kg

Stemmen: 48 11,9%
  • 140-159 kg

Stemmen: 27 6,7%
  • 160-199 kg

Stemmen: 11 2,7%
  • 200 + kg

Stemmen: 17 4,2%

• Totaal stemmers
    403
Druk ongeveer rond de 100 kg. Heb het de laatste tijd wel stuk moeilijker met deze oefening vroeger zat ik aan 120 kg. Waarschijnlijk door mijn cut denk ik? Maar stel mij toch de vraag bij de rest van borst oefening heb ik weinig of geen verlies op kracht. Mss enige tips?
yeah verminderen van carbs suckt je kracht weg :(

Eigenlijk train ik in 1 van de hoger aangeschreven hardcore gym's in België, zeker niet door de infrastructuur die ze daar hebben, maar wel omdat er redelijk wat competitiebodybuilders naar daar komen (of naar daar gehaald worden). Bij iedere wedstrijd doen er van mijn gym toch altijd wel een tiental bodybuilders mee in verschillende klassen en er zijn enkele vaste waarden die keer op keer die klasse winnen. Daarom dat ik ook zo verbaasd ben omdat ik zelfs deze mensen niet met zoveel gewicht zie trainen. Ik beweer zeker niet dat ze het niet zouden kunnen, maar ik heb ze het in ieder geval nog niet zien doen.

De "echte mannen" periodiseren en zullen inderdaad zelden hun maximum doen. Vandaar dat je ze mssn niet zo veel gewicht ziet duwen. Hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt... ik periodiseer ook en ik zit toch nog vrij vaak vrij grote gewichten te benchen. Mja, heb onlangs ook een relatief grote kerel (5 koppen groter en twee koeien breder als ik) 100kg met evenveel moeite zien benchen als ik, het air muscle syndrome :D

hmmm... mn echte 1RM weet ik nu niet, maar zal vermoedelijk rond de 170 liggen. Heb afgelopen zondag 10x140 gedaan, dus dat is niet geheel onwaarschijnlijk.

Zo rond de 110.

Uhm, nu net (2 weken) na mn rugblessure druk ik 10 x 115KG, dit was 10x 125KG, dus waarschijnlijk is mn 1RM nu rond de 130KG, dit was 140KG (soms 150KG).
Ik piek niet vaak, houdt meer van setjes.

Vorig jaar drukte ik op een wedstrijdje in de sportschool 137,5.
Zal nu rond de 140 en 145 zitten gok ik, nog niet geprobeerd.

Een nette bankdruk met mijn voetjes omhoog en rustig de stang laten terug zakken is 150 kilo. Wanneer de benen op de grond gaan en de stang op mijn borst laat stuiten dan wordt het een ander verhaal. Zo druk ik nooit dus kan ook niet zeggen wat ik dan druk...

95 kg als 1 RM gehaald vorige week... ik had een moeilijke tijd om m'n vorige plateau te breken maar het is dus wel gelukt. Niet een van m'n favo oefeningen trouwens, ik kan gewoon niet zo psyched raken over de bench press (wat ik wel met squats en deadlifts heb).

18 jaar / 76 kg / 176 cm.

Een nette bankdruk met mijn voetjes omhoog en rustig de stang laten terug zakken is 150 kilo. Wanneer de benen op de grond gaan en de stang op mijn borst laat stuiten dan wordt het een ander verhaal. Zo druk ik nooit dus kan ook niet zeggen wat ik dan druk...

Je kan ook gewoon je voeten op de grond houden en niet stuiten hoor ???

Ik ben 9maanden terug begonnen met trainen. Toen was het zo'n 30kg dat ik bankdrukte, ondertss is dat 8*90kg geworden...

Greetz

Ceke

Ben ik de enigste die vind dat je bij een nette bankdruk ook gewoon je voeten op de grond hebt. Vind het er altijd erg gevaalrijk uit zien om je benen in de lucht te houden.

Ben ik de enigste die vind dat je bij een nette bankdruk ook gewoon je voeten op de grond hebt. Vind het er altijd erg gevaalrijk uit zien om je benen in de lucht te houden.

