MuscleMeat

Wat is god?

God kunnen we in ieder geval de schuld niet geven, dat sheelt. Maar mensen de schuld geven voor hun eigen dood terwijl ze amper wat aan hun situatie kunnen doen is wel erg brutaal. Laten we voortaan allemaal gezellig op een veilige plek gaan wonen, wordt wel druk dan in die landen die het meest veilig zijn.

brutale mensen hebben dan ook de halve wereld!
;):D

mensen houden ervan om iets of iemand, buiten zichzelf ergens van de schuld te geven..............ik keer dat om!
;)

Jij keert het zo om dat je de mensen zelf de schuld geeft. God is dus te laf om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen en sommige gelovigen zijn te verblind om te zien dat de aarde zelf bepaalt wanneer er rampspoed plaatsvind. Daar heeft niemand schuld aan, blame it on the boogie.

Jij keert het zo om dat je de mensen zelf de schuld geeft. God is dus te laf om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen en sommige gelovigen zijn te verblind om te zien dat de aarde zelf bepaalt wanneer er rampspoed plaatsvind. Daar heeft niemand schuld aan, blame it on the boogie.

wie ga je dan de schuld geven van mensen die door een ongeluk zijn gestorven of aan een ziekte, terwijl hun niets valt/viel te verwijten?
???

niemand?

waarom blijven we dan doorpraten over een schuldvraag, of schuldige?
;)

Blame yourself for being wrong...............look in the mirror!
:D

de mens heeft een eigen wil, dus als je wilt wonen op potentieel gevaarlijke plekken, waarom moet je dan een ander er de schuld van geven als het misgaat?
:rolleyes:

wie ga je dan de schuld geven van mensen die door een ongeluk zijn gestorven of aan een ziekte, terwijl hun niets valt/viel te verwijten?
???

niemand?

waarom blijven we dan doorpraten over een schuldvraag, of schuldige?
;)

Er hoeft niemand de schuld te worden gegeven, alleen maak je het er nu zo van dat degenen die omkomen zelf schuldig zijn. Beetje kromme beredenering.

god is iemand die zeer licht is want hij zakt niet door zen wolk, ook moet hij hem dringend scheren...

Er hoeft niemand de schuld te worden gegeven, alleen maak je het er nu zo van dat degenen die omkomen zelf schuldig zijn. Beetje kromme beredenering.

niet helemaal, ik wijs er alleen op dat God de schuld geven van al het foute/kwade, juist een slappe beredenering is!
;)

niet helemaal, ik wijs er alleen op dat God de schuld geven van al het foute/kwade, juist een slappe beredenering is!
;)

ja daar is de duivel dan weer voor uitgevonden he, god is almachtig zolang het goed is, anders is het het werk van de duivel of van de mensen zelf want we hebben het recht gekregen om onze eigen keuzes te maken... mooie god...

als er je iets goeds overkomt hebt je geluk of heb je het bereikt door inzet, overkomt je iets slecht heb je pech of doe je er niets of niet genoeg voor, waarom de nood om in een supernatuurlijke entiteit of wezen te geloven, ga toch eens op feiten voor ipv op fabeltjes...

De link zegt niet zoveel over god's sadisme in zijn geheel, ik kan ontelbaar veel voorbeelden geven.

Verder

'Rif brak tsunami'
Volgens onderzoeker Doug Masson van het Oceanisch Centrum van de universiteit van Southampton, kan zelfs het beste kustbeheer niet garanderen dant er door een tsunami geen slachtoffers vallen, maar een goed kustbeheer kan zeker levens sparen.

1 slachtoffer is al genoeg eigenlijk voor mij. Al kost het maar 1 leven, dat toont aan dat god een ziek wezen is.

1 slachtoffer is al genoeg eigenlijk voor mij. Al kost het maar 1 leven, dat toont aan dat god een ziek wezen is.

inderdaad, maar als je in god gelooft geloof je in de hemel, en daar is het beter dan hier, dusja... dan zou je denken, alle religieuze mensen gaan massaal zelfmoord plegen om in het paradijs te komen, maken ze van zelfmoord een zonde :rolleyes:

Ze hebben ook op alles een antwoord dat totaal niet te checken is hé. Het loopt altijd dood met : "het hoort allemaal bij zijn plan" of "god's wegen zijn ondoorgrondelijk".

