XXL Nutrition

Wat is god?

Omg. Heb je dat via PM gekregen?

Nou ja, Jordaan is nog jong. Of moet er hard worden ingegrepen om dergelijke uitwassen te bestrijden?

Er zijn mensen om minder geband.
Maar van mij mag hij blijven zitten, gaat erom dat hij weet dat hij niet normaal en zeker niet gezond bezig is.
Zulke mensen groeien op voor galg en rad!
Totaal geen respect voor andere mensen en zelfs niet voor de doden.

waarom is iemand omleggen bedreigen? Er zijn zoveel betekenissen voor omleggen sjaak

Doe niet zo schijnheilig Sjakie!
Vertel dan eens haarfijn wat je er mee wil zeggen!??
En waarom via PM, en niet op het forum?

Ik bedoel maar...

Er heeft zich hier iemand een paar maanden geleden opgehangen, en jij wenst een ander de dood.
Totaal geen respect zoals ik al zei!

Ga nooit heen zonder groeten,
ga nooit heen zonder een zoen.
Wie het noodlot zal ontmoeten,
kan het morgen niet meer doen.
Ga nooit heen zonder te praten,
want dat doet een hart zo'n pijn:
wat je 's morgens hebt verlaten,
kan er 's avonds niet meer zijn.

Dat maak jij ervan, mij heb je niks horen zeggen over ´´dood´´. ?

De schoolvakantie is bijna afgelopen dan kan je weer fijn gaan leren.

Daaaaaag Jordaan!!!!

Ga met z'n tweeën naar een dierentuin ofzo. Doe ergens anders die idiote teksten invoeren. ik dacht dat deze draad over geloof ging, Oftewel iets serieus. Door zo zulke posts te maken maak je direct/indirect het geloof belachelijk. Wat wat mij betreft een belediging is voor menig gelovig persoon.

maargoed wie ben ik, ik ben tenslotte maar een groentje hier...

Zo zo , no meer vroege vogels hier op de Zondag :P

Oke ontopic;

Ik sta open voor nieuwe dingen... maar ik heb niet bepaald een geloof.
Of er een god bestaat, geen idee...eerst zien dan geloven denk ik maar zo.

Als ik god zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het een benaming is van iemand of iets wat ons geschept zou moeten hebben volgens "mensen". Ik denk dat dit een vooral hoop is, omdat ze niet zeker weten hoe wij hier terecht zijn gekomen.

Ik geloof dat wij een gewoon een geëvolueerd zijn en deel maken van het gehele heelal. Ik geloof in buitenaards leven, ik zou het egoïstisch vinden om te zeggen dat wij de enige zijn, aangezien "aarde" 1 van de biljarden planeten is.

Hoe de mens is ontstaan, en dan heb ik het echt over het begin begin begin... tja kan van alles zijn. Misschien wel begonnen door bepaalde cellen van een meteoriet, misschien zijn wij wel door buitenaardse hier als experiment op de wereld gezet, weet ik veel.

Tja zijn genoeg aanwijzingen, maar alles verschilt van elkaar. Ik ken niburu...(de website)...en al die andere. Erg interessant, maar je moet wel nuchter blijven. Ik heb ook genoeg gelezen en gezien op internet/tv en dergelijke... maar ja er word overal wat van beweert.

Maar ik ben niet gelovig in iets bepaalds... zoals de bijbel. Veel dingen daaruit zijn misschien waar, maar veel is ook larie koek. Zo is het nu dat dingen onder de tafel worden geschoven en dat zou zeker toendertijd ook zo zijn gebeurd. En behalve dat, we zijn zoveeeeellll eeuwen verder... "het spelletje van ik fluister dit in jou oor en op het einde moet diegene zeggen wat er in het begin werd gezegd, komt ook nooit hetzelfde zinnetje uit".

De mensen die gelovig zijn in een "god", laat ik in hen waarde. Ik respecteer hen keuze...maar zelf ben ik niet de persoon die op zondag naar de kerk gaat. Heb wel betere dingen te doen, dan me bezig houden in de kerk met een geloof waar ik zelf mijn twijfels bij heb of het allemaal wel waar is. Ze kunnen me niks met zekerheid garanderen waarom ik hier ben.

waarvoor moet ik bang zijn dan? dat ik als zondaar in de hel zal terechtkomen?

nou en?

ik leef vrediger en gelukkiger als christen dan als ongelovige, waarin ik als crimineel ook vaak mijn dieptepunten kende.......

ik verkondig alleen mijn mening............thats all!
;)

Maar denk jij dan niet, of heb je nooit een vermoeden gehad dat de Bijbel is ontstaan omdat mensen toenertijd niet konden bevatten waarom zij op aarde waren? Mensen hadden toenertijd een behoefte aan bepaalde maatstaven. Misschien is er toen een "wijs" machtig iemand opgestaan en heeft men toen wijsgemaakt wat het goede en het kwade was en de schepping verzonnen d.m.v een droom.

Oke ontopic;
Ze kunnen me niks met zekerheid garanderen waarom ik hier ben.

Dat kan je alleen jezelf garanderen.
Tijd bestaat niet,...dus hou je eeuwigheid over.
En dat is waarom we hier zijn, leren hoe we de eeuwigheid kunnen overleven zonder ons dood te vervelen.!
We zijn ons weer de weg naar God aan het herinneren.
We zijn onszelf aan het herinneren !!!!!!!!

Maar denk jij dan niet, of heb je nooit een vermoeden gehad dat de Bijbel is ontstaan omdat mensen toenertijd niet konden bevatten waarom zij op aarde waren? Mensen hadden toenertijd een behoefte aan bepaalde maatstaven. Misschien is er toen een "wijs" machtig iemand opgestaan en heeft men toen wijsgemaakt wat het goede en het kwade was en de schepping verzonnen d.m.v een droom.

Mooi neergezet.
Dat is idd zo,..niet zo lang geleden dachten we toch dat de aarde plat was.
Kan je nagaan hoe we dachten nog verder terug.
Daarom is religie ook niet erg,..de mens heeft dat nodig in zijn leven.
Religie is aards.
Ik denk dat de mens altijd maatstaven nodig heeft gehad,..daarom hadden kerken zo makkelijk macht over de mens...
En vroeger waren vele wijze mensen,.. dicipelen en apostelen.
Een droom is een leuk voorbeeld,..geboren worden is dood gaan,..elke dag een beetje,..en voor sommige een heleboel.
daarintegen is Dood gaan, werkelijk geboren worden,..dan zijn we weer alles wetend.
Dan weten we waar we vandaan komen waar we naar toe gaan wie en wat we zijn.

Niburu>Nihilist met religieuze insteek?

Terug
Naar boven