Fitness Seller

Wat is god?

Ik zei al eerder dat het natuurlijk ook veel flauwekul is. Mensen geloofde in die tijd sneller dingen en daarnaast wat er "toen" verteld werd, klinkt "nu" anders. Verhaal kan nooit precies het zelfde zijn.

Wat ik probeer te zeggen is dat niet alles onzin is. Er zitten ook punten van waarheid in, maar alles bij elkaar is dus niet kloppend.

Aha, als je had gezegd dat er ook niet-onzinnige dingen in staan, prima :D
Wat ge niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet is er in principe zo een. (Maar ik mag niet hopen dat mensen een religie nodig hebben om op zo'n regel te komen/deze na te leven)

Overigens ben ik bang dat ik je optimisme wat betreft het minder snel geloven van dingen in de huidige tijd niet deel...

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het belang van de tijd waarin het verhaal is opgesteld. Was laatst nog wel een interessante docu op NCG waarin ze ingingen op de apocalyptische verhalen van Johannes en daarin kwam het belang om een tekst in het licht van die tijd te lezen ook sterk naar voren.

klopt idd..............de verhalen over jezus zijn namelijk maar een samenvatting!

als je alle wonderen, die Hij heeft gedaan, op zou moeten schrijven.........had je een complete bibliotheek nodig ipv alleen de Bijbel.

wist je trouwens dat wetenschappers ooit eens hebben uitgerekend hoe groot de kans is dat alle profetieen uit het Oude Testament vervuld konden worden door 1 mens?

ze hebben het maar bij de eerste 8 gehouden.............die kans was al 1 op de 1 miljard.........er waren echter meer dan 300 profetieen door Jezus vervuld!
;)

Is de kans dat het daarom waar is dan groter?

Lijkt mij niet. Rationeel gezien wordt die kans enkel duizenden keren kleiner ntr.

In Jezus' tijd waren en honderden zogenaamde profeten. Jezus was gewoon diegene met goeie PR in mijn ogen.

Laatst bewerkt:
vraag: WAT is God?

antwoord: Geloof, Hoop, en Liefde............maar van alle 3 nog het meest de liefde!
:thumbs:

Wat is Klusmier?

Naïef.

vraag: WAT is God?

antwoord: Geloof, Hoop, en Liefde............maar van alle 3 nog het meest de liefde!
:thumbs:

haha...

god is iets waar egotrippers in geloven imo, mensen die denken dat ze belangrijk genoeg zijn voor dat supernatuurlijke wezen... als het toch zo belangrijk is dat we geloven en het geloof verspreiden, waarom doet god het zelf niet, waarom verschijnt hij niet voor iedereen? waarom is hij er niet voor iedereen?

btw als god hoop en liefde is, waarom noem je het dan niet zo ipv god en het christendom, waarom heb je niet gewoon mensen lief (uit sommige posts van jou blijkt dat je dit niet doet) en heb alle hoop dat je wilt, maar zonder al die hypocritie en bullshit er rond

God en geloof is in mijn ogen een sprookje voor volwassenen die de realiteit niet aankunnen.

georganiseerd geloof IS opium voor de massa..
gebruikt door een elite groep om de massa als slaafjes door hoepels te laten springen als dit hun goed uitkomt..
de kerk/islam/... houdt jullie blind en dom om dan lekker te profiteren van die blinde naïviteit.. Geld en macht dit is alles wat die heren interesseert, als ze dan BEWUST sprookjes moeten verzinnen doen ze dat gewoon. (heiligen/parabels/..)

Geef me eens een "God bewijs" kom maar af ermee.. :D

the girl next door maybe?

oohnee die heeft een GODdelijk lichaam

georganiseerd geloof IS opium voor de massa..
gebruikt door een elite groep om de massa als slaafjes door hoepels te laten springen als dit hun goed uitkomt..
de kerk/islam/... houdt jullie blind en dom om dan lekker te profiteren van die blinde naïviteit.. Geld en macht dit is alles wat die heren interesseert, als ze dan BEWUST sprookjes moeten verzinnen doen ze dat gewoon. (heiligen/parabels/..)

