XXL Nutrition

Wat is god?

Jij zou toch moeten weten dat je niet voor een ander kan praten.
Het is nog altijd jouw onzin!

Klus heeft z'n portie onzin ook wel gesproken in deze sectie, maar dit keer ben jij het die tot aan je oren in de crap staat.

Op zich is de bewering dat een bewering onzin is, zeer SUBJECTIEF en de waarde die aan het oordeel onzin moet worden gehecht is afhankelijk van de waarde die men in het algemeen hecht aan degene die de betreffende bewering als onzin bestempelt.

Zomaar onzin roepen is idd nogal subjectief, maar we kunnen dit natuurlijk wel objectiveren. Door bijvoorbeeld argumenten ter discussie te stellen. (zie vorige pagina) Ik weet niet wat jouw criterium is voor 'onzin', maar me dunkt dat je menig standaard zult verbrijzelen.

Met een bekrompen geest kom je niet ver...

Over een bekrompen geest gesproken. Je laat zelf stelselmatig informatie buiten beschouwing, verdraaid deze en/of verzint gewoon wat waar het je uitkomt. Ik heb zelden zo'n baggerzooi bij elkaar gezien.

Zeg BuilderB, waarom heb ik het gevoel dat ik met jou liever niet wordt gezien in een discotheek?

Klus heeft z'n portie onzin ook wel gesproken in deze sectie, maar dit keer ben jij het die tot aan je oren in de crap staat.
idd

ik vertel vanuit mijn geloof, en de verhalen die ik lees uit de Bijbel.............dat atheisten dat onzin vinden, daar kan ik wel mee leven!

maar wartaal is iets anders, daarvoor moet je in de sectie Musclebear/Niburu gaan zitten!
:D

En waarom zou fantasie geen waarheid kunnen bevatten.
Ik geloof dat alles wat je kan verzinnen wel ergens bestaat.
De topic vraag was wat is God,..en dit is hoe ik God zie.

Fantasie blijft fantasie tot het moment waarop het bewezen is. ;)

Einstein zegt dat geloof belangrijker is dan kennis.
En in God geloven is kinderlijk, daar kan ik mij wel in vinden.
Maar ik geloof niet alleen in God, ik geloof in alles !

Wat is alles?

Zeg BuilderB, waarom heb ik het gevoel dat ik met jou liever niet wordt gezien in een discotheek?

Omdat in de discotheken waar ik kom niet bepaald jouw muziek wordt gedraaid en je bang bent door grote buffels in leren broeken onder het gedonder van heavy metal bereden te worden als het hitsige paard dat je bent?

ja hoor, sterker nog.....ik lees zeker 2 keer daags stukken uit de Bijbel......random!

maar dat is geen verrassing meer, toch?
;)

Ga je met elk stuk akkoord, of denk je bij sommige stukken: "dit moet je niet te serieus nemen"

Waarom? hij komt over als een pienter persoon, iemand die verder kijkt dat zijn neus lang is.

Wat er ook gebeurd of hoe hard je falend op je bek gaat, je hebt nog altijd die God of Allah, die profeet of zoon, die het hele pakket schenkt aan diegene die afscheid hebben moeten nemen van het leven zonder volledige zelf ontplooiing bereikt te hebben.

Zo kun je niet verliezen en is voor iedereen een winnaars trofee gereseveerd. Cheapeau.

Ik ben de zogenaamde atheist in hun boek, zo eentje die op de brandstapel moet. Want ja, hun leven is inherent verbonden met die blinde droom. Als ik ze daaruit wekt, kijken zichzelf in alle eerlijkheid in de spiegel, en hun eigen lelijke kop waarvan alle inhoud nog ongebruikt is, is inderdaad te destrastreus om als waarheid aan te nemen.

ik ben PL en hou van pijn................van fouten kun je namelijk leren!

zolang je niet in staat bent om fouten te maken, leer je ook niet en blijf je in hetzelfde stadium zonder verder te kunnen groeien!
;)

mij interesseert het weinig waar een ongelovige terechtkomt, ik heb daar geen last van.........

ik probeer wel moeite te doen om anderen te overtuigen van mijn kant van het verhaal cq geloof, maar ik dring niets op!
:thumbs:

Fantasie blijft fantasie tot het moment waarop het bewezen is. ;)

Wat is alles?

Gewoon alles, het hele leven en bestaan.
Met alle soorten religies en alle soorten mensen, het universum.

De ene moet het hebben van bewijs, de andere van zijn geloof.
En weer andere van allebei
Uiteindelijk ben je zelf het bewijs, want je bepaalt zelf wat je gelooft of niet.

Laatst bewerkt:
ik ben PL en hou van pijn................van fouten kun je namelijk leren!

zolang je niet in staat bent om fouten te maken, leer je ook niet en blijf je in hetzelfde stadium zonder verder te kunnen groeien!
;)

mij interesseert het weinig waar een ongelovige terechtkomt, ik heb daar geen last van.........

ik probeer wel moeite te doen om anderen te overtuigen van mijn kant van het verhaal cq geloof, maar ik dring niets op!
:thumbs:

Wat is voor jouw een ongelovige ?

