AndroidHealthClinic

Wat is god?

god-action-figure.jpg

Ik ben in het verleden regelmatig in de kerk geweest, ook een aantal keren in de moskee. Maar het is mij nog niet duidelijk geworden.

Wat precies is nou god, allah, shiva of welke andere god dan ook? Kortom leg eens uit welke god je aanhangt en wat hij/zij in jouw ogen is.

Wij zijn God, alles is God...God is maar een woord!
Wij zijn goddelijk omdat wij een onderdeel zijn van God!
God the holy spirit is zich aan het verbeteren via ons en elk schepsel.
Zoek het niet buiten jezelf, jij bent het zelf!

http://nl.youtube.com/watch?v=2bhzbNXZOsQ

Ik geloof niet in boeken (bijbel) waar ik de schrijver niet van ken .

Ga lekker lezen en je horizon verbreden.
Tel eens verder dan 10!

Jij ziet God en Satan buiten jezelf, en ik zie hem in mezelf.
En die Satan in jouw is lekker bezig !
Je hebt niet meer dan genoeg aan de tien geboden, want je moet sarcastisch zijn zeg je.
En dat staat niet in de tien geboden vriend !!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jij ziet God en Satan buiten jezelf, en ik zie hem in mezelf.
En die Satan in jouw is lekker bezig !
Je hebt niet meer dan genoeg aan de tien geboden, want je moet sarcastisch zijn zeg je.
En dat staat niet in de tien geboden vriend !!!

De tien geboden is zo jaren 50!

google eens achter : RICHARD DAWKINS, er zijn talrijke youtube filmkes... :-) vooral deze : RELIGION, THE ROOT OF ALL EVIL

en als je nog meer wil weten.. (controversieel info)
bekijk dan ZEITGEIST THE MOVIE (youtube)

Wij zijn God, alles is God...God is maar een woord!
Wij zijn goddelijk omdat wij een onderdeel zijn van God!
God the holy spirit is zich aan het verbeteren via ons en elk schepsel.
Zoek het niet buiten jezelf, jij bent het zelf!

http://nl.youtube.com/watch?v=2bhzbNXZOsQ

OMG. Put a sock in it. Dit is TE SLECHT VOOR WOORDEN.

In the beginning, there was nothing.... Vervolgens creeert 'god' middels de big bang het universum.
A. er is dus helemaal geen sprake van een beginning waarin niets was; het is nonsens om in termen van tijd van 'voor' de big bang te spreken...

B. We zien planeten en DUS OOK STERREN voorbij schieten en opeens zegt god 'let there be light'. Maar dat is er dus al. Ik had er nog een greintje respect voor kunnen opbrengen als ze hadden gewezen op de duistere periode vlak na de Big Bang, waarin er nog geen licht in het heelal aanwezig was.

En: geloof je ook in de evolutietheorie? Of is pseudobullshit het enige dat er in gaat? Overigens; mocht je er in geloven, dan kan natuurlijk een groot deel van waar je in gelooft de prullenbak in.

Waarom houden mensen niet gewoon hun klep dicht als ze niet het minste verstand hebben van dergelijke zaken? Zelfs een leek als ik kan de meeste fundamentele fouten nog uit zo'n stukkie halen. Belachelijk.

A.Tijd bestaat niet.
Er was niets en de geest van God,..en God zijn wij.
Maar ik zie ook aliens als Goden, geloof zelfs dat wij daar van afkomen via kloon techniek.
De geest is de bron van alles.
In ons lichaam heb je de microwereld,..als je het groot bekijkt is het heelal ook zo.
Als je het nog groter kan bekijken dan is alles wat wij kennen misschien wel onderdeel van hersens van een groot wezen,..die weer in op een wereld woont.

B. Ja idd,... dat klopt ook niet, daar heb je gelijk in.
Dit moet je ruim zien, foutje in de regie.

c.Evolutie theorie is een beetje achterhaald,..quantumfysieka rules!
heeft allemaal met elkaar te maken, maar we komen nu achter meer waarheden.
Vroeger dachten we dat aliens van mars en venus kwamen nu discusseren ze over andere dimensies.

De grens tussen pseudowetenschap en 'echte wetenschap' is vaak gradueel en daarom niet altijd duidelijk.
Daarom wordt er gezocht naar een zogenaamd demarcatiecriterium: een criterium dat de grens ('demarcatie') tussen echte wetenschap en pseudowetenschap aangeeft.

