Fitness Seller

Wat is god?

Jij doet het zeker voornamelijk voor GRATIS medicijnen ? :D

daarvoor zijn we verzekerd.

geloof = betalen met tijd = tijd is geld = geld is disney kaartje = geloof = disney

Zo makkelijk he links leggen
schizofreen?
:roflol:

geld is niet het belangrijkste op deze wereld, het is alleen handig als je het hebt.

Ik betaal liever eenmalig dan dat ik me hele leven volgens regel moet leven, regels zijn er al genoeg buiten het geloof.

de meeste regels in het geloof zijn al verankerd in de wet, dus niets nieuws onder de zon!
:p

Een grote humorist?

Yeah!

Ik blijf liever op het niveau hangen waar gelovigen al ver over heen zitten.

Duivel > God ?

nee toch ? Dus God laat de duivel zijn gang gaan.

Hoe je het wend of keert, God bepaalt wat er hier gebeurt en wat niet, dus is hij voor alles verantwoordelijk.

Strijdvraag, daar begon het mee, tenminste dat zegt de bijbel. Lekker makkelijk om iemand de schuld te geven, is nog altijd de mens die het zelf doet. Of geef je hem ook de schuld dat je derde been maar 3 cm groot is?(voorbeeldje he)

Strijdvraag, daar begon het mee, tenminste dat zegt de bijbel. Lekker makkelijk om iemand de schuld te geven, is nog altijd de mens die het zelf doet. Of geef je hem ook de schuld dat je derde been maar 3 cm groot is?(voorbeeldje he)

Wat is strijdvraag ?

Als god het wou, kon de mens niets slechts doen. En niet alle drama's zijn door toedoen van de mens. Denk maar aan natuurrampen.

Zeg gewoon wat god niet almachtig is. Dat zei m'n christenleerkracht ook. Hij kwam er goed vanaf...

God is een woord dat geen betekenis kent. Het is een meningloze 'comfort of speach' en helemaal niets kan tot op heden enige waarde toekennen aan het begrip.

'God houdt van ons allen'; een uitspraak gelijk aan 'mijn muiswiel haat de kat van de buren'. Zolang enige entiteit niet onmiskenbaar enkele noodzakelijke eigenschappen bezit, kan er onmogelijk iets dergelijks aan worden toegedicht.

Nonsens, een dergelijke vraag is voor de gelovigen, zij die zich zodanig positioneren in het leven dat ze niet meer in staat zijn hier enige betekenisvolle uitspraken over te doen.

Zinloze vraag dus die ons, buitenstaanders, wordt opgedrongen door onfortuinlijke zielen besmet met deze geestbeperkende opvattingen.

Wat is strijdvraag ?

Als god het wou, kon de mens niets slechts doen. En niet alle drama's zijn door toedoen van de mens. Denk maar aan natuurrampen.

Zeg gewoon wat god niet almachtig is. Dat zei m'n christenleerkracht ook. Hij kwam er goed vanaf...

Ik hoef dat niet te zeggen, omdat ik niet gelovig ben, maar er wel een beetje verstand van heb;). Maar de strijdvraag is het begin van het verval van de mens. Adam en eva en de slang, dat gedoe, dat is de strijdvraag.(in het begin van de bijbel staat het gewoon)

De mens heeft zijn eigen wil en kan dus zijn eigen keuzes maken. Kortom de mens verdoet het toch echt allemaal zelf.

En die leraar, waar kwam hij goed vanaf?:cool:

Ik hoef dat niet te zeggen, omdat ik niet gelovig ben, maar er wel een beetje verstand van heb;). Maar de strijdvraag is het begin van het verval van de mens. Adam en eva en de slang, dat gedoe, dat is de strijdvraag.(in het begin van de bijbel staat het gewoon)

De mens heeft zijn eigen wil en kan dus zijn eigen keuzes maken. Kortom de mens verdoet het toch echt allemaal zelf.

En die leraar, waar kwam hij goed vanaf?:cool:

God kan op verschillende manieren interventeren. Zo kon Hij de appel niet aanlokkelijk maken door Adam.

Mijn godsdienstleraar zei dat God niet almachtig was. Hij ziet niet alles. Hij kan niet iedereen beschermen.

God kan op verschillende manieren interventeren. Zo kon Hij de appel niet aanlokkelijk maken door Adam.

Mijn godsdienstleraar zei dat God niet almachtig was. Hij ziet niet alles. Hij kan niet iedereen beschermen.

Je gaat voorbij aan de strijdvraag, door de "duivel" gevraagd, de mens zou God niet dienen uit eigen wil, maar omdat hij zo gecreeerd is ofzo. Maar om de duivel het "ongelijk" te laten inzien, zou hij de mens de keuze geven om hem te dienen of niet. Vandaar dat adam en eva, na de appel te hebben gegeten, toch het paradijs zijn uitgegooid en dus de hedendaagse onvolmaakte mens is "geboren". Het zou een megagoed script zijn voor een film eigenlijk, als het niet zo een beladen onderwerp is voor velen.

En godsdienstleraren op een middelbare school zijn een aanfluiting van hun eigen geloof, inhoudelijk zijn die mensen van een laag niveau. Meeste van de leraren weten niet eens wat er in de bijbel staat en die lessen gaan over de meest rare onzinnige dingen. Redelijk vaak discussies met die mensen gehad, het zijn meer mensen die leraar zijn geworden zonder een vak te kunnen kiezen.

Terug
Naar boven