Wat is voor jouw een ongelovige ?

idereen die niet in God gelooft; niet erkend dat Zijn zoon Jezus voor onze zonden aan het kruis is gestorven, en voor ons is opgestaan!

geloof dit in je hart, en belijd dit met je mond............en je zult behouden worden!

natuurlijk moet je wel eerst de volwassen doop gedaan hebben alvorens je bekeert kunt worden!
;)

Ik geloof daar wel in.
Maar ik denk dat het nog meer omvat dan je denkt.

Hoe denk jij over die ufo filmpjes en natuurrampen en de eindtijd, 2012, en vooral dat er in de Bijbel staat, dat er in de eindtijd tekenen op de aarde en in de lucht zullen zijn?

Waarom zouden wij niet gekloont kunnen zijn door aliens die veel verder zijn dan wij?
En die wij al eeuwen lang God noemen.

Jij gelooft niet in buitenaards leven toch ?
Weet je dat het vaticaan heeft gezegd dat buitenaards leven heel goed mogelijk is en dat buitenaardse wezens net zo goed schepselen van God zijn?

Geloof je dat wij goddelijk zijn ooit terug keren naar die God?
Hoe zie jij God?,..ik zie God als alle zielen bij elkaar.
En jij?

Ik geloof daar wel in.
Maar ik denk dat het nog meer omvat dan je denkt.

Hoe denk jij over die ufo filmpjes en natuurrampen en de eindtijd, 2012, en vooral dat er in de Bijbel staat, dat er in de eindtijd tekenen op de aarde en in de lucht zullen zijn?

Waarom zouden wij niet gekloont kunnen zijn door aliens die veel verder zijn dan wij?
En die wij al eeuwen lang God noemen.

Jij gelooft niet in buitenaards leven toch ?
Weet je dat het vaticaan heeft gezegd dat buitenaards leven heel goed mogelijk is en dat buitenaardse wezens net zo goed schepselen van God zijn?

Geloof je dat wij goddelijk zijn ooit terug keren naar die God?
Hoe zie jij God?,..ik zie God als alle zielen bij elkaar.
En jij?

ik zie God als onze Schepper, die we moeten eren.............eerder heeft hij ook al bijna de mensheid willen wegvagen omdat de mens niet wilde geloven: oa in de tijd van noach!

aliens en buitenaardse wezens geloof ik niet in

'Buitenaardse wezens' natuurlijk bestaan die.

Ik ga er vanuit dat het heelal oneindig groot is, dat is dus zo groot (groot is eigenlijk een verkeerd woord, oneindig heeft geen einde dus er is ook geen sprake van groot en klein maar anyway..) dat er nooit een einde aan komt.

Tot zo ver fantasie. (het is immers nooit bewezen, het gaat ook nooit bewezen worden, want bewijs maar eens dat aan het heelal geen einde komt) maar goed, dat geloof ik, geloven is beter als kennis zei Einstein :p

In het heelal zijn biljarden zonnestelsels, die biljarden lichtjaren (een lichtjaar is de afstand die licht aflegt in 1 jaar, het licht duurt 8 min om van de aarde naar de maan te komen) van ons verwijderd zijn.

En als je die info weet, dat is het wel heel egoïstisch om te denken dat we als enige 'geschapen' zijn.

En dan te bedenken dat de Joden het volk van god is, nergens word gesproken over andere volkeren, buiten deze planeet, en dat is al een klein bewijs dat de bijbel geschreven is door een of andere Jood die zijn volk wou beschermen, en uitbreiden, om zo macht te krijgen.

Toen kwam er een andere gozer en die schreef de koran, en ga zo maar door..

Het draait maar om 1 ding, macht..

Laatst bewerkt:
En dan te bedenken dat de Joden het volk van god is, nergens word gesproken over andere volkeren, buiten deze planeet, en dat is al een klein bewijs dat de bijbel geschreven is door een of andere Jood die zijn volk wou beschermen, en uitbreiden, om zo macht te krijgen.

Toen kwam er een andere gozer en die schreef de koran, en ga zo maar door..

de 66 boeken in de Bijbel zijn geschreven door ruim 40 verschillende schrijvers in een tijdsbestek van 1600 jaar!
;)

ik zie God als onze Schepper, die we moeten eren.............eerder heeft hij ook al bijna de mensheid willen wegvagen omdat de mens niet wilde geloven: oa in de tijd van noach!

aliens en buitenaardse wezens geloof ik niet in

Angst is een goede manier om mensen te overtuigen. Strooi je angst, krijg je macht, heb je macht, krijg je meer macht.

de 66 boeken in de Bijbel zijn geschreven door ruim 40 verschillende schrijvers in een tijdsbestek van 1600 jaar!
;)

Dat weet ik, maar het komt op hetzelfde neer.

Ze kregen door dat die methode werkte om meer mensen te bekeren tot het christelijk geloof. Zo schreven ze nieuwe regels, en strooide ze nieuwe angst om zo maar hout op het vuur te blijven gooien. ;)

Zo is de bijbel vaak misbruikt (lees gebruikt) vroeger, om oorlogen etc te voeren, en nog steeds worden dagelijks veel oorlogen gevoerd om religie.

Terug
Naar boven