XXL Nutrition

Wat is god?

Dus satan maakt de homo's en niet god?

ik ga zonder maar weers is naar de kerk, ff kijken wat voor verzonnen dignen ik te horen krijg. ik wil ook een keer naar een katholieke kerk maar amsterdam is een protestantste stad heh. ik ga ook een keer naar een jodenkerk

gaan katholieken en joden ook eigenlijk zondag naar de kerk of zijn dat alleen protestanten. ik ga eens proberen in mijn hitler kostuum om een synagoge in te komen

gaan katholieken en joden ook eigenlijk zondag naar de kerk of zijn dat alleen protestanten. ik ga eens proberen in mijn hitler kostuum om een synagoge in te komen

je beledigd niet alleen een geheel volk, maar je loopt ook veel kans op opgesloten te worden door je onvolwassen gedrag!
;)

........bejegening van homo's...........

makkelijk afschuif systeem naar gelovigen toe: ik zal je eens wat zeggen

voordat ik echt gelovig werd, haatte ik homo's en ander tuig, kapotschoppen kon ik ze!

Dat spreekt voor je...
Niettemin heeft het nul te maken het feit dat religie en een walgelijke bejegening van homo's hand in hand gaan. Een atheïst die zegt: ik haat homo's omdat er geen god is, slaat wartaal uit. Een christen die zegt dat hij hun gedrag veroordeeld heeft bijbelteksten om op terug te vallen.

nu als christen ben ik wat zachter, ik accepteer ze als mens, maar veroordeel hun gedrag..........dat is niet hetzelfde!!
;)

'Ik veroordeel hun gedrag'
Hoogmoed komt voor de val klusmier...

waarom geeft iedereen God de schuld van alle problemen, terwijl er in de Bijbel duidelijk staat dat satan daarvoor verantwoordelijk is?

ik geef god nergens de schuld van. Zou een beetje dubbel zijn. Daarbij: over een afschuifsysteem gesproken.....!
(je zou natuurlijk ook kunnen beweren dat god niet alwetend of almachtig is)

dat God niet ingrijpt is een beetje cru om te zeggen.......uiteindelijk weet idere christen dat hij/zij een mooie plek in de hemel heeft, de Aarde is al zo'n beetje het voorportaal van de hel geworden!

Zo'n beetje? Dat is de aarde voor 99,9% van de mensheid geweest. In jouw optiek dan.

Maar is god nu alwetend klusmier?

Dat spreekt voor je...
Niettemin heeft het nul te maken het feit dat religie en een walgelijke bejegening van homo's hand in hand gaan. Een atheïst die zegt: ik haat homo's omdat er geen god is, slaat wartaal uit. Een christen die zegt dat hij hun gedrag veroordeeld heeft bijbelteksten om op terug te vallen.
een atheist die zegt dat god niet bestaat heeft daarvan geen bewijs, dus slaat hij/zij wartaal uit; niet om welk onderwerp erbij wordt gesleept!

'Ik veroordeel hun gedrag'
Hoogmoed komt voor de val klusmier...
ik veroordeel mijn eigen gedrag ook, als dat niet strookt met mijn geloof!

ik geef god nergens de schuld van. Zou een beetje dubbel zijn. Daarbij: over een afschuifsysteem gesproken.....!
(je zou natuurlijk ook kunnen beweren dat god niet alwetend of almachtig is)
de mens is zwak, maar probeert God daarvan de schuld te geven, zelfkennis is dus een eerste vereiste, daarna nederigheid!

Zo'n beetje? Dat is de aarde voor 99,9% van de mensheid geweest. In jouw optiek dan.