Geef me eens een "God bewijs" kom maar af ermee.. :D

geld is maar een gebruiksvoorwerp om te overleven..............alhoewel ik zelfs vrijwilligerswerk zou doen, als was het alleen om anderen te kunnen helpen in nood!

macht heeft niets met echt geloof te maken, geloof is vrijwillig en persoonsgebonden, je kunt niemand dwingen en dat hoeft ook niet als christen..........

geloven die wel dwangmatig bezig zijn, zijn IMO geen geloof, maar goedkope profiteurs!
;)

geld is maar een gebruiksvoorwerp om te overleven..............alhoewel ik zelfs vrijwilligerswerk zou doen, als was het alleen om anderen te kunnen helpen in nood!

macht heeft niets met echt geloof te maken, geloof is vrijwillig en persoonsgebonden, je kunt niemand dwingen en dat hoeft ook niet als christen..........
geloven die wel dwangmatig bezig zijn, zijn IMO geen geloof, maar goedkope profiteurs!
;)

En die poot tussen de deur?
Ik zal zorgen dat er een dikke spijker in de dorpel komt de eerstvolgende gelovige spies ik zijn poten.

God = de overoveroverovergrootvader van de gebroeders Grimm

En die poot tussen de deur?
Ik zal zorgen dat er een dikke spijker in de dorpel komt de eerstvolgende gelovige spies ik zijn poten.

God = de overoveroverovergrootvader van de gebroeders Grimm

Mijnheer Hulshoff, dat zijn Jehova's Getuigen.............en zoals ik al eerder heb verklaard zijn dat voor mij geen christenen!
;)

Geloof en religie hebben alles met macht te maken. En die ontstaat bij gratie van vrijwilligheid.

Een andere mogelijkheid is geweld. Qua geloof denk ik dan bijvoorbeeld aan het geweld dat een fatsoenlijke opvoeding wordt aangedaan als religie z'n werk kan doen.

Geloof en religie hebben alles met macht te maken. En die ontstaat bij gratie van vrijwilligheid.

Een andere mogelijkheid is geweld. Qua geloof denk ik dan bijvoorbeeld aan het geweld dat een fatsoenlijke opvoeding wordt aangedaan als religie z'n werk kan doen.

noem me eens een voorbeeld van de 10 geboden die een opvoeding geweld zou aandoen?
;)

noem me eens een voorbeeld van de 10 geboden die een opvoeding geweld zou aandoen?
;)

Dus jij wil zeggen dat de tien geboden de enige manifestatie van geloof en/of religie is?

Jij denkt dat jouw variant van de christelijke religie het ware geloof is. En daarin zijn bepaalde zaken wellicht zonniger dan binnen andere stromingen, maar ook jouw religieus licht op de wereld kent nogal wat donkere plekken, die binnen een opvoeding nogal negatief kunnen uitwerken. Bepaalde paradoxen dienen met God opgelost te worden, terwijl we die eigenlijk in het vakje 'onopgelost' horen, of door bijvoorbeeld de wetenschap van hun paradoxale eigenschappen ontdaan worden. Bijvoorbeeld; een gradueel verlopend genetisch patroon/ fossielenbestand binnen de 'tree of life', dat niet strookt met een schepping naar soorten. Die visie kon de prullenbak in, helaas is dat niet het geval in jouw visie en moet de wetenschap ontkend worden. Niet bepaald wenselijk...

Aan de andere kant heb je voor de werkelijk nuttig geboden absoluut geen god nodig en zijn zonder god de eerste vier regels overbodig.

Dus jij wil zeggen dat de tien geboden de enige manifestatie van geloof en/of religie is?

Jij denkt dat jouw variant van de christelijke religie het ware geloof is. En daarin zijn bepaalde zaken wellicht zonniger dan binnen andere stromingen, maar ook jouw religieus licht op de wereld kent nogal wat donkere plekken, die binnen een opvoeding nogal negatief kunnen uitwerken. Bepaalde paradoxen dienen met God opgelost te worden, terwijl we die eigenlijk in het vakje 'onopgelost' horen, of door bijvoorbeeld de wetenschap van hun paradoxale eigenschappen ontdaan worden. Bijvoorbeeld; een gradueel verlopend genetisch patroon/ fossielenbestand binnen de 'tree of life', dat niet strookt met een schepping naar soorten. Die visie kon de prullenbak in, helaas is dat niet het geval in jouw visie en moet de wetenschap ontkend worden. Niet bepaald wenselijk...

