- Waardering
- 62
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ik ga zonder maar weers is naar de kerk, ff kijken wat voor verzonnen dignen ik te horen krijg. ik wil ook een keer naar een katholieke kerk maar amsterdam is een protestantste stad heh. ik ga ook een keer naar een jodenkerk

gaan katholieken en joden ook eigenlijk zondag naar de kerk of zijn dat alleen protestanten. ik ga eens proberen in mijn hitler kostuum om een synagoge in te komen

........bejegening van homo's...........
makkelijk afschuif systeem naar gelovigen toe: ik zal je eens wat zeggen
voordat ik echt gelovig werd, haatte ik homo's en ander tuig, kapotschoppen kon ik ze!
nu als christen ben ik wat zachter, ik accepteer ze als mens, maar veroordeel hun gedrag..........dat is niet hetzelfde!!
![]()
waarom geeft iedereen God de schuld van alle problemen, terwijl er in de Bijbel duidelijk staat dat satan daarvoor verantwoordelijk is?
dat God niet ingrijpt is een beetje cru om te zeggen.......uiteindelijk weet idere christen dat hij/zij een mooie plek in de hemel heeft, de Aarde is al zo'n beetje het voorportaal van de hel geworden!
Dat spreekt voor je...
Niettemin heeft het nul te maken het feit dat religie en een walgelijke bejegening van homo's hand in hand gaan. Een atheïst die zegt: ik haat homo's omdat er geen god is, slaat wartaal uit. Een christen die zegt dat hij hun gedrag veroordeeld heeft bijbelteksten om op terug te vallen.
een atheist die zegt dat god niet bestaat heeft daarvan geen bewijs, dus slaat hij/zij wartaal uit; niet om welk onderwerp erbij wordt gesleept!
'Ik veroordeel hun gedrag'
Hoogmoed komt voor de val klusmier...
ik veroordeel mijn eigen gedrag ook, als dat niet strookt met mijn geloof!
ik geef god nergens de schuld van. Zou een beetje dubbel zijn. Daarbij: over een afschuifsysteem gesproken.....!
(je zou natuurlijk ook kunnen beweren dat god niet alwetend of almachtig is)
de mens is zwak, maar probeert God daarvan de schuld te geven, zelfkennis is dus een eerste vereiste, daarna nederigheid!
Zo'n beetje? Dat is de aarde voor 99,9% van de mensheid geweest. In jouw optiek dan.
Maar is god nu alwetend klusmier?

gaan katholieken en joden ook eigenlijk zondag naar de kerk of zijn dat alleen protestanten. ik ga eens proberen in mijn hitler kostuum om een synagoge in te komen
zijn er ook van die gospels kerken in amsterdam met alleen maar n*gers, is altijd zo gezellig

ik weet niet waar ze zijn ik ken alleen al die protestantse kerken

Het geloof is het enige wat continu een 1 april grap is en ook de enige grap waar mensen constant in blijven trappen.

Wat ik me overigens ook wel eens afvraag, in ieder geval inzake de christelijke religie, is hoe het 'kwaad' nu precies kon ontstaan. God schiep toch immers de gehele wereld. Niet enkel de aarde, alles. De mensen, de dieren, de engelen...
Hoe kan nu dat een wereld welke volledig door een almachtige is geschapen, die tot in alle opzichten het 'goede' vertegenwoordigt, er zoveel 'kwaad' zijn? Waar komt het 'kwaad' uberhaupt vandaan, als een almachtige die enkel goeds voor ogen heeft alles geschapen heeft?
Wat ik me wel eens afvraag he, is dit: stel je komt in de hemel. Wat is er dan in die hemel? Is het er beter dan op aarde?
Op aarde kan ik naar iedere uithoek reizen. De aarde heeft de meest fantastische plaatsen en met een vliegtuig kom je overal. Ik heb er de mogelijkheid van allerlei technieken gebruik te maken. Tv, pc+internet, etc. Hebben ze dat in de hemel ook?
Over een paar honderd jaar kunnen mensen wellicht door de ruimte reizen. In ieder geval naar de dichtsbijzijnde planeten. Een planeet als Jupiter zou als reisbestemming niet zo prettig zijn, het is immers niets meer dan een gigantische gasbol, waarbij de vaste kern (weliswaar iets groter dan de aarde) inbereikbaar is. Mars daarentegen is dan waarschijnlijk weer wel toegankelijk, een planeet met zeer indrukwekkende rotsformaties (heeft oa een hoogvlakte met wanden van tot wel 16 km hoog) en tevens een vrij zwakke zwaartekracht. Als dat geen mogelijkheden tot extreme sporten biedt...
Hoe dan ook lijkt het me geweldig om zulk soort tijden mee te maken. Maar hoe zit dat dan in de hemel? Gaat de hemel met zijn tijd mee? Kunnen de mensen daar over een paar honderd jaar ook ruimtereizen maken? Kan men daar over een paar honderd jaar er misschien ook wel zo uitzien als men zelf wenst (een van de uitvindingen die er wellicht ooit wel zal komen)?
En hoe zit het met de mensen die pak 'm beet 1000 jaar geleden naar de hemel gingen? Zijn die daar nu nog? En hebben zij nu net als wij hier de beschikking over de luxe die een auto, een gigantische veelzijdigheid aan eten, een evenzo grote veelzijdigheid aan muziek en zonvakanties bieden? Of hadden ze dat al meteen toen ze naar de hemel gingen, en is de hemel iets heel anders dan een mix van wolken en blauw, maar vormt het al tientallen eeuwen een hypermoderne samenleving?
Hoe zit het verder met de naasten die je lief hebt. Stel je eens voor dat je een zeer 'goed' mens bent, die zodoende wordt toegelaten tot de hemel. Echter heb je ook een zeer rottig broertje, een onwetende (ongelovige) moeder en een sl*t van een vrouw. Desondanks heb je deze mensen wel lief. Mogen zij dan ook naar de hemel? Zij zijn immers het aller-belangrijkste voor jou. Zonder hen kan je niet gelukkig zijn, waardoor de hemel zonder hen geen 'hemel' is... Zitten er dan soms veel meer mensen in de hemel dan al diegenen die gedurende hun aardse leven 'goed' waren?
Wat stellen de gelovigen zich eigenlijk voor bij de hemel?
volgens de gelovigen schiep hij ook vrijheid in doen en laten..
Het is onze keuze om ons tot het slecht te laten verleiden..