Maar is god nu alwetend klusmier?

idd God is alwetend en almachtig!

zie resterende antwoorden in rood vermeld.
;)

zijn er ook van die gospels kerken in amsterdam met alleen maar n*gers, is altijd zo gezellig

zijn er ook van die gospels kerken in amsterdam met alleen maar n*gers, is altijd zo gezellig

ik weet niet of het zo gezellig zal blijven wanneer jij in je kostuum naar binnen huppelt..........
:o

of durf je dat alleen in een synagoge?
:rolleyes:

ik weet niet waar ze zijn ik ken alleen al die protestantse kerken

ik ben zo vaak naar de kerk geweest is om de hoek, de westerkerk. ik wil ook een keer naar een gereformeerde kerk met zwarte kousen en meisjes met rokken en hoedjes. daar krijg je de grootste onzin te horen, die protestanten hier zijn tenminste nog normaal en dragen normale kleding

Wat ik me wel eens afvraag he, is dit: stel je komt in de hemel. Wat is er dan in die hemel? Is het er beter dan op aarde?

Op aarde kan ik naar iedere uithoek reizen. De aarde heeft de meest fantastische plaatsen en met een vliegtuig kom je overal. Ik heb er de mogelijkheid van allerlei technieken gebruik te maken. Tv, pc+internet, etc. Hebben ze dat in de hemel ook?

Over een paar honderd jaar kunnen mensen wellicht door de ruimte reizen. In ieder geval naar de dichtsbijzijnde planeten. Een planeet als Jupiter zou als reisbestemming niet zo prettig zijn, het is immers niets meer dan een gigantische gasbol, waarbij de vaste kern (weliswaar iets groter dan de aarde) inbereikbaar is. Mars daarentegen is dan waarschijnlijk weer wel toegankelijk, een planeet met zeer indrukwekkende rotsformaties (heeft oa een hoogvlakte met wanden van tot wel 16 km hoog) en tevens een vrij zwakke zwaartekracht. Als dat geen mogelijkheden tot extreme sporten biedt...

Hoe dan ook lijkt het me geweldig om zulk soort tijden mee te maken. Maar hoe zit dat dan in de hemel? Gaat de hemel met zijn tijd mee? Kunnen de mensen daar over een paar honderd jaar ook ruimtereizen maken? Kan men daar over een paar honderd jaar er misschien ook wel zo uitzien als men zelf wenst (een van de uitvindingen die er wellicht ooit wel zal komen)?

En hoe zit het met de mensen die pak 'm beet 1000 jaar geleden naar de hemel gingen? Zijn die daar nu nog? En hebben zij nu net als wij hier de beschikking over de luxe die een auto, een gigantische veelzijdigheid aan eten, een evenzo grote veelzijdigheid aan muziek en zonvakanties bieden? Of hadden ze dat al meteen toen ze naar de hemel gingen, en is de hemel iets heel anders dan een mix van wolken en blauw, maar vormt het al tientallen eeuwen een hypermoderne samenleving?

Hoe zit het verder met de naasten die je lief hebt. Stel je eens voor dat je een zeer 'goed' mens bent, die zodoende wordt toegelaten tot de hemel. Echter heb je ook een zeer rottig broertje, een onwetende (ongelovige) moeder en een sl*t van een vrouw. Desondanks heb je deze mensen wel lief. Mogen zij dan ook naar de hemel? Zij zijn immers het aller-belangrijkste voor jou. Zonder hen kan je niet gelukkig zijn, waardoor de hemel zonder hen geen 'hemel' is... Zitten er dan soms veel meer mensen in de hemel dan al diegenen die gedurende hun aardse leven 'goed' waren?

Wat stellen de gelovigen zich eigenlijk voor bij de hemel?

