MuscleMeat

Wat is god?

??????

je lichaam blijft hier achter, dat is slechts een omhulsel, je ziel gaat de hemel of hel binnen
;)

We zijn 1 grote hoop zenuwen, er is al duidelijk uitgelegd hoe de mens in mekaar zit (al op de middelbare school) dus no way dat er een ziel is, wat een onzin.

??????

je lichaam blijft hier achter, dat is slechts een omhulsel, je ziel gaat de hemel of hel binnen
;)

Ziel ? , wie heeft bewezen dat je een ziel hebt ?

Ik ben ervan overtuigd dat je alles waarneemt met je hersenen en als je hersendood bent houd het dus op.

Vind het altijd tof om te lezen dat als iemand sterft, dat het dan god zijn schuld is, zou zeggen verdiep je eens in de materie. Mensen die dat zeggen kennen de bijbel dan niet eens.

En wat als god altijd zou ingrijpen op aarde, dan kan de VS al zijn atoombommen op Rusland schieten en 5 minuten daarna heeft god alweer alles rechtgezet? Er is maar een probleem op deze aarde, de mens en alles wat hij doet.

Of hij kan ons van eerste keer ons vreedzaam maken. Dan hoeven de bommen ook niet...

nou bedankt voor de aardige woorden hoor klusmier :rolleyes:

ik kan trots op mezelf zijn dat ik niet als een gehersenspoelde debiel rondloop met een bord voor zijn kop ;)

en daar ben ik tevreden mee
jij bent tevreden met god en dat vind ik ook prima :sukkeltje:

Haha, wat moeten we met die link ? Is dat je bewijs ?

Het begrip ziel wordt doorheen de geschiedenis en in vele culturen op heel uiteenlopende manieren ingevuld of gedefinieerd. Wetenschappelijk gezien kan het bestaan van de ziel (als een feitelijke entiteit) niet worden aangetoond. De wetenschap richt zich immers op verschijnselen die verifieerbaar en falsifieerbaar zijn, of die daar op rationele gronden uit afleidbaar zijn. Het zielsbegrip als term of idee kan daarentegen wel wetenschappelijk worden benaderd, namelijk (descriptief) vanuit historisch-kritisch of linguïstisch perspectief. Door de vooruitgang in de natuur-, mens- en cultuurwetenschappen — in het bijzonder in de psychologie, de genetica en de neurowetenschappen — is in de wetenschap het idee van een ziel stilaan in onbruik geraakt en als een overbodige hypothese beschouwd: er bleek steeds een betere verklaring voor die fenomenen die ooit aan een ziel werden toegeschreven. Heden wordt de ziel er beschouwd als een louter cultureel, associatief en een gevoelsmatig bepaald begrip, wat de divergente betekenissen ervan verklaart die intercultureel tot uiting zijn gekomen. [1][2]

Haha, wat moeten we met die link ? Is dat je bewijs ?

Het is simpel, hemel en hel zijn een fabeltje dat verzonnen is door het christendom om simpelweg zieltjes te winnen. Zij hebben dit gewoonweg zelf verzonnen net zoals de paus een vies mannetje is.

:roflol:

ik weet genoeg...............

Sja gelukkig woon ik er alleen maar, Amsterdam geboren:cool::cool: en locatie USA meest hypocriete en schijnheilige mensjes ter wereld. Maar dat past bij de paus, beetje eigen scrollen schrijven en zoveel geld hebben dat het niet meer normaal is. Laten we het maar niet over het zegenen van de wapens hebben in alle oorlogen die er zijn.

Sja gelukkig woon ik er alleen maar, Amsterdam geboren:cool::cool: en locatie USA meest hypocriete en schijnheilige mensjes ter wereld. Maar dat past bij de paus, beetje eigen scrollen schrijven en zoveel geld hebben dat het niet meer normaal is. Laten we het maar niet over het zegenen van de wapens hebben in alle oorlogen die er zijn.

..............gelukkig ben ik hier alleen maar op vakantie........
:D

Terug
Naar boven