MuscleMeat

Wat is god?

Angst is een goede manier om mensen te overtuigen. Strooi je angst, krijg je macht, heb je macht, krijg je meer macht.

waarvoor moet ik bang zijn dan? dat ik als zondaar in de hel zal terechtkomen?

nou en?

ik leef vrediger en gelukkiger als christen dan als ongelovige, waarin ik als crimineel ook vaak mijn dieptepunten kende.......

ik verkondig alleen mijn mening............thats all!
;)

Dat weet ik, maar het komt op hetzelfde neer.

Ze kregen door dat die methode werkte om meer mensen te bekeren tot het christelijk geloof. Zo schreven ze nieuwe regels, en strooide ze nieuwe angst om zo maar hout op het vuur te blijven gooien ;)

dat waren de farizeeers, kerel!

Jezus had een afkeer van de zogenaamde wettische christenen!
;)

heb u naaste lief, zoals je zelf lief gehad wilt hebben!
:thumbs:

dat waren de farizeeers, kerel!

Jezus had een afkeer van de zogenaamde wettische christenen!
;)

heb u naaste lief, zoals je zelf lief gehad wilt hebben!

Maar er staat in de bijbel dat mensen die in een ander geloof geloven moeten worden gedood. (iets subtieler beschreven)

Kan toch nooit goed zijn?

Maar er staat in de bijbel dat mensen die in een ander geloof geloven moeten worden gedood. (iets subtieler beschreven)

Kan toch nooit goed zijn?

dat is Oude testament, de wet van Mozes.......

Jezus is op aarde gekomen om dat teniet te doen, op de 10 geboden na, natuurlijk!

lees het Oude & Nieuwe testament eens naast elkaar en je zult inzien waarom het OUD is!

Jezus is op aarde gekomen om dat teniet te doen, op de 10 geboden na, natuurlijk!

lees het Oude & Nieuwe testament eens naast elkaar en je zult inzien waarom het OUD is!

Maar ik snap het niet, het oude testament was toch ook gods boek? of is het oude testament bedacht, en het nieuwe testament daadwerkelijk van god? of heeft god zn regels aangepast?

En ik ga het zeker eens lezen. ;)

Maar ik snap het niet, het oude testament was toch ook gods boek? of is het oude testament bedacht, en het nieuwe testament daadwerkelijk van god? of heeft god zn regels aangepast?

kost tijd om dit helder uit te leggen, dus ik geef je een paar links...........mijn vrouw heeft me nu nodig!
:o

http://gemeente-van-christus.org/Preken/Davison/Roy/verbond.html

[Link niet meer beschikbaar]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vulgaat

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=31766

Haha ok thanks, ga ik vanmiddag even doorlezen.

(nu eerst maar slapen, geen Antillen hier helaas :o)

ik zie God als onze Schepper, die we moeten eren.............eerder heeft hij ook al bijna de mensheid willen wegvagen omdat de mens niet wilde geloven: oa in de tijd van noach!

aliens en buitenaardse wezens geloof ik niet in

Eren ja,... anders verdoemenis leerde ze.
Maar kijk nu jezelf, dat eren lukt ook niet altijd even goed.
En dan even bidden en hup je zonden zijn weer vergeven.
Dat vindt ik nu koeienpoep.

En reincarnatie en karma lossen dat probleem op.
Maar daar geloof je ook niet in?
Weet je dat het Boedisme een grote aanhang heeft, dan zouden al die mensen er naast zitten met hun geloof?
Hieronder is wel een intressant stukje voor je.

Het idee van reïncarnatie bestaat al sinds vele duizenden jaren voor Christus en komt voor in diverse religies en culturen over de gehele wereld.
Ook in de New Age-beweging en sommige indiaanse religies van Noord- en Zuid-Amerika komt geloof in reïncarnatie voor.
Het geloof in reïncarnatie wordt ook aangetroffen bij sommige kleine volken in gebieden die als islamitisch bekend staan.
In het jodendom wordt reïncarnatie 'Gilgal' genoemd.
Het huidige christendom wijst het idee af, maar het vroege Christendom kende ook gelovers in reincarnatie

Dat wegvagen bedoel je de grote vloed mee.
Wel grappig te vermelden is dat de punten van de drie pyramides versleten zijn door erosie tot bijna de punt...
Heb gelezen tot daar de vloed zou hebben gestaan, dan zou betekenen dat de pyramides al voor de vloed er waren...als de vloed er echt is geweest.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een ander verhaal gaat dat dus voor de mens er reuzen op de aarde waren.
Er waren reuzen en mensen,...die reuzen gingen op gegeven moment die mensen opeten...
En toen heeft God de reuzen uitgeroeid.
Zou ook het verhaal van Goliath verklaren..