Dat gemekker over geloof van o.a klusje begint irritant te worden.
Nu worden wij gevraagd om bewijs te leveren of hij bestaat cq bestaan heeft, maar als de gelovigen zo heilig overtuigd zijn dat hij bestaan heeft waarom is er dan geen enkel bewijs gevonden dat hij inderdaad geleefd heeft.
De gelovigen nemen het aan door een dik boek wat de bijbel heet en er is werkelijk geen èèn gelovige die vragen stelt over wat er allemaal instaat.
In mijn ogen vrij kansloos dus de enige boeken die ik lees/las waren vroeger sprookjes en o.a oorlogswinter en nu beperk ik mij tot vakliteratuur dus klus kom jij maar eens met onomstotelijk bewijs dat God bestaat/bestaan heeft ik kan je nu al zeggen dat het jou niet gaat lukken.
Dus houd a.u.b eens op met je geïndoctrineer over het geloof dat volgens jou bestaat.
Ik weet enkel uit eigen ervaring als er een goed was die het beste met de mens voor heeft waarom zijn er dan nog steeds oorlogen, is er betrekkelijk veel criminaliteit en waarom gaan de naasten die je lief hebt eerder dood dan de mensen die je niet mag.
En kom niet aan dat dat levenslessen zijn als ik levenslessen wil ga ik wel naar de Teletubbies kijken die komen tenminste wel geloofwaardig over.

Het geloof is het enige wat continu een 1 april grap is en ook de enige grap waar mensen constant in blijven trappen.

Wat ik me overigens ook wel eens afvraag, in ieder geval inzake de christelijke religie, is hoe het 'kwaad' nu precies kon ontstaan. God schiep toch immers de gehele wereld. Niet enkel de aarde, alles. De mensen, de dieren, de engelen...

Hoe kan nu dat een wereld welke volledig door een almachtige is geschapen, die tot in alle opzichten het 'goede' vertegenwoordigt, er zoveel 'kwaad' zijn? Waar komt het 'kwaad' uberhaupt vandaan, als een almachtige die enkel goeds voor ogen heeft alles geschapen heeft?

Wat ik me overigens ook wel eens afvraag, in ieder geval inzake de christelijke religie, is hoe het 'kwaad' nu precies kon ontstaan. God schiep toch immers de gehele wereld. Niet enkel de aarde, alles. De mensen, de dieren, de engelen...

Hoe kan nu dat een wereld welke volledig door een almachtige is geschapen, die tot in alle opzichten het 'goede' vertegenwoordigt, er zoveel 'kwaad' zijn? Waar komt het 'kwaad' uberhaupt vandaan, als een almachtige die enkel goeds voor ogen heeft alles geschapen heeft?

volgens de gelovigen schiep hij ook vrijheid in doen en laten..
Het is onze keuze om ons tot het slecht te laten verleiden..
hehehe.. das nog niks.. wat vindt ge van dit concept:
volgens de Christenen (fundamentalisten zeker) zijn we allemaal geboren in zonde.. allen dragen we de hoofdzonden mee sinds Adem en Eva..

Dit is altijd goed voor de kerk zijn 'commerce' geweest door aflaten te verkopen... (trip naar de hemel in harde valuta's kopen)
Vroeger had iedere zonde zijn prijs.. betalen en je was vergeven..
hypocriete bende..

Wat ik me wel eens afvraag he, is dit: stel je komt in de hemel. Wat is er dan in die hemel? Is het er beter dan op aarde?

Op aarde kan ik naar iedere uithoek reizen. De aarde heeft de meest fantastische plaatsen en met een vliegtuig kom je overal. Ik heb er de mogelijkheid van allerlei technieken gebruik te maken. Tv, pc+internet, etc. Hebben ze dat in de hemel ook?

Over een paar honderd jaar kunnen mensen wellicht door de ruimte reizen. In ieder geval naar de dichtsbijzijnde planeten. Een planeet als Jupiter zou als reisbestemming niet zo prettig zijn, het is immers niets meer dan een gigantische gasbol, waarbij de vaste kern (weliswaar iets groter dan de aarde) inbereikbaar is. Mars daarentegen is dan waarschijnlijk weer wel toegankelijk, een planeet met zeer indrukwekkende rotsformaties (heeft oa een hoogvlakte met wanden van tot wel 16 km hoog) en tevens een vrij zwakke zwaartekracht. Als dat geen mogelijkheden tot extreme sporten biedt...