Allemaal slinkse tactieken.

inderdaad, maar als je in god gelooft geloof je in de hemel, en daar is het beter dan hier, dusja... dan zou je denken, alle religieuze mensen gaan massaal zelfmoord plegen om in het paradijs te komen, maken ze van zelfmoord een zonde :rolleyes:

Hehe, als je gelooft geloof je in de hemel, lol.

De link zegt niet zoveel over god's sadisme in zijn geheel, ik kan ontelbaar veel voorbeelden geven.

Gaat ook niet over sadisme, gaat over het feit dat de mensheid het zelf doet. Er is 1 slachtoffer geweest door god, zijn zoon, in zekere zin, dus redelijk ziek.:D

ja daar is de duivel dan weer voor uitgevonden he, god is almachtig zolang het goed is, anders is het het werk van de duivel of van de mensen zelf want we hebben het recht gekregen om onze eigen keuzes te maken... mooie god...

Heb liever een god die mij, een eigen wil geeft, dan een schaap die niks kan kiezen, zou een leuk leven zijn. Alleen de mens is zwak, dat is toch echt een feit.:cool:

als er je iets goeds overkomt hebt je geluk of heb je het bereikt door inzet, overkomt je iets slecht heb je pech of doe je er niets of niet genoeg voor, waarom de nood om in een supernatuurlijke entiteit of wezen te geloven, ga toch eens op feiten voor ipv op fabeltjes...

Dit heeft dan ook niks met god te maken, de mensen die dat wel zeggen, zijn mafkezen eerste klas en kennen de bijbel niet eens.

Neen, want hoe goed de koraalriffen de tsunami's ook tegenhouden, ze kunnen niet voor 100% bescherming bieden. Weet je precies in welke streken ze behoorden ? Ben benieuwd naar de dodental daar.
Dodentallen zijn er wel, met of zonder koraalriffen, dus niet geheel de verantwoordelijkheid van de mens.

Heb liever een god die mij, een eigen wil geeft, dan een schaap die niks kan kiezen, zou een leuk leven zijn. Alleen de mens is zwak, dat is toch echt een feit.:cool:

ga eens na, waarom heeft god ons een eigen wil gegeven? waarom zijn er zoveel mensen met ****ed up gedachten en manieren als we echt gemaakt zijn door een supernatuurlijk onfeilbaar alleswetend wezen (die overigens adam niet kon vinden... haha)? zou god ons niet perfect maken als hij zelf onfeilbaar en alleswetend is? dan zou hij toch ook weten dat het mis zou gaan als we een eigen wil krijgen?

of zeg je nu gewoon dat hij een kl***zak is en denkt, ik ga eens wat mensen leed bezorgen door ze een eigen wil te geven want ze zijn te zwak om dat goed te gebruiken? waarom is hij doorgegaan met zijn creatie als hij wist dat het ging mislukken? of heeft hij ons een eigen wil gegeven en ons dan in de steek gelaten? in dat geval hoeven we hem helemaal niet meer te aanbidden, of misschien het meest waarschijnlijke van alle argumenten, god bestaat gewoon niet :eek:

dus als jij de fout ingaat of sterft, zijn je ouders ziek en/of sadistisch? ( omdat ze het niet voorkomen hebben)
:rolleyes::D

Hehe, als je gelooft geloof je in de hemel, lol.

Gaat ook niet over sadisme, gaat over het feit dat de mensheid het zelf doet. Er is 1 slachtoffer geweest door god, zijn zoon, in zekere zin, dus redelijk ziek.:D

God heeft zijn enige zoon op aarde laten komen en laten sterven ( om onze zonden weg te nemen)!

en dan nog disrespectvol over God praten? ik ken geen mens die zover durft te gaan uit naastenliefde!
;)

Geen bewijs dat god bestaat, geen bewijs dat Jezus bestaan heeft. Eigenlijk was deze thread al overbodig voordat hij geplaatst werd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven