Bijbel is overtuigend bewijs genoeg!Geen bewijs dat god bestaat, geen bewijs dat Jezus bestaan heeft. Eigenlijk was deze thead al overbodig voordat hij geplaatst werd.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bijbel is overtuigend bewijs genoeg!Geen bewijs dat god bestaat, geen bewijs dat Jezus bestaan heeft. Eigenlijk was deze thead al overbodig voordat hij geplaatst werd.

Wat wil je zien, foto en video materiaal? Er zijn genoeg aanwijzingen dat Jezus heeft bestaan.Geen bewijs dat god bestaat, geen bewijs dat Jezus bestaan heeft. Eigenlijk was deze thead al overbodig voordat hij geplaatst werd.
Volgens de bijbel wil hij aantonen dat de mens wil in hem gelooft ondanks alles wat er gebeurt, God heerst ook niet over deze wereld, maar de duivel. Hij grijpt in op een tijd die hij heeft vastgesteld, zo staat het ongeveer geschreven.
Over natuurrampen simpel, overbevolking, ross alles weg wat in de buurt staat want de mens moet uitbreiden, de natuur grijpt in en mensen gaan huilen. Bijvoorbeeld, haal alle bomen op een berg weg en er komen modderstromen, haal al het oerwoud weg en breng het ecologisch systeem in de war. Het is simpel de mens brengt de natuur van slag en de natuur grijpt in om het te herstellen, althans probeert dat. Niet alle rampen komen door mensen, maar we dragen zeer zeker bij. Het lijkt me simpel, je gaat niet naast een berg wonen waar rook en lava uitkomt. Net zomin je naast schiphol gaat wonen en je opeens gaat klagen over geluidsoverlast.![]()
Nee het is een logisch iets, als je naast schiphol gaat wonen, dan weet je dat er vliegtuigen gaan komen. En je weet dat een luchthaven vast zal gaan groeien, dus als je daar gaat wonen, live with the consequences.
De mens is niet verantwoordelijk voor het verdwijnen van de natuur? De mens heeft zeker dan ook geen overdreven drang om alles maar te claimen. Of de drang om alles voor geld te doen, zolang die ene persoon, rijk wordt? Kijk naar die apen in indonesie, vroeger hadden ze mss wel 500duizend hectare, nu nog maar 2 hectare om in te leven. Dat heeft zeker niks met de mens te maken? Kortom de natuur wordt uit balans gebracht en daar is de mens de oorzaak van en dus zullen er meer en meer rampen komen. En omdat de natuurlijke barriere verdwenen is zullen die rampen alleen maar erger worden. Bijvoorbeeld als Nederland zijn duinen weghaalt, vanwege economische redenen of wat dan ook, en er komt een tsunami uit het niets opzetten. Is dan de mens niet zelf verantwoordelijk voor de extreme gevolgen? Want als die er wel waren geweest was er niks aan de hand geweest.

Wat wil je zien, foto en video materiaal? Er zijn genoeg aanwijzingen dat Jezus heeft bestaan.
God heeft zijn enige zoon op aarde laten komen en laten sterven ( om onze zonden weg te nemen)!
en dan nog disrespectvol over God praten? ik ken geen mens die zover durft te gaan uit naastenliefde!
![]()

m.a.w.: hij bepaalt de uiteindelijke situatie wel. Op een tijd die hij heeft vastgesteld.
Maar in deze tekst zit, zo mag ik hopen, niet meer dan een metafoor.
Yup en yup, de mens is net een plaagDe mens is een onderdeel van de natuur. We zijn er niet los van te zien. Al zijn we dat wel gaan doen, blijkens je post.

we vernken alles wat we aanraken.Nee, onze duinen gaan aan een Tsunami erg weinig doen vrees ik. Ik denk dat ze tot in de Achterhoek schelpen kunnen vinden. Maar goed
De mensheid (van 'de mens' is dat niet te zeggen imo) is idd verantwoordelijk voor bepaalde natuurlijke verschijnselen. Maar niet voor de gevolgen van een tsunami. Ik denk dat dat een veel te simplistische kijk is op de gebeurtenis. (gezien bijv. de ontstaansgeschiedenis van de bevolking van een bepaalde regio) In hoeverre is de mens verantwoordelijk voor de tsunami? In hoeverre was het Duitse volk verantwoordelijk voor Nazi Duitsland? Als de mens verantwoordelijk is, is het grootste deel, wellicht alle, iig ontoerekeningsvatbaar.
De vraag is ook nog in hoeverre de vergelijking tussen Nederland en de (arme) door tsunami's getroffen gebieden opgaat.
ga eens na, waarom heeft god ons een eigen wil gegeven? waarom zijn er zoveel mensen met ****ed up gedachten en manieren als we echt gemaakt zijn door een supernatuurlijk onfeilbaar alleswetend wezen (die overigens adam niet kon vinden... haha)? zou god ons niet perfect maken als hij zelf onfeilbaar en alleswetend is? dan zou hij toch ook weten dat het mis zou gaan als we een eigen wil krijgen?
of zeg je nu gewoon dat hij een kl***zak is en denkt, ik ga eens wat mensen leed bezorgen door ze een eigen wil te geven want ze zijn te zwak om dat goed te gebruiken? waarom is hij doorgegaan met zijn creatie als hij wist dat het ging mislukken? of heeft hij ons een eigen wil gegeven en ons dan in de steek gelaten? in dat geval hoeven we hem helemaal niet meer te aanbidden, of misschien het meest waarschijnlijke van alle argumenten, god bestaat gewoon niet![]()

