- Waardering
- 2.879
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie/hoor nu trouwens op tv dat er een natuurkundig antwoord is op hoe de mensheid/aarde is onstaan (en heelal).
En het heeft met aminozuren te makendaar GELOOF ik nou in..ff shakie maken
![]()

ik snap gewoon niet als god echt niets meer beslist over wat hier gebeurt op aarde dat mensen het nog nodig vinden om hem te aanbidden
en als jezus gestorven is voor onze zonden, waarom is er dan een hel?
) Voor de rest geen idee, zou je aan een gelovige moeten vragen.
Ik geloof niks, tenzij er bewijs is, en als er geen goed bewijs is, is het gewoon niet zo. Tenzij het bewezen kan worden en dan geloof ik het uiteraard wel![]()
)Waarom willen mensen geloven ? Wat is hun reden ? Of word dit er gewoon met de paplepel ingegoten ? Manipulatie ?
Er is geen hel, verzinsel van de paus/katholieke kerk, staat volgens mij ook niet eens in de bijbel, alhoewel het vagevuur, maar als ze dat als hel interpeteren, dan zijn ze nog dommer dan ik dacht.
De duivel is een afvallige engel geweest, die de strijd met god aan wilde/wilt gaan.(iets in die geest) Voor de rest geen idee, zou je aan een gelovige moeten vragen.
Dat is ook het hele verschil, de gelovigen hebben geen concreet bewijs nodig, zoals de wetenschap dat claimt te hebben etc. Daarom is het ook een geloof, staat ook in de bijbel een tekst ofzo, die goed hierop aansluit. Dat mensen die geloven ergens in zonder dat te zien, terwijl veel mensen juist eerst iets moeten zien voor ze geloven.(zoiets)
De ironie aan de ene kant is wel, dat wij wel alles geloven, inzekere mate, wat de media ons voorschoteld. Echter dit is vaak ook veel larie, maar ja, dat geloven de mensen dan weer wel.
Vergelijkbaar met de creationist die de evolutietheorie 'maar een theorie' noemen.

Waarom willen mensen geloven ? Wat is hun reden ? Of word dit er gewoon met de paplepel ingegoten ? Manipulatie ?

@builderb, dat is symbolisch bedoeld, wat er mee gezegd wordt is dat je je simpel weg moet ontdoen van de dingen waarmee jij zondigt. Want dat kost je je leven en je kans op eeuwig leven in gods koninkrijk.
Kortom als je derde been je misleid moet je die afhakken
Openbaring 20:14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel van het vuur geworpen.
De dood en het dodenrijk worden dus in de poel van vuur gegooid.
Dit houdt in dat er geen dood meer is en degene die in god gelooft hebben dan ook het eeuwige leven hebben verkregen en degenen die gestorven zijn en ongelovig waren gewoon niet meer zijn.
Over het bewijs, het enige waar zijn van uitgaan is de bijbel, ook al ontkent de wetenschap of wat dan ook dat bijvoorbeeld Jezus heeft bestaan. Dat doet er dus voor hun niet toe, want zij gaan immers uit van het woord van god. Of daar nou "bewijs" voor is dat dit bestaat boeit ze niet, want de bijbel is voor datgene wat god woord is.

dus zonder die 10 geboden ben je een anarchistisch aapje?ik geloof omdat de 10 geboden mijn bewuster maken van het leven.........zie het als normen & waarden!
![]()
idd ja!dus zonder die 10 geboden ben je een anarchistisch aapje?

@builderb, dat is symbolisch bedoeld, wat er mee gezegd wordt is dat je je simpel weg moet ontdoen van de dingen waarmee jij zondigt. Want dat kost je je leven en je kans op eeuwig leven in gods koninkrijk.
Kortom als je derde been je misleid moet je die afhakken
Openbaring 20:14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel van het vuur geworpen.
De dood en het dodenrijk worden dus in de poel van vuur gegooid.
Dit houdt in dat er geen dood meer is en degene die in god gelooft hebben dan ook het eeuwige leven hebben verkregen en degenen die gestorven zijn en ongelovig waren gewoon niet meer zijn.
Over het bewijs, het enige waar zijn van uitgaan is de bijbel, ook al ontkent de wetenschap of wat dan ook dat bijvoorbeeld Jezus heeft bestaan. Dat doet er dus voor hun niet toe, want zij gaan immers uit van het woord van god. Of daar nou "bewijs" voor is dat dit bestaat boeit ze niet, want de bijbel is voor datgene wat god woord is.

Als mensen nog steeds het idee hebben dat er een mogelijke god is kun je beter in dat pak chocomelk van Jesaja gaan geloven.. doe ik ook trouwens.. want vindt die voedingswaardecijfers wat geloofwaardiger dan een denkbeeldig vriendje high in de sky..