Aan de andere kant heb je voor de werkelijk nuttig geboden absoluut geen god nodig en zijn zonder god de eerste vier regels overbodig.

Jij gaat ervan uit dat als jij die taal niet begrijpt er ook geen betekenis in zit. Maar dat laatste lijkt me nogal sterk.

Er zijn zoveel dingen waarvan we slechts zeer modelmatig kunnen bevatten hoe ze in elkaar steken
.

weliswaar een antwoord vanuit een ander topic, maar ik ben toch benieuwd hoe je jezelf hierin plaatst?
;)

...."modelmatig kunnen bevatten", komt op mij over alsof je alleen maar in bepaalde figuren denkt zonder verder te kijken of denken dat er mischien wel meer is tussen hemel en aarde.

ik had ook al verklaard dat God; geloof, hoop en liefde is.............welke van de drie zijn schadelijk voor een opvoeding?

- niet of niks geloven? daarmee leer je dus niks
- geen hoop willen of durven hebben? daarmee zorg je ervoor dat iedereen misbruik van je maakt
- geen liefde kennen? .........geen uitleg nodig, dunkt me......
;)

weliswaar een antwoord vanuit een ander topic, maar ik ben toch benieuwd hoe je jezelf hierin plaatst?
;)

...."modelmatig kunnen bevatten", komt op mij over alsof je alleen maar in bepaalde figuren denkt zonder verder te kijken of denken dat er mischien wel meer is tussen hemel en aarde.

Meer is tussen hemel en aarde? Is er dan niet genoeg? Je bedoelt of ik eens wil nadenken of kijken of god bestaat?
Gezien de omstandigheden waarbinnen ik die vraag kan beantwoorden kan ik zeggen dat god niet bestaat.
Iedere manifestering van de wereld zoals we die kennen heeft absoluut geen god nodig om verklaard te worden. Ik heb er geen een gevonden waarin god een doelmatige verklaring is. Hooguit is het een lapmiddel, dat zich ten beste vasthoudt aan negatieve beargumentering van andere ideeën.

ik had ook al verklaard dat God; geloof, hoop en liefde is.............welke van de drie zijn schadelijk voor een opvoeding?

- niet of niks geloven? daarmee leer je dus niks
- geen hoop willen of durven hebben? daarmee zorg je ervoor dat iedereen misbruik van je maakt
- geen liefde kennen? .........geen uitleg nodig, dunkt me......
;)

Geloven en geloven zijn twee dingen. Jij hebt over in blind vertrouwen aannemen, het afdoen van vragen met 'god did it'. En daar doelde ik precies op in mijn vorige post, m.b.t. de paradoxen. Deze wereld vraagt om een kritische houding, niet om het vasthouden aan een ideologie waarvan zelfs kinderen gehakt maken met onbedoeld snijdende vragen.

Lijkt me tijd worden dat jij eens gaat kijken of er misschien niet 'minder tussen hemel en aarde' is. Want dat kan ook nog.
Punt is dat god niets toevoegt wat zonder god ook gedaan kan worden en dus hooguit nutteloze ballast is, maar mogelijk ook schadelijk. Religie kent tal van die schadelijke uitspattingen. Bejegening van homo's bijvoorbeeld.

........bejegening van homo's...........

makkelijk afschuif systeem naar gelovigen toe: ik zal je eens wat zeggen

voordat ik echt gelovig werd, haatte ik homo's en ander tuig, kapotschoppen kon ik ze!

nu als christen ben ik wat zachter, ik accepteer ze als mens, maar veroordeel hun gedrag..........dat is niet hetzelfde!!
;)

waarom geeft iedereen God de schuld van alle problemen, terwijl er in de Bijbel duidelijk staat dat satan daarvoor verantwoordelijk is?

dat God niet ingrijpt is een beetje cru om te zeggen.......uiteindelijk weet idere christen dat hij/zij een mooie plek in de hemel heeft, de Aarde is al zo'n beetje het voorportaal van de hel geworden!

Terug
Naar boven