Het demarcatiecriterium van Karl Popper is erg bekend geworden.
Popper stelde dat de wetenschap falsificeerbare uitspraken dient te produceren.
Als een bepaalde theorie getoetst kan worden, dan kan het echte wetenschap zijn, hoe vreemd of verbazingwekkend de uitspraken of voorspellingen ook zijn.

A.Tijd bestaat niet.
Er was niets en de geest van God,..en God zijn wij.
Maar ik zie ook aliens als Goden, geloof zelfs dat wij daar van afkomen via kloon techniek.
De geest is de bron van alles.
In ons lichaam heb je de microwereld,..als je het groot bekijkt is het heelal ook zo.
Als je het nog groter kan bekijken dan is alles wat wij kennen misschien wel onderdeel van hersens van een groot wezen,..die weer in op een wereld woont.

B. Ja idd,... dat klopt ook niet, daar heb je gelijk in.
Dit moet je ruim zien, foutje in de regie.

c.Evolutie theorie is een beetje achterhaald,..quantumfysieka rules!
heeft allemaal met elkaar te maken, maar we komen nu achter meer waarheden.
Vroeger dachten we dat aliens van mars en venus kwamen nu discusseren ze over andere dimensies.

A. Hoe kun je iets als goden zien waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond? (deze vraag heeft iets van een pleonastische aard, but anyway)
En hoezo: tijd bestaat niet? En wat heeft de microwereld van ons lichaam (whatever that is) en het voorkomen van dergelijke vormen in het heelal in godsnaam met je beweringen te maken dat wij onderdeel zijn van god?

B. Dit zie ik niet ruim en het is ook geen foutje in de regie. Ik verwed m'n schoenen er om dat het gewoon een kwestie van volslagen onbekendheid met de materie is.

C. Evolutietheorie achterhaald? I KNEW IT. We hebben er weer een.
a.) de evolutietheorie is NIET ACHTERHAALD. Integendeel. Read a ****ing book.
b.) wat in ****snaam heeft Quantumfysica in dit geval met de evolutietheorie te maken? Je roept maar wat man, put a sock in it.

Vroeger dachten we dus dat aliens van Mars kwamen? (Wie? Crackheads?)
En nu praten we over andere dimensies? OMG. Definieer 'onsamenhangende crap'.
Dus de mensen die vroeger over aliens van Mars spraken, hebben het nu over meerdere dimensies? Musclebear misschien...

De grens tussen pseudowetenschap en 'echte wetenschap' is vaak gradueel en daarom niet altijd duidelijk.
Daarom wordt er gezocht naar een zogenaamd demarcatiecriterium: een criterium dat de grens ('demarcatie') tussen echte wetenschap en pseudowetenschap aangeeft.

Het demarcatiecriterium van Karl Popper is erg bekend geworden.
Popper stelde dat de wetenschap falsificeerbare uitspraken dient te produceren.
Als een bepaalde theorie getoetst kan worden, dan kan het echte wetenschap zijn, hoe vreemd of verbazingwekkend de uitspraken of voorspellingen ook zijn.

Dat lijkt me correct.
En om het toe te passen op je gewauwel; het is pseudowetenschap, aka

CRAP

If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your BULLSHIT.

Hoeveel godsdiensten zijn er wel niet ?Allemaal goden hebben ze ,sommige wel tientallen,het zal druk zijn daarboven!

Het is niet daarboven,..het is naast je gewoon in een andere dimensie.
En ja het is druk, heel druk!

Het is niet daarboven,..het is naast je gewoon in een andere dimensie.
En ja het is druk, heel druk!

aha, een andere dimensie. Nice. Maar wat bedoel je daarmee? Het woord 'dimensie' is nogal een breed begrip. Het is geen probleem om de mens in vijf dimensies te beschouwen. Of 'de werkelijkheid' in een viertal dimensies. Of in 11 dimensies (nou ja, daar wordt het wat tricky en ben ik de draad al lang redelijk kwijt)
Maar dan kunnen we daar wat zinnigs over zeggen. Wat heb je voor zinnigs te zeggen over de dimensie waar god/de goden in zitten? Of is het gewoon een woord dat wel cool klinkt, zonder dat je eigenlijk weet wat je er mee wil zeggen?
En het is druk? Er is dus sprake van ruimte in de dimensie? En de goden zelf zijn ook begrensd in ruimte? (anders was het niet druk)
Komt me allemaal nogal antropomorf over...

Verder nog wat te zeggen op post #304?

Terug
Naar boven