Het is voor mij heel aannemelijk dat wij fysiek gekloond zijn.
Hoe komen we hier anders op aarde ?, via Adam en Eva.
Eva komt uit een rib van Adam, doet me toch denken aan kloonen.
Waar komt Adam vandaan?, uit het stof....

Als kind is mij geleerd dat God alles van je ziet van ieder mens persoonlijk.
Ook dat God in je hart moet sluiten...
En dat denk ik letterlijk zo,..omdat wij die God zijn.
Ik kan hem echt niet buiten mijzelf zien, los.
Is onmogelijk,..de mens zoekt hem echt letterlijk buiten zichzelf..terwijl het allemaal heel dichtbij is.

Het nieuwe testament is nu onderhand ook erg oud,..en tig keer herschreven.
Eerst was de wet van Mozes alles, en daarna zatten er haken en ogen aan.
Zo zal het nieuwe testament ook wel bol staan met zelfverzonnen zieltjes winnende verhalen.
En zou God de Bijbel nu na al die eeuwen niet een keer moeten updaten?...
Daarom, ik geloof in meer dan een paar bij elkaar geschreven woorden.

Het OT en het NT verschillen qua ziekheid niet gek veel. Oke, misschien worden er minder meisjes overgeleverd aan de grillen van een woedende massa, minder kinderen en vrouwen afgeslacht (alhoewel, alle eerstgeborenen...), minder gestenigd etc.

Maar het is net zo'n grote k*tbende. Laat je niet in de luren leggen. Zo is Jezus degene die ons god's grote haardvuur introduceert; de hel, waar tandengeknars is etc etc. En hij heeft bepaald een grote hekel aan mensen die niet in hem geloven. Het is een beschrijving van een arrogante zakkenwasser met een bijzonder onduidelijke geschiedenis. Er is NERGENS anders dan in de bijbel een vermelding van een dusdanig wonderlijk figuur. Jozef en Maria moesten voor een volkstelling van Quirinus opdraven, alleen die aanvoer z'n ambt pas zo'n 5 a 6 jaar na de geboorte van Jezus. En zo zijn er tal van zaken die van geen kant kloppen.

Het staat zo bol van de fouten (de kruiswoorden, zo beroemd, maar zo mixed up) en in consistenties tussen de verschillende evangeliën dat het lachwekkend is dat mensen er zo'n gigantisch levenswijzer van maken. Een man die zich niet verzet tegen slavernij, dat is wel iemand waar we een stuk moraal van kunnen leren. De gemiddelde vegetariër zal ook een hekel aan 'em hebben: waarom een stoet varkens in zee doen storten om een demon uit een mens te drijven? Voor een omnipotent persoon vind ik dat nogal 'onmenselijk'.

Jezus zou gewoon een klapmongool zijn. Als 'ie had bestaan.

Deze thread is echt een belachelijke discussie geworden btw. Somebody put it out of it's misery plz. Niburu weigert stelselmatig in te gaan op vragen en argumenten. Heel zwakjes. Maar goed, om de abracadabra in z'n hoofd op gang te houden zal dat wel nodig zijn.
Niburu = Cirkel = Musclebear?

Het OT en het NT verschillen qua ziekheid niet gek veel. Oke, misschien worden er minder meisjes overgeleverd aan de grillen van een woedende massa, minder kinderen en vrouwen afgeslacht (alhoewel, alle eerstgeborenen...), minder gestenigd etc.

Maar het is net zo'n grote k*tbende. Laat je niet in de luren leggen. Zo is Jezus degene die ons god's grote haardvuur introduceert; de hel, waar tandengeknars is etc etc. En hij heeft bepaald een grote hekel aan mensen die niet in hem geloven. Het is een beschrijving van een arrogante zakkenwasser met een bijzonder onduidelijke geschiedenis. Er is NERGENS anders dan in de bijbel een vermelding van een dusdanig wonderlijk figuur. Jozef en Maria moesten voor een volkstelling van Quirinus opdraven, alleen die aanvoer z'n ambt pas zo'n 5 a 6 jaar na de geboorte van Jezus. En zo zijn er tal van zaken die van geen kant kloppen.

Het staat zo bol van de fouten (de kruiswoorden, zo beroemd, maar zo mixed up) en in consistenties tussen de verschillende evangeliën dat het lachwekkend is dat mensen er zo'n gigantisch levenswijzer van maken. Een man die zich niet verzet tegen slavernij, dat is wel iemand waar we een stuk moraal van kunnen leren. De gemiddelde vegetariër zal ook een hekel aan 'em hebben: waarom een stoet varkens in zee doen storten om een demon uit een mens te drijven? Voor een omnipotent persoon vind ik dat nogal 'onmenselijk'.

Jezus zou gewoon een klapmongool zijn. Als 'ie had bestaan.

