ik zie God als onze Schepper, die we moeten eren.............eerder heeft hij ook al bijna de mensheid willen wegvagen omdat de mens niet wilde geloven: oa in de tijd van noach!
aliens en buitenaardse wezens geloof ik niet in
Eren ja,... anders verdoemenis leerde ze.
Maar kijk nu jezelf, dat eren lukt ook niet altijd even goed.
En dan even bidden en hup je zonden zijn weer vergeven.
Dat vindt ik nu koeienpoep.
En reincarnatie en karma lossen dat probleem op.
Maar daar geloof je ook niet in?
Weet je dat het Boedisme een grote aanhang heeft, dan zouden al die mensen er naast zitten met hun geloof?
Hieronder is wel een intressant stukje voor je.
Het idee van reïncarnatie bestaat al sinds vele duizenden jaren voor Christus en komt voor in diverse religies en culturen over de gehele wereld.
Ook in de New Age-beweging en sommige indiaanse religies van Noord- en Zuid-Amerika komt geloof in reïncarnatie voor.
Het geloof in reïncarnatie wordt ook aangetroffen bij sommige kleine volken in gebieden die als islamitisch bekend staan.
In het jodendom wordt reïncarnatie 'Gilgal' genoemd.
Het huidige christendom wijst het idee af, maar het vroege Christendom kende ook gelovers in reincarnatie
Dat wegvagen bedoel je de grote vloed mee.
Wel grappig te vermelden is dat de punten van de drie pyramides versleten zijn door erosie tot bijna de punt...
Heb gelezen tot daar de vloed zou hebben gestaan, dan zou betekenen dat de pyramides al voor de vloed er waren...als de vloed er echt is geweest.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Een ander verhaal gaat dat dus voor de mens er reuzen op de aarde waren.
Er waren reuzen en mensen,...die reuzen gingen op gegeven moment die mensen opeten...
En toen heeft God de reuzen uitgeroeid.
Zou ook het verhaal van Goliath verklaren..
Het is voor mij heel aannemelijk dat wij fysiek gekloond zijn.
Hoe komen we hier anders op aarde ?, via Adam en Eva.
Eva komt uit een rib van Adam, doet me toch denken aan kloonen.
Waar komt Adam vandaan?, uit het stof....
Als kind is mij geleerd dat God alles van je ziet van ieder mens persoonlijk.
Ook dat God in je hart moet sluiten...
En dat denk ik letterlijk zo,..omdat wij die God zijn.
Ik kan hem echt niet buiten mijzelf zien, los.
Is onmogelijk,..de mens zoekt hem echt letterlijk buiten zichzelf..terwijl het allemaal heel dichtbij is.