Hoe dan ook lijkt het me geweldig om zulk soort tijden mee te maken. Maar hoe zit dat dan in de hemel? Gaat de hemel met zijn tijd mee? Kunnen de mensen daar over een paar honderd jaar ook ruimtereizen maken? Kan men daar over een paar honderd jaar er misschien ook wel zo uitzien als men zelf wenst (een van de uitvindingen die er wellicht ooit wel zal komen)?

En hoe zit het met de mensen die pak 'm beet 1000 jaar geleden naar de hemel gingen? Zijn die daar nu nog? En hebben zij nu net als wij hier de beschikking over de luxe die een auto, een gigantische veelzijdigheid aan eten, een evenzo grote veelzijdigheid aan muziek en zonvakanties bieden? Of hadden ze dat al meteen toen ze naar de hemel gingen, en is de hemel iets heel anders dan een mix van wolken en blauw, maar vormt het al tientallen eeuwen een hypermoderne samenleving?

Hoe zit het verder met de naasten die je lief hebt. Stel je eens voor dat je een zeer 'goed' mens bent, die zodoende wordt toegelaten tot de hemel. Echter heb je ook een zeer rottig broertje, een onwetende (ongelovige) moeder en een sl*t van een vrouw. Desondanks heb je deze mensen wel lief. Mogen zij dan ook naar de hemel? Zij zijn immers het aller-belangrijkste voor jou. Zonder hen kan je niet gelukkig zijn, waardoor de hemel zonder hen geen 'hemel' is... Zitten er dan soms veel meer mensen in de hemel dan al diegenen die gedurende hun aardse leven 'goed' waren?

Wat stellen de gelovigen zich eigenlijk voor bij de hemel?

Met deze vragen geef je al aan dat alles niet klopt en dat er geen hemel aanwezig is, wat gelovigen zich erbij voorstellen weten ze vaak zelf niet, een plaats waar liefde en rust aanwezig is, dat is het enige antwoord op jou laatste vraag.Het leven kan heel mooi zijn als je er iets van maakt maar als het ophoud houd het op, de hemel is voor mensen die bang zijn om dood te gaan of voor mensen die een k*t leven hebben en denken dat het allemaal wel goed komt.

Geloven is jezelf voor de gek houden en daarom vind ik dat wij (mensen die in het jaar 2008 leven) best mogen geloven als je er zelf gelukkiger van word, het is ook best ziek om je in te beelden dat je na dit leven nooit meer terug zult komen, maar toch blijf ik realistisch en zie ik geen hemel.

volgens de gelovigen schiep hij ook vrijheid in doen en laten..
Het is onze keuze om ons tot het slecht te laten verleiden..

Precies. Dat is wat ik dan ook vaak als antwoord krijg. Maar daarmee is het plaatje natuurlijk niet rond (niet dat dat jouw standpunt is, don't get me wrong). Het blijft daarmee het 'kwaad' dat door god geschapen is. Adam en Eva waren door god geschapen, hoe kan een almachtige als de goed God twee mensen creeren die vervolgens voor de 'slechte weg' kiezen?

Zelfs al is het de keuze van mensen zelf, de keuze wordt gemaakt binnen een wereld waar er te kiezen valt voor een slechte daad. Waarom is die mogelijkheid er uberhaupt dan, als God, een almachtige goeiert, die wereld volledig geschapen heeft?

Hoe dan ook: onder God zijn verantwoordelijkheid is er een wereld ontstaan met heel veel ellende, oneerlijkheid, etc. En mensen moeten dan niet antwoorden: " dat is bewust gedaan, opdat mensen kunnen worden uitgetest, zodat kan worden bepaald of zij naar de hemel gaan dan wel naar de hel", want wat heeft men aan zo'n 'test', als er na het aardse bestaan niets meer is om goed of slecht voor te zijn? Je bent dan toch al in: of een paradijs, of een vreselijke hel, waarin men zich of nergens meer zorgen over hoeft te maken, of waarin men niets anders doet dan het ondergaan van martelingen. Een 'aardse test' is totaal zinloos als er daarna sprake is van een van deze twee bestemmingen.

Terug
Naar boven