Wat wil je zien, foto en video materiaal? Er zijn genoeg aanwijzingen dat Jezus heeft bestaan.
als je de bijbel beetje kent, dan weet je dat hij zijn handen van de wereld heeft weggehaald, de duivel is de heerser van deze wereld.
Yup en yup, de mens is net een plaagwe vernken alles wat we aanraken.

Oke, de mens is niet verantwoordelijk voor het ontstaan van een tsunami, maar wel voor de extremere gevolgen.
Nazi duitsland, hehe wie deed er niks toen Hitler al aan zijn opmars begon, niemand greep in toen hij al begon, ze keken allemaal ff een andere richting op. De mens heeft blijkbaar een "leider" nodig omdat ze zelf te zwak is, daar heeft Hitler mooi op in gespeeld in Duitsland.
En de tsunami golf, hoe hoog was die eigenlijk? 50 meter? of iets van 3 meter?
Op basis van de bijbel zou ik niet zonder meer van een deisme uitgaan eigenlijk. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarin god direct ingrijpt in de wereld, na deze geschapen te hebben

Ik vraag me zelf af in hoeverre de 'extremere gevolgen', zoals je ze noemt voor de verantwoording van 'de mens' liggen. Sure, we hebben hellingen ontbost en allerlei andere nare dingen. Maar hoe bewust is dat gebeurt? En waarom is het gebeurt? Is de mens daarin vrij? Of is het een dier dat, net als ieder ander dier, onder sterke invloed van zijn omgeving staat en daarbij gewoon vooral niet dood wil en de drang tot voortplanten heeft?
(en ook: Is onwetendheid altijd laakbaar?)
Een tsunamigolf kan naar mijn weten toch wel een metertje of 25-30 hoog worden. (ook minder natuurlijk).
En in indonesie was die golf iig geen 25 meter. Mja die dingen zullen vaker gaan gebeuren iig, net als cyclonen etc. Natuur is zwaar in onbalans, kijk maar naar de verandering van de atlantische golfstromingen.Ja kunnen ze ook zeker, maar of die op land aankomen geen ideeEn in indonesie was die golf iig geen 25 meter. Mja die dingen zullen vaker gaan gebeuren iig, net als cyclonen etc. Natuur is zwaar in onbalans, kijk maar naar de verandering van de atlantische golfstromingen.

waarom doet god hier niets aan? vrij wil zeker? maar hij is toch zo vergevingsgezind? en hij is toch de liefde zelf? waarom zoveel mensen in problemen laten komen die overigens moeten boeten voor anderen hun daden aangezien het grootste deel arme mensen zijn die echt slachtoffer worden van natuurrampen, en die ontbossing ed gebeurt door het kapitaal, als we gestraft worden waarom blijven de schuldigen buiten schot? ongeloofelijk sommige mensen hier, straks begin ik het vooroordeel over BB'ers nog te geloven, allemaal domme kloten![]()
(kortom het is niet mijn mening) Reden waarom ik dat doe, omdat ik veel gelovigen om me heen heb, en dus net als jij altijd de andere kant mag verdedigen etc. Nu is het een keer andersom, kijken of ik wat geleerd heb van die gelovigen.
. Kortom god straft wel, maar niet hier op aarde.
dus als jij de fout ingaat of sterft, zijn je ouders ziek en/of sadistisch? ( omdat ze het niet voorkomen hebben)
![]()

problemen met het respecteren van andermans mening?
ik had het je graag nog duidelijker gemakt, maar dan moet ik het erin rammen...............en dat is mishandeling, dus daar begin ik niet aan!
![]()
Zoals al eerder vermeld de strijdvraag, daarom doet hij er niks aan. God heerst niet over deze wereld, maar de duivel. Hij geeft de mensen de kans om zijn zijde te kiezen en if so dan zal hij je helpen, niet op deze wereld, maar paradijs of hemel of wat dan ook, hangt van geloof af. Mensen die geen kans hebben gehad om zijn zijde te kiezen, dus bijvoorbeeld dood zijn gegaan voordat zij "kennis met zijn leer" konden krijgen, krijgen een wederopstanding of zoiets. Kortom god straft wel, maar niet hier op aarde.

is dit niet absurdJa dus. Sint Nicolaas heeft ook bestaan. Kijk wat voor een draai daar aan gegeven is. Jezus heeft bestaan ja. Jammer dat de rest van het bagger verhaal erachter verzonnen is uit ontwetendheid. Een verklaring voor...een antwoord op een vraag waar ze het antwoord niet op wisten![]()