Haha ik wou net zeggen, wat heb je eraan?
Ik had het 1x geprobeert, ik kan je zeggen dat je dan niet echt stabiel ligt.

One of my favorite true stories is that this powerlifter in the gym was working out and he was repping double his bodyweight on the bench.

This guy approached him and said "Yeah, that's a lot of weight but how much could you do if your back was flat on the bench, you kept your elbows flared out, you brought the bar up high on your chest and you bent your knees and crossed your feet up off the ground?"

"I dunno" replied the powerlifter "why would I wanna bench like an a**hole?"

;)

Haha ik wou net zeggen, wat heb je eraan?
Ik had het 1x geprobeert, ik kan je zeggen dat je dan niet echt stabiel ligt.

Ik bench 20 kilo minder als ik m'n voeten op de grond hou, ik weet niet precies waar dit aan ligt maar het lijkt erop dat ik dan meer druk vanuit m'n rug kan zetten ofzo. Wat balans betreft is het soms welleens oppassen ja.

Wat het belang ervan is geen idee, maar wil best antwoord geven. Ik doe 4 setjes van 8 herhalingen met bankdrukken, de eerste set doe ik 100kg en de rest 120-130kg. Wat mijn max. is geen idee, vind ik ook niet interessant. Bij squat doe ik ook 4 setjes van 8 herhalingen. Ik begin met 100kg en ik eindig met 140kg.
P.s:
- Squat wissel ik af met liggende leg curl (voor hamstrings).
- Bankdrukken wissel ik af met chinnen (voor rug).
- Ik let goed op de juiste uitvoering, ik plaats ik mijn voeten op het bankje, kan ik niks smokkelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik top eigenlijk ook nooit. maand of 2 geleden toevallig keertje 160 gepakt en die ging vrij makkelijk. Op m'n zwaarts 8 x 150 zonder iemand aan de stang maar dat red ik nu nooit meer.

1rm max heb ik nooit getest omdat ik dit persoonlijk onzin vind. Persoonlijk vind ik dat ego trainen. Als mensen mij een goede reden kunnen geven om je 1rm te trainen zou ik die graag horen

Rest pause training. 8 sets van 1 herhaling met 10 sec. rust tussen elke set (of herhaling). Ben er zelf destijds goed op vooruit gegaan in kracht.

Dus jullie beweren dat zonder hulp met 10 herhalingen 25kg aan iedere kant bij een Smith Machine slecht is??? Indien dat het geval is denk ik toch dat ik en een andere wereld leef dan jullie. Misschien dat de zwaartekracht in Nederland dan veel minder werkt ofzo ??? Ik kan er in ieder geval niet aan uit.

Bij eender welke Pec Deck machine kan ik het maximum nemen, dus zo slecht zal mijn borst toch niet zijn, of zijn jullie ook van mening dat eender wie van op straat dit kan?

Ik train nog maar 6de week en duw al 55, machinepress wel omdat ik altijd alleen train en het maximum wil halen zonder een bar op mijn kop te krijgen. Maar aangezien bij smithpress geen zware bar heeft zal het ongeveer het zelfde zijn als jou 2*25. Dus jij leeft in de verkeerde wereld vriend :) EN ik woon in belgie :D

Pff alweer een "hoeveel .... je topic". Zijn er al 30 van geweest.

Ikzelf piek niet vaak, en heb al een tijd niet meer plat gebankdrukt. Laatste keer drukte ik 5*150 helemaal zelf, de 6e rep had ik een klein beetje hulp nodig. Gewoon gecontroleerd laten zakken, borst aanraken en weer omhoog.

@jp79: Je praat nu net alsof iedereen die een hogere bank heeft dan jou de barbell op z'n borst laat stuiteren en cheat als een mother****er. Waarom zou je trouwens je voeten omhoog doen? Sowieso is dat gevaarlijker voor je rug, en bij wedstrijden wordt dit nooit gedaan.

Terug
Naar boven