AndroidHealthClinic

Wat is god?

Jezus heeft bestaan en deed ook aan bodybuilding!!!!!

Het bewijs:

BuffJesus1-1.jpg

Edit: de bewijzen stapelen zich op:

388155696_c326cd2fc5.jpg

ik snap gewoon niet als god echt niets meer beslist over wat hier gebeurt op aarde dat mensen het nog nodig vinden om hem te aanbidden

en als jezus gestorven is voor onze zonden, waarom is er dan een hel?

Er is geen hel, verzinsel van de paus/katholieke kerk, staat volgens mij ook niet eens in de bijbel, alhoewel het vagevuur, maar als ze dat als hel interpeteren, dan zijn ze nog dommer dan ik dacht.

De duivel is een afvallige engel geweest, die de strijd met god aan wilde/wilt gaan.(iets in die geest:)) Voor de rest geen idee, zou je aan een gelovige moeten vragen.

Het leuke is, dat als je als middenstaander ofwel atheist, kan lachen om hoeveel gezeik er over religie is.

Ik geloof niks, tenzij er bewijs is, en als er geen goed bewijs is, is het gewoon niet zo. Tenzij het bewezen kan worden en dan geloof ik het uiteraard wel :o

Grappig dat ik in de hele basisschool tijd christelijk ben opgevoed maar er niet veel meer van weet.

Ik geloof niks, tenzij er bewijs is, en als er geen goed bewijs is, is het gewoon niet zo. Tenzij het bewezen kan worden en dan geloof ik het uiteraard wel :o

Dat is ook het hele verschil, de gelovigen hebben geen concreet bewijs nodig, zoals de wetenschap dat claimt te hebben etc. Daarom is het ook een geloof, staat ook in de bijbel een tekst ofzo, die goed hierop aansluit. Dat mensen die geloven ergens in zonder dat te zien, terwijl veel mensen juist eerst iets moeten zien voor ze geloven.(zoiets:rolleyes:)

De ironie aan de ene kant is wel, dat wij wel alles geloven, inzekere mate, wat de media ons voorschoteld. Echter dit is vaak ook veel larie, maar ja, dat geloven de mensen dan weer wel.

Daar heb je zeker een punt.
En dat bedoelde ik ook te zeggen!

Hoewel dat met de media, ja dat is waar, hoewel niet iedereen het gelooft, maar de massa wel. Grappig eigenlijk als je er zo over nadenkt.

Nee niet iedereen gelooft de media, gelukkig niet. :thumb: Sja de mens is een raar wezen, altijd op zoek naar vragen waar geen antwoorden op zijn.

Laatst bewerkt:
Waarom willen mensen geloven ? Wat is hun reden ? Of word dit er gewoon met de paplepel ingegoten ? Manipulatie ?

Geen idee, waarom geloofde de hele wereld dat Irak massa vernietigingswapens had of wat dan ook. De mens heeft altijd een drang om zich aan iets vast te klampen. Zijn genoeg mensen die het uit vrije wil doen, of dat het een overtuiging is waar zijn het eens mee zijn.
Misschien is het wel ontsnappen aan deze wereld? Hopen op een beter leven in een andere wereld, weet ik het.

Waarom is de mens op zoek naar eeuwig leven? Is een soortgelijke vraag, men probeert dat al lang te bewerkstelligen.

dit is god

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er is geen hel, verzinsel van de paus/katholieke kerk, staat volgens mij ook niet eens in de bijbel, alhoewel het vagevuur, maar als ze dat als hel interpeteren, dan zijn ze nog dommer dan ik dacht.

De duivel is een afvallige engel geweest, die de strijd met god aan wilde/wilt gaan.(iets in die geest:)) Voor de rest geen idee, zou je aan een gelovige moeten vragen.

Jezus heeft het idee zelf ingebracht. (de worm die niet sterft e.d., eeuwigdurend vuur) Zo lezen we in Marcus 9, vers 43 t/m 48: (KJV)

43. And if thy hand offend thee, cut it off: it is better for thee to enter into life maimed, than having two hands to go into hell, into the fire that never shall be quenched:

44. Where their worm dieth not, and the fire is not quenched.

45. And if thy foot offend thee, cut it off: it is better for thee to enter halt into life, than having two feet to be cast into hell, into the fire that never shall be quenched:

46. Where their worm dieth not, and the fire is not quenched

47. And if thine eye offend thee, pluck it out: it is better for thee to enter into the kingdom of God with one eye, than having two eyes to be cast into hell fire:

48. Where their worm dieth not, and the fire is not quenched.

We heb dus een hel, eeuwigdurend vuur en veel pijn. Iig een plek waar je heel wat voor over hebt om er NIET te zijn.

Dat is ook het hele verschil, de gelovigen hebben geen concreet bewijs nodig, zoals de wetenschap dat claimt te hebben etc. Daarom is het ook een geloof, staat ook in de bijbel een tekst ofzo, die goed hierop aansluit. Dat mensen die geloven ergens in zonder dat te zien, terwijl veel mensen juist eerst iets moeten zien voor ze geloven.(zoiets:rolleyes:)

De ironie aan de ene kant is wel, dat wij wel alles geloven, inzekere mate, wat de media ons voorschoteld. Echter dit is vaak ook veel larie, maar ja, dat geloven de mensen dan weer wel.

De gelovigen hebben net zo goed 'bewijs' nodig. Het zit er niet in dat ze geen concreet bewijs nodig hebben, maar dat het begrip 'bewijs' een gigantisch slechte lading heeft in hun taalgebruik.
Vergelijkbaar met de creationisten die de evolutietheorie 'maar een theorie' noemen.

Laatst bewerkt:
@builderb, dat is symbolisch bedoeld, wat er mee gezegd wordt is dat je je simpel weg moet ontdoen van de dingen waarmee jij zondigt. Want dat kost je je leven en je kans op eeuwig leven in gods koninkrijk.
Kortom als je derde been je misleid moet je die afhakken:D:D

Openbaring 20:14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel van het vuur geworpen.

De dood en het dodenrijk worden dus in de poel van vuur gegooid.
Dit houdt in dat er geen dood meer is en degene die in god gelooft hebben dan ook het eeuwige leven hebben verkregen en degenen die gestorven zijn en ongelovig waren gewoon niet meer zijn.

Over het bewijs, het enige waar zijn van uitgaan is de bijbel, ook al ontkent de wetenschap of wat dan ook dat bijvoorbeeld Jezus heeft bestaan. Dat doet er dus voor hun niet toe, want zij gaan immers uit van het woord van god. Of daar nou "bewijs" voor is dat dit bestaat boeit ze niet, want de bijbel is voor datgene wat god woord is.

dit is god

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

voor de meeste domme mensen wel, voor mij is geld alleen een hulpmiddel..........zodra je ervan afhankelijk bent geworden heeft het je in je macht............dat geld voor alles!

leer onafhankelijk te zijn, en slim genoeg om nergens van afhankelijk te worden!
:D

@builderb, dat is symbolisch bedoeld, wat er mee gezegd wordt is dat je je simpel weg moet ontdoen van de dingen waarmee jij zondigt. Want dat kost je je leven en je kans op eeuwig leven in gods koninkrijk.

Openbaring 20:14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel van het vuur geworpen.

Dit houdt in dat er geen dood meer is en degene die in god gelooft hebben dan ook het eeuwige leven hebben verkregen en degenen die gestorven zijn en ongelovig waren gewoon niet meer zijn.

Over het bewijs, het enige waar zijn van uitgaan is de bijbel, ook al ontkent de wetenschap of wat dan ook dat bijvoorbeeld Jezus heeft bestaan. Dat doet er dus voor hun niet toe, want zij gaan immers uit van het woord van god. Of daar nou "bewijs" voor is dat dit bestaat boeit ze niet, want de bijbel is voor datgene wat god woord is.

Mh, toch maar eens wat duidelijker lezen dan. Van vage vuur is geen sprake, van hemel en hel wel degelijk ;)

Waarom zou er sprake zijn van een hemel en een hel, als er een wederopstanding komt met eeuwig leven in het paradijs?

Denk dat het beter is te kijken naar wat de hel/hemel zijn om interpretatie verschillen daar te laten.

Juist, dat bedoel ik; het begrip bewijs ligt in de twee 'versies' zo mijlen ver uit elkaar, dat er eigenlijk twee verschillend woorden voor zouden moeten zijn. Maar een mens kan niet buiten 'bewijs' imo. Ik moet de eerste christen nog tegenkomen die de vraag 'waarom geloof je', beantwoordt met: 'och, zomaar, eigenlijk geen reden voor'.

En: natuurlijk is het symbolisch bedoeld. Het kan niet letterlijk bedoeld zijn. :D
Maar het ging me er om dat de begrippen hel e.d niet zomaar verzinsels zijn. Die zijn wel degelijk terug te lijden op de bijbel.
En is het christendom zonder hel niet een beetje als een voetbalwedstrijd met maar 1 elftal?

Als mensen nog steeds het idee hebben dat er een mogelijke god is kun je beter in dat pak chocomelk van Jesaja gaan geloven.. doe ik ook trouwens.. want vindt die voedingswaardecijfers wat geloofwaardiger dan een denkbeeldig vriendje high in de sky..

Ik geloof dan liever in een symmetrische k*t op een strak vrouwenlichaam!

Terug
Naar boven