Deze thread is echt een belachelijke discussie geworden btw. Somebody put it out of it's misery plz. Niburu weigert stelselmatig in te gaan op vragen en argumenten. Heel zwakjes. Maar goed, om de abracadabra in z'n hoofd op gang te houden zal dat wel nodig zijn.
Niburu = Cirkel = Musclebear?

ik ga me hier even serieus in verdiepen, want dit soort onzin moet ik pareren met wat wijsheden...........

wait & see...........eerst nog ff werken, straks ga ik me er wel in verdiepen!
;)

ik ga me hier even serieus in verdiepen, want dit soort onzin moet ik pareren met wat wijsheden...........

wait & see...........eerst nog ff werken, straks ga ik me er wel in verdiepen!
;)

Weet je dat niet uit je hoofd?

Heb je nog een reaktie op die filmpjes Klus ?
Zo niet dan krijg ik zwaar de indruk dat je alleen gelooft als het met jouw gedachten overeen komt, anders bestaat het niet.
Zelfs met je eigen Bijbel.
En het is maar net hoe je het interpeteert natuurlijk.
Maar zelfs daar heb je niks over te zeggen?

Jij haalt al je informatie van een internet site, al dat gedoe over wat god is, aliens en meer van dat soort hippie dingen heb je gewoon van een internet siteje. Ik hoop dat je er ooit achter komt dat je je brains volpropt met alien en hippie crap.

Jij haalt al je informatie van een internet site, al dat gedoe over wat god is, aliens en meer van dat soort hippie dingen heb je gewoon van een internet siteje. Ik hoop dat je er ooit achter komt dat je je brains volpropt met alien en hippie crap.

Jij kan niet voor mij bepalen waar ik mijn info vandaan haal.
Het zijn nog altijd mijn gedachten, ik zal niks zeggen als ik er zelf niet achter sta.
Alles wat je zegt is wel ergens terug te vinden, het gaat om de inhoud.
Jij hoeft voor mij niks te hopen, zo aardig kom je nou ook niet over.
Pas jij maar op jezelf,.. en hou geloof, hoop en liefde in het vaandel !

Jij kan niet voor mij bepalen waar ik mijn info vandaan haal.
Het zijn nog altijd mijn gedachten, ik zal niks zeggen als ik er zelf niet achter sta.
Alles wat je zegt is wel ergens terug te vinden, het gaat om de inhoud.
Jij hoeft voor mij niks te hopen, zo aardig kom je nou ook niet over.
Pas jij maar op jezelf,.. en hou geloof, hoop en liefde in het vaandel !

We hebben in ieder geval gezien dat de zaken die je hebt opgesomd van andere sites of welke bron dan ook van zo'n belabberd niveau zijn dat het om te janken is. Kinderlijk.
Het gaat ook om de inhoud en die is k*t. WANNEER DRINGT HET DOOR? Je loopt te zwetsen als een graanjenevercirkel. Het is niet eens leuk om je zo in onzin te zien wentelen. Quantummechanica is 'de shit' en je weet niet eens een beetje wat het onzekerheidsprincipe is, maar het wel als uitleg voor evolutietheorie gebruiken, die vervolgens weer 'gaten' bevat. Jesus Christ get your facts straight. This is sad.

Ik zie het ook niet als een persoonlijke aanval.
En waarom zou fantasie geen waarheid kunnen bevatten.
Ik geloof dat alles wat je kan verzinnen wel ergens bestaat.
De topic vraag was wat is God,..en dit is hoe ik God zie.

Einstein zegt dat geloof belangrijker is dan kennis.
En in God geloven is kinderlijk, daar kan ik mij wel in vinden.
Maar ik geloof niet alleen in God, ik geloof in alles !

Mooie gedachte om in alles te geloven maar zo maak je het natuurlijk wel heel makkelijk. Maar misschien mag ik dat als agnost zelf niet zeggen. ;) In principe zou alles kunnen bestaan, aangezien wij geen weet hebben van een grens (zowel puur geestelijk als materieel, hoewel dat laatste te betwisten is...) maar c'mon, waar eindig je dan. Dan kan je gelijk zeggen dat iedereen gelijk heeft en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Heeft Einstein gezegd dat geloof belangrijker is dan kennis? Volgens mij was het fantasie ipv geloof. Aangezien kennis altijd beperkt zal zijn en fantasie niet. Nuja goed, die twee liggen mss dichter bijeen dan je zou denken. :)

edit : Net de vorige pagina's gelezen met uw posts en die van builderB, je praat idd onzin man. :D

Laatst bewerkt:
NiBuRu = MuscleBear = :kots:

Haha een discussie van weet-ik-veel hoeveel pagina's over dit onderwerp :o

